Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uuden Castlevanian julkaisupäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Icecube
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla saattaapi jäädä tämän Castlevanian hankinta myöhemmälle, ehkäpä ensi vuoteen(tiukkaa harkintaa Onimusha 2:n ja HoM:n välillä, tosin). Ei minua silti ihan hirveästi edes haittaisi vaikka peli jäisikin odotusajalle joksikin aikaa.

Hyvältä tuo ainakin screenien perusteella näyttää, mutta musiikit todellakin ovat melkoisen laaduttomia. Biisit ovat Castlevania-standardiin nähden todella surkeita sävellyksinäkin, eli heikko äänenlaatu ei ole ainoa syy miksi minä en niistä hirveämmin pidä. btw- Castlevania: Concerto of Midnight Sunin musat ovat Soshiro Hokkain säveltämiä, plus muutama kappale SotN-soundtrackin tehneeltä Michiru Yamanelta. :)

Trevorin kysymykseen en osaa mitään yksittäistä nimeä mainita, mutta musiikkien takana taisi suurimmaksi osaksi olla 'Konami Kukeiha Club'.

Ei kyllä jaksanut HoD iskeä sitten yhtään, kun joskus kesällä sitä pelasin. Tuosta Symphony of the Night -kaavasta pitäisi jo vähitellen päästä eroon. Alkaa pitkästyttämään nuo pelit, kun tuntuu että Konami vetäisee tuon linnan vain nopsaa jollain random generaattorilla ja sitten änkee sinne nuo samat iänikuiset pomot ja viholliset. Varsinkin kun nämä uudet COTM ja HOD ovat olleet aika kehnoja SOTN:iin verrattuna, olkoonkin että ovat tehty Gameboy Advancelle. Niissä ei ole tippaakaan sitä samaa tunnelmaa mitä SOTN:ssa.

Kenttäsuunnittelu varsinkin tuossa uusimmassa on aivan helvetin tylsää. Ottaisivat seuraavaan peliin malliksi mieluummin vaikka Dracula's Cursen, kun se kerran on Äijän mielestä Rondo of Bloodin ohella sarjan paras. Ahdistaa noissa linnoissa pyöriminen. HoD on IMO Circle of the Mooniakin kehnompi esitys, vaikka se onkin graafisesti kehittyneempi. HoDia pelattaessa tuntuu kuin pelaisi jotain Symphonyn karsittua light -versiota. Eikös tähän uusimpaan lupailtu jotain kunnollista juontakin? Vähän oli jännittävä.

Musiikeista vielä sen verran, että kyllä siellä muutava hyväkin kappale on. Äänenlaatu vain pilaa ne. Michiru Yamanen säveltämät kaksi kappaletta eivät kyllä olleet yhtään sen parempia mitä nuo Manan räpellykset. Eipä tämä silti mikään huono peli missään nimessä ole, Advancen parhaimmistoa, ärsyttää vain kun Konami ei tunnu edes yrittävän parantaa sarjaa.

R

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ragi
Ottaisivat seuraavaan peliin malliksi mieluummin vaikka Dracula's Cursen, kun se kerran on Äijän mielestä Rondo of Bloodin ohella sarjan paras. Ahdistaa noissa linnoissa pyöriminen.

R

Vanha kunnon seikkailu halki Transilvanian sopisi kyllä pitkästä aikaa sarjaan. Mutta ei Igarashillakaan vapaat kädet Konamilla ole; heppu ei mitään muuta enemmän haluaisikaan tehdä kuin re-maken parhaasta Castlevania -pelistä, erittäin harvinaisesta Dracula X: Rondo Of Bloodista. Mutta Konamin johto pelkää, ettei tuon tapaiset pelit menestyisi, eikä anna IGA:n tiimeineen työstää projektia.

Igarashi itse pyysi faneja kirjoittamaan Konamille, kuinka taitava pelintekijä hän on, ja miksi re-make ko. pelistä pitäisi julkaista. Kirjoitelkaapa tänne: http://www.konami.com/usa/contact.shtml

Musiikeista vielä sen verran, että kyllä siellä muutava hyväkin kappale on. Äänenlaatu vain pilaa ne. Michiru Yamanen säveltämät kaksi kappaletta eivät kyllä olleet yhtään sen parempia mitä nuo Manan räpellykset. Eipä tämä silti mikään huono peli missään nimessä ole, Advancen parhaimmistoa, ärsyttää vain kun Konami ei tunnu edes yrittävän parantaa sarjaa.

Kyllä nuo musiikit ovat mielestäni loistavat. Sääli vain että laatu on parhaillaankin säälittävä. Olen kyllä samaa mieltä siitä että sarjaa voisi muokata jotenkin. Vaikka vielä enemmän RPG:n suuntaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Olen kyllä samaa mieltä siitä että sarjaa voisi muokata jotenkin. Vaikka vielä enemmän RPG:n suuntaan.

Olen samaa mieltä tuosta RPG-hommasta.

Yleisesti ottaen pelissä on mun mielestä hyvä taikasysteemi ja kaikki nämä relicit, tavarat yms. toimivat hienosti. Kontrollit ovat kohdallaan, visuaalinen puoli loistavaa ja kameraongelmista ei tarvitse kärsiä;). Vaikka äänenlaatu voisi olla parempikin, niin efektit ovat kuitenkin ihan hyviä.

Edellinen Castlevania, jota pelasin oli Super Castlevania, joten en noista kenttäsuunnitteluista sen enempää osaa sanoa, mutta kyllä tässä HOD:ssa kieltämättä joutuu kiertämään ympyrää.

Mä suosin 2D-pelejä ja varsinkin jos ne ovat pelattavuudeltaan yhtä hyviä kuin HOD. Kyllä mä tälle kiitettävän annan arvosanaksi koska vaan!

Olen kyllä samaa mieltä siitä että sarjaa voisi muokata jotenkin. Vaikka vielä enemmän RPG:n suuntaan.

Mutta ei enää sitä samaa linnassa edestakaisin juoksemista!

Hyvä idea olisi _hieman_ Simon's Questin tyylinen seikkailu, jossa seikkaillaan vapaasti ympäri Transilvaniaa vihollisten keskellä. Matkan varrella olisi mahdollisesti linnoja, reittejä, kaupunkeja tms. joista pääsisi varsinaisiin kenttiin. (Kentät a'la Dracula's Curse) RPG -elementit voisivat pysyä kohtuuden rajoissa; uusia aseita ja varusteita voisi ostaa, harvat level-upit ilmentyisivät energiapalkin lisäyksenä. Lisäksi tarina olisi aivan ehdoton, jotain uutta kuten Symphony Of The Nightissa. Musiikeista voisi olla pieni osa remiksejä, ja loput uusia mutta perinteisesti väsättyjä Castlevania -hymnejä.

Kyllä nuo musiikit ovat mielestäni loistavat. Sääli vain että laatu on parhaillaankin säälittävä.

Kyllä ne ovat hyviä, ei siinä mitään. Hyvistä musiikeistaan tunnetussa sarjassa on kuitenkin paljon parempaakin kuultu. Toki niistä varmasti saisi parempilaatuisina paremman vaikutelman, mutta ei voi mitään. Parista pelin kappaleesta olen kuullut myös orkesteriversiot, eivätkä ne silloinkaan vedä vertoja esimerkiksi Symphonyn; tai Bloodlinesin kauhuklassispainoitteisille musiikeille. Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni.

R

Kyllä ne ovat hyviä, ei siinä mitään. Hyvistä musiikeistaan tunnetussa sarjassa on kuitenkin paljon parempaakin kuultu. Toki niistä varmasti saisi parempilaatuisina paremman vaikutelman, mutta ei voi mitään. Parista pelin kappaleesta olen kuullut myös orkesteriversiot, eivätkä ne silloinkaan vedä vertoja esimerkiksi Symphonyn; tai Bloodlinesin kauhuklassispainoitteisille musiikeille. Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni.

No, maku vaihtelee. Tilasin justiinsa noiden kahden GBA-pelin yhdistetyn soundtrackin :)

Tuli sitten kuitenkin ostettua Harmony of Dissnance perjantaina, ja nyt olisi sellaiset ~6 tuntia peliaikaa takana päin.

Tähän asti peli on vaikuttanut ihan mukavalta, joskin linnan jokseenkin suuri koko(ainakin COTM:n verrattuna) on käynyt _hieman_ turhauttamaan. Tai ehkä minulla vain käy tajuttoman huono mäihä, mutta useimmiten linnassa vain tulee hortoiltua lähemmäs puoli tuntia ihan turhaan sitä seuraavaa varsinaista pelin kulkua edistävää paikkaa/bossia etsiessäni. Tämä paikka sitten on useimmiten ollut täysin eri puolella pelialuetta, kuin mistä sitä aluksi on edes etsinyt.

Sitten toisekseen, peli on todella helppo. Yhden kerran olen tainnut kuolla, mikä ehkäpä johtui siitä, etten silloin hallinnut Dash -toimintoja kunnolla, joka muuten onkin varsin näppärä ominaisuus. Muutoin bossit ovatkin menneet ihan vain mättämällä sen kummemmin mitään strategista ajattelua vaatimatta. Circle of the Moonissa vielä oli, ainakin tietyillä "hahmoilla", jonkin verran haastetta. Tai ehkäpä näillä minun ristiretkillä ympäri linnaa on kertynyt jonkin verran ylimääräisiä leveleitä.

Tarinasta en oikein uskalla tässä vaiheessa sanoa mitään, mutta ei se mitenkään ihmeelliseltä ole vaikuttanut kuitenkaan. Toisaalta, en muista pelanneeni Castlevania-peliä, jossa olisi tarina, joka ei väkisinkin tuntuisi vain tekosyyltä toiminnalle. Ja tässä vaiheessa lienee syytä muistuttaa, etten ole tuota PSX-SotN:ia pelannut edes.

Vaikka musat ovat vieläkin mielestäni melkoista suttua, niin ovat ne ainakin siedettäviä peliä pelatessa. Ei silti muuta sitä seikkaa, että uusimmassa osassa on sarjan surkeimmat kappaleet minun mielestäni. Tekisivät sitten seuraavaan osaan vaikka niitä uudelleensovituksia vanhoista klassikkobiiseistä, tai laittaisivat Kukeiha Clubin työstämään uusia. Sitten tosin olisi ihan mukavaa, jos Konamilta julkaistaisiin Harmony of Dissonancen kappaleisiin pohjautuva 'Battle'-levy, niitä kun ei muutenkaan ole tainnut hetkeen tulla. :) (niille, jotka eivät tiedä mitä nämä Battle-levyt ovat; niin ne ovat lähinnä arrange-albumeita, jotka sisältävät (hard)rock-sovituksia Konami-pelien alkuperäismusiikeista.)

Hyvä pelihän Harmony of Dissonance silti on tähän asti ollut, eikä se varmaan loppua kohden yhtään huononekaan. Ei silti Circle of the Moonin tasoinen. Ehdotukset, joita täällä on mainittu olisivat varsin suotavia seuraavaan osaan. Seikkailu linnaa ympäröivien kylien, metsiköiden ja luolien kautta itse Castlevaniaan olisi poikaa, kunhan ne kevyet rope-elementit säilyisivät, ja jokseenkin epälineaarinen maailma, jotta voisi sitten myöhemminkin palata jonkin aiemman alueen saloja selvittämään. :)

Millä levelillä olet CotM:ssa. Itse lvl. 25 ja olen justiinsa hakannut ne kaksi jumalatonta zombilohikäärmettä. =)

Ylös Bottom