Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Unreal Championship

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Esim. onko textuureihin käytetty pixel- ja vertex shaderiä,bump mäppinkiä yms.?

No niin, vastaus tuli nopeasti Digital Extremesiltä:

Yes there are vertex and pixel shaders used in UC's textures but not any bump mapping...that'll be in our next game ;)

että semmosta :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
No joo...ehkä toi oli vähän tollasta lapsellista uhoa taas,mutta olen kyllästynyt tän BBS.n lätinöihin,kun kaikki pelit tuntuu olevan täällä hyviä laatupelejä,harva on uskaltanut avata suunsa ja sanoa niin kuin asiat ovat,täällä moni niin sanotusti lässyttää paskaa...eikä kukaan halua kuulla tai myöntää,että joku XB-peli olisi todella huono tai ollut hypensä veroinen,siis ymmärretysti en haluaisi minäkään tälläistä kuulla,mutta loppujen lopuksi kuitenkin palvelisi edukseen kaikkia jäseniä jos keskusteltaisiin XB-peleistä myös hieman pintaa syvemmältä/seikkaperäisemmin ja ne huonotkin puolet tulisi esille! Jokainen voi sitten itse päätellä,että onko jokin negatiiviseksi/positiiviseksi luonnehdittu piirre pelissä hyvä vai huono juttu! Täällä vähän liikaa väliin kaunnistellaan asioita,höpistään jostain aivan muusta ja liian puolueellista...se on kuitenkin ihan hieno juttu,mutta toisaalta taas ei,jos joku nyt ymmärtää mitä ajan takaa!

Olen lukenut mm. Pelaaja lehdestä ton Digital Exteremen UC:ta koskevan haastattelun ja se on vähän turhan kaunistelevaa tekstiä,mitä taas muilta tahoilta on tullut esiin...Tossa annettiin mm. ymmärtää,että UC:n sama epicin-engine olisi tietyiltä osin jopa kehittyneepi/viilatumpi kuin UT2k3:ssa.

Tarvisi melkein ostaa tämä UC ennen kuin näkisi itsekkin,että mitä tämä retail-pelinä on laatuaan,mutta ei oikein sen takia raaskisi sitä tehdä,koska muutoin peli ei minua kiinnosta!

Ja kiitokset XRay:lle että joku sentään viitsi vaivautua...


:rolleyes:

Jassoo... Ketään emme pakota olemaan täällä. Toistaiseksi olemme pysyneet pakottomina (Onkohan edes sana?), mutta addiktiivisena paikkana.

Enivei, nyt kohta viikon UC pelailun jälkeen voin suositella lämpimästi sitä kaikille Halo- ja FPS-faneille. Ja sitten kun Live tulee toimintaan se on pakko hankinta itse kullekkin.
 
Pakollinen kysymys (leikitään nyyppää välillä):

Kannattaako peli hommata yksinpelin takia? Live-tukihan pelin paras puoli on, mutta onko siinä (yksin)pelattavaa kuten Halossa ja Timesplitters 2:ssa? Etenkin kommentteja yksinpelimoodeista kaivataan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Jassoo... Ketään emme pakota olemaan täällä. Toistaiseksi olemme pysyneet pakottomina (Onkohan edes sana?), mutta addiktiivisena paikkana.


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Tuota... Miksiköhän sitten luet tätä?
--------------------------------------------------------------------------------


No eipä ole viime aikona juuri enää tullut luettuakaan ja jatkossa varmasti vieläkin vähemmän...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Pakollinen kysymys (leikitään nyyppää välillä):

Kannattaako peli hommata yksinpelin takia? Live-tukihan pelin paras puoli on, mutta onko siinä (yksin)pelattavaa kuten Halossa ja Timesplitters 2:ssa? Etenkin kommentteja yksinpelimoodeista kaivataan.

Kyllä. UC:ssähän tämä "story" mode on muutettu areena taistelu muotoon, eli on lisätty hieman tiimi urheilua räiskinnän lisäksi. Ja siitä sitten tulee UC:n kausi -moodi. Eli, luot alussa oman hahmon, teet tiimilles nimen, valitset tiimiläiset (Aluksi on vain sinä, sitten edistyksessä tulee yksi lisää, ei tule kuitenkaan tasaisesti.) ja sitten menet taistelemaan. Aluksi moodeja on vain TDM (Team Deathmatch), ja ne kolme muuta aukee aina kun on läpäissyt ensimmäisen kisan edeltäneestä. Se neljäs "???" moodi aukeaa vasta kun on pelannut 4 muuta moodia läpi (yhdessä moodissa on 7 askelmaa). Suosittelen.
 
haloo!!

oishan tääl voinut keskustella aiheesta oikeesti eikä eksyy jonnekin höpötys-raiteille.

no asiaan, eli unreal peliin xbox:lle...
pettymys on valtava suhteessa peliin grafiikka on todella surkeeta ja ohjaus/tähtäys tosi hankalaa
jotenkin fiilis katos kyll täysin kun sitä pelailin jonkun aikaa ja tää oli peli jota olin odottanut ehkä eniten koko xbox-systeemiltä!!

akateemisen/stockan peliosastolla yks myyjä sano et demoversio vaikutti todella surkeelta kun se oli sitä ollu testaamassa ennen pelin julkasuuu joskus alkusyksystä.
ja mä raukka en uskonu sitä vaan menin ja ostin pelin edes kokeilematta sitä.
pariin muuhunkin peliin oon pettynyt aika pahasti eli wreckless the paskamission. ja blopcake lue Bloodwake shit.

joo no pari hyvää pelii on tietty halo, cmr3 ja enclave.

MUTTA KEOITUS VIELÄ LITTYEN UNR CH:N ÄLÄ OSTA SITÄ ENNEN KU OOT TESTANNUT JOSSAIN.

TERVEISIN PETTYNYT KURKI-FIN-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
olen kyllästynyt tän BBS.n lätinöihin,kun kaikki pelit tuntuu olevan täällä hyviä laatupelejä,harva on uskaltanut avata suunsa ja sanoa niin kuin asiat ovat,täällä moni niin sanotusti lässyttää paskaa...eikä kukaan halua kuulla tai myöntää,että joku XB-peli olisi todella huono tai ollut hypensä veroinen,siis ymmärretysti en haluaisi minäkään tälläistä kuulla,mutta loppujen lopuksi kuitenkin palvelisi edukseen kaikkia jäseniä jos keskusteltaisiin XB-peleistä myös hieman pintaa syvemmältä/seikkaperäisemmin ja ne huonotkin puolet tulisi esille! Jokainen voi sitten itse päätellä,että onko jokin negatiiviseksi/positiiviseksi luonnehdittu piirre pelissä hyvä vai huono juttu!

Olen itsekkin huomannut että jos joku erehtyy laittamaan jostain pelistä jotain kritiikkiä niin saa heti peelo leiman tai haukutaan PS2 fanboy:ksi ym. ym. Ei ne kaikki pelit voi niin hyviä olla ettei mitään valittamista löydy. Ymmärrän että jos koulupoika on viikkorahoista säästänyt itselleen pelin, ei hän halua nähdä sen huonoja puolia vaan uskottelee itselleen että peli on erinomainen. Yritetään kuitenkin hyväksyä muidenkin mielipiteet ja annetaan ihmisten laittaa kritiikkiäkin peleistä leimaamatta heitä siitä heti.
 
Kannattaa silti muistaa, että suurin osa peliä kehuvista pitää pelistä oikeasti eikä vain kehu sitä lämpimikseen. Tuskin täällä kovin moni harrastaa tätä "Paras peli niinqu ikuna!" -linjaa joka toisen pelin kohdalla. Monilla on se valitettava tapa vaan, että jos on itse jotain mieltä, niin ne jotka ovat toista mieltä ovat sitten väärässä.

Itsekin on tullut harrastettua tätä eriävää mielipidettä. Suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että Blinx on täysin syvältä, mutta omasta mielestäni kyseessä on ihan pätevä peli. Ei mikään mestariteos, mutta paikkansa pelihyllyssä ansaitseva peli.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, siksi Jokke ja kurki-fin- saa aivan rauhassa täällä purkaa mieltään UC:n huonoista puolista, ja jos joku mielestäsi kohtelee sinua väärin mielipiteisi takia, tuossahan on tuo "p33lo alert" -namiska millä saa hälytettyä KonsoliFIN:n isot ja pahat ylläpitäjät paikalle.
 
jaa

no niin olisko kellään mitään sanottavaa liittyen tähän kyseiseen peliin?
itse annoin sen jo eteenpäin, en edes viitsinyt pelata sitä kuin jonkun kentän läpi ja siinä se.

enemmän, huomattavasti enemmän diggasin siitä unreal 1999
versiosta, aseet huomattavasti parempia, grafiikka selkeämpi ja helpommin ymmärrettä, siis maaston/rakennusten muoto, jne...ja kun pc:llä se hallintakin oli helppoo verrattuna tohon xbox:iin, ja sitten se että esim. halossa on noi kontrollit kohillaan ja tässä ei niin mistä se johtuu että toisessa pelissä on kunnossa ja toisessa ei? no,...

antakaa palautetta!!
terveisin kurki-fin-

ja omasta mielestä nää sivut on todella tarpeen että saa tietoa peleistä ja voi jakaa fiiliksiään.
kiittäen ja kumartaen kurki-fin- taas.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, siksi Jokke ja kurki-fin- saa aivan rauhassa täällä purkaa mieltään UC:n huonoista puolista, ja jos joku mielestäsi kohtelee sinua väärin mielipiteisi takia, tuossahan on tuo "p33lo alert" -namiska millä saa hälytettyä KonsoliFIN:n isot ja pahat ylläpitäjät paikalle.
En ookkaan ennen huomannu tota peelo hommaa
 
Re: jaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kurki-fin-
no niin olisko kellään mitään sanottavaa liittyen tähän kyseiseen peliin?
itse annoin sen jo eteenpäin, en edes viitsinyt pelata sitä kuin jonkun kentän läpi ja siinä se.

enemmän, huomattavasti enemmän diggasin siitä unreal 1999
versiosta, aseet huomattavasti parempia, grafiikka selkeämpi ja helpommin ymmärrettä, siis maaston/rakennusten muoto, jne...ja kun pc:llä se hallintakin oli helppoo verrattuna tohon xbox:iin, ja sitten se että esim. halossa on noi kontrollit kohillaan ja tässä ei niin mistä se johtuu että toisessa pelissä on kunnossa ja toisessa ei? no,...

antakaa palautetta!!
terveisin kurki-fin-

ja omasta mielestä nää sivut on todella tarpeen että saa tietoa peleistä ja voi jakaa fiiliksiään.
kiittäen ja kumartaen kurki-fin- taas.
Minä pidin pelistä, odotin siltä ehkä hieman enemmän esim. ajoneuvoja, lisää karttoja, kartta editorin, ja sen että profiileja olisi saannut tehdä itse. Aluksi peli tuntui todella huonolta mutta kun kahden kaverin kanssa hakatiin peliä koko joulu, niin johan oli hubaa. Yksin peliä en ole paljon pelannut joten siihen en ota kantaa. Hyvä peli, josta luultavasti saa paljon ennemän irti liven julkaisun jälkeen.
 
Yksi mielipide

Olen pelannut peliä hiukan, eikä se mielestäni ole huono. Totta on, että yleisfiilis ei yllä Halon tasolle ja on sitä kautta pieni pettymys, mutta ei kokonaisuus huono ole, kunhan vain odottaa monen pelaajan fps:ää eikä sen kummempaa.

Pelattavuus on kunnossa kun malttaa harjoitella hiukan. Tuntuisi olevan Haloa nopeampi (tosin nopeus on säädettävissä 75%/100%/125%, joista hitain on lähellä Haloa).

Hahmot tuovat mukavan lisän -verrattuna Haloon, jossa jo taustatarinan suhteen mennään pieleen kun Master Chieffejä on vain yksi.

Grafiikkapuoli on kunnossa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (verinen mössö ei oikein näytä veriseltä mössöltä).

Äänet on hiukan vaihtelevat. Efektiäänistä ei jäänyt mieleen kuin Rocket Launcherin mukava tussahdus. Musapuolella eri kentissä on erilaiset ja eritasoiset musiikit. Omavalintainen soundtrack olisi ollut todella hyvä laittaa mukaan.

Siinäpä noita tuntumia pienen pelaamisen jälkeen.
 
Olen pelannut UC:tä nyt parin viikon ajan, ja se on alkanut tuntua koko ajan paremmalta. Moninpeliäkin olemme harrastaneet (kuusi henkeä lähiverkossa kahdella boksilla), mutta kumma kyllä yksinpelikin jaksaa viehättää, koska bottien AI näyttäisi olevan hyvällä mallilla (ainakin masterful- ja godlike-taitotasoilla), oman joukkueen botteja voi käskyttää (tämä ominaisuus lienee ollut jo aikaisemmissakin Unreal-julkaisuissa), ja eri pelimuodot ovat varsin toimivia.

Pelissä on ajoittain erittäin kauniita kenttiä, mutta framerate ei ole tasainen, kiitos koko ruudun antialiasoinnin. Tämä ei mielestäni kuitenkaan vie pois peli-iloa vaikka hieman häiritseekin. Lähiverkossa pelattaessa antialiasointi menee pois päältä ainakin hostaavasta boksista, mikä tasoittaa ruudunpäivitystä mukavasti, ja peli ei takkua pahasti missään vaiheessa vaikka pelaajia ja räiskettä olisi paljonkin ruudulla. Tämä on hyvä asia, mutta kehittäjät olisivat voineet antaa pelaajalle mahdollisuuden laittaa AA pois päältä manuaalisesti, jotta nekin yksinpelaajat, joita ruudunpäivityksen notkahtelut häiritsevät merkittävästi, voisivat nauttia tästä hyvästä pelistä. Ilman antialiasointia peli on mielestäni yhtä hyvän näköinen... vain pieniä sahalaitoja näkyy joissakin objekteissa. No, ehkä moinen ominaisuus voidaan imuttaa sitten tulevaisuudessa Liven kautta.
 
eilen pääsin jo testailemaan tuota alle kymmenen kentän verran ja ihan mallikkaalta viihteeltähän tuo vaikuttaa. uusi pelimuoto bombing run oli mielestäni oikein hauska ja botitkin toimivat kiitettävästi. framerate tahmaa konsolipeliksi aika pahasti välillä ja alussa se kävi vähän silmään, mutta siihenkin tottui. edelleenkin olisin jättänyt koko ruudun anti-aliasoinnin pois, koska ei se grafiikka kovin paljon parane, eivätkä sahalaidat edes minua haittaa. eihän niitä siinä räiskeessä ehdi ees huomata.

innolla odotan, että kaverikin saa hommattua UC:n, että pääsee antamaan sille köniin system linkissä. siihenkin ilmeisesti saa pari bottia mukaan? esim. botit vs. me?

ei halon voittajaa, mutta kelpo viihdettä pienin puuttein. alkaa kyllä käydä vanhaksi verrata kaikkea haloon. UC:han on kuitenkin aika erilainen pelinä.
 
Unreal patch

Even though we went to great pains to give you the best frame rate possible by redesigning the levels that were shared with UT2003 (not dumbed down!!) among many other things, when there are intense battles with lots of bots on screen things do get a bit hot under the hood. These are consequences that come with a high detailed worlds and stem from the problem that a) the bots are using a fair amount of CPU time. Hey if you want them to be smart they need some CPU time. I see you walking around with just 3 neurons... b) overdraw. This happens when many many particle effects/decals get drawn over and over and over top of each other. Even 2gig machines will bog down when this happens. Together with Anti Aliasing where the scene gets a special treatment to reduce the jagged edges this works even less in your favour. We are planning for players to have an option (a controller key combination) to turn AA off. Plus there are also smaller (but they do help!) optimizations that together will give you a fair amount of boost in your performance.
 
Ylös Bottom