Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Tuli tuota demoa kokeiltua ja vaikutti suht hyvältä tähän mennessä vaikka pari asiaa vähän jäi kaivamaan. Ensinnäkin tuo mihin zoukka vähän kajosi eli ammunnassa mentiin vähän yli vaikka osittainen mahdollisuus myös hiljaiseen lähestymiseen oli. Myös tämä putkelta tuntuva osuus pistää vähän epäilemään että onko koko peli sitten tämän kaltaista ilman suurempia liikkumisen vapauksia.

Mutta meno tuntui hienolta näistäkin huolimatta, on hienoa nähdä kuinka sulavasti drake liikkuu, ja suojasta suojaan pomppiminen oli todella toimivasti toteutettu. Sixaxis tasapainoilussa tuli pelkkää kysymysmerkkiä otsaan kun suurimman osan noista vain juoksin läpi ohjain keski asennossa. Graafisesti peli on kyllä laadukas ja monessa kohtaa jäi vähäksi aikaa ihastelemaan vettä sekä kallioita.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Viper7 sanoi:
Myös tämä putkelta tuntuva osuus pistää vähän epäilemään että onko koko peli sitten tämän kaltaista ilman suurempia liikkumisen vapauksia.

Aivan varmasti on. Ei ole mitään syytä olettaa, että tässä pelissä olisi jotain free roamingia. En ole missään vaiheessa saanut vaikutelmaa että tämä olisi koskaan yrittänytkään olla mitään muuta kuin putkijuoksupeli. Tiedä sitten mistä jotkut ovat saaneet moisen käsityksen.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Linkitys sanoi:
Aivan varmasti on. Ei ole mitään syytä olettaa, että tässä pelissä olisi jotain free roamingia. En ole missään vaiheessa saanut vaikutelmaa että tämä olisi koskaan yrittänytkään olla mitään muuta kuin putkijuoksupeli. Tiedä sitten mistä jotkut ovat saaneet moisen käsityksen.
ND:n aiemmista peleistä?
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
ND:n aiemmista peleistä?

Ainoastaan viimeisimmissä Jakeissa on ollut mitään putkijuoksusta poikkeavaa. Ei tämänlaiseen peliin mikään hubimaailma ainakaan sopisi, eikä ND:ltä ole tullut yhtäkään FarCryn tapaista peliä jossa olisi avoin luonto.

Silti, ok.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
Hyvän paluun jäähyltä otti kaveri...

Mutta tosiaan positiivista, että joku muukin huomannut tuon motion blurrin, josta aikaisemmin mainitsin. Mutta eiköhän tämä tule jossain vaiheessa lainattua ja pelattua.

Jep, tuli itsekin huomattua. Todella hienosti toteutettu tässä pelissä. :p

Pelin taistelu on muuten helvetin viihdyttävää, koska se on niin liikkuvaa ja monipuolista. Ottaa vaan edelleenkin päähän tuo vasurin puuttuminen, ei tähtäämisestä yksinkertasesti tule mitään. Crushing vaikeusaste tulee luultavasti itselleni olemaan tämän takia ylitsepääsemätön este ja muutenkaan ei saa sellaista nautintoa, kun hedarit ovat puoliksi säkällä vain saatavissa. Ohjaus on kyllä selvästi hyvä, tähtäin liikkuu puhtaammin kuin monessa muussa pelissä, mutta olen vaan niin kädetön. :(
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Crushing vaikeusaste tulee luultavasti itselleni olemaan tämän takia ylitsepääsemätön este ja muutenkaan ei saa sellaista nautintoa, kun hedarit ovat puoliksi säkällä vain saatavissa.

Eikö olekin virkistävää tuntea miltä meistä tavallisista pelaajista tuntuu aina ;)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Nyt on tullut hakattua demoa varmaan n. 50 kertaa..Tällaisia huomioita on tullut tehtyä noiden kertojen aikana:

Draken lähitaisteluliikkeet ovat osaksi sidoksissa mielestäni tasoeroihin. Kokeilkaa ihmeessä hoidella juoksuvauhdilla ja neliöllä ne kolme peräkkäistä kaveria(eli demossa 5. 6. ja 7. vihu)niiden kivipaasien välissä. Ihmettelen jos joku niistä ei tipahda sillä nätillä wrestling-tuplahypärillä tai iskulyönnillä :p

Isoimman taistelun alussa kannattaa testata selän takaa hyökkäämistä, jolla saadaan ne kolme ensimmäistä vihua pois pelistä. Draken käsivoimia ihmetellessä...

Kivipaasien reunassa roikkuminen ja uusien tähtäyspaikkojen hakeminen tai kranujen viskely on hyvää vaihtelua ainaiseen kyykkimiseen. Mutta, koska viholliset ovat metrin paksuisesta näköesteestä huolimatta jatkuvasti perillä Draken sijainnista, niin paikan hakeminen menettää puolet ideastaan.

On hienoa katsella, kuinka vihut reagoivat tilanteissa. Esimerkiksi suojastaan pois tuleva vihu horjahtelee usein vauhdilla takaisin siinä vaiheessa, kun Drake napsauttaa luodin tämän jalan viereen

Miksei sitä helvetin papukaijaa saa tapettua...

Tällaista tänä aamuna, kun tuo henkilöstöjohtamisen suomen historia ei tahdo maistua..
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
Isoimman taistelun alussa kannattaa testata selän takaa hyökkäämistä, jolla saadaan ne kolme ensimmäistä vihua pois pelistä. Draken käsivoimia ihmetellessä...
Pystyykö selustaan jotenkin hiipiä?
Huomasin että jos ei suoraan yritä puotella vihuja yksitellen, vaan pistää ensin pari kutia lonkkaan yhtä ja toinen mokoma toista, niin se vauhti vähän putoo. Sen jälkeen on sitten helpompi napsia henget pois. Tuntuu ainakin että vihun loukkaannuttua hyökkäysinto ja sihti vähenee.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
Draken käsivoimia ihmetellessä...
Nate on kunnon nyrkkisankari,
koitin pelailla demon pelkästään nyrkkejä ja jalkoja käyttäen, hyvin meni siihen asti,
että vihulaiset heittivät naattia kolmesta suunnasta :D

karpaasi sanoi:
Miksei sitä helvetin papukaijaa saa tapettua...
en siis olekaan ainoa joka noita talitinttejä on yrittänyt ammuskella :rolleyes:

huomasin muuten vasta nyt, että vaikka kuinka rätkii jotakin pajukkoa,
niin pajukko ei heilu millään tavalla, poislukien sen että vihu ampuu/naatittaa sitä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Demoa olen useaan kertaan nyt pelannut ja ihan hyvät tunnelmat jäi alkukankeuksien jälkeen. Ensimmäisenä silmään pisti ilmeikkäät hahmot ja huumori. Ulkoisesti kaikki on kunnossa ja kontrollitkaan eivät tuottaneet suuremmin päänvaivaa tosin kamera joskus.

Pitää odotella arvosteluja, mitä muut ovat mieltä, tosin oma mielipide on tällä hetkellä oston puolella. Ja ongelma on kun pelejä tulee liikaa, Assasins Creedkin pitäisi hankkia, yksi peli on tulossa ja toinen kesken. Niin ja pitäisi Lostin kolmas kausikin katsoa jossain välissä. :D Vuorokaudessa on liian vähän tunteja.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
Mutta, koska viholliset ovat metrin paksuisesta näköesteestä huolimatta jatkuvasti perillä Draken sijainnista, niin paikan hakeminen menettää puolet ideastaan.
Eivät minulla ainakaan olleet tietoisia. Menin sen ensimmäisen ison alueen tulitaistelun aikana piiloon sen ison seinän taakse, jota pitkin pitää tiputtautua alas, sen oikealta puolelta, ja kun pääsin vasemmalle puolelle, niin kyllä ne viholliset ampu vieläkin suojan oikeaan reunaan. Ettet vain olisi huomaamatta hieman vihollisten näkyvissä, etkä täydellisesti piilossa. Viholliset tosin huomaavat todella nopeaa sen, kun ilmestytkin eri paikasta kuin mistä menit piiloon.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

FamaZ sanoi:
Eivät minulla ainakaan olleet tietoisia. Menin sen ensimmäisen ison alueen tulitaistelun aikana piiloon sen ison seinän taakse, jota pitkin pitää tiputtautua alas, sen oikealta puolelta, ja kun pääsin vasemmalle puolelle, niin kyllä ne viholliset ampu vieläkin suojan oikeaan reunaan. Ettet vain olisi huomaamatta hieman vihollisten näkyvissä, etkä täydellisesti piilossa. Viholliset tosin huomaavat todella nopeaa sen, kun ilmestytkin eri paikasta kuin mistä menit piiloon.
Ei, en ollut, vaan liikuin seinän takana hitaasti ja viholliset räimivät liikeideni mukaan eri kohtaan muuria.on tämä tullut todettua useamman kerran useassa paikassa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
Ei, en ollut, vaan liikuin seinän takana hitaasti ja viholliset räimivät liikeideni mukaan eri kohtaan muuria.on tämä tullut todettua useamman kerran useassa paikassa.
testasin äsken.näyttäydyin vihulle ku olin laatikon takana,vihu meni suojaan jonka aikana pudottauduin kielekkeelle ja liikuin sivuun ja vihu jäi ampumaan laatikkoa kunnes tuli lähemmäs ja näki mun roikkuvan kielekkeellä. eli ei tiedostanut automaattisesti olinpaikkaa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Tjuu, kyllä nuo vihut huomaavat vaika seinän takana vaihdat paikkaa... ja välillä eivät.
Liekö demo vanhempaa mallia.

EDIT
Jännä juttu. Jos omistatte 1080p setin niin klikatkaa 720p pois pleken display säädöistä.
Peli pyörii skaalattuna 1080p ja on huomattavan sahalaidottomampi.
Eron huomaa erityisesti draken nahkasessa asekotelossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

http://ps3.ign.com/articles/834/834931p2.html

IGN räväytti 9.1:n

Hyvä arvostelu. Peli on ilmeisesti rumentunut kokonaiseen, kun kaveri noin sen grafiikoista valitteli..

Korjaan, tässä taas mukava aloitus arvostelusta: "Can Naughty Dog live up to more than a year of mouthwatering coverage and placate fans who forked over $600 to see stellar title after stellar title come out on non-PS3 platforms?. Lisäksi, eikö pelistä ole enempää, kuin kaksi sivua arvostelijalla kerrottavaa, kun Assasins Creedista kirjoitetaan kaksi kertaa enemmän...Laiskuutta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

karpaasi sanoi:
http://ps3.ign.com/articles/834/834931p2.html

IGN räväytti 9.1:n
Hyvä arvostelu. Peli on ilmeisesti rumentunut kokonaiseen, kun kaveri noin sen grafiikoista valitteli..
Korjaan, tässä taas mukava aloitus arvostelusta: "Can Naughty Dog live up to more than a year of mouthwatering coverage and placate fans who forked over $600 to see stellar title after stellar title come out on non-PS3 platforms?. Lisäksi, eikö pelistä ole enempää, kuin kaksi sivua arvostelijalla kerrottavaa, kun Assasins Creedista kirjoitetaan kaksi kertaa enemmän...Laiskuutta?

No eiköhän tuon jutun voi ottaa tällä kertaa ihan huumorilla, kun vastaus on kuitenkin myönteinen. Muutoinkin loistava nähdä, että peli aloittaa vahvasti juuri IGN:n sivustolla. Aivan sama montako sivua pashaa jauhetaan ja kyllä ne kriitikit varmasti ihan aiheelliset oli: lopputulos on kuitenkin, että peli on pakko-ostos! :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Valikoin joitain osia Eurogamerin arvostelusta (varmaan puolet arvostelusta :p):

The first thing that Naughty Dog absolutely nails is the way Drake moves. Thanks to some revelatory motion capture techniques, every physical interaction with the world feels fluid, satisfying and as natural as anything I've played.

That ability to leap around from behind a pillar and roll between cover points is handled brilliantly, with all of the flexibility of something like Gears of War, but a far far greater degree of intuitiveness.

Borrowing from all the best equivalents of recent years, it plumps for an 'aim and fire' approach which feels somewhere between Resident Evil 4, GRAW and Gears of War, albeit slicker and with a far greater control over your character than all of them.

One of the most impressive things about the game is the determined AI routines, showing again that Naughty Dog really isn't messing around with this game. Unlike so many tired, generic action games down the years, you get the impression that the enemies in Uncharted have been designed to properly flush you out from cover. They'll continually lob well-placed grenades, try to visibly outflank you, and often work as a team between cover points and try and get in behind you. It's maddening as hell to become the victim of your own stupidity when this happens to you, but you have to admire the mechanics at work that set these dynamic situations up. These guys aren't clueless borg that follow a set path, but visibly respond to the threat in front of them, changing their own tactics in relation to the cover point you decide to take up.

The environments, scenarios and situations always seem to provide a fresh challenge, and there's never necessarily one set route to do it, so the combat still feels fresh by the end - mind you, with the game length clocking in at about the seven or eight hour mark, the game doesn't last long enough to ever get boring anyway, but that's another matter.

Talking of environments, it's hard to think of a single game that's ever included such lush and staggeringly detailed gaming environment.

In Uncharted, it's not just superior to Gears in terms of out and out detail, but brings a feel-good factor with the sheer level of environmental variety on offer.

In truth, it may take years before rival brands find themselves with game engines as effortlessly capable as this one. Truly, Uncharted is the first game I've seen to date that makes me wonder if it could be done on the Xbox 360, and as a huge admirer of the software line-up on Microsoft's system, that's saying a lot. [And it's going to get us in trouble again. -Frowny Ed]

The dusty, crumbling ruins, the dense, tropical forests, and even the water effects - they're above and beyond anything committed to a gaming canvas to date

To reiterate, when you factor in immensely fluid animation, superb controls, a flawless, ever-helpful camera system, decent enemy AI and an engaging non-cringeworthy storyline, the fact that there's also a visual feast on show is something to celebrate.

And to top it all, even the audio's worthy of serious acclaim. Scored by non other than Greg Edmondson (of Firefly fame), the orchestral backdrop provides a suitably bombastic yet timeless accompaniment that's dictated by the ebb and flow of the action, never dominating proceedings, and always on hand to provide an appropriate palette that truly adds to an already dramatically involving game.

Same deal for the voice acting and commitment to making the characters warm humoured and sympathetic, rather than cheesy action caricatures which blight so many big-budget videogames. The decision to go for the classic action hero approach has really paid off, and if Naughty Dog was ever hired to do an Indiana Jones game, you can bet it'd be absolutely spot-on.

Given a fresh platform and a new lease of life with a radically different style of game, it has carefully pieced together the best bits of all your favourite action adventures and come up with a fundamentally focused offering that's easily as good, if not better than any of them.

By starting with a great control and camera system, building on that with excellent combat and a wonderful spin on Ico's platform adventuring, and then topping it off with a decent storyline, Naughty Dog has cooked up one of the most relentlessly entertaining, fat-free games to emerge in ages. Topped off with the most stunning use of the PS3's underused technical prowess yet, Uncharted: Drake's Fortune is, for my money, the first must-have PlayStation 3 title.
 
Ylös Bottom