Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
Nyt olikin kyse verkkopelaamisesta, ei pelimausta. Palvelu menee kaupaksi, jos kuluttajat uskovat siihen ja pitävät sitä oleellisena osana kokonaisuudesta. Ilmeisesti Xbox-omistajat USAssa ovat vakuuttuneita Liven positiivisista ominaisuuksista ja sen takia tuote myy hyvin.
Mielenkiintoinen seikka tämä PS2:n vahva markkina-asema. Silloin kun halutaan hehkuttaa kuinka monta kymmentä miljuunaa pleikkari on myynyt, se on positiivinen asia. Kun ruvetaan puhumaan palveluiden/pelien prosentuaalisista osuuksista käyttäjäkunnittain, tuleekin käyttäjämäärän valtavuudesta yhtäkkiä selitys sille, miksi jokin PS2 peli ei menesty niin hyvin kuin esim. Xbox-peli. Ilmeisesti Pelitin Kyöpelit-äänestyksen Halon voittokin voidaan selittää näillä "variaatioilla".
Tuo halon voittohan on jo käsitelty täälläkin. Sen "voitto" ei ole mitenkään yksiselitteinen, niinkuin voit itse todeta vaikka tältä boardilta lukemalla.
Sama variaatio pätee toki nettipelaamiseenkin. XBoxia tuotiin kuluttajille juuri verkkopelaamisen voimalla. Nyt kun vihdoin lupauksia lunastetaan, toki käyttäjät ovat kiinnostuneita ominaisuudesta, jonka perusteella he ovat koneen hankkineet. Vaikka PS2:n kehitysstrategiassa on ollut mukana mylös nettipelaaminen, ei se ole missään vaiheessa ollut markkinoinnissa läheskään sillä painotuksella kuin XB:llä. Tämä vaikuttaa tietenkin käyttäjäprosentteihin.