Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uskomatonta mutta totta!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Eri mieltä...RGB-kaapelilla kuvanlatu on samaa tasoa, kuin keskitason "oikeassa" soittimessa, käyttöliittymä on ok ja ei se metelikään nyt mikään ylitsepääsemättömän häiritsevä ole. Suurimmalle osalle normaali pulliaisista riittää XBOX:n DVD-toisto vallan mainiosti.

Tarkoitin, että DVD:n katselu mahdollisuus on lähinnä sivutuote ja pelaaminen päätuote. Kyllähän DVD:t saa näkymään, eikä kuvanlaatu VHS:lle häviä, mutta hifisteille kelpaa (minä en ole hifisti) vain "aito" DVD soitin. Mielestäni on tyhmää, kun vertaillaan konsoleita, niin aina otetaan DVD ominaisuus mukaan. Ymmärtäisin Cuben ja XB:n tai Cuben ja PS2:n vertailussa sen, mutta PS2:n ja XB:n vertailussa en. Jos hyvän konsolin haluaa, niin kannattaa miettiä pelejä eikä vertailla DVD ominaisuuksia (XB:n kaukosäätimen hintaa verrattiin Sonyn muistikortin hintaan). Hinta tottakai on monille ylitsepääsemätön oston este, mutta nyt kun kilpailu on sen verran kovaa, onneksi, tuskin hinnat ainakaan hankkimisen esteeksi tulee. Fanboylasit pois päästä ja kaikki konsolit kaappiin. Kaikille koneille on omat helmensä, vaikka XB/GC/PS2 fanboyt sanois mitä...
 
Mutta jos konsoli ei ole kilpailukykyinen peleiltään, niin silloin dvd ominaisuudet on hyvä ottaa argumentiksi vertailtaessa paremmutta.
 
Ei se nyt mielestäni niin tyhmää ole, onhan niissä selvää eroa.

DVD-toisto pelikonsolissa on ihan hieno lisä ja nappulaakin säästyy, kun voi jättää DVD-soittimen ostamatta.

Jos näyttönä olisi TV, niin kyllä allekirjoittaneellekin ehkä XBOX:n DVD-toisto riittäisi.

PS2 sen sijaan ei taitaisi pidemmässä juoksussa riittää. Olisi varmaan pakko ostaa DVD-soitin kaveriksi, koska siitä ei saa edes RGB:tä ilman kikkailua pihalle. Lisäksi sillä on ongelmia levyjen kanssa huomattavasti enemmän, kuin boksilla.

Itsellä on kyllä käytössä "aito" DVD-soitin, koska tarvin projektorille progressiivista PAL-signaalia. Sitä ei valitettavasti saa XBOXista pihalle, mutta eipä saa juurikaan mistään DVD-soittimistakaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mutta jos konsoli ei ole kilpailukykyinen peleiltään, niin silloin dvd ominaisuudet on hyvä ottaa argumentiksi vertailtaessa paremmutta.

Heh...Eli GC on ainoa kilpailukykyinen pelikone, peleiltään siis?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Jos hyvän konsolin haluaa, niin kannattaa miettiä pelejä eikä vertailla DVD ominaisuuksia (XB:n kaukosäätimen hintaa verrattiin Sonyn muistikortin hintaan). Hinta tottakai on monille ylitsepääsemätön oston este, mutta nyt kun kilpailu on sen verran kovaa, onneksi, tuskin hinnat ainakaan hankkimisen esteeksi tulee. Fanboylasit pois päästä ja kaikki konsolit kaappiin. Kaikille koneille on omat helmensä, vaikka XB/GC/PS2 fanboyt sanois mitä...

Syy siihen, miksi vertauksen tein on se, että useasti PS2:n puolestapuhujat vetoavat siihen, että Xboxiin joutuu ostamaan dvd-toiston erikseen, kun se PS2:ssa on vakiona. Kyseessä siis oli hintavertailu samoilla ominaisuuksilla varustetuista konsoleista. Yksinkertaisesti; XBox dvd-toistoineen tulee halvemmaksi kuin PS2 + muistikortti.

Ja hinta on todellakin tekijä, jonka minä huomioin. En ole niin tarkka kuvanlaadun suhteen, etteikö konsoli riittäisi minulle hyvinkin pitkäksi aikaa ainoaksi DVD-soittimeksi. Ja kuten jo mainittiin, Xboxin DVD-kuvanlaatu on vähintäänkin hyvää tasoa. Rahallisista syistä en myöskään aio ostaa useampaa konsolia, joten valitsin sen, joka tarpeitani parhaiten vastaa ja jonka ajattelen olevan kehityskelpoisin pitkässä juoksussa.

Peleistä vielä sen verran, että en ole missään vaiheessa väittänyt etteikö PS2:lla olisi mielenkiintoisia pelejä, pikemminkin puolustin Xboxia vastaavilta väitteiltä. Usein PS2-miehet kehuskelevat erittäin laajalla pelivalikoimalla, mutta eihän se ole mikään ihme kun konsoli on ollut niin pitkään markkinoilla. Xbox on ollut vasta vuoden ja pelivalikoima on jo nyt tarpeeksi laaja ja laadukas. Ei minulla ainakaan riittäisi edes rahat kaikkien hyvien Xbox-pelien ostoon. Ja olen mielestäni aika valveutunut ostaja ja pyrin lukemaan mahdollisimman monta arvostelua ennen päätöksen tekemistä.

Mielestäni konsoleita myydään tulevaisuudessa nettiyhteyksillä sekä kovalevyillä. Kaikkihan nykyään integroidaan käteviin pakkauksiin, ajatelkaapa vaikka kännyköitä ja niiden jatkuvasti lisääntyviä ominaisuuksia. Kehitystä tapahtuu kaikilla aloilla, eikä konsoleilla ole varaa jäädä tällaisen kehityksen ulkopuolelle tai pian tv-viihdekeskukset, joilla voi myös pelata, syrjäyttävät konsolit. MS on tajunnut tämän. Jälkijunassa tässä tulee mielestäni Nintendo, joka itsepintaisesti pitäytyy pelkästään pelaamiseen keskittyvässä laitteessa, kun muut valmistajat menevät kohti mahdollisimman suurta monipuolisuutta. Voihan tietysti osoittautua myöhemmin, että Nintendon linjanveto osoittautuu hyväksi ja kodin multiamediakeskuksen rakentamiskilpailua jatkavat Sony sekä MS, jolloin Nintendo voi rauhassa myydä omaa tuotettaan kohtuulliseen hintaan. Mutta sen tiedän, että minua ei kiinnosta kone, jolla voi vain pelata. Lieneekö tämä sitten sitä PC:n perintöä?

Jotkut syyttävät Microsoftia konsolien perusperiaatteen muuttamisesta, mutta Sonyhan se toi CD- ja DVD-toiston konsoleihin...
 
Kodin viihdekeskuksia vai? Mietitäänpä miten tämä kehitys menisi ;) Otamme ensimmäiseksi esimerkiksi kaikkien rakastaman Sonyn.

1. Sony neroilee koko kodin viihdekeskuksen johon on integroitu netti, kirjoittava DVD, videoeditointivalmiudet, digiboksi, kovalevy ja mukavat.

2. Sony pistää koneen markkinoille katu-uskottavalla sekä tutulla nimellä ja helvetin kalliilla markkinointikampanjalla

3. Ihmiset ostavat konetta hullun lailla, onhan sitä hypetetty 1000 kertaa nopeammaksi kuin PS3

4. Kone on edullinen koska Sony ottaa takkiinsa 700$ per kone, ihmiset joilla ei pelaamiseen ole mitään kiinnostusta ostavat koneen korvaamaan jos jonkin laitteen

5. Konetta on myyty maailmanlaajuisesti ennätysmäärät, ja myytäisiin enemmänkin jos Sonyllä riittäisi valmistuskapasiteetti. Pelejä ei tosin sen enempää myydä kuin aikaisemmillekkaan koneille koska eipä nuo markkinat ole kasvaneet niin paljoa kuin koneen levikki

6. Sonylla huomaavat että olipa kokohyödytöntä kustantaa firman varoilla miljoonille ihmisille puoli-ilmaiset kodin viihdekeskukset eivätkä varmasti tee sitä enää

Samaan aikaan MS suunnittelee miten tehdä lisää tappiota konsolibisneksellä, miten keksiä nimi mikä on vielä vaikeampi japanilaisille lausua kuin xboks, ja miten tunkea laitteeseen enemmän ominaisuuksia kuin Sony.

Nintendo puolestaan yhdistää kotikonsolinsa kannettavaan ja keksii sille nimen joka viittaa poikiin. Koneessa on vain ristiohjain ja A-nappi sillä parempi kun pidetään asiat yksinkertaisena.

Nokia huomaa kasvavat markkinat ja hyppää mukaan laitteella joka yhdistää kaikki edellämainitut pieneen kännykkään joka myöhästyy kaksi vuotta ja on täynnä tyyppivikoja. Nokia ei joudu koskaan myöntämään että kone ei toimi sillä kukaan ei osta sitä. Sen jälkeen firma julistaa laitteen menestyneeksi kokeiluksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
. Mutta sen tiedän, että minua ei kiinnosta kone, jolla voi vain pelata. Lieneekö tämä sitten sitä PC:n perintöä?



Tulee sitten lainailtua omia kirjoituksia, mutta menköön. Pointtihan oli, että minua ei kiinnosta laite, jolla voi vain ja ainoastaan pelata. Pelaaminen ei ole minulla välttämättä päivittäinen harrastus. Ainoastaan uuden pelin hankkiessani tulee pelailtua enemmän. Xbox on ollut minulla toukokuusta asti ja tuossa ajassa olen hankkinut neljä peliä. En halua mitään hypermediakeskusta olohuoneeni nurkkaa rumentamaan, vaan kompaktin laitteen, jolla kohtuuhintaan saa useita ominaisuuksia eikä tarvitse ostella kaikkia erikseen. Ja tällä hetkellä noita ominaisuuksia IMO parhaiten edustaa Xbox. Ja tulevaisuudessa voin pienellä panostuksella ja vähällä vaivalla pelata myös verkossa, jos niin haluan.

Tämä pätee siis tässä tilanteessa, kun ei ole varaa lähteä mukaan kulutushysterian oravanpyörään. Tietysti sitten kun rahaa joskus (toivottavasti) on hankin kaiken mahdollisen videotykistä über-äänentoistojärjestelmään sekä tallentavasta DVD:stä 48 tuumaiseen digitelevisioon... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
Tulee sitten lainailtua omia kirjoituksia, mutta menköön. Pointtihan oli, että minua ei kiinnosta laite, jolla voi vain ja ainoastaan pelata. Pelaaminen ei ole minulla välttämättä päivittäinen harrastus. Ainoastaan uuden pelin hankkiessani tulee pelailtua enemmän. Xbox on ollut minulla toukokuusta asti ja tuossa ajassa olen hankkinut neljä peliä. En halua mitään hypermediakeskusta olohuoneeni nurkkaa rumentamaan, vaan kompaktin laitteen, jolla kohtuuhintaan saa useita ominaisuuksia eikä tarvitse ostella kaikkia erikseen. Ja tällä hetkellä noita ominaisuuksia IMO parhaiten edustaa Xbox. Ja tulevaisuudessa voin pienellä panostuksella ja vähällä vaivalla pelata myös verkossa, jos niin haluan.

Tämä pätee siis tässä tilanteessa, kun ei ole varaa lähteä mukaan kulutushysterian oravanpyörään. Tietysti sitten kun rahaa joskus (toivottavasti) on hankin kaiken mahdollisen videotykistä über-äänentoistojärjestelmään sekä tallentavasta DVD:stä 48 tuumaiseen digitelevisioon... ;)

No nyt ymmärrän miten ne XBoxin hyvät pelit on sulle riittäny. Onneks et oo ostanu viittä, sillon olis totuus paljastunut.
Sony muuten lanseeraa verkkopelisysteeminsä euroopassa tänä keväänä, samoin kuin ms, että se siitä puolesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Kodin viihdekeskuksia vai? Mietitäänpä miten tämä kehitys menisi ;) Otamme ensimmäiseksi esimerkiksi kaikkien rakastaman Sonyn.

1. Sony neroilee koko kodin viihdekeskuksen johon on integroitu netti, kirjoittava DVD, videoeditointivalmiudet, digiboksi, kovalevy ja mukavat.

2. Sony pistää koneen markkinoille katu-uskottavalla sekä tutulla nimellä ja helvetin kalliilla markkinointikampanjalla

3. Ihmiset ostavat konetta hullun lailla, onhan sitä hypetetty 1000 kertaa nopeammaksi kuin PS3

4. Kone on edullinen koska Sony ottaa takkiinsa 700$ per kone, ihmiset joilla ei pelaamiseen ole mitään kiinnostusta ostavat koneen korvaamaan jos jonkin laitteen

5. Konetta on myyty maailmanlaajuisesti ennätysmäärät, ja myytäisiin enemmänkin jos Sonyllä riittäisi valmistuskapasiteetti. Pelejä ei tosin sen enempää myydä kuin aikaisemmillekkaan koneille koska eipä nuo markkinat ole kasvaneet niin paljoa kuin koneen levikki

6. Sonylla huomaavat että olipa kokohyödytöntä kustantaa firman varoilla miljoonille ihmisille puoli-ilmaiset kodin viihdekeskukset eivätkä varmasti tee sitä enää

Samaan aikaan MS suunnittelee miten tehdä lisää tappiota konsolibisneksellä, miten keksiä nimi mikä on vielä vaikeampi japanilaisille lausua kuin xboks, ja miten tunkea laitteeseen enemmän ominaisuuksia kuin Sony.

Nintendo puolestaan yhdistää kotikonsolinsa kannettavaan ja keksii sille nimen joka viittaa poikiin. Koneessa on vain ristiohjain ja A-nappi sillä parempi kun pidetään asiat yksinkertaisena.

Nokia huomaa kasvavat markkinat ja hyppää mukaan laitteella joka yhdistää kaikki edellämainitut pieneen kännykkään joka myöhästyy kaksi vuotta ja on täynnä tyyppivikoja. Nokia ei joudu koskaan myöntämään että kone ei toimi sillä kukaan ei osta sitä. Sen jälkeen firma julistaa laitteen menestyneeksi kokeiluksi.

Hmm... mitenkäs se sony nyt noin hassusti menisi tekemään, kun viimeisten vuosien ajan se on tehnyt kaiken oikein, ainakin markkinoinnillisesti.
Pikemminkin: Nintendo tekee pelikoneen viihdekeskusominaisuudella, joka käyttää halkaisijaltaan sentin standardia levyä pienempää levyä ja panostaa omaan sisällöntuotantoon laitteelle. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Hmm... mitenkäs se sony nyt noin hassusti menisi tekemään, kun viimeisten vuosien ajan se on tehnyt kaiken oikein, ainakin markkinoinnillisesti.
Pikemminkin: Nintendo tekee pelikoneen viihdekeskusominaisuudella, joka käyttää halkaisijaltaan sentin standardia levyä pienempää levyä ja panostaa omaan sisällöntuotantoon laitteelle. ;)

Ziisus, kyseessä oli spekuloiduista, epätodennäköisistä konsolivalmistajien tulevaisuuden suunnitelmista väännetty vitsi - ei suinkaan tarvitse analysoida.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
No nyt ymmärrän miten ne XBoxin hyvät pelit on sulle riittäny. Onneks et oo ostanu viittä, sillon olis totuus paljastunut.
Sony muuten lanseeraa verkkopelisysteeminsä euroopassa tänä keväänä, samoin kuin ms, että se siitä puolesta.

Ja muuta yhteistä ei Microsoftin ja Sonyn palveluissa sitten olekaan. MS on sentään panostanut hommaan jonkin verran, toisin kuin Sony. Eikös Sonyn "palvelu" ole pelkkä verkkoadapteri?

Hyviä pelejä on liikaa, rahaa liian vähän. Siinä syy miksi pelejä ei ole tuon enempää kertynyt.

Kaverilta on ollut lainassa sekä Gamecube, että PS2 ja pidin pelaamisesta kummallakin. Xbox vain sopii minulle parhaiten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
JEE, jotkut ne vain jaksaa...

Konsolisota on kaunista...

Ja eikös väittely ole tämän threadin idea?

Jos kukaan ei jaksaisi niin tämän "konsolisota"-osion voi poistaa KonsoliFinistä... Ainahan koneiden paremmuudesta on väitelty. Itsellä ainakin tulee mieleen esim. Amiga VS. Atari
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Sony muuten lanseeraa verkkopelisysteeminsä euroopassa tänä keväänä, samoin kuin ms, että se siitä puolesta.

Eikös tuosta ollut jotain uutista että Sonykin olisi tullut järkiinsä ja olisi sopinut jonkin diilin jonku yhteistyökumppanin kanssa rakentaakseen jotain Xbox Liven kaltaista. Eikä näin enään tyytyisi myymään pelkää verkkokorttia/modeemia jolla kuluttajat tekevät mitä tekevät.

ps. jonku, jonki, ehkä, kai.... tosi vakuuttavaa eikö :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
... MS on sentään panostanut hommaan jonkin verran, toisin kuin Sony. Eikös Sonyn "palvelu" ole pelkkä verkkoadapteri?...
MS:n 'panostus' on pikemminkin 'rahastus'.
Panostamisesta ei voine paljoa puhua, jos tarkoituksena on vain lähinnä kerätä pelitalot yhteisten MS:n ylläpitämien (tai osin pelaajien) servereitten alle.

Sony sensijaan panostaa enemmän myös taustalla pyörivään tekniikkaan, jolla varmistetaan että nettipelit ovat myös kaikinpuolin toimivia ja lagittomia.

Täällä tiedotteita Sonyn ja IBM:n Butterfly Grid:stä. (kyllä, se paljonpuhuttu mysteeeerinen 'Grid'.)

Tämä ei kuitenkaan käsittääkseni tarkoita sitä, että myös Sony menisi mukaan MS:n tyyliin, että kaikki pelit toimisivat vain jonkin Sonyn portaalin kautta, vaan pelitalot voinevat yhä ylläpitää ja maksuttaa itse omista peleistään. Jonkinlainen 'lisenssimaksu' kai pelitaloille kuitenkin tulee Butterfly Netin hyväksikäytöstä.

...ja tuskin Sony nyt yhtä-äkkiä on tullut 'järkiinsä' ja 'mennyt MS:n viitoittamalle tielle' kuten joku niin epäilee.
Ei Butterfly Net:in kaltainen struktuuria ihan pian pystytetä, vaan tällainen tekniikka vaatii jo useitten vuosien suunnittelun, ja uskoisin että strategia on ollut pöydällä jo PS2:a suuniteltaessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
on se niin ihanaa kun pelaajat pääsevät maksamaan kuukausi maksuja pelitaloille joiden rahaa kuluu serverien ylläpitämiseen... Ja varmasti aika lagittomat pelikokemukset kun modeemilla pääsee sisään, ja mä ainakin arvostan sitä että kaikki pelit toimivat yhteisten serverien alla.. ainakin battle.net on bugisuudestaan huolimatta siisti pakkaus vaikka se käsittää vaan muutaman pelin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
MS:n 'panostus' on pikemminkin 'rahastus'.
Panostamisesta ei voine paljoa puhua, jos tarkoituksena on vain lähinnä kerätä pelitalot yhteisten MS:n ylläpitämien (tai osin pelaajien) servereitten alle.

Sony sensijaan panostaa enemmän myös taustalla pyörivään tekniikkaan, jolla varmistetaan että nettipelit ovat myös kaikinpuolin toimivia ja lagittomia.
No tottakai firmoilla on rahan tekeminen ideana palveluiden tuottamisessa. Kuka on puhunut mitään hyväntekeväisyydestä. Ei se Sony sen enempää satsaa nettipuolen kehittelyyn vain ollakseen kiltti ja mukava vaan tarkoitus on tehdä sillä rahaa. Kävikö mielessä että sillä seikalla että kaikki pelit toimivat MS:n "verkossa" tuo järjestelmään toimivuutta, mahdollistaa monia uusia ominaisuuksia (kuten kaverihaun pelistä kuin pelistä [pelin tekijällä ei merkitystä -> pelit toimii samassa verkossa joten erikoisia linkkejän näiden välillä ei tarvita]) ja järjestelmä tuo mukaan myös varmasti tiettyä helppoutta ja yksinkertaisuutta jota konsoliväki kaipaa kun ei tarvikkaan muistikortille/kovolle tallentaa jokaiselle pelille omia nettiasetuksia vaan tähän riittää kun on kerran asentanut liven.

Meinaat että MS ei ole panostanut yhtään tekniikkaan? Kumpi vattii enemmän tekniikkaan panostamista. Se että haalitaan kaikki pelit omiin servereihin, jolloin pitää luoda tietyt standardit peleihin, sekä tarpeeksi rautaa serveripuolelle jotta homma toimii sekä tajuttomasti kaistaa liikennettä varten (unohtamatta ohjelmointityökaluja). Vai se että annetaan pelitekijöille (laajakaista)modeemi kuoraan ja ohjelmointityökalut? Noita molempia on varmasti yksinkertaistettu huikeasti tuossa mun selityksessä, mutta ei ollut pointtina tuoda miljoonaa yksityiskohtaa esiin, vaan se että mun maalaisjärjellä ajateltuna tuollanen valtava peliverkko ei valmistu ihan helposti ja on varmasti vaativampi kuin Sonyn malli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
(laajakaista)modeemi kuoraan ja ohjelmointityökalut? Noita molempia on varmasti yksinkertaistettu huikeasti tuossa mun selityksessä, mutta ei ollut pointtina tuoda miljoonaa yksityiskohtaa esiin, vaan se että mun maalaisjärjellä ajateltuna tuollanen valtava peliverkko ei valmistu ihan helposti ja on varmasti vaativampi kuin Sonyn malli.

Sehän ei ole oleellista kumpi on vaativampi, vaan kumpi on toimivampi. Sitä ei vielä euroopassa hetkeen aikaan voi selvittää....uskon että molemmilla verkkopelaaminen onnistuu. Mulla painaa vaakakupissa itse pelit.
 
Uskon vakaasti että MS kepittää kilpailun kun puhutaan online-strategioista, tosin enpä usko että nettipelaaminen konsoleilla on suuri kilpailuvaltti vieläkään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Sehän ei ole oleellista kumpi on vaativampi, vaan kumpi on toimivampi. Sitä ei vielä euroopassa hetkeen aikaan voi selvittää....uskon että molemmilla verkkopelaaminen onnistuu. Mulla painaa vaakakupissa itse pelit.

14.3 Live starttaa osassa Eurooppaa ja käsittääkseni Ruotsi kuuluu aloittaviin maihin. Ja olen käsittänyt myös, että jos on jo tarpeeksi leveä kaista kotona, niin mikään ei estä tilaamasta Xbox Live -pakettia Ruotsista ja liittymästä palveluun.

Eli aika piakkoin Euroopassa sitä päästään testailemaan.
 
Ylös Bottom