Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi F-Zero!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outlaw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Säännöt siis on, että ei "sneikkausta" ja suicide finishejä, kaikki muut on sitten salllittu? Niin olen käsittänyt.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

tuhnu sanoi:
Säännöt siis on, että ei "sneikkausta" ja suicide finishejä, kaikki muut on sitten salllittu? Niin olen käsittänyt.

Jeps, näin sen ajattelin. En edes tiedä mitä kaikkia erityistekniikoita on olemassa, joten jos joku tietty sääntömuutos tulee mieleen, niin ilmoitelkaa..
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Justin Bailey sanoi:
En edes tiedä mitä kaikkia erityistekniikoita on olemassa, joten jos joku tietty sääntömuutos tulee mieleen, niin ilmoitelkaa..
Edellisellä sivulla antamassani linkissä on lueteltu erilaisia tekniikoita ja niistä on myös demonstraatiovideot. Varsinkin Momentum Turbo Slidellä tuntuisi saavan montakin sekuntia nopeamman ajan kuin perusajolla. Kokeilin tuota vähän Surface Slidessa, mutta siinä ei ole paljonkaan mahdollisuuksia tehdä sitä, ainakaan näillä taidoilla.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

tuhnu sanoi:
Edellisellä sivulla antamassani linkissä on lueteltu erilaisia tekniikoita ja niistä on myös demonstraatiovideot. Varsinkin Momentum Turbo Slidellä tuntuisi saavan montakin sekuntia nopeamman ajan kuin perusajolla. Kokeilin tuota vähän Surface Slidessa, mutta siinä ei ole paljonkaan mahdollisuuksia tehdä sitä, ainakaan näillä taidoilla.
Osaan oikeastaan suurimman osan GX:n tekniikoista. MTS on pelissä tärkeä tekniikka huippuaikoja ajettaessa, mutta Blue Falconilla siitä ei ole hyötyä. Ehkä maailman parhaille, muttei minulle ainakaan.

MT on noista liikemäärätekniikoista Blue Falconille hyödyllisin, sillä MT:llä saa vauhtia ylläpidettyä paremmin kautta linjan (tätäkö tarkoitit, Justin Bailey?).
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

TelpeFion sanoi:
MT on noista liikemäärätekniikoista Blue Falconille hyödyllisin, sillä MT:llä saa vauhtia ylläpidettyä paremmin kautta linjan (tätäkö tarkoitit, Justin Bailey?).
Miten tuo oikeastaan toimii ja missä kohdissa sitä käytetään? Kokeilin Surface Slidessa toisen boost padin jälkeen, kun tulee se tiputus, mutta ei tuntunut olevan mitään hyötyä. Edellisen ajon haamu pääsi vain karkuun.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

TelpeFion sanoi:
MT on noista liikemäärätekniikoista Blue Falconille hyödyllisin, sillä MT:llä saa vauhtia ylläpidettyä paremmin kautta linjan (tätäkö tarkoitit, Justin Bailey?).

Jeps, noita juuri tarkoitin. En ollut ollenkaan tietoinen ko. tekniikoista ennen Tuhnun linkin nopeaa tsekkausta. Enpä kyllä aio tutustuakaan saittiin sen tarkemmin, imo on hauskempaa oivaltaa asioita omalla ajallaan.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

En kyllä ymmärrä miten voisin saada vielä muutamia sekuntteja pois tuosta omasta ajasta kun en tee mitään virhettä edes... taitaa olla vielä jotain mitä en tiedä :)

(tuhnu kertoi ircin puolella miten quickturnit tehdään niin sain 4sek ajasta pois :D )
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Pitäisikö muuten huomioida 50/60hz? Yleensähän ajopeleissä näiden kahden välillä saattaa tulla merkittäviä eroja. Itse pelaan 60hz:lla kuten varmaan useimmat mutta jollakin saattaa olla vanhempi TV.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

FatDiamond sanoi:
En kyllä ymmärrä miten voisin saada vielä muutamia sekuntteja pois tuosta omasta ajasta kun en tee mitään virhettä edes... taitaa olla vielä jotain mitä en tiedä :)
Minullakin alkaa olla nyt äärimmäisen hankalaa parantaa enää tuota aikaa. Ihan perusajolla olen tuon tehnyt, en mitään momentum- tai muita tekniikoita ole käyttänyt. Onneksi tuossa radassa on vain kaksi boost padia, niin ei tarvitse jatkuvasti tähtäillä niiden reunoille. Odotan kauhulla Casino Palace - Double Branchesia, kun se on sullottu niitä täyteen.

TelpeFionin aika on vielä tulematta - kaksi minuuttia alittuu melkoisen varmasti.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

tuhnu sanoi:
Miten tuo oikeastaan toimii ja missä kohdissa sitä käytetään? Kokeilin Surface Slidessa toisen boost padin jälkeen, kun tulee se tiputus, mutta ei tuntunut olevan mitään hyötyä. Edellisen ajon haamu pääsi vain karkuun.
Ei se vielä noin alhaisilla vauhdeilla auta. Vasta kun vauhti kiihtyy noin 1500 km/h, on MT:stä hyötyä vauhdin ylläpidossa. Koita esim. kolmen peräkkäisen boostin jälkeen. Itse en vielä pelannut, viikonlopun aikana kaivan GX:n esiin.

Ghegs: Ei tuolla sen suurempaa merkitystä ole. Itse pelaan aina 60 Hz moodissa. GX muuten konvertoi ajat suoraan, eli vaikka pelaisitkin 50 Hz moodissa on pelin antama aika 60 Hz aika. En oikein osaa pukea tätä sanoiksi; käytännössähän peli on hitaampi, mutta kun kellokin käy hitaammin ovat ajat vertailukelpoisia.

Mielestäni 50 Hz ei anna etua, jos sitä tarkoitit. Vaikka peli on 1.2 kertaa hitaampi, ei ainakaan näillä vauhdeilla ajettaessa saa minkäänlaista etua refleksien suhteen. Sanotaan nyt näin, että minua ei kiinnosta vaikka ajaisitte 10 Hz moodissa.

Tämän viestin mahdollinen sekavuus menee myöhäisen ajankohdan piikkiin.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Uudet ennätykset toisessa ketjussa. Vielä jäi jonkun verran parannettavaa, mutta tänään ei taida enää ehtiä. Olipas kyllä kunnon taistelun makua Tuhnun ajan kummitellessa paperilla :)
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Aika päivitetty. Ensimmäinen kierros meni oikeastaan niin hyvin kuin voi vaan mennä, mutta kuten kierrosajasta huomaa, kaksi jälkimmäistä eivät kovin hyvin. Jos olisin ajanut toisen ja kolmannen kierroksen yhtä hyvin kuin Justin Baileyn paras kierrosaika, olisin saanut ajaksi jotain 01'58"xxx. Harmittaa!

Edit: Viimeinkin meni 2 minuuttia rikki, nyt saa riittää vähäksi aikaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Kokonaisaika: 02'02"314
Kierrosaika: 00'38"096

Nuo taitavat jäädä minulla voimaan. Harmittaa sinänsä että tuonkin ajan sain niin että osuin kaksi kertaa seinään, en vain voi yrittää enään huomenna parantaa eikä tänään enään millään jaksa.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

tuhnu sanoi:
Edit: Viimeinkin meni 2 minuuttia rikki, nyt saa riittää vähäksi aikaa.

Huhhuh, tohon on kyllä vaikea päästä..hatunnoston arvoinen aika :)

Jaksatko ilmoitella mille lukemille sun ensimmäinen kierros menee hyvällä ajolla? Huomaa vähän, että missä vaiheessa mun suurimmat häviöt tulee..
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Justin Bailey sanoi:
Jaksatko ilmoitella mille lukemille sun ensimmäinen kierros menee hyvällä ajolla? Huomaa vähän, että missä vaiheessa mun suurimmat häviöt tulee..
Hyvä ensimmäisen kierroksen aika taitaa minulla olla jotain 00'43"xxx, muistaakseni. Kummaa, että saat noin hyviä kierrosaikoja (noin 1.5 sekuntia nopeampi kuin minun nopein tuossa uudessa), mutta silti johdan kokonaisajassa. Mitähän teen väärin toisella ja kolmannella kierroksella.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Hmmm. Niinpä, aloin ottamaan noiden muidenkin kierrosten aikoja ylös. Tässä mun uusimman ennätyksen ajat:

Lap 1: 00"44'294
Lap 2: 00"36'256
Lap 3: 00"39'598

Total: 2"00'148

Mun pitänee vissiin harjoitella tuota Fat Diamondin mainitsemaa QuickTurnia. Oon mennyt sen tunnelin jälkeisen oikea-vasen yhdistelmän ihan perinteisellä molemmat triggerit pohjassa -taktiikalla. Huomenna alkaa harjoittelu ja testailu, viime hetken taistelu on luvassa :)

Tästä lähtien voitais alkaa listaamaan noi kaikki kierrokset, jotta jokainen voi kehittää niiden avulla omaa ajoaan. Käynpä editoimassa..
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Justin Bailey sanoi:
Hmmm. Niinpä, aloin ottamaan noiden muidenkin kierrosten aikoja ylös. Tässä mun uusimman ennätyksen ajat:

Lap 1: 00"44'294
Lap 2: 00"36'256
Lap 3: 00"39'598
Tuossahan se tulikin, viimeinen kierros on mennyt näemmä luvattoman huonosti. Uusimmassa ennätyksessä minulla oli toisen ja kolmannen kierroksen ajat kummatkin suunnilleen tuota samaa tasoa, eroa ehkä 0.2 sekuntia. Ja nyt kun kokeilin ensimmäistä kierrosta taas, niin tuo 44.2 sekuntia onkin paras mihin pystyn, 43 on lähes mahdotonta saada.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Ok, kiitti tiedosta. Kyse on luultavimmin buustinuolien reunaan osumisesta. Tai sitten oman buustin tasaisemmasta käytöstä, nykyisellä taktiikalla mulla loppuu toisella kierroksella buusti kokonaan juuri ennen maalilinjaa..
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Justin Bailey sanoi:
Mun pitänee vissiin harjoitella tuota Fat Diamondin mainitsemaa QuickTurnia. Oon mennyt sen tunnelin jälkeisen oikea-vasen yhdistelmän ihan perinteisellä molemmat triggerit pohjassa -taktiikalla.
Quick Turn on helppo tehdä sillä tavalla, että ensin molemmat triggerit pohjassa, ja sitten jos vaikka haluaa kääntyä vasemmalle, niin sormi pois R:ltä. Tuolla tekniikkasivullahan on selitetty hieman eri tyylinen juttu, luultavasti se on tehokkaampi. Pitäydyn kuitenkin omassa tyylissäni, koska se tuntuu sen verran helpommalta.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Justin Bailey sanoi:
Lap 1: 00"44'294
Lap 2: 00"36'256
Lap 3: 00"39'598
Tuli vielä sellainen mieleen noita aikoja katsoessa, että säästätkö energiaa vielä viimeisen kierroksen alkuun? Minä en käytä ihan kaikkia energioita toisella kierroksella, vaan pari boostia voin käyttää vielä kolmannen kierroksen alussa ennen energiankeräyspaikkaa. Siitä varmaan johtuu se, että minulla on tasaisemmat kierrosajat, mutta sinulla on yksi noin hyvä kierrosaika ja toinen sitten vähän huonompi.
 
Ylös Bottom