Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: The Nathan Drake Collection

Hitto olin jo unohtanut miten hienoja action kohtauksia tässä uc neloses onkaan, kuten esim se kellotornin romahdus ja jäätävä action täytteinen taka-ajo kohtaus köydellä, kyllä siinä pulssi taas hakkas kahtasattaa, sit taas otetaan hieman rauhallisemmin ja tutkitaan veneellä kauniita saaristoja, juttua ja läppää lentää ja ei voi muuta kun hymyillä.

En tiie kuvitteleks mä mut jotenkin tuntuu nyt sonyl olevan tosi hiljaista 1st party pelien suhteen, noh tuli sieltä se spiderman kakkonen joka vielä odottaa kaupassa, mut jotenkin kun tätä pelaa tulee mieleen ne vanhat hyvät sony 1st party ajat jossa tuli oikeen jonossa näitä, uc4, ghost of tshushima, horizon, GOW, last of us part 2 jne.

Nyt tässä mennään lähinnä näiden remasterien parissa muistelemassa näitä loistavia pelejä, ei sekään väärin ole mut olishan se hienoa saada joku ehta uus uncharted tai joku uus kova sonyn 1st party IP.
 
Tässä pelannut peliä eteenpäin niin oikeesti tässä tulee olo että naughtydog oikee "elvistelee" kaikilla yksityiskohdilla ja grafiikoilla :D "kattokaa nyt pojat mihin me pystytään" Siis aivan törkeen vaikeeta vaan mennä eteenpäin, sitä vaan jää möllöttää kaikkia vesiputouksista jokaiseen pieneen kiveen ja kukkaan.

Kyllä mä hämärästi muistelen että 2016 sitä yhtälailla möllötti mut nyt jotenkin sitä kattoo ihan uusiin silmiin, tietenkin kyse on remasteredista mut tuskin tänne on muuta tehty kun nostettu hieman resoluutiota ja tietenkin fps, tekeehän resoluutio nyt varmaan jotain mut veikkaan että jos nyt pelaisin original ps4 versiota olis yhtä suurta namia nähtävissä.

Kyllä tämmöstä panostusta videopeleissä arvostaa eikä näitä liikaa ole tarjolla.
 
Tuli silloin joskus missattua ottaa tän ilmaiseksi kun oli tarjolla niin onks tää paketti ollut useasti alessa? Näyttää 19.90 hintaa mitä ei nyt viitsisi näin vanhasta pelistä maksaa vaikka varmaan senkin arvoinen on.
 
Näyttää 19.90 hintaa mitä ei nyt viitsisi näin vanhasta pelistä maksaa vaikka varmaan senkin arvoinen on.

Itse poimin tämän joskus kesäkuussa hintaan 5,99€ Tokmannilta ihan fyysisenä painoksena ja on tätä muutenkin näkynyt "yksinumeroiseen" hintaan, joten jos levyasema löytyy, niin fyysistä saa alle 20€ vähän joka puolelta.

Itse olen muistaakseni vain Uncharted 2:n aikanaan pelannut läpi ja sehän oli oikein mukavaa viihdettä, joten pitää joku päivä antaa näille muillekin osille peliaikaa. Toivottavasti ei ole aika kohdellut huonosti.
 
Tuli silloin joskus missattua ottaa tän ilmaiseksi kun oli tarjolla niin onks tää paketti ollut useasti alessa? Näyttää 19.90 hintaa mitä ei nyt viitsisi näin vanhasta pelistä maksaa vaikka varmaan senkin arvoinen on.

Tarkotaksä nyt tätä nathan drake collectionia vai tätä lost legacy remastered editionia? Se nathan collection on monessa paikassa tyyliin kympil jossa on ne 3 ekaa peliä, ite ostin black fridaystä tän remasteredin johon kuuluu uc4 ja lost legacy 19.99.
 
Tarkotaksä nyt tätä nathan drake collectionia vai tätä lost legacy remastered editionia? Se nathan collection on monessa paikassa tyyliin kympil jossa on ne 3 ekaa peliä, ite ostin black fridaystä tän remasteredin johon kuuluu uc4 ja lost legacy 19.99.
Juuri tätä vanhempaa missä uncharted 1 - 3 ...itseltä löytyykin tuo lost legasy niin vois tämän vanhemmankin hommata kun pyörii noi nyt 60 fps. Digitaalisena täytyy ostaa kun levyasemaa pleikka 5 ei löydy niin siksi kyselinkin että onko ollut useasti alessa tuolla pleikan omalla kauppapaikalla.
 
Kolme ekaahan peliä sai silloin koronan alkuaikaan muistaakseni ilmaiseksi ihan. Toki kyllä näistä helposti maksaa jopa sen 20e. Ovat sen verran laadukkaita edelleen.
 
Nyt tuli alotettu lost legacy, pääsin just sinne saarelle vai mikä onkaan. Huh huh, kylläpä näyttää hyvältä ja miten tää on multa mennyt ohi. Puhuttu et täs lost legacys on uusia hahmoja, eikse Nadeen ollut jo Uncharted kakkoses ensimmäistä kertaa? Näin muistelisin hämärästi. Sit se toinen naishahmoista on jo tuttu UC4 "pieksijä".
 
Ei kyl ihan äkkiseltään tuu mieleen missä pelissä ois näin kasvirikas viidakko kaikkineen vesiputouksinee, eihän täs pysty melkein pelaa ku aina jää ihastelee kaikkea mitä eteen tulee. Vesi on myös tosi hyvin tehty, naughtydog ja rockstar tekee kyl parhaimman näköiset vedet peleihinsä. :D

Äkkiseltää nyt juuri tuore avatar peli ehkä vois olla mitä tulee viidakkoon kelpo vertailukohde, mutta huh huh ja on tämäki jo vuosia sitten julkastu huomaa kyllä miten jotkut pelitalot/pelit ovat aikansa edellä.

Oon vieläkin chapter nelosessa joka on kyl melko iso alue eikä millään halua edetä ennenku on nuohonnut kaikki maholliset mestat.
 
Mä koen itseni erittäin onnekkaaksi että saan nauttia täysin "uudesta" unchatedista lost legacy merkeissä kun koko peli on vaan siirtynyt. Tämäkin ilo toki joskus loppuu, mitä tulee täysin uuteen unchtartediin jäihän nelosen lopussa semmonen pieni toivon rakonen että tytär jatkaisi mahdollisesti seikkailujaan, Nathan Drakea enää turhaa vetää mukaan. Toisaalta taas nelosen loppu oli niin täydellisen onnellinen että antaa Draken perheineen vaan nauttia eläkepäivistä sielä täydellisesssä rantatalossa.

Jos meinataan jotain ihan uusia hahmoja, se ei minusta enää ole uncharted. Vaikka Lost Legacy onkin maistunut, ei näiden kahden naishenkilön kemiat ja jutut sekä läpät vaan iske samal taval kun Draken ja Sullyn.
 
Noni, nyt on myös Lost Legacy ensimmäistä kertaa saatu päätökseen. Erittäin laadukas peli tämäkin, yhtä hyvä kun muut unchartedid erona vain se että puuttui se tärkein eli ne läpän heitot ym jutut Nathanin ja kumppanien välillä, ei tämä naiskaksikko missään nimessä huono ole. Hyvin näytelty mutta se jokin puuttui jonka takia tämä ei ihan yllä siihen mitä nyt vaikka UC4, pieni Sam Draken rooli kyllä toi heti lisää särmää tähän, alkoi heti olemaan sitä perinteistä UC huumoria. Nää muijat ovat ehkä liian totisia mitä nyt jotain pientä läppää välil yrittävät.

Nyt olis enää pari trophya platinaan jotka aivan varmasti tulen suorittamaan!
 
Noni, nyt on myös Lost Legacy ensimmäistä kertaa saatu päätökseen. Erittäin laadukas peli tämäkin, yhtä hyvä kun muut unchartedid erona vain se että puuttui se tärkein eli ne läpän heitot ym jutut Nathanin ja kumppanien välillä, ei tämä naiskaksikko missään nimessä huono ole. Hyvin näytelty mutta se jokin puuttui jonka takia tämä ei ihan yllä siihen mitä nyt vaikka UC4, pieni Sam Draken rooli kyllä toi heti lisää särmää tähän, alkoi heti olemaan sitä perinteistä UC huumoria. Nää muijat ovat ehkä liian totisia mitä nyt jotain pientä läppää välil yrittävät.

Nyt olis enää pari trophya platinaan jotka aivan varmasti tulen suorittamaan!
Itse en taas tykännyt Samista sitten pätkääkään. Eltaantunut, vastuuton ja tylsä hyypiö. En kokenut missään vaiheessa minkäänlaista sympatiaa tai mielenkiintoa Samia kohtaan ja hän oli minulle nimenomaan ärsyttävä hahmo. Tuossa ainakin yksi syy miksi nelonen on itselleni graafisesta näyttävyydestään huolimatta ylivoimaisesti heikoin UC-peli. Juoni oli myöskin todella tylsä, eikä minkäänlaista mielenkiintoa päässyt syntymään sitä kohtaan. Geneeristäkin geneerisempää putkessa juoksua ilman minkäänlaista yllätyksellisyyttä tai mielenkiintoisia hahmoja.

Nathankin oli onnistuttu pilaamaan aikaisempiin osiin nähden nelosessa. Ja ne ainoat hahmot joista löytyi karismaa (Elena ja Sully) olivat suurimman osan pelistä sivussa. Surkeaakin surkeampi päätös sinänsä erinomaiselle toimintaseikkailusarjalle. Minulle on käsittämätöntä, että moni pitää UC4:ää jopa erinomaisena pelinä. Itse en löydä pelistä mitään muuta erinomaista kuin graafisen puolen, mutta sehän ei yksinään riitä ainakaan minulle peleissä yhtikäs mihinkään.
 
Ylös Bottom