Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi F-Zero!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outlaw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Oikein hyviä ratoja listattuna, olen oikeastaan lähes täysin samaa mieltä ehdokkaista. Tuossakin on jo aika monta rataa, mutta ei minullekaan kisailun kestolla ole oikeastaan väliä, koska itseä tyydyttävän ajan saa viikossa ilman että edes joka päivä tahkoaa.

Niin, ja en minäkään ole kovin paljon aika-ajoa ajellut, joten tiukka taisto viimeisestä sijasta käytäneen minun ja FatDiamondin välillä.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Miltäs nois rataehdotukset näyttää muille?

Vois nimittäin polkasta homman samalta istumalta käyntiin, jos kellään ei ole suurempia muutoksia mielessä?
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Vikasta paikasta tulee kova taistelu kun täällä on näitä meitä vasta-alkajia. ;) Vasta eilen aloitin Expertin, Ruby Cup nyt voitettiin suht' helposti mutta katsotaan miten jatkossa käy.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Harmittaa kun menin tämän pelin myymään pois. Täytyy yrittää ostaa uudestaan tässä joskus, jotta voisin myöskin osallistua taisteluun viimeisestä sijasta. :)
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Eli tällä viikolla ajeltaisiin seuraavia ja ajokkina Blue falcon Speed maximissa?

Ruby

Lightning: Loop Cross
Aeropolis: Multiplex
Sand Ocean: Surface Slide

Ai jai kun tämä kisa olis ollu vuosi sitten=) Silloin muisti vielä radat aika hyvin ulkoa.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Naaahu sanoi:
Eli tällä viikolla ajeltaisiin seuraavia ja ajokkina Blue falcon Speed maximissa?

Ruby

Lightning: Loop Cross
Aeropolis: Multiplex
Sand Ocean: Surface Slide

Ai jai kun tämä kisa olis ollu vuosi sitten=) Silloin muisti vielä radat aika hyvin ulkoa.

Siis viikko aikaa, ei puoli viikkoa.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Naaahu sanoi:
Eli tällä viikolla ajeltaisiin seuraavia ja ajokkina Blue falcon Speed maximissa?

Ruby

Lightning: Loop Cross
Aeropolis: Multiplex
Sand Ocean: Surface Slide

Ai jai kun tämä kisa olis ollu vuosi sitten=) Silloin muisti vielä radat aika hyvin ulkoa.

Ideana oli siis se, että ajettaisiin vain yhtä rataa per viikko. Siinä ehtii kiireisimmätkin laittaa pari kierrosta peliin.

Säännöt: ei snake-tekniikkaa, Blue Falcon ja säädöt 100% oikeassa laidassa (Max Speed).

Jos kenelläkään ei ole mitään noita ratoja vastaan (Telpe, Teppo..?), niin laittelen illemmalla uuden turnausketjun pystyyn. Valitut radat voitais ajaa järjestyksessä vasemmalta oikealle, eli Rubyn tapauksessa Sand Ocean - Lightning - Aeropolis.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

FatDiamond sanoi:
Mitäs nämä snake-tekniikat ja shift boostit ovat...?

http://www.mrfixitonline.com/fzero_techniques.asp

Edit: Ei ollutkaan Shift Boost, vaan Momentum Turbo Rail Slide. Joitakin videoita olen katsonut, joissa tuota käytetään. Loppusuoralla vauhdin saa nousemaan yli 4000 km/h. Tuossa on aika paljon erilaisia tekniikoita. Jos joku kisailijoista noita osaa, niin muut voivat jäädä aika pahasti jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Ilmeisesti kellään ei ole mitään näitä erinomaisia ratoja vastaan? Minun puolestani vähintäänkin keskiaikaiset turnajaiset (ja niille ketjun) voisi aloittaa. Ensimmäistä rataa voitaisi pelata sunnuntaihin asti, seuraavia ratoja sitten aina su-su. Viikonloppuna useimmilla on eniten mahdollisuuksia vielä leikata ajoista muutama sadaosa pois.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Radat sopivat hyvin.

Ja tuhnu, pitäisikö sääntöjä siis rajata tarkemmin? MTRS voi nostaa vauhdin loppusuoralla 4000 km/h, mutta se kestää vain noin sekunnin. Kaiken kaikkiaan MTRSn vaikutus loppuaikaan on pieni.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

TelpeFion sanoi:
Ja tuhnu, pitäisikö sääntöjä siis rajata tarkemmin? MTRS voi nostaa vauhdin loppusuoralla 4000 km/h, mutta se kestää vain noin sekunnin. Kaiken kaikkiaan MTRSn vaikutus loppuaikaan on pieni.

Totta, mutta jos on kaksi oikein tasaväkistä kilpailijaa, joista Teppo osaa tempun ja Jussi ei, niin Teppo voittaa. Ehkä noita tekniikoita ei tarvitsisi kuitenkaan rajoittaa muuten kuin sneikkauksen osalta. Saahan esimerkiksi SSBM:ssäkin käyttää wavedashia, vaikka vastustaja ei osaisi.
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Miten olisi jos tässä sovittaisiin nyt joku joka aloittaa uuden ketjun minne laitettaisiin selkeät säännöt ja omat ajat radoista?
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Sovitaan nyt ensin niistä säännöistä täällä.

Mun mielestä rehellinen omantunnon mukainen "normaali" ajaminen sais olla homman nimi. Ei siis mitään loppusuoran seinää pitkin liukumisia, eikä viime sekuntien suicide-finish-juttuja. Ääripään oikoreitit vois mun puolesta kans jättää väliin, itse en ole kertaakaan lähtenyt niitä hakemaan, mutta olen tietoinen niiden olemassa olosta. Pysytään radalla vois olla sopiva tiivistelmä tuohon.

Joku asiasta enemmän tietoinen, esim. Telpe vois kyllä muutenkin tehdä ehdotuksen säännöistä?
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Näillä radoilla vain MCSG:ssä on isoja oikaisumahdollisuuksia. Mutta ongelma MCSG:n kanssa on, että radan luonteen takia kaikki haluavat oikoa mahdollisimman paljon. Näin ollen on vaikeaa sanoa mistä saa oikoa ja mistä ei.

Suicide finishin kieltäminen ei välttämättä kannata, kun esimerkiksi BBO:ssa se voi tulla itsestään jos lopussa osuu seinään. Tällöinhän aika saattaisi muuttua kelvottomasti vahingossa.

En sitten tiedä miten noihin liikemääräpohjaisiin tekniikoihin pitäisi suhtautua. Ne mahdollistavat monipuolisemman ajamisen, ja ovat vaikeudeltaan helppoja-vaikeita. Itse en menisi kieltämään mitään (tuo 100 % sääntö on paitsi siksi, että kaikilla varmasti olisi samat lähtökohdat, myös siksi että se automaattisesti poistaa "sneikkauksen" mahdollisuuden).
 
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

TelpeFion sanoi:
Näillä radoilla vain MCSG:ssä on isoja oikaisumahdollisuuksia. Mutta ongelma MCSG:n kanssa on, että radan luonteen takia kaikki haluavat oikoa mahdollisimman paljon. Näin ollen on vaikeaa sanoa mistä saa oikoa ja mistä ei.

Ok, MCSG on siis ilmeisesti se missä kaksi eri reittiä ovat tarpeeksi lähekkäin toisiaan, että niihin voi tiputtautua. Ainakaan itse en näe siinä mitään epäilyttävää, rehellistä taktikointia. Tarkoitin oikomisella esim. jonkun ison osan ohittamista kokonaan (radalla, jossa ei siinä kohtaa ole kuin yksi reitti..), mutta jos niitä paikkoja ei noissa radoissa ole, niin sittenhän oikominen ei ole ongelma.

Suicide finishin kieltäminen ei välttämättä kannata, kun esimerkiksi BBO:ssa se voi tulla itsestään jos lopussa osuu seinään. Tällöinhän aika saattaisi muuttua kelvottomasti vahingossa.

Ellei tehdä sääntöä, että maaliin pitää päästä "elossa", mikä ainakin mun mielestä olisi hyvä juttu.

En sitten tiedä miten noihin liikemääräpohjaisiin tekniikoihin pitäisi suhtautua. Ne mahdollistavat monipuolisemman ajamisen, ja ovat vaikeudeltaan helppoja-vaikeita.

Ainakaan mulla ei ole mitään intressejä raastaa seinää viimeisellä suoralla aikojen parantamiseksi, vie kyllä vähän tämmöiseltä peruskuskilta ajamisen hohtoa pois. Tämäkin voi tosin tapahtua muualla ihan vahingossa, eikä perfect lappeja kannata säännöksi ottaa. Ehkä ne pitää siis kuitenkin sallia.

Tuollaiset "tekniikat" ovat imo aivan eri kastissa kuin vaikka vauhtinuoliin tai vauhdin ylläpitoon esim. mutkissa tai ilmassa liittyvät seikat.

Mites muut kokevat tän asian?



Tässä ois sitten mun ehdotukset säännöiksi:

* Blue Falcon
* 100% Max Speed
* Pysyttävä elossa maaliin saakka

* Valitut radat ajetaan järjestyksessä vasemmalta oikealle
* Yhtä rataa ajetaan viikko
* Aikaa maanantaista klo 00:00 sunnuntaihin klo 24:00

* Talteen otetaan paras kierros- ja kokonaisaika
* Viikon aikana saa harkintansa mukaan päivitellä uusia aikoja turnausketjuun
* Muu turnausaikoihin liittyvä keskustelu vanhaan ketjuun
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uusi F-Zero!!!!

Noiden tekniikoiden kieltämisessä ei ole tietysti muuten mitään ongelmaa, mutta jos joku niitä jo osaa, niin on varmasti hankala olla käyttämättä. Yleensä tuollaiset jutut iskostuu niin hyvin selkäytimeen, että niitä osaavan henkilön täytyisi opetella kokonaan uusi ajotyyli. Luulisi.
 
Jeps, kattokaas miltä turnausketju näyttää ja ehdottakaa lisäyksiä, jos tulee mieleen.

DRIVE FAST!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom