Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

samuel6 sanoi:
Mieluummin 10 tuntia laatua kuin turhaan venytetty 25-40 tuntia. Erona näissä tapauksissa on se että tuon 10tunnin tarinan jaksaa hakata läpi useaan kertaan, mutta joku 40tunnin peli jää pelaamatta uudelleen aika varmasti. Gearsin hyvin lyhyen yksinpelin olen hakannut läpi varmaan kymmenisen kertaa. Fiilis ei ehdi putoamaan ja onneton juonikaan ei pääse häiritsemään. Bioshock on niin kaunista kun vaan voi olla, mutta loppujen lopuksi se on aika pitkä putki. Ei ihan heti tule mieleen että hakkaisi tuon pelin uudelleen läpi, uupunut olo. Ja jos tuo 10 tuntia on todella hyvin tehty, fine with me. Ei tarinapohjaisen seikkailupelin tarvitse mikään maratoni ollakaan.

Ei tietenkään. Mutta ei parit salarit, leaderboard ja muu tauhka pahaakaan tee pelille.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Zoukka sanoi:
HC-pelaajia on kuule aika vähän. Siksi on ihan hyvä, että pelisivustot edelleenkin kertovat pelien "valuen" massoille. Ei se 60 euroa ole mikään halpa hinta 10 tunnin huvista jos ei uudellenpeluuseen ole aihetta. Leaderboard voisi ainakin antaa siihen jonkin motiivin jollekin.
Taviksia tuskin kiinnostaa mitkään leader taulukot, se on taas enemmän sitä HC tavaraa imo.
Eli puhuit itsesi pussiin näin minun näkemykseni mukaan :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Zoukka sanoi:
HC-pelaajia on kuule aika vähän. Siksi on ihan hyvä, että pelisivustot edelleenkin kertovat pelien "valuen" massoille. Ei se 60 euroa ole mikään halpa hinta 10 tunnin huvista jos ei uudellenpeluuseen ole aihetta.
Öööhhh... Arvostelijahan sanoo itsekin arvostelun aikana, että kenttiä voi pelata uudestaan kaikenlaisten extrojen avaamiseen (<- eli vaiva palkitaan), aarteiden keräämiseen ja eräänlaisten achievmenttien saamiseen. Kyllä siinä sitä uudelleenpelattavuusarvoa on, jostain syystä arvostelija vain ajattelee että leaderboard (millä ei ole yhtään mitään merkitystä tämäntyyppisessä tarinavetoisessa toimintaseikkailupelissä) olisi jotenkin se syy miksi joku pelaisi peliä. Leaderboardit ovat hyviä peleissä tyyliin Super Stardust HD (high score) ja Tekken (voitto/häviö-ratio), ei voisi vähempää kiinnostaa kuinka monta headshottia joku on saanut Unchartedissta tmsp. Jos peli oikeasti vetää vahvaa ysiä pelattavuudesta, tarinasta ja kaikista muista osa-alueista paitsi "valuesta", niin kyllä peli ansaitsee myös sen mukaisen arvosanan. GT:n arvostelu oli melkein kaikelta muulta osin hyvä, mutta pisteytys on perseestä. Eihän ne pisteet paljoa merkitse, kun arvostelusta käy todella hyvin selväksi, että erittäin hyvä pelihän tuo Uncharted on.

Tämä kommentti siis on aivan naurettava:

Aside from achievements, 60 different treasures, and a bunch of bonus content, there's no reason to go back and play this game again. A lack of some sort of leaderboard co-operative or online modes doesn't help stretch its longevity either
Aluksi arvostelija listaa syitä, miksi kenttiä voi pelata uudestaan (omaksi iloksi), mutta sitten valittaa jonkun helvetin leaderboardin puutteesta? Ei kukaan valita moninpelin puutteesta ICO:n kohdalla, jonka pääsee läpi muutamassa tunnissa, tai MGS2:n kohdalla, jonka voi mennä läpi reilusti alle kymmenessä tunnissa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Zoukka sanoi:
HC-pelaajia on kuule aika vähän. Siksi on ihan hyvä, että pelisivustot edelleenkin kertovat pelien "valuen" massoille. Ei se 60 euroa ole mikään halpa hinta 10 tunnin huvista jos ei uudellenpeluuseen ole aihetta. Leaderboard voisi ainakin antaa siihen jonkin motiivin jollekin.

Pelin pituus ja kaikenmaailman leaderboardit ovat merkityksellisiä vain ja ainoastaan HC pelaajille, ja heille pelin arvo ei todellakaan tule siitä kuinka monta tuntia sitä pitää tahkota, pikemminkin päin vastoin. Tavis ei myöskään juurikaan pelaa pelejä uudestaan läpi, koska aika ei riitä, ja koska pitäisi ehtiä kokeilla niitä uusiakin pelejä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Alkanut ottaa päähän oikein urakalla kun jokaisen pelin kohdalla arvosteluun otetaan se "mutta eihä täs oo multiplayeriä!" -seikka huomioon. PS2 aikaan ei valitettu siitä, mutta nyt kaikkien pelien pitäisi olla niin "next-gen" että multiplayer pitäisi tunkea sisään missä muodossa tahansa. Ratchetistä valitetaan kun ei ole co-op tai nettipeli kaaosta, vaikka jossain vanhemmassa Ratchetissä se oli ja sitten sitä haukuttiin eikä kukaan pelannut. Gg.

Eikä Unchartedin pisteet pitäisi siitä pudota ettei ole co-op tai muuta vastaavaa, leaderboard tällaisessa yksinpelitykityksessä on ihan turha kuten on todettu monesti edellä. Olisiko Shadow of the Colossus hyvä jos siinä olisi leaderboard ja näkisi kuinka nopeasti joku random heppu venäjältä on kaatanut kolossin numero 4 ja kuinka monesta karvasta hän tarttui kolossia kun kiipesi.

Jeesh, tällaiset yksinpeli-eepokset ovat sitä loistavaa katoavaa peligenreä, kun kaikki muuttuu +100man multiplayer FPS mätöiksi joita ylistetään kun vain grafiikat ovat hienot ja joissa 12 v. halopojat huutavat mikrofoninsa rikki.

Itselleni Uncharted on joulun odotetuin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Kyllähän tuo demon perusteella vaikutti oikein hyvältä peliltä. :D Hieno tuommoinen Tomb Raider / Indiana Jones-fiilis tuossa pelissä oli kyllä. Lisäksi ohjaus toimi kyllä hyvin. Varsinkin tuo suojasta suojaan syöksyminen oli hienoa. :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Demo tuli ladattua ja sen perusteella on todella hyvä peli. Hyvät kontrollit ja loistava tunnelma varmistavat sen että tämä peli on minulle pakko ostos.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Mulle demo oli aika suuri pettymys:( Alku oli kyllä lupaava mutta ffiilikset meni heti kun yht`äkkiä alko äijää juosta viidakosta kimppuun ja peli muuttui räiskinnäksi, eikä edes kovin hyväksi sellaiseksi. Toivon todella, että peli on kokonaisuudessaan jotain muuta kuin huono räiskintä. Edellytykset ovat kyllä olemassa mutta jos pelissä on niinkin paljon toimintaa kuin demon alussa niin olen syvästi pettynyt. Odotin kuitenkin hieman rauhallisempi tempoista seikkailupeliä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Buckley sanoi:
Mulle demo oli aika suuri pettymys:( Alku oli kyllä lupaava mutta ffiilikset meni heti kun yht`äkkiä alko äijää juosta viidakosta kimppuun ja peli muuttui räiskinnäksi, eikä edes kovin hyväksi sellaiseksi. Toivon todella, että peli on kokonaisuudessaan jotain muuta kuin huono räiskintä. Edellytykset ovat kyllä olemassa mutta jos pelissä on niinkin paljon toimintaa kuin demon alussa niin olen syvästi pettynyt. Odotin kuitenkin hieman rauhallisempi tempoista seikkailupeliä.
Pelistähän on n. 3/4 osaa tasohyppelyä ? Mutta siis, pääpaino on kuitenkin paikasta toiseen menemisellä, eikä räiskinnällä..
Ja kyllä on kovat kriteerit sinulla jos Drakes on muka huonoa räiskintää, ehkä sulavin 3rd person räiskintä mitä olen itse pelannut :P
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Snigge sanoi:
Pelistähän on n. 3/4 osaa tasohyppelyä ? Mutta siis, pääpaino on kuitenkin paikasta toiseen menemisellä, eikä räiskinnällä..
Ja kyllä on kovat kriteerit sinulla jos Drakes on muka huonoa räiskintää, ehkä sulavin 3rd person räiskintä mitä olen itse pelannut :P
samaa mieltä.kontrollit sekä ampuminen näytti video pätkissä vaikealta mutta ne toimii paremmin kun ois uskonutkaan.ehdottomasti joulun odotetuin :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Demo oli tosiaan vaikuttava kokemus ja taas kerran graffahoroa kyllä palkittiin sellaisella karkilla että oksat pois! Ehkä ensimmäisen kerran pelihahmon vaatteiden kastuessa ne myös todella näyttivät siltä eli selvästi märiltä, taas kuivuakseen salonkikelposiksi. Piti ihan testata useampaan kertaan siinä putouksen alla. Oksien lomasta holjuva auringonpaiste ja sen varjot yhdessä loivat aika upean viidakon näkymän. Äänimaailmassa olisi ollut toivomisen varaa, vaikka toki siellä niitä luonnon ääniä jo olikin jonkin verran. Tuulen suhinaa, epämääräisiä oksien rasahteluja ja eläinten ääniä saisi olla enemmän ollakseen täydellinen.

Ampumista oli tosiaan ehkä aavistuksen liikaa, mutta tuskin se tuollaista on kokoajan. Eiköhän siellä ole ihan rehellisellä seikkailulla se pääpaino. Tuossa nyt tehtiin heti alussa selväksi tällä tavoin noi kontrollit ja ehkä siksi tarjottiin äksöniä tähän tapaan. Ohjauksen sisäisti kyllä nopeasti ja jopa paukkujen loppuessa alkoi nyrkit heilumaan siltä sekunnilta ilman hakemista. Pakkohankinta.

Tomb Raider + Indiana Jones = Uncharted: Drake's Fortune :cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

On tullut nyt tuota demoa hakattua kohta kymmenen kertaa läpi ja tuo räiskiminen ja liikkuminen on tehty todella sujuvaksi. Jopa tähtäys sujuu mallikkasti padilla.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Buckley sanoi:
Mulle demo oli aika suuri pettymys:( Alku oli kyllä lupaava mutta ffiilikset meni heti kun yht`äkkiä alko äijää juosta viidakosta kimppuun ja peli muuttui räiskinnäksi, eikä edes kovin hyväksi sellaiseksi. Toivon todella, että peli on kokonaisuudessaan jotain muuta kuin huono räiskintä. Edellytykset ovat kyllä olemassa mutta jos pelissä on niinkin paljon toimintaa kuin demon alussa niin olen syvästi pettynyt. Odotin kuitenkin hieman rauhallisempi tempoista seikkailupeliä.
Niinpä niin.

Itse suhtauduin nettivideoiden jälkeen tähän hyvin skeptisesti. Varsinkin tuohon ohjattavuuteen. Nyt demon pelanneena voi sanoa, että hiivatin hyvä kun on varauksessa!
Demo olii loistava ja räiskintä tuntuu nimen omaan siltä, että viidakossa pyssyttelee mattimeikäläinen, eikä superspartanironcheff (vai mikä sen yhden elvistelijän nimi nyt oli). Draken yksistään tuhiskelu ja jutestelu on loistava lisä. Itse saan kiksejä myös hieman yliampuvista kuolon-animaatioista, se on juuri sitä Impivaaran Joonasta. Mikäli tuo pitää paikkansa, että räiskintä on vain 1/3 peliä, jää sille fiilistelylle ihan tarpeeksi tilaa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Mikäli tuo pitää paikkansa, että pelistä kolmasosa korkeintaan on tuota räiskimistä, palautuu ehkä Uncharted ostoslistalleni. Demoa en jaksanut loppuun asti koluta, kun ampuminen oli aivan perkeleen jäykkää ja aseet ihan järjettömiä tuhnuja tehokkuuden ja äänten perusteella. Kuin papaatteja paukuttaisi...

Osa varmaan mut tästä hirteen/roviolle haluaa, mutta sanonpa kuitenkin. Unchartedissa on aikalailla samanlainen suojautumis/ampumissysteemi kuin Gears of Warissa, mutta jälkimmäisessä se on oikeasti toteutettu paremmin ja aseiden äänissä on vähän munaakin. Toki toinen peli keskittyy nimenomaan siihen räiskintään, mutta kuitenkin.

Grafiikathan ovat todella hienot Unchartedissa. Siinä demon alussa jäin tuijottelemaan niitä kallioitakin toviksi ja leikin vesiputouksella vaatteita kastuttamassa. :) Jos tämä Uncharted kuitenkin osoittautuu enemmän Indiana Jones -tyyppiseksi peliksi kuin Ramboksi, niin peli ostoskoriin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Aseet eivät kyllä mielestäni ole tehottomia, jos ukot ottavat max. 3 osumaa, ja heduistahan tipahtaa ykkösellä, eli et vaan osaa :D
Mitä suojautumiseen tulee, mielestäni tuo on hyvä kun siihen ei liimauduta, vedät tattia itseesi päin ja heti ollaan vapaa mies :)

Mutta tosiaan, itse olen arvosteluista saanut sen käsityksen että ampuminen ei todellakaan ole pääosassa..
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Snigge sanoi:
Mutta tosiaan, itse olen arvosteluista saanut sen käsityksen että ampuminen ei todellakaan ole pääosassa..

2/3 jenkkiversiosta takana. Kyllä se on.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

EDGEn arvostelu pelistä. Tekstissä ei suurempia valituksia esitetty, vaan pääosin kiiteltiin.

EDGE sanoi:
"...doesnt begin to explain why, despite everything about it being a little predictable, Uncharted manages to get it right."

"The games it takes as its inspirations are the best examples of their type the shooting from Gears Of War and Resident Evil 4, the adventuring from Tomb Raider and Prince Of Persia. Uncharted is brazen in its borrowings, but it is also selective and never ambitious to excess: the whole experience is carefully crafted and perhaps its greatest achievement is in its pacing, which alternates between combat and exploration (and occasionally a vehicle section) with a real consideration for the player."

"Amid all the comparisons Uncharted tempts, however, one thing remains: it is a great adventure story that plays excellently. Theres nothing substantially new in what it does indeed its influences are obvious and there are some minor problems, but through judicious pruning and reweaving Naughty Dog has crafted one of the finest action adventures to date."

Arvosanaksi löytyi: 8/10
 
Ylös Bottom