Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi tietokone

No niin näppis tuli ja muuten ei ole mitään vikaa, mutta ei tunnu muistavan asentamaani väri asetusta jos ei anna iCue:n käynnistyä konetta käynnistettäessä ja se on täyttä roskaa. Eikö tuota mukamas saa toimimaan ilman tuon iCue ohjelman käynnistämistä joka kerta kun koneen käynnistää? Käsittämätön juttu yli 150 euron näppiksessä jos näin tosiaan on.

Edit: Saa toimimaan sittenkin vaikka icue ei ole päällä. Pitää muokata niitä vakio profiileja niin onnistuu eikä tehdä omia ylimääräisiä profiileja.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän ohi aiheen, mutta ei kuitenkaan.

Mistä ihmeestä löydän kovan hiirimaton. Siis oikeasti kovan joka ei pääse taipumaan?
Mulla siis pc:tä pelaillaan sohvalta, jolloin pehmeä on aika hankala. Ei tarvi olla iso, koska en pelaile mitään fps peliä tms. Korkeintaan kevyttä naksuttelua (Cities Skylines, tai kameran kääntöä vaikkapa ETS2:ssa tms, valikoissa pyörimistä).

Koska käyttö on kevyttä, hinta tulisi olla kyllä edullinen. En saa mitään hyötyä 40euron matosta, kun melkein mikä vain ohut sileä levy kävisi. Verkkiksen myyjä sanoi ettei niitä oikein ole enää tarjolla.
 
Puolet koneesta lähti tänään matkaan ja lopun tilailin tänään. Saas nähdä koska saa näyttiksen, sen verran myyty tuntuu olevan tuo Red Devil. Pääsisköhän sitä pelailee joo ens kuun puoliväliin mennessä. Ois aika siistii.
 
@Omenanraato joko osat on tilattu, olis jotain krääsää vielä myynnissä Jimmsin valvojaisten jäljiltä. Siellä taas tapeltu kun kovat tarjoukset menny sivusuun :D

https://bbs.io-tech.fi/threads/sinae-hyoedyt-siitae-mitae-jimms-tietaeae-jimms-pc-n-oma-ketju.727/

https://murobbs.muropaketti.com/threads/sinae-hyoedyt-siitae-mitae-jimms-tietaeae.760477/
444BB090-051D-4BE9-BC75-700F68A4DEAD.jpeg

Siinä odottaa loppuja. Loputkin kyllä tilattuna, tilaus odottaa vaan näyttistä..
tulossa vielä siis prossu, muistit, m.2 ssd ja näyttis.
 
Saas nähdä sit koska täytyy alkaa seuraavaks jotai komponenttia ostamaan kun pelit ei pyöri. Jotenkin syöpynyt takaraivoon mielikuvat sieltä 15v takaa, kun joka vuosi sai jotain näyttistä tai emoa ostaa. Tosin nyt kai pitäis olla ihan ok tää mun kokoonpano, vaikka en nykyisistä tehoista mitään tajua.

Samoin en ymmärrä mistä löytäisin kotelon tuuletinkontrollerin ja emolevyn rgb liittimen väliin piuhan.
Mun mielestä olis kuulunut tulla paketissa, Jimms oli periaatteessa samaa mieltä, mutta kun heiltä ei sopivaa kaapelia löytynyt, käskivät mun itse alkaa selvittelee valmistajalta..
 
Millasia noi Msi:n peliläppärit on? Saisin kaverilta suht halpaan hintaan gs60 mallin ja näytti ainakin nätiltä... Ja lähinnä tulis vaan ihan kevyeen pelaamiseen kuten Gwent ynm.
 
Ei tää kyllä kovin autuasta ole ollut tää elämä pc kanssa. Joskin ei kaikki ole ollut ”pc” vikaa, mutta eipä tälläisiin törmää konsoleilla.

1: Ensin puuttui se kontrolleri boxin piuha kotelosta, joten en saanut kaikki tuulettimia oikein kiinni. Toki vain valmistajan kämmi, mutta aika ruljanssi oli saada uusi.
2: Ensinmäiset kaksi päivää valehtelematta asentelin softia ja taistelin muutaman ajurin kanssa.
3: Kuulokkeet ei tänäpäivänäkään toimi halutulla tavalla, tai no siis mikin volume ja taistelin yhteensä 10-12h, että toimii edes näin.
4: Olin asentanut Windowsin siten, että mulla oli rinnalla normi hdd, se hajosi ja oli pakko asentaa koko Windows alusta asti uusiksi jo viikon jälkeen.
5: Edellä olevan seurauksena kohdat 1-3 uusiksi..

Ja tänään tuli kuudes kohta, nimittäin prossun jäähy jonka ostin oli ihan ok. Lämmöt ok tasolla ja tuuletin oli täysin hiljainen...kunnes päästiin noin 69%:iin. Ei se ääni itsessään kauhean kova olisi ollut, mutta niistä tuli jokin todella häiritsevän kuuloinen ja kova ominaisääni ja googlella löysin, että on ominaisuus.
Tilasin uudet tuulettimet jäähyyn googlailun perusteella. Otin toiseksi parhaimmat jostain testistä.
Noh, tuotesivulla luki että 4pin liitin ja yhteensopiva msi Mystic lightin kanssa. Ja kun tuulettimet tänään tuli, niin huomasin ettei kyseisten tuulettimien ledit olekaan 4pin, vaan 3pin argb liitin. Vaatii taas yli 30e kontrollerin koteloon, jotta niitä voi ohjailla ja saa edes päälle.

Pistin nyt ilman valoja kiinni ja lämmöt laski ihan selkeästi (10-15 astetta), mutta kun ei ne kovat olleet ennenkään. Jos ennen oli hiljainen ja sit 60% jälkeen todella ärsyttävä. Nämä pitää tasaisesti aavistuksen ärsyttävää, joskin hiljaista ääntä. Eli äänettömäksi tai perus puhallukseen ei päästy vieläkään, joten tuli vähän turhan ostoksen fiilis tästäkin ja pitäisi vielä boxi ostaa valoille..
 
Hanki vesijäähy jos arka olet äänille. Ovat nykyjään aloittelijaystävällisiä ja helpohkoja asentaa.

Kasasin reilu vuosi sitten koneen ja selvittiin ilman ongelmia. Youtube on nykyisin kasaajalle iso apu, toista oli ennen.
 
Hanki vesijäähy jos arka olet äänille. Ovat nykyjään aloittelijaystävällisiä ja helpohkoja asentaa.

Kasasin reilu vuosi sitten koneen ja selvittiin ilman ongelmia. Youtube on nykyisin kasaajalle iso apu, toista oli ennen.
Ainakin ne mitä olen katsellut, esim coolermaster pitää suhteellisen kovaa ääntä vakiona, joten yhtälailla tuulettimet täytyisi vaihtaa. Korvenpää ääntä vertailujen mukaan kuin tämä nykyinen settini.

Koko muu kone on täysin äänetön, mutta prossu pitää ääntä.
 
Ainakin ne mitä olen katsellut, esim coolermaster pitää suhteellisen kovaa ääntä vakiona, joten yhtälailla tuulettimet täytyisi vaihtaa. Korvenpää ääntä vertailujen mukaan kuin tämä nykyinen settini.

Koko muu kone on täysin äänetön, mutta prossu pitää ääntä.

Sen sitä saa kun halvalla ostaa, omaa prossutuuletinta en edes kuule jos ei ole täysin hiljaista kuten yöllä ja sit laittaa sen hönkimään sen 1200 rpm niin voi kuulla jotain pientä pihinää. Kunnon noctua siihen prossun päälle niin ei varmaan kuulu ääntä.
 
Sen sitä saa kun halvalla ostaa, omaa prossutuuletinta en edes kuule jos ei ole täysin hiljaista kuten yöllä ja sit laittaa sen hönkimään sen 1200 rpm niin voi kuulla jotain pientä pihinää. Kunnon noctua siihen prossun päälle niin ei varmaan kuulu ääntä.
Ei nää nyt mitkään halvat olleet mitkä laitoin ja tosiaan testikakkoset oli siinä testissä, joten ei tässä nyt pitäs siitä olla et säästi rahaa. Ja lämmöt on 29-30 idlessä ja rasituksessa noin 45, joten kyllä noissa potkua piisaa ja itsessään on hiljaiset, mutta jotain ihme resonointia kuuluu.
 
Ei nää nyt mitkään halvat olleet mitkä laitoin ja tosiaan testikakkoset oli siinä testissä, joten ei tässä nyt pitäs siitä olla et säästi rahaa. Ja lämmöt on 29-30 idlessä ja rasituksessa noin 45, joten kyllä noissa potkua piisaa ja itsessään on hiljaiset, mutta jotain ihme resonointia kuuluu.

Jos se prossusta lähtee niin katso että se tuuletin on kunnolla kiinni, itsellä oli edellinen cooleri sellanen että se oli millistä kiinni missä kohdin se tuuletin siinä oli ja saattoi pitää kamala rätinää.
 
Jos se prossusta lähtee niin katso että se tuuletin on kunnolla kiinni, itsellä oli edellinen cooleri sellanen että se oli millistä kiinni missä kohdin se tuuletin siinä oli ja saattoi pitää kamala rätinää.
Joo näissä uusissa varmaan jostain tuollaisesta kiinni. Kävi vain ilmi ettei noita valoja pysty mun emolla säätämään edes kontrollerilla, joten menee vielä kerran tuulettimet uusiksi.

Sain nämä kyllä jo käytännössä hiljaiseksi, kun säädin tuulettimen käyrän uusiksi. Olin säätänyt ne edellisille tuulettimille, mutta näillä sai pitää 20% pienemmällä kokoajan ja silti lämmöt selvästi pienemmät. Eli käytännössä rasituksessakaan ei noussut yli 50%. Mutta kyllä ne valot siihen nyt haluan ni vaihdetaan..
 
Ylös Bottom