Gimble
Well-Known Member
On se LIVE vaan aika kova juttu, jos siellä nyt jo pyöri yli komannesmiljoona pelaajaa. Ei taida Sonyn "palvelut" ihan yhtäkkiä saada vastaavaa suosiota.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
On se LIVE vaan aika kova juttu, jos siellEnyt jo pyöri yli komannesmiljoona pelaajaa. Ei taida Sonyn "palvelut" ihan yhtäkkiEsaada vastaavaa suosiota.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Mitä roskaa? Sonyn "palvelussa" on 350k pelaajaa siinä vaiheessa kuin jotain online-peliä on myyty sen verran. Eli luulenpa että Sonyn "palvelut" saavat vastaavanlaisen suosion ilman suurempia ongelmia.
Kannattaa muistaa että tuo 350k on kaikesta huolimatta livellä joka on täysin ilman kuukausimaksuja. Epäilemättä pino ihmisiä putoaa pois kun kuukausimaksut otetaan viimein käyttöön.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
On se LIVE vaan aika kova juttu, jos siellä nyt jo pyöri yli komannesmiljoona pelaajaa. Ei taida Sonyn "palvelut" ihan yhtäkkiä saada vastaavaa suosiota.
En ajatellutkaan verrata mitään lukuja suoraan keskenänsä, koska siinä ei ole paljonkaan järkeä...mutta kai sen "suosion" noinkin saa ymmärtää, jos haluaa? Mielestäni se ei ainakaan olisi vielä kovin suosittu, jos prosentti konsolin pelaajista on kiinnostunut?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Hei, ota ne XBox -lasit nyt pois silmiltä ja ajattele hetken aikaa. PS2-käyttäjistä ei ttarvitse kuin alle 1% kiinnostua nettipelaamisesta, niin ollaan jo samassa lukemassa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Hei, ota ne XBox -lasit nyt pois silmiltä ja ajattele hetken aikaa. PS2-käyttäjistä ei ttarvitse kuin alle 1% kiinnostua nettipelaamisesta, niin ollaan jo samassa lukemassa.
EDIT: Edelleennkin siis oleellista on ne pelit. Jos käyttäjämääriä verrataan, niin mitä sillä saavutetaan??
Mitä saavutetaan edes suhteellisten määrien vertaamisella?? Olen Slaikan kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa. Nettipelaaminen on lisäpalvelu niille, joita se kiinostaa. Lisäarvon suurin tuottaja on pelit, joita pääsee pelaamaan.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
En ajatellutkaan verrata mitään lukuja suoraan keskenänsä, koska siinä ei ole paljonkaan järkeä...mutta kai sen "suosion" noinkin saa ymmärtää, jos haluaa? Mielestäni se ei ainakaan olisi vielä kovin suosittu, jos prosentti konsolin pelaajista on kiinnostunut?
Sitten kun seuraava kaava toteutuu, voidaan sanoa että PS2:n nettipelit ovat saaneet suurinpiirtein vastaavan suosion ja se ei todellakan tule tapahtumaan ihan sormia napsauttamalla...
Myydyt boksit/myydyt LIVE paketit = Myydyt PS2t/Myydyt verkkokortit. Ja niinkuin Slaisseri jo mainitsi, niin ei em. kaavakaan anna vielä tietenkään mitään absoluuttista totuutta koska ei kaikki tosiaan halua maksaa LIVE:n kk. maksuja loputtomasti ja ei kaikki halua pitää laajakaistaa loputtomasti pelatakseen pleikkarilla netissä jne...
Ai miksi? No siksi, kun se on mun mielestä aika kova juttu. En olisi etukäteen uskonut noin kovaan suosioon. Onko PS2 fanipojan tosiaan näin vaikea käsittää, että joku voi mahdollisesti olla tätä mieltä? Pilkkua en tämän enempää jaksa alkaa nussimaan. Pointtina oli vain postaa urli ja kertoa oma kanta.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Niinpä, no miksi sitten pitää hehkuttaa jotain 1/3 -miljoonaa käyttäjää läppää?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Ai miksi? No siksi, kun se on mun mielestä aika kova juttu. En olisi etukäteen uskonut noin kovaan suosioon. Onko PS2 fanipojan tosiaan näin vaikea käsittää, että joku voi mahdollisesti olla tätä mieltä? Pilkkua en tämän enempää jaksa alkaa nussimaan. Pointtina oli vain postaa urli ja kertoa oma kanta.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Ei ole mielestäni realistista odottaa että PS2:lla sama prosenttiosuus hankkii jonkin lisäominaisuuden taikka vaikkapa pelin.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tämä ei kuitenkaan käsittääkseni tarkoita sitä, että myös Sony menisi mukaan MS:n tyyliin, että kaikki pelit toimisivat vain jonkin Sonyn portaalin kautta, vaan pelitalot voinevat yhä ylläpitää ja maksuttaa itse omista peleistään. Jonkinlainen 'lisenssimaksu' kai pelitaloille kuitenkin tulee Butterfly Netin hyväksikäytöstä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
Miksi ei?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Suosiosta viis, mutta kyllä Xbox Live tällä hetkellä näyttäisi tarjoavan eniten vastinetta rahoille (en laske mukaan kuukausimaksuja, kun ei niiden hintoja ole julkistettu). Enemmän pelejä, ilmaisia laajennuksia peleihin, kaverilistat ja siihen liittyvät toiminnot, tiukka kuri häiriköijiä kohtaan (lähinnä verrattuna PC-peleihin), voice communication -ominaisuudet sekä tietysti todellisten mopoyhteyksien puuttuminen.
Tuskin olisin Xboxia ostanutkaan, jos kulkisin vain "massan" mukana. PS2:n Online-systeemi tulee varmasti myymään enemmän kuin Xbox Live, mutta se ei vielä tee siitä sen parempaa. Pelit ja ominaisuudet ratkaisevat. Ihmisten on hyvä oppia harkitsemaan eri vaihtoehtoja ja tekemään päätökset omilla aivoillaan - ei sen perusteella, että naapurin Pekka kehuu juuri hankkimansa uuden laitteen taivaisiin...
Juurihan Hakkiz tilitti, että "Enemmän pelejä, ilmaisia laajennuksia peleihin, kaverilistat ja siihen liittyvät toiminnot, tiukka kuri häiriköijiä kohtaan (lähinnä verrattuna PC-peleihin), voice communication -ominaisuudet sekä tietysti todellisten mopoyhteyksien puuttuminen".Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Mitä lasket mukaan vastinetta rahoille kohtaan??
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Juurihan Hakkiz tilitti, että "Enemmän pelejä, ilmaisia laajennuksia peleihin, kaverilistat ja siihen liittyvät toiminnot, tiukka kuri häiriköijiä kohtaan (lähinnä verrattuna PC-peleihin), voice communication -ominaisuudet sekä tietysti todellisten mopoyhteyksien puuttuminen".
Silmien käyttö sallittua.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mutta koteloitten lay-out (logojen paikat ym...) on melkein 1:1 samat, tietenkin lukuunottamatta väriä ja logoja.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
No vaikkapa sen takia, että suurempaan käyttäjämäärään mahtuu enemmän variaatiota pelimaussa yms. PS2 on vahvoilla kaikilla tärkeillä markkina-alueilla, ja kuten tiedämme ei japanilainen pelimaku mene 1:1 suhteessa eurooppalaiseen.
Suuri käyttäjäkunta aiheuttaa tietenkin sen että hajontaa mieltymyksissä esiintyy enemmän.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
...Mielenkiintoinen seikka tämä PS2:n vahva markkina-asema. Silloin kun halutaan hehkuttaa kuinka monta kymmentä miljuunaa pleikkari on myynyt, se on positiivinen asia. Kun ruvetaan puhumaan palveluiden/pelien prosentuaalisista osuuksista käyttäjäkunnittain, tuleekin käyttäjämäärän valtavuudesta yhtäkkiä selitys sille, miksi jokin PS2 peli ei menesty niin hyvin kuin esim. Xbox-peli. Ilmeisesti Pelitin Kyöpelit-äänestyksen Halon voittokin voidaan selittää näillä "variaatioilla".