Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Menihän se sitten läpi.

Ihan jees, mutta pettymys silti. Stoori ja dialogi toimii ja hiton hyvältähän tämä näyttää ja kuulostaa, mutta itse _peli_ on vähän tyhjää täynnä. Vaikka alku antaa olettaa muuta, on valtaosa ajasta GeoW-kopioitua räiskintää, jossa lähes identtisiä tekoälyttömiä pahiksia pistetään kylmäksi useampi sata. Suojan käyttö toimii hyvin ja samoin ohjaus, mutta jatkuva itseään toistava ja aivoton taistelu käy pian tylsäksi.

Tasoloikinta toimii teknisesti hyvin, mutta yksiselitteinen reitti ei vaadi juuri keksimistä eikä loikkiminen taitoa, joten sen tehtäväksi jää toimia simppelinä vaihteluna räiskinnän välillä. Loikintaa ei ole kovin usein suhteessa räiskinnän määrään.

Kunnon ongelmanratkaisuakaan ei ole, ellei kielekkeelle kiipeämistä ja siellä vinssin vetämistä oven avaamiseksi pidä ongelmanratkaisuna. Pari hoksotinpaikkaa on, mutta ne ovat niin helppoja ja niitä on niin vähän, että ne eivät kokonaisuudessa paljon paina.

Tarinan, teknisen toteutuksen ja pelaamisen vaivattomuuden ansiosta tämän pelasi silti ihan mielellään kertaalleen läpi, mutta elämyksiä ei tullut koettua.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Kiitti. Väliin jää.

Ja odottamaan seuraavaa NG tasoloikkaa...
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Zoukka sanoi:
Kiitti. Väliin jää.

Ja odottamaan seuraavaa NG tasoloikkaa...

Mutta eihän sulla ilmeisesti ole edes koko konsolia? Kyllä se silloin väliin jää automaattisesti :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Nisupulla sanoi:
Mutta eihän sulla ilmeisesti ole edes koko konsolia? Kyllä se silloin väliin jää automaattisesti :)

Vaikken mä karkkimaan kuningas tänään olisikaan niin tarkoittaako se, etten olisi sitä välttämättä huomenna ? Vai oliko tää joku leikki ?

EDIT: Ja Nisupullalle sitten banaanit jos tästä alkaa offari-aalto.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Ars Technican arvostelu pelistä.

If you have a PlayStation 3 and only want to pick up one game this holiday, Uncharted: Drake's Fortune is most definitely the choice for you. Aside from Ratchet and Clank: Tools of Destruction, Uncharted: Drake's Fortune is easily the most well-developed, polished, and enjoyable title that the platform as a whole has seen yet. It's a thrilling ride that's completely enjoyable from start to finish, and is certainly fun enough to play through more than once.

The good:

* Tight, gorgeous visual design and presentation
* Incredible production values
* Captivating story keeps action moving perpetually forward
* Great gameplay engine encompasses fist-fights, gun-fights, cover, and acrobatics
* Some truly impressive set pieces
* Novel trophy/medal system adds an achievement-like collection element

The bad:

* Some noticeable visual problems, including skating
* Some control quirks in general, with the Skidoo

The ugly:

* Finding the very last treasure that you've somehow glossed over after multiple play-throughs.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Mukavaa että tarina ja henkilöhahmot saa tasaisesti kehuja, sillä mennään jo pitkälle. Seikkailua odotellen.

En kyllä ymmärrä kuka odotti että tästä ei ammuntaa löytyisi tasaiseen tahtiin? Indyssä Boksin aikaan sai ruoska käydä kuumana minuutin välein. Aika paha tällaista tasoloikka/seikkailu-hybridipeliä on tehdä ilman vihuja, ja jollain niistä on eroon päästävä. Ja vaikka suojaan mennäänkin, ollaan silti hiukan eri sarjassa Gearsin kanssa. Eikös tuota suojankäyttösysteemiä ollut joku tehnyt jo ennen Epiciäkin?
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Millä vaikeusasteella Hex pelasit?
Normalilla. Vaikeampi voi olla parempi valinta, sillä normalilla suurin osa taisteluista on helppoja, kunhan ei päättömästi lähde rynnimään. Ajattelin vielä kokeilla hardilla.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Joo ajattelinkin, kun haukuit tekoälyä. Tekoäly on nimittäin saanut lähes pelkästään kehuja. Etenkin Crushingilla ovat kuulemma todella agressiivisia ja pyrkivät ihan jatkuvasti sivustaan.

Itse aion ainakin pelata suoraan hardilla vaikka väärällä tatilla joudunkin tähtäämään ja Crushingia yritän pelata, mutta se jää luultavasti läpäisemättä, juurikin tuon oikealla tähtäämisen vuoksi.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Joo ajattelinkin, kun haukuit tekoälyä. Tekoäly on nimittäin saanut lähes pelkästään kehuja. Etenkin Crushingilla ovat kuulemma todella agressiivisia ja pyrkivät ihan jatkuvasti sivustaan.

Hommahan perustuu täysin pilareihin, puulaatikoihin ja muihin suojiin, joiden taakse vihollinen suojautuu, tulee tasaisesti esiin ampumaan ja välillä pyrkii eteenpäin seuraavaan suojaan. Jos pelaajan sivulla on suojia, niin osa pyrkii sitten sinne. Vihollisia ei tunnu vaivaavan, että pelaaja ei ole ollenkaan näkyvissä - pyssyt laulat melkein samaan tapaan. Vihollisten osumatarkkuus taas ei tunnu riippuvan etäisyydestä. En mä tätä siis mitenkään älykkäänä pitäisi, lähinnä ok-tasoisena (joka kertoo myös pelien tekoälyn yleisestä tasosta!). En ärsyyntyisi, jos taistelua ei olisi niin pirun paljon ja jos vihollisissa olisi kunnolla vaihtelua.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

samuel6 sanoi:
Mukavaa että tarina ja henkilöhahmot saa tasaisesti kehuja, sillä mennään jo pitkälle. Seikkailua odotellen.

En kyllä ymmärrä kuka odotti että tästä ei ammuntaa löytyisi tasaiseen tahtiin? Indyssä Boksin aikaan sai ruoska käydä kuumana minuutin välein. Aika paha tällaista tasoloikka/seikkailu-hybridipeliä on tehdä ilman vihuja, ja jollain niistä on eroon päästävä. Ja vaikka suojaan mennäänkin, ollaan silti hiukan eri sarjassa Gearsin kanssa. Eikös tuota suojankäyttösysteemiä ollut joku tehnyt jo ennen Epiciäkin?
Kill.switch
Hauskahko peli, hyvä pelattavuus, muu olikin sitten roskaa :)
Mutta tuosta tuo oikeastaan lähti, siis tuo suojaus buumi.. Gears teki sen hieman paremmin, ja KS ei kummoisia myynyt, joten tästähän se legenda lähtee että Gears keksi koko galaxin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Snigge sanoi:
Kill.switch
Hauskahko peli, hyvä pelattavuus, muu olikin sitten roskaa :)
Mutta tuosta tuo oikeastaan lähti, siis tuo suojaus buumi.. Gears teki sen hieman paremmin, ja KS ei kummoisia myynyt, joten tästähän se legenda lähtee että Gears keksi koko galaxin.

Sehän se oli. En jaksanut alkaa hakemaan mutta muistin että joku peli sen oli tehnyt ennen. Ja vaikka Gearsista pidänkin niin onhan siinä niin hemmetisti korjattavaa kakkososaan. Saamarin moottorisaha-animaatiot sun muut vastaavat, jolloin joutuu vieressä odottamaan omaa ammuntavuoroa kun ei toinen ota hittiä ollenkaan näiden aikana. Tää on tätä next-geniä :p
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Omat kokemukseni: Ohjattavuus ok (paitsi tukille mentäessä).
Vihut näkee seinien läpi.
Tehoton AK.
Maisemat ovat näyttävät.
Vedelle ISO bonus.
Hakkaaminen keskeytyy kummallisesti kun vihu hakkaa takasin kesken kombon.
Suojasta poistuminen hieman kömpelöä. Ei pysty menee kulman kohdalle vaan joutuu olemaan sivuilla.
Vihut eivät toimi tiimissä.
Yllätystä ei pysty tekemään koskaan muutakuin ensihyökkäyksellä. (esim. uusi piilo josta yllättää vastustajan).
Liikkuminen kömpelöä raunioiden päällä. Tippuu helposti.
Ei käänny 180 astetta ennen kuin rupeaa liikkumaan vaan kääntyy samalla kun juoksee.

Huomasin että aukiolla missä saa AK on pusikkoa mitä pystyy tiirailemaan L2 ja se jätkä totee jotakin. Itse luulen nähneeni siellä pääkalloja. (Ei se Hint merkki).

Ihan jännä mutta harmi kun ei näytetty ongelman ratkontaa eikä kunnon tasoloikkia.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Katsoin just ton gametrailersin arvostelun ja kaippa se pitää taas jossain vaiheessa hommaa ps3 tän pelin takia..
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Traddash sanoi:
Vihut näkee seinien läpi.
.
.
.
Yllätystä ei pysty tekemään koskaan muutakuin ensihyökkäyksellä. (esim. uusi piilo josta yllättää vastustajan).
Tuo ei pidä paikkaansa. Ainakin demossa onnistuin kaartamaan yhden vihollisen selustaan vaikka kyseinen vihulainen oli minut jo kertaalleen nähnyt. Kun vihu suojautui kulman taakse, rynnistin omasta piilostani seinän toiselle puolelle, mutta vihu räiski alkuperäistä piiloani siihen asti kun sai nyrkistä leukaansa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Orcastar sanoi:
Tuo ei pidä paikkaansa. Ainakin demossa onnistuin kaartamaan yhden vihollisen selustaan vaikka kyseinen vihulainen oli minut jo kertaalleen nähnyt. Kun vihu suojautui kulman taakse, rynnistin omasta piilostani seinän toiselle puolelle, mutta vihu räiski alkuperäistä piiloani siihen asti kun sai nyrkistä leukaansa.
ite tehny saman.ei ne nää seinien läpi.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Zoukka sanoi:
Eli pelaaja ei osaa kun tekoäly jumittaa ?

Hienosti pyörähti tämä. Ensin tekoalyssä oli se vika, että se näkee seinien läpi, eikä sitä voi yllättää. Sittenkun tuli muutama kommentti, että kyllä sen voi yllättää jos etenee piilossa, niin sitten tekoäly on tyhmä kun se jumittaa. Lose-lose situation.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

TJS sanoi:
Hienosti pyörähti tämä. Ensin tekoalyssä oli se vika, että se näkee seinien läpi, eikä sitä voi yllättää. Sittenkun tuli muutama kommentti, että kyllä sen voi yllättää jos etenee piilossa, niin sitten tekoäly on tyhmä kun se jumittaa. Lose-lose situation.

Elä tuosta välitä, sillä on joku ristiretki menossa Drakea vastaan =)
 
Ylös Bottom