Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uskomatonta mutta totta!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
On se LIVE vaan aika kova juttu, jos siellEnyt jo pyöri yli komannesmiljoona pelaajaa. Ei taida Sonyn "palvelut" ihan yhtäkkiEsaada vastaavaa suosiota. :cool:

Mitä roskaa? Sonyn "palvelussa" on 350k pelaajaa siinä vaiheessa kuin jotain online-peliä on myyty sen verran. Eli luulenpa että Sonyn "palvelut" saavat vastaavanlaisen suosion ilman suurempia ongelmia.

Kannattaa muistaa että tuo 350k on kaikesta huolimatta livellä joka on täysin ilman kuukausimaksuja. Epäilemättä pino ihmisiä putoaa pois kun kuukausimaksut otetaan viimein käyttöön.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Mitä roskaa? Sonyn "palvelussa" on 350k pelaajaa siinä vaiheessa kuin jotain online-peliä on myyty sen verran. Eli luulenpa että Sonyn "palvelut" saavat vastaavanlaisen suosion ilman suurempia ongelmia.

Kannattaa muistaa että tuo 350k on kaikesta huolimatta livellä joka on täysin ilman kuukausimaksuja. Epäilemättä pino ihmisiä putoaa pois kun kuukausimaksut otetaan viimein käyttöön.

Sonyn ja MS:n online palveluiden luvut eivät ole minun mielestä oikein verrannollisia keskenään. Ei ainakaan jos puhutaan Xbox Live pakettien myynnistä ja verrataan tätä PS2:n online-pelien myyntiin, koska osa pelaajista ostaa varmasti useampia online-pelejä jolloin nämä laskettaisiin useampaan kertaan. Eli pitää verrata Xbox Live-pakettien määrää Ps2:n verkkokorttien myytyyn määrään tms. Toisaalta ei tämäkään välttämättä anna oikeaa kuvaa, ei edes oikein suhteuttettuna (Ps2:n omistajia on huikeasti enemmän). Siitä en nyt jaksa väitellä että pitäisikö noita lukuja edes suhteuttaa toisiinsa vai ei.

Se paljonko pelaajia tippuu riippuu ihan kuukausimaksujen suuruudesta ja siitä kuinka hyvin ominaisuudet ja palvelut vastaavat tätä summaa. Tosin itse en usko että summa voi nousta liian korkealle sillä palvelulla on kilpailijoita. No totta on varmasti se että osa tippuu pois, mutta totta on myös se että osa jää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
On se LIVE vaan aika kova juttu, jos siellä nyt jo pyöri yli komannesmiljoona pelaajaa. Ei taida Sonyn "palvelut" ihan yhtäkkiä saada vastaavaa suosiota. :cool:

Hei, ota ne XBox -lasit nyt pois silmiltä ja ajattele hetken aikaa. PS2-käyttäjistä ei ttarvitse kuin alle 1% kiinnostua nettipelaamisesta, niin ollaan jo samassa lukemassa.

EDIT: Edelleennkin siis oleellista on ne pelit. Jos käyttäjämääriä verrataan, niin mitä sillä saavutetaan??
Mitä saavutetaan edes suhteellisten määrien vertaamisella?? Olen Slaikan kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa. Nettipelaaminen on lisäpalvelu niille, joita se kiinostaa. Lisäarvon suurin tuottaja on pelit, joita pääsee pelaamaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Hei, ota ne XBox -lasit nyt pois silmiltä ja ajattele hetken aikaa. PS2-käyttäjistä ei ttarvitse kuin alle 1% kiinnostua nettipelaamisesta, niin ollaan jo samassa lukemassa.
En ajatellutkaan verrata mitään lukuja suoraan keskenänsä, koska siinä ei ole paljonkaan järkeä...mutta kai sen "suosion" noinkin saa ymmärtää, jos haluaa? Mielestäni se ei ainakaan olisi vielä kovin suosittu, jos prosentti konsolin pelaajista on kiinnostunut?

Sitten kun seuraava kaava toteutuu, voidaan sanoa että PS2:n nettipelit ovat saaneet suurinpiirtein vastaavan suosion ja se ei todellakan tule tapahtumaan ihan sormia napsauttamalla...

Myydyt boksit/myydyt LIVE paketit = Myydyt PS2t/Myydyt verkkokortit. Ja niinkuin Slaisseri jo mainitsi, niin ei em. kaavakaan anna vielä tietenkään mitään absoluuttista totuutta koska ei kaikki tosiaan halua maksaa LIVE:n kk. maksuja loputtomasti ja ei kaikki halua pitää laajakaistaa loputtomasti pelatakseen pleikkarilla netissä jne...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Hei, ota ne XBox -lasit nyt pois silmiltä ja ajattele hetken aikaa. PS2-käyttäjistä ei ttarvitse kuin alle 1% kiinnostua nettipelaamisesta, niin ollaan jo samassa lukemassa.

EDIT: Edelleennkin siis oleellista on ne pelit. Jos käyttäjämääriä verrataan, niin mitä sillä saavutetaan??
Mitä saavutetaan edes suhteellisten määrien vertaamisella?? Olen Slaikan kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa. Nettipelaaminen on lisäpalvelu niille, joita se kiinostaa. Lisäarvon suurin tuottaja on pelit, joita pääsee pelaamaan.

Juuri tuon takia mutisin jotain tuosta suhteuttamisesta sillä eivät ne luvut ole Xboxin ja PS2:n leirissä noin suoraan verrannollisia. Toisaalta, joko PS2:lla on yli 350 000 online-pelaajaa? Jos ottaa vielä huomioon että Xbox Live on ensimmäinen (DC:n juttuja ei lasketa :D ) todellinen online-pelaamisen mahdollistava palvelu KONSOLILLA niin ei voidakkaan olettaa että heti julkaisun jälkeisenä päivänä se on kaikilla, varsinkin kun tuo vaatii todellakin sen laajakaista yhteyden.

Nojoo, käyttäjämääristä voisi nähdä sen että toimiiko palvelu vai ei. Tosin tälläisessä alkuhuumassa siitä ei taida paljoa nähdä. Toisaalta juuri tämän takiakin lukuja pitäisi suhteuttaa, sillä aina löytyy se pieni osa joka osta mitä paskaa vain, mutta siinä vaiheessa kun prosenttimäärä nousee niin voidaan jo alkaa olettaa että kyseessä ei ole ihan turha tuote. Tästä tosin tuli mieleen vanha sananlasku: "Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä" :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
En ajatellutkaan verrata mitään lukuja suoraan keskenänsä, koska siinä ei ole paljonkaan järkeä...mutta kai sen "suosion" noinkin saa ymmärtää, jos haluaa? Mielestäni se ei ainakaan olisi vielä kovin suosittu, jos prosentti konsolin pelaajista on kiinnostunut?

Sitten kun seuraava kaava toteutuu, voidaan sanoa että PS2:n nettipelit ovat saaneet suurinpiirtein vastaavan suosion ja se ei todellakan tule tapahtumaan ihan sormia napsauttamalla...

Myydyt boksit/myydyt LIVE paketit = Myydyt PS2t/Myydyt verkkokortit. Ja niinkuin Slaisseri jo mainitsi, niin ei em. kaavakaan anna vielä tietenkään mitään absoluuttista totuutta koska ei kaikki tosiaan halua maksaa LIVE:n kk. maksuja loputtomasti ja ei kaikki halua pitää laajakaistaa loputtomasti pelatakseen pleikkarilla netissä jne...

Niinpä, no miksi sitten pitää hehkuttaa jotain 1/3 -miljoonaa käyttäjää läppää? Ei ole mielestäni realistista odottaa että PS2:lla sama prosenttiosuus hankkii jonkin lisäominaisuuden taikka vaikkapa pelin. Tällä hetkellä taitaa PS2:n suosituin peli olla GTA:VC, joka on n. 20 - 25%:lla omistajista. Veikkaisin että esim. HALO on suuremmalla osalla Xb:n omistajista. No mitä tämä taas kertoo?? Ei mielestäni ainakaan sitä että GTA:VC olisi vähemmän suosittu peli kuin halo
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Niinpä, no miksi sitten pitää hehkuttaa jotain 1/3 -miljoonaa käyttäjää läppää?
Ai miksi? No siksi, kun se on mun mielestä aika kova juttu. En olisi etukäteen uskonut noin kovaan suosioon. Onko PS2 fanipojan tosiaan näin vaikea käsittää, että joku voi mahdollisesti olla tätä mieltä? Pilkkua en tämän enempää jaksa alkaa nussimaan. Pointtina oli vain postaa urli ja kertoa oma kanta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Ai miksi? No siksi, kun se on mun mielestä aika kova juttu. En olisi etukäteen uskonut noin kovaan suosioon. Onko PS2 fanipojan tosiaan näin vaikea käsittää, että joku voi mahdollisesti olla tätä mieltä? Pilkkua en tämän enempää jaksa alkaa nussimaan. Pointtina oli vain postaa urli ja kertoa oma kanta.

Ahaa, no minäpä sanon sitten, että sonyn palvelu saa vallan helposti ja nopeasti yhtä suuren suosion. Tosin suosio itse laitteen suosioon suhteutettuna ei ole varmastikaan kovinkaan suuri, mutta who cares? suosio on suosiota.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa


Tämä ei kuitenkaan käsittääkseni tarkoita sitä, että myös Sony menisi mukaan MS:n tyyliin, että kaikki pelit toimisivat vain jonkin Sonyn portaalin kautta, vaan pelitalot voinevat yhä ylläpitää ja maksuttaa itse omista peleistään. Jonkinlainen 'lisenssimaksu' kai pelitaloille kuitenkin tulee Butterfly Netin hyväksikäytöstä.


Jos jokainen pelifirma laskuttaa erikseen peliensä verkkopelaamisesta "Butterfly Netin" kautta, niin eikä homma tule aika kalliiksi kuluttajille?
 
Suosiosta viis, mutta kyllä Xbox Live tällä hetkellä näyttäisi tarjoavan eniten vastinetta rahoille (en laske mukaan kuukausimaksuja, kun ei niiden hintoja ole julkistettu). Enemmän pelejä, ilmaisia laajennuksia peleihin, kaverilistat ja siihen liittyvät toiminnot, tiukka kuri häiriköijiä kohtaan (lähinnä verrattuna PC-peleihin), voice communication -ominaisuudet sekä tietysti todellisten mopoyhteyksien puuttuminen.

Tuskin olisin Xboxia ostanutkaan, jos kulkisin vain "massan" mukana. PS2:n Online-systeemi tulee varmasti myymään enemmän kuin Xbox Live, mutta se ei vielä tee siitä sen parempaa. Pelit ja ominaisuudet ratkaisevat. Ihmisten on hyvä oppia harkitsemaan eri vaihtoehtoja ja tekemään päätökset omilla aivoillaan - ei sen perusteella, että naapurin Pekka kehuu juuri hankkimansa uuden laitteen taivaisiin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
Miksi ei?

No vaikkapa sen takia, että suurempaan käyttäjämäärään mahtuu enemmän variaatiota pelimaussa yms. PS2 on vahvoilla kaikilla tärkeillä markkina-alueilla, ja kuten tiedämme ei japanilainen pelimaku mene 1:1 suhteessa eurooppalaiseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Suosiosta viis, mutta kyllä Xbox Live tällä hetkellä näyttäisi tarjoavan eniten vastinetta rahoille (en laske mukaan kuukausimaksuja, kun ei niiden hintoja ole julkistettu). Enemmän pelejä, ilmaisia laajennuksia peleihin, kaverilistat ja siihen liittyvät toiminnot, tiukka kuri häiriköijiä kohtaan (lähinnä verrattuna PC-peleihin), voice communication -ominaisuudet sekä tietysti todellisten mopoyhteyksien puuttuminen.

Tuskin olisin Xboxia ostanutkaan, jos kulkisin vain "massan" mukana. PS2:n Online-systeemi tulee varmasti myymään enemmän kuin Xbox Live, mutta se ei vielä tee siitä sen parempaa. Pelit ja ominaisuudet ratkaisevat. Ihmisten on hyvä oppia harkitsemaan eri vaihtoehtoja ja tekemään päätökset omilla aivoillaan - ei sen perusteella, että naapurin Pekka kehuu juuri hankkimansa uuden laitteen taivaisiin...

En nyt ihan varma ole, mutta eikös kummallekin laitteelle ole verkkopelejä ilmoitettu suht yhtä paljon?
Mitä lasket mukaan vastinetta rahoille kohtaan??
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Mitä lasket mukaan vastinetta rahoille kohtaan??
Juurihan Hakkiz tilitti, että "Enemmän pelejä, ilmaisia laajennuksia peleihin, kaverilistat ja siihen liittyvät toiminnot, tiukka kuri häiriköijiä kohtaan (lähinnä verrattuna PC-peleihin), voice communication -ominaisuudet sekä tietysti todellisten mopoyhteyksien puuttuminen".

Silmien käyttö sallittua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Juurihan Hakkiz tilitti, että "Enemmän pelejä, ilmaisia laajennuksia peleihin, kaverilistat ja siihen liittyvät toiminnot, tiukka kuri häiriköijiä kohtaan (lähinnä verrattuna PC-peleihin), voice communication -ominaisuudet sekä tietysti todellisten mopoyhteyksien puuttuminen".

Silmien käyttö sallittua.

Niin, mutta rahapuolelta. Jos ei kk-maksuja lasketa, niin eihän siihen jää kuin paketin osto.
edit: ja pelien hinnat
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
No vaikkapa sen takia, että suurempaan käyttäjämäärään mahtuu enemmän variaatiota pelimaussa yms. PS2 on vahvoilla kaikilla tärkeillä markkina-alueilla, ja kuten tiedämme ei japanilainen pelimaku mene 1:1 suhteessa eurooppalaiseen.

Nyt olikin kyse verkkopelaamisesta, ei pelimausta. Palvelu menee kaupaksi, jos kuluttajat uskovat siihen ja pitävät sitä oleellisena osana kokonaisuudesta. Ilmeisesti Xbox-omistajat USAssa ovat vakuuttuneita Liven positiivisista ominaisuuksista ja sen takia tuote myy hyvin.

Mielenkiintoinen seikka tämä PS2:n vahva markkina-asema. Silloin kun halutaan hehkuttaa kuinka monta kymmentä miljuunaa pleikkari on myynyt, se on positiivinen asia. Kun ruvetaan puhumaan palveluiden/pelien prosentuaalisista osuuksista käyttäjäkunnittain, tuleekin käyttäjämäärän valtavuudesta yhtäkkiä selitys sille, miksi jokin PS2 peli ei menesty niin hyvin kuin esim. Xbox-peli. Ilmeisesti Pelitin Kyöpelit-äänestyksen Halon voittokin voidaan selittää näillä "variaatioilla".
 
Niin ja kun sanoin, että PS2:n Online-systeemi tulee myymään paremmin kuin Xbox Live, olin oikeassa. Sony on ilmoittanut myyneensä 400000 verkkoadapteria USA:ssa ja 200000 adapteria Japanissa. Aika odotettua kuitenkin, kun katsotaan PS2:n ylivoimaista user-basea.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
...Mielenkiintoinen seikka tämä PS2:n vahva markkina-asema. Silloin kun halutaan hehkuttaa kuinka monta kymmentä miljuunaa pleikkari on myynyt, se on positiivinen asia. Kun ruvetaan puhumaan palveluiden/pelien prosentuaalisista osuuksista käyttäjäkunnittain, tuleekin käyttäjämäärän valtavuudesta yhtäkkiä selitys sille, miksi jokin PS2 peli ei menesty niin hyvin kuin esim. Xbox-peli. Ilmeisesti Pelitin Kyöpelit-äänestyksen Halon voittokin voidaan selittää näillä "variaatioilla".
Suuri käyttäjäkunta aiheuttaa tietenkin sen että hajontaa mieltymyksissä esiintyy enemmän.
 
Ylös Bottom