Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Until Dawn

Vastaus: Until Dawn [Hype]

Until Dawnilla on kyllä hieno kansi! Täytyy varmaan ostaa fyysinen versio, niin saa kaunokaisen kokoelmiin. :)
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Ei vain nykyisin ole aikaa/mahdollisuutta paneutua niin paljon peleihin et jaksais englanniksi vetää mitään, menee liikaa ohi kun ei pysty tarpeeksi keskittymään lasten huutaessa talossa.

Nyt tuli kyllä huonoin tekosyy ikinä kielitaidottomuudelle.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Nyt tuli kyllä huonoin tekosyy ikinä kielitaidottomuudelle.

Kyllä mä pelaan kokoajan englanninkielisiä pelejä ja 95% ymmärrän mitä siellä puhutaan. Se vain vaatii aivan uskomatonta keskittymistä. Äidinkieli on kuitenkin suomi, joten silloin voin oikeasti uppoutua siihen.
Kokoajan kun on joku pomppimassa niskaan, tai tappelee viereisessä huoneessa tai muuten pitää mekkalaa, niin ei mun keskittymiskyky riitä siihen et jaksan nykyisin pelata kovin juonellisia pelejä siten et siitä nautin. Toista se oli ennen lapsia. Mafia 2, GTA V ja Sherlock Holmes liene ainoat poikkeukset.

Jos lokalisaatio on mahdollinen, niin tottakai otan sen huutaen vastaan, niin voi oikeasti nauttia pelistä, eikä käyttää resursseja muuhun. Mä en pysty ajattelemaan englanniksi, vaan joudun kaiken kääntämään päässäni tajutakseni sen, eli se on selkeästi hitaampaa ja vaatii keskittymistä.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

No siis, siinä vaiheessa jos lapset hyppii niskaan ja viereises huoneis tapellaan ja huuellaa niin siinä olis mulla ainakin vaikeeta kesittyä ihan sama millä kielellä sitä peliä pelais. Ehkä on parempi sitten, että tämmöset juonelliset keskittymistä vaativat tai pelit joista halua rauhassa nauttia, niin oisko parempi pelata silloin kun perhe vaikka nukkuu?
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Lopetetaan tää OT ja palataan tän jälkeen aiheeseen.
Sen takia pelaankin pelejä jotka tarvittaessa voi pausetella eikä niin haittaa (ajopelit+urheilu). Kyl suomenkieliset pystyy vielä kohtuu hyvin vetelee, mut englanninkieliseen tarvii isoa keskittymistä. Lapset menee nykyisin nukkumaan siten et itse joudun menee välillä jopa aikaisemmin nukkumaan, kun on aamulla niin aikainen herätys töihin, ei näin vanhana jaksa enää valvoa 00-01 asti arkena, et ehtis edes 1-2h pelaamaan putkeen.. Pari kertaa vuodessa tälläisiä viikonloppuja kuin nyt, että saa yksin olla kotona, niin silloin voi koitella jotain keskittymistä vaativaa, muutoin nautitaan fifa/änäri/PCars linjalla. :)
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Joo, ohan nää lokaalisointi/tekstitys ym jo melko käsitelty aihe minunki mielestä. Mitä itse peliin tulee, niin melko alelaari kamalata meikäläiselle vaikuttaa. Netflix on pulollaa näitä "5 tyttöä ja 1 poika menee mökille, mutta perille saavuttuaan he huomaavat että bensa on lopussa ja kännyköissä ei ole akkua" Varmasti ihan viihdyttävä tekele ja ovat kuulemma hionneet sitä, mutta täyttä hintaa tästä en tule maksamaan, varsinkin kun on Mad Max ym pelit tulossa melko samoihin aikoihin.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Pienellä varauksella peliä kohtaan


[video=youtube;fZaJ--LJul8]https://www.youtube.com/watch?t=75&v=fZaJ--LJul8[/video]
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Pienellä varauksella peliä kohtaan

Yhteenveto, jotta muiden ei tarvitse hukata aikaa videon katsomiseen.

"Syyt miksi pelaajien ei kannata ostaa Until Dawnia:

- embargo päättyy vasta julkaisupäivänä
- kliseinen tarina ja hahmot
- loppuvuodesta julkaistaan parempia pelejä kuten Gears of War Remastered."
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

OT: jos lapset riehuu ja hyppii päällä melkein joka päivä vuodesta, niin sellainen asia kuin kuri ja kasvatus voisi toimia myös :D ulos riehumaan. Toki valintojahan ne on, jos ei halua yhtään rauhaa kotiin.

Tuo "do not buy" arvostelija vaikutti tyypiltä joka on odottanut jotain p.t. tasoista kauhua, eikä tajua pelin pointtia.

Toinen arvostelija taas sanoi että peli on hyvä jos sen ottaa huumorilla kuten katsoisi b-luokan kauhuleffaa ja kliseet ym on ihan tarkoituksella viihdyttämässä jne. Ja aina saa odotella mihin pöljään tilanteeseen hahmon saa hommattua
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Yhteenveto, jotta muiden ei tarvitse hukata aikaa videon katsomiseen.


- loppuvuodesta julkaistaan parempia pelejä kuten Gears of War Remastered."

Repesin :)

Until Dawnin kohdalla pitää todellakin ymmärtää, että tässä ei todellakaan yritetä tehdä ahdistavaa P.T. tyyppistä kauhua, vaan pikemminkin realistista tusinateinikauhuleffa-tyyppistä kliseillä ahdettua jännittävää kokemusta .Sitä saa mitä tilaa. Kliseisyys tulee juurikin siitä, että "ainahan" keuhuleffoissa murhaajaa pakeneva potentiaalinen uhri avaa aina väärät ovet ja joutuu umpikujaan. Until Dawnissahan pelaaja saa tehdä ne ratkaisut, mihin kauhuleffan katsoja yrittää epätoivoisesti vaikuttaa kotisohvaltaan. Itse ainakin leffoja katsoessa totean useaankin otteeseen että "älä mene sinne" ja "mene tuota kautta" yms.

Embargon päättyminen vasta julkaisupäivänä on omituista, mutta toisaalta omaan ostopäätökseeni ei vaikuta arvostelut. Sen verran pelivideoita katselleena olen vakuuttunut siitä, että saan mitä tilaan. Ja eihän sellainen peli voi olla huono, missä on Peter Stormare, eihän ;)
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

OT: jos lapset riehuu ja hyppii päällä melkein joka päivä vuodesta, niin sellainen asia kuin kuri ja kasvatus voisi toimia myös :D ulos riehumaan. Toki valintojahan ne on, jos ei halua yhtään rauhaa kotiin.

Pakko tarttua vielä tähän vaikka täysin OT onkin. Varmasti ymmärsit, että sanavalinnat oli hyvin kärjistettyjä.. :) kyllä lapsiperheessä sitä ääntä ja syliin kiipeämistä vain on normaalilla kurilla sen verran, ettei siinä keskitytä täysillä, oli kyseessä leffa tai mikä vaan. Saati sitten kun pitäisi olla kauhu genre, jossa se yleinen fiilis ois myös hyvä olla hiukan toisella tasolla. :)
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Niin kivaa kuin lasten kasvatuksesta keskusteleminen onkin, niin jatkakaa sitä jossain muussa ketjussa.

Kiitos.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Videosta tosiaan huomasi ettei BroKenGaMezHD:lla ollut lainkaan ymmärrystä millaisesta pelistä on kyse. Trailereiden & ennakoiden perusteella Until Dawn tarjoaa sitä B-luokan kauhua ja tämä on tuntunut olevan myös pelinkehittäjän tavoitteena.

Embargon päättyminen vasta julkaisupäivänä on omituista, mutta toisaalta omaan ostopäätökseeni ei vaikuta arvostelut.
Ei tämä kovinkaan harvinaista ole. Muistaakseni Shadow Of Mordorin kohdalla embargo päättyi vasta julkaisupäivänä. Tietenkin keskinkertaisten pelien kohdalla tämä on yleisempää, mutta ei tästä kuitenkaan voi vetää suoria johtopäätöksiä pelin laadusta. Veikaan, että Until Dawn on "7/10 ok kokemus" kunhan juurikin ymmärtää ettei kyseessä ole Silent Hill kauhua.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Kyllähän tuota ääninäyttelyä ovat muuallakin haukkuneet, samoin ohjausta jne. Et en usko kovin kummoista arvosanaa saavan, vaikka siivutettais kliseinen tarina täysin.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Tämän pelin kohdalla on kyllä täysin kiinni siitä että mistä asioista peli saa kehuja ja mistä risuja että lähteekö se julkaisupäivänä vai alelaarista mukaan. tämän tyyliset elokuva pelit ovat kyllä erittäin paljon makuuni mutta mad max ja mgs v vievät rutosti peliaikaa ja silloin ei ihan kivalle pelille jää aikaa.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Tämän pelin kohdalla on kyllä täysin kiinni siitä että mistä asioista peli saa kehuja ja mistä risuja että lähteekö se julkaisupäivänä vai alelaarista mukaan. tämän tyyliset elokuva pelit ovat kyllä erittäin paljon makuuni mutta mad max ja mgs v vievät rutosti peliaikaa ja silloin ei ihan kivalle pelille jää aikaa.

Itse näkisin tämä olevan videon pointti että kun sieltä on tulossa oikeasti niin paljon hyvää pelattavaa niin täydellä hintaa ei ole vain järkevä ostos
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Repesin :)

Until Dawnin kohdalla pitää todellakin ymmärtää, että tässä ei todellakaan yritetä tehdä ahdistavaa P.T. tyyppistä kauhua, vaan pikemminkin realistista tusinateinikauhuleffa-tyyppistä kliseillä ahdettua jännittävää kokemusta.

Kyllä ne pelaajat tämän ymmärtää, koska tämä peli tosiaan on B-luokan teinikauhua ysärin tyyliin niin itsellä ei ole mitään mielenkiintoa ostaa tuollaista. Teinikauhut oli kiva juttu silloin joskus kun itse kuului samaan ikäluokkaan, oli coolia katsoa jotain 'Tiedän mitä teit viime kesänä' tyylisiä rainoja, nykyään tuollaiset genreen kuuluvat kliseet ovat lähinnä koomisia eikä niitä oikein jaksa. Kai joku saa siitä kiksejä kun Hayden Panettiere juoksee pyyhe päällä karkuun murhaajaa ja lopulta kuolee tavalla a, b tai c.

Mutta jos tykkää niin tykkää, ei siinä mitään. Ei se tietty pelistä huonoa tee jos en itse pidä teinikauhusta, peli ei silloin vain ole mulle. Mutta kannattaa muistaa kun niitä arvosteluja tulee, ei se arvostelijakaan välttämättä pidä teinikauhuista saatikka tuosta pelistä sen teknisten ominaisuuksien puolesta. Jos pelissä vaan on huono mekaniikka ja ääninäyttely niin silloin siinä on, ei voi valittaa siitä että arvostelija on tyhmä kun ei ymmärrä ysärin teinikauhukliseitä. Pelillä tod.näk on melko suppea fanikunta kuitenkin sen genrestä johtuen.
 
Vastaus: Until Dawn [Hype]

Kyseessähän on häpeilemättömästi 80-90-luvun teinikauhuleffoja kopioiva tuotos, josta tuskin kukaan muu kuin kyseisen genren fanit, tulevat nauttimaan. Rakastan B-luokan kauhua, ja tiedän, että tulen rakastamaan tätä peliä. Kerrankin voi itse vaikuttaa siihen, että juokseeko puolialaston muija karkuun yläkertaan, vai painellaanko suorilta pihalle, eikä tarvitse tuntea myötähäpeää hokien "EI, IDIOOTTI, EI SINNE!". Tosin, varmaan ekalla pelikerralla tulen ihan läpällä hoitamaan kaikki hengiltä. :D
 
Ylös Bottom