Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

No niin nyt on jopa ensikosketukset pelistä saatu. Eli siis joo. Pääsin pelaamaan peliä. Pakko sanoa, että ei vakuuttanut. Tiedän että nämä tuomitaan xbotin jorinoiksi, mutta pari pointtia pelistä. Todella ärsyttävä motion blur käännyttäessä. Tämä ei kuulu peleihin missään mielessä. Kuten myös jonkin asteista anti-aliasingia olisi kaivattu.

Ja Drake juokee toooooodellllllla hitaasti. Kun pitempiä matkoja joutui lönköttelemään meinasi tulla uni (voi olla että joku sprintti nappi on, mutta ei tullut pikatestillä vastaan).

Tiivistelmä: Noin Gears of Waria vastaavat grafiikat (eivät ainakaan paremmat) ja Tomb Raider kontrollit (hieman GOWia suojautumisen muodossa). Ei vaan vakuuttanut vaikka yksi pleikkarin kiinnostavimpia pelejä ollutkin tähän asti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
No niin nyt on jopa ensikosketukset pelistä saatu. Eli siis joo. Pääsin pelaamaan peliä. Pakko sanoa, että ei vakuuttanut. Tiedän että nämä tuomitaan xbotin jorinoiksi, mutta pari pointtia pelistä. Todella ärsyttävä motion blur käännyttäessä. Tämä ei kuulu peleihin missään mielessä. Kuten myös jonkin asteista anti-aliasingia olisi kaivattu.

Ja Drake juokee toooooodellllllla hitaasti. Kun pitempiä matkoja joutui lönköttelemään meinasi tulla uni (voi olla että joku sprintti nappi on, mutta ei tullut pikatestillä vastaan).

Tiivistelmä: Noin Gears of Waria vastaavat grafiikat (eivät ainakaan paremmat) ja Tomb Raider kontrollit (hieman GOWia suojautumisen muodossa). Ei vaan vakuuttanut vaikka yksi pleikkarin kiinnostavimpia pelejä ollutkin tähän asti.
Mitäs versiota pelailit?Joo, ei vaan millän tahdo vakuuttaa sinun jorinasi yleinen asenteesi tällä foorumilla tuntien. Ja lisäksi kun on lukenut pelisivustojen tai Puhan kokemuksia lopullisesta versiosta, niin hyvää sieltä on tulossa. Oikeinko suluissa eivät paremmat..No niin. No ainakin animaatiot ovat 10x paremmat:rolleyes:
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
Tiedän että nämä tuomitaan xbotin jorinoiksi

Itse sen sanoit.

Sen kaiken flametuksen ja sodanlietsonnan jälkeen menettää viesti helposti informaatioarvon siinä kohtaa, kun tarkistaa kuka on sen kirjoittaja. Vaikka itse viesti muuten olisikin ihan oikeaan osuva. Näin se vain on.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
Mitäs versiota pelailit?Joo, ei vaan millän tahdo vakuuttaa sinun jorinasi yleinen asenteesi tällä foorumilla tuntien. Ja lisäksi kun on lukenut pelisivustojen tai Puhan kokemuksia lopullisesta versiosta, niin hyvää sieltä on tulossa. Oikeinko suluissa eivät paremmat..No niin. No ainakin animaatiot ovat 10x paremmat:rolleyes:

Yleisestä asenteistani voidaan vääntää vaikka tuolla konsolisodan puolella lisää. Se ei oikeasti vaikuta mielipiteeseeni tässä asiassa.

No en tiedä mikä versio tuolla expossa oli, mutta veikkaan ihan finaalia? Ainakin oli suomitekstit ja kaikki. Animaatiot oli kyllä ihan jees, mutta oikeasti varsinkin tuo motion blur häiritsi oikeasti todella pahasti. GTA:ssa sai ainakin aikoinaan tuon käännettyä pois, mutta tässä en heti löytänyt ainakaan optiota.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
Yleisestä asenteistani voidaan vääntää vaikka tuolla konsolisodan puolella lisää. Se ei oikeasti vaikuta mielipiteeseeni tässä asiassa.

No en tiedä mikä versio tuolla expossa oli, mutta veikkaan ihan finaalia? Ainakin oli suomitekstit ja kaikki. Animaatiot oli kyllä ihan jees, mutta oikeasti varsinkin tuo motion blur häiritsi oikeasti todella pahasti. GTA:ssa sai ainakin aikoinaan tuon käännettyä pois, mutta tässä en heti löytänyt ainakaan optiota.
Jeps, uskotaan tämä. Ihmettelen vain, kun yksikään niistä kymmenistä lukemistani jutuista ei ole maininnut tooooodella hitaasta juoksunopeudesta tai motion blurista. Täytyy sitten itse todeta nämä asiat.

Muuten vähän offtopicina: Millä tavalla vertaat muita pelejä gearsiin? Koska unchartedissa ei ole käytetty liioitellusti tekstuureja ja bloomia, niin se ei ole yhtä näyttävä? Ei kaikkien pelejen tarvitse näyttää Gearsilta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
Jeps, uskotaan tämä. Ihmettelen vain, kun yksikään niistä kymmenistä lukemistani jutuista ei ole maininnut tooooodella hitaasta juoksunopeudesta tai motion blurista. Täytyy sitten itse todeta nämä asiat.

Muuten vähän offtopicina: Millä tavalla vertaat muita pelejä gearsiin? Koska unchartedissa ei ole käytetty liioitellusti tekstuureja ja bloomia, niin se ei ole yhtä näyttävä? Ei kaikkien pelejen tarvitse näyttää Gearsilta.

No siis tätä juoksunopeutta voisi verrata Darknessin liikenopeuteen. Liikkuuhan se, mutta kun pitemmälle täytyy mennä niin rupeaa jyrsimään. Ja tuossa parin kaverin kanssa oltiin tosiaan expossa, niin ennen kuin itse ehdin suutani aukaisemaan, niin kameran pannauksessa rupesi tulemaan kiroilua motion blurrista. Eli en ole ainakaan ainoa ihminen maailmassa.

Ja sillä tavalla veraan Gearssiin, että se on mielestäni yksi näyttävimmistä konsolipeleistä tähän asti. Ja itseasiassa Unchartedissa on mielestäni käytetty tekstuureja hieman liioitellen. Ja pelien ei tarvi näyttää Gearssilta, mutta se on tällä hetkellä yksi komeimmista konsolipeleistä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
No siis tätä juoksunopeutta voisi verrata Darknessin liikenopeuteen. Liikkuuhan se, mutta kun pitemmälle täytyy mennä niin rupeaa jyrsimään. Ja tuossa parin kaverin kanssa oltiin tosiaan expossa, niin ennen kuin itse ehdin suutani aukaisemaan, niin kameran pannauksessa rupesi tulemaan kiroilua motion blurrista. Eli en ole ainakaan ainoa ihminen maailmassa.

Ja sillä tavalla veraan Gearssiin, että se on mielestäni yksi näyttävimmistä konsolipeleistä tähän asti. Ja itseasiassa Unchartedissa on mielestäni käytetty tekstuureja hieman liioitellen. Ja pelien ei tarvi näyttää Gearssilta, mutta se on tällä hetkellä yksi komeimmista konsolipeleistä.

Hmm, tuo motion blur ihmetyttää? Sitä ei nimittäin näy uusimmissa videoissa ollenkaan? :confused: Ja GTA-valikossa se taisi kulkea trails-nimellä mutta mitä nyt pilkkua nussimaan. Tuo blur ei itseä häiritse jos tarina on paikallaan, kunnon seikkailua kaivataankin! Bioshock on aivan uskomaton näky ja tarinakin on hyvä, ainoa mikä häiritsee niin putkesta putkeen siinäkin mennään. Toivottavasti tässä on hiukan leveämmät "kaistat". Ja Gears on parhaan näköinen konsolipeli Bioshockin kanssa, Unreal Tournamenttiin asti ;) Tänään kyllä tapahtui se piste että ei taida enää Gearsia koneeseen laittaa. Kaikkea näköjään voi pelata liikaa. Kysynpä nothingilta kun omistaa tuon saman valkoisen boxin kuin minä : kun kaikki marjat laitettiin samaan laatikkoon eli tähän syksyyn, mitä jäi ensi vuodelle? Itse kun en Mass Effectia ole hankkimassa niin taitaa boksista tulla pölymagneetti. Alan Wakea lukuunottamatta jos se nyt joskus tulee.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

samuel6 sanoi:
Kysynpä nothingilta kun omistaa tuon saman valkoisen boxin kuin minä : kun kaikki marjat laitettiin samaan laatikkoon eli tähän syksyyn, mitä jäi ensi vuodelle? Itse kun en Mass Effectia ole hankkimassa niin taitaa boksista tulla pölymagneetti. Alan Wakea lukuunottamatta jos se nyt joskus tulee.

No jos nyt tälle linjalle lähdetään ja vielä ps3 ketjussa niin sama se. Ensi vuodelle... Hmm... Jos Alan Wakea ei saa siis käyttää (MGS4 vastine boksille) niin heitetään nyt pari kovaa tulevaa. Osa siis vissiin siirtynyt tältä vuodelta, mutta kuitenkin, Fable 2, AITD, SC - Conviction. Ja tässä siis 3 ekaa mieleen tullutta. Ei kai multiplattaria (AITD en varma tuleeko plösölle).

Mutta siis joo. Aivan varmasti piisaa pelattavaa ensi vuodellekkin.

edit: Taidat olla muuten viallinen yksilö jos ME ei kiinnosta :P
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
No jos nyt tälle linjalle lähdetään ja vielä ps3 ketjussa niin sama se. Ensi vuodelle... Hmm... Jos Alan Wakea ei saa siis käyttää (MGS4 vastine boksille) niin heitetään nyt pari kovaa tulevaa. Osa siis vissiin siirtynyt tältä vuodelta, mutta kuitenkin, Fable 2, AITD, SC - Conviction. Ja tässä siis 3 ekaa mieleen tullutta. Ei kai multiplattaria (AITD en varma tuleeko plösölle).

Mutta siis joo. Aivan varmasti piisaa pelattavaa ensi vuodellekkin.

edit: Taidat olla muuten viallinen yksilö jos ME ei kiinnosta :P

En ole, ei kiinnosta MGS4kään :D Mainitaan nyt vielä se että Halo oli todella keskinkertainen kokonaisuus ja ei voi ymmärtää mistä hype on syntynyt. Eikä Fable ja SC on vähän siinä ja siinä, jotenkin been there done that fiilis tuosta sarjasta. GTAta, LBPtä, UTtä ja LA Noiria odotellessa, kaikilla makunsa... :)

EDIT Alone in the dark? on tulossa plösölle mutta en sitä ole kovin suuresti seurannut.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

samuel6 sanoi:
En ole, ei kiinnosta MGS4kään :D Mainitaan nyt vielä se että Halo oli todella keskinkertainen kokonaisuus ja ei voi ymmärtää mistä hype on syntynyt. Eikä Fable ja SC on vähän siinä ja siinä, jotenkin been there done that fiilis tuosta sarjasta. GTAta, LBPtä, UTtä ja LA Noiria odotellessa, kaikilla makunsa... :)

EDIT Alone in the dark? on tulossa plösölle mutta en sitä ole kovin suuresti seurannut.

Tätä voidaan jatkaa sodan puolella joskus. Nyt baariin. Cheeeeers!
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

samuel6 sanoi:
Tänään kyllä tapahtui se piste että ei taida enää Gearsia koneeseen laittaa. Kaikkea näköjään voi pelata liikaa. Kysynpä nothingilta kun omistaa tuon saman valkoisen boxin kuin minä : kun kaikki marjat laitettiin samaan laatikkoon eli tähän syksyyn, mitä jäi ensi vuodelle? Itse kun en Mass Effectia ole hankkimassa niin taitaa boksista tulla pölymagneetti. Alan Wakea lukuunottamatta jos se nyt joskus tulee.

Ensi jouluna aika isolla todennäköisyydellä pelaat Gearsia, kakkosta nimittäin:)
Mutta tosiaan itse olen aika liekeissä tästä Unchartedista, vaikken ole pelannutkaan. Jenkkistoressa imin sen Massive Attack trailerin ja kyllähän tuo aika silmäkarkilta näyttää. Ja tuntuu olevan seikkailuakin räiskinnän ohessa, joten odotukset ovat aika korkealla. Ratched ensiksi alkupaloiksi ja sitten tämän kimppuun.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Kova odottelu täälläkin päällä. Onneksi ennen tämän julkaisua pärähtää parit muut kiinnostavat pelit, niin ei tarvitse tuskailla niin paljoa. Pitää varmaan tämänkin osalta vetäytyä video- ja trailer-hiljaisuuteen, ettei juoni ja hi-light kohdat spoilaannu kokonaan. (hmm.. taidanpa itse asiassa jättää demonkin väliin, kun peli on jo tilauksessa muutenkin..) Mukavampi rymytä kerralla läpi :)

Näissä pelivertailuissa itseäni tökkää vastaan, kun popula (yleisesti) ei näytä ymmärtävän eri graafisten/visuaalisten -tyylien eroja. Unchartedin visuaalisen ilmeen perusideoitahan on, että tekstuureja ei ole kuvattu tai skannattu, vaan kaikki on käsin piirrettyä kamaa. Ei kai kukaan vertaile muotokuvamaalauksia studiovalokuvaajan potrettikuviinkaan. Noin kärjistetysti. Tyylikkäitä pelejä voi tehdä monella eri tapaa ja jos niitä vertaillaan (graafiselta osalta), niin olis hyvä että vertailukohdat olisivat lähimain toteutettu samalla tekniikalla ja tyylillä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Dr Evil sanoi:
Ja tuntuu olevan seikkailuakin räiskinnän ohessa, joten odotukset ovat aika korkealla.
Kyllä se seikkailu on pääosassa ja räiskintä mausteena eli läheskään kaikkia kenttiä ei läpäistä aseet laulaen.

Tuohon juoksunopeuteen voi ehkä välillä hermostua, jos vain haluaa kentistä mahdollisimman nopeasti läpi, ilman että etsiskelee niihin kätkettyjä aarteita.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Hitto tuli tuosta massive attack-trailerista kyllä aikamoinen ostohalu... Harmi etten ehtiny varaamaan tätä Stopista :/
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Oliver sanoi:
Kyllä se seikkailu on pääosassa ja räiskintä mausteena eli läheskään kaikkia kenttiä ei läpäistä aseet laulaen.

Sopii vallan mainiosti!

Itse en vielä messukokemuksen perusteella tekisi lopullisia johtopäätöksiä, koska ainakaan itse en oikein siinä ympäristössä pääse kunnon pelifiilikseen, Seisominen ja hälinä tuhoavat kunnon immersion aika totaalisesti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Dr Evil sanoi:
Itse en vielä messukokemuksen perusteella tekisi lopullisia johtopäätöksiä, koska ainakaan itse en oikein siinä ympäristössä pääse kunnon pelifiilikseen, Seisominen ja hälinä tuhoavat kunnon immersion aika totaalisesti.

Nimenomaan. Iso osa seikkailupelejä on se äänimaailma ja uppoutuminen pelin maailmaan. Ei varmasti hirveästi pääse messutilassa uppoutumaan peliin jolloin juoksenteluosuudet voivat tuntua tylsiltä, vaikka loppupeleissä ne voivat olla niitä hienoimpia juttuja koko pelissä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Kävin tänään pelaamassa kyseistä peliä ja täytyy sanoa että olen myyty...Meininki vaihteli kokoajan välillä tapeltiin sitten tehtiin puzzleja.pelatessa oli kokoajan sellanen tunnelma ku katsois elokuvaa. en keksi mitään pahaa sanottavaa pelistä pelaamani perusteella
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Kiitos DigiExpoilla esitetyn Thomas Puhan hyvän esittelyn, mielipiteeni tätä peliä kohtaan muuttuivat aika paljon.

Näyttää sen verran kivalta ja hienolta, että joulupukin pajaan tämä varmaan menee :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Tässä oli ehkä messujen paras anti grafiikan osalta. Vielä jää kuitenkin nähtäväksi, onko tästä Tomb Raiderin tasoiseksi seikkailuklassikoksi. Viitteet siihen suuntaan ovat vahvat, jopa tuota 'kehnoa' ampumista myöten :D
 
Ylös Bottom