Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Itselle on jäänyt vieläkin vähän epäselväksi, että onko peli kuin Resident Evil vai Walking Dead? Eli esim. ammutaanko itse vai hoitaako scene cut ampumisen ym...
Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin enemmän Walking Dead. Ainakin allaolevan videon perusteella:Itselle on jäänyt vieläkin vähän epäselväksi, että onko peli kuin Resident Evil vai Walking Dead?
While Until Dawn lacks complex gameplay, it counters with compelling characters, astounding visuals, and a thought provoking storyline. A masterful fusion of art forms, Until Dawn is a refreshingly self-aware experience that no thriller fan should pass up.
Until Dawn is a game that on the outside looks like a generic horror game based on simple A or B choices and cheap scares, but it’s much more than that and I’m betting if you take a chance with Until Dawn you’ll be just as surprised as I was with the quality of the game. The narrative is gripping, the graphics gorgeous and the weight of your choices will always be present while playing the game.
Until Dawn is the next step forward in the genre of cinematic choice based storytelling
Supermassive Games’ Until Dawn is quite simply one of the best horror games I’ve played. It’s a uniquely terrifying adventure in what is one of the most cliched sub-genres around. The choice and consequence system crafts an experience that begs to be replayed and the writing is engaging and rather impressive. Horror fans will certainly find many things to love about Until Dawn, and it’s very possible that others will too. While we’ll most likely never really know what the game was and what it was like on PlayStation 3, I’m incredibly thankful for what we have now.
I’m going to say it outright, Until Dawn is the best horror adventure since Eternal Darkness: Sanity’s Requiem. For the longest time, developers such as Quantic Dream have tried to make this style of game work only to end up getting stuck halfway between a film and a game. With Until Dawn, Supermassive has laid the foundation for how it can be done while producing an enjoyable and highly polished horror experience.
A little bit parody, a little bit celebratory, Until Dawn takes inspiration from some of the genre’s best, and puts control over the lives of eight people directly into the hands of the player. So if you enjoy a good horror movie, and get can your head around the idea of playing yet another QTE-heavy game, you’re going to enjoy the hell out of Until Dawn.
Until Dawn is a thrilling experience. For horror fans, this will be one of the best horror experiences that gaming has seen in years. It’s a perfect balance of story telling and gameplay and doesn’t drag on at all. I constantly found myself wanting to go back to find out what happened next which is rare in gaming narrative. Those looking for constant action may be disappointed, but I’d advise anybody who wants a unique and new experience to give it a go.
Until Dawn is a flawed, but fun experience. Though an unfocused story means it falls short of greatness, it’s an otherwise entertaining homage to the curious traditions of horror movies which pays off your in-game decisions with occasionally shocking consequences.
At the end of my first Until Dawn playthrough only two characters had survived. I don’t want to say any more than that. I don’t know if it’s possible to save the whole lot, even knowing what I do now, even if I found all the clues. When I think about how I gave the [SPOILERS] to [SPOILERS] and he [SPOILERS], but then later on he [SPOILERS] because [SPOILERS] and then of course she also [SPOILERS] and then Ashley said [SPOILERS] and because of that at the very end [SPOILERS][SPOILERS][SPOILERS]? Well. I dunno. Butterfly effect, innit.
I’m gonna go find out. A second playthrough, at this time of year? You betcha. Says a lot, I think.
Toki välillä sitten porukassa naurettiin myös vedet silmissä. On tämä kuitenkin tehty hieman kieli poskessa meiningillä. Meidän porukalla mökkeilijöiden henget olivat liipasimella oikeastaan koko ajan.
Totta. Ei päästy tuon testisession aikana ihan optimi olosuhteisiin. Yksi teki muistiinpanoja ja kaksi vuorotteli pelatessa. Oli se noinkin ihan hauska kokemus. Ehkä jos sitä tällä viikolla pääsisi sitten uppoutumaan yksin pimeässä ja luurit päässä hommaan.Ei tätä porukalla pelata. Yksin pimeässä ja luurit päässä
Mielestäni taas David Cagen ja Until Dawnin kaltaiset elokuvapelit tarjoavat parhaimman kokemuksen, kun sohvalta lyötyy toinen henkilö jonka kanssa tulee punnittua päätöksiä sekä yleisesti ottaen tulevia juonikäänteitä.Ei tätä porukalla pelata. Yksin pimeässä ja luurit päässä
Jooh, kummassakin on puolensa. Tämän tapauksessa ymmärrän myös sen jos haluaa pelata omassa rauhassa luurit päässä. Toisaalta tämä sopii hyvin myös siihen, että siinä vierellä on joku seuraamassa ja vaikka mahdollisesti vuorotellaan pelaamista. Samalla voi sitten punnita myös niitä päätöksiä, ja keskustella muutenkin tapahtumista. Nämä on siinä mielessä hyviä pelejä, että sivusta seuraajallakaan ei pitäisi olla tylsää.Mielestäni taas David Cagen ja Until Dawnin kaltaiset elokuvapelit tarjoavat parhaimman kokemuksen, kun sohvalta lyötyy toinen henkilö jonka kanssa tulee punnittua päätöksiä sekä yleisesti ottaen tulevia juonikäänteitä.
Mielestäni taas David Cagen ja Until Dawnin kaltaiset elokuvapelit tarjoavat parhaimman kokemuksen, kun sohvalta lyötyy toinen henkilö jonka kanssa tulee punnittua päätöksiä sekä yleisesti ottaen tulevia juonikäänteitä.
Pieni offtopic tähän väliin, mutta kertokaa tyhmälle:
Until Dawn on ensimmäinen ennakkoon tilaamani peli PS Storesta, ja haluaisin tietää kuinka systeemi oikein toimii. Pelin julkaisu virallisesti on keskiyön jälkeen, 26.8., ja latauksen pitäisi alkaa 25.8., mutta ei ainakaan vielä ole alkanut lataamaan. Eli, koska yleensä lataaminen ennakoissa alkaa?