Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]
nyt on demo hakattu läpi yli
kymmenen kertaa, eikä vieläkään puuduta.
siksipä olikin pakko editoida aiempaa postausta pidemmäksi ja paremmin fiilistäni kuvaavaksi.
olo on kuin parjatun
Heavenly Swordin jäljiltä.
Naughty Dog nosti rimaa seikkailupeli-genressä monta pykälää ylöspäin.
jo alussa tulee ilmi, ettei Nathan ole mikään yli-ihminen vaan aivan tavallinen, joskin seikkailija-taustainen kaduntallaaja.
vaikka hittiä ottaakin runsaasti, pelkkä t-paita päällään.
pelissä on paljon pikku-jippoja, jotka tuovat ripauksen realistisuutta,
esimerkkinä mainittakoon vaikkapa vedessä kahlaaminen,
mitä syvemmälle veteen etenet, sen hitaammaksi ja raskaammaksi eteneminen muuttuu.
hyppely-osuudet ja liikkeentunnistus toimivat yksinkertaisesti sanoen loistavasti,
jopa minä, liikkeentunnistusta kaipaamaton pystyin liikkeentunnistuksesta nauttimaan.
ampuminen on perusasetuksillakin hyvällä tasolla,
säätämällä asetuksia, se jättää jälkeensä monia räiskintä-genrenkin pelejä.
oikeastaan ainoa valittamisen arvoinen asia on se, että haulikon kantama on aivan liian pitkä.
myös olan yli- vaihtohässäkkä on loistava,
nurkan taakse kuikuileminen on huomattavasti mukavampaa ja luonnollisempaa,
kuin lukitulla olan yli-toteutetulla hässäkällä.
suojautuminen toimii ainakin minun pienissä karvaisissa käsissäni todella hyvin,
tosin suojasta ampuminen oli aluksi hieman hankalaa, varsinkin sokkona ampuminen.
haavoitettu vihu liikkuu realistisen kivuliaan näköisesti, vaikkapa olkapäätään pidellen
vihun tarkasti animoiduilta kasvoilta voi nähdä olkapäässä olevan luodin aiheuttaman kivun ja tuskan.
viimeisen armonlaukauksen jälkeen saa ihailla hienosti toteutettuja räsynukkeja,
kuolinanimaatiot näyttävät pelottavan realistisilta, paitsi ilmalennot.
viidakko on graafiselta ilmeeltään aivan käsittämättömän kaunis, tekstuurit ovat tarkkoja
ja kestävät myös lähempää tarkastelua, eläväisen viidakosta tekee kasvillisuus, vesiputoukset ja satunnaiset linnut, joita matkan varrella näkee.
äänimaailmassakaan ei ole vikaa, jos AK-47:n ääntä ei lasketa.
viidakko näyttää ja kuulostaa siis viidakolta, tai ainakin siltä miltä sen kuvittelisi kuulostavan ja näyttävän.
positiivisen fiiliksen (liian lyhyt!) demo jätti, vaikka ei sisältänytkään puzzleja lainkaan.
nousi kirkkaasti tämän vuoden odotetuimmaksi peliksi,
omalla kohdallani.
veikkaan että tämä onnistuneella mainonnalla liikuttaa koneitakin hyllystä.