Doctor Pepper
Well-Known Member
Itse suosittelen ostamaan osista kasatun pöytäkoneen. Aika pitkä korpivaellus tuli tehtyä kannettavien parissa, mutta ei niistä ole ollut oikeasti korvaamaan pöytäkoneita.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Riippuu varmaan käyttötarkoituksesta että korvaako joku jotain. En minä ainakaan voisi korvata omaa käyttöäni pöytäkoneella koska en vain halua erillistä hiirtä ja näppäimistöä käyttää sohvalla ja nojatuolissa ollessani. Samoin on vähän vaikea napata konetta mukaan vaikka lomareissulle jos se on pöytäkone.Itse suosittelen ostamaan osista kasatun pöytäkoneen. Aika pitkä korpivaellus tuli tehtyä kannettavien parissa, mutta ei niistä ole ollut oikeasti korvaamaan pöytäkoneita.
Kaivetaas tämä ketju pinnalle, jos joku muukin tekisi ympäristöteon ja antaisi vanhalle läppärille/Deskarille uuden elämän sen sijaan, että heittää SER jätteeseen ja uusi rimpula kaupasta tilalle.
Kävin tänään antamassa joku 15 vuotta vanhalle Acer Aspire läppärille lisäaikaa. On ollut ihan kohtalaisen hyvä kone alkujaan ja suuri 17.3" näyttö joka on ihan hyvä kun käyttäjänsäkin on jo aika iällä. Pistin siihen Linux Mint Xfce ja olin yllättynyt kun kaikki toimi ykkösellä, jopa printterit oli suoraan siellä. Boottiaika ja suorituskyky ok, vaikka siinä on tietenkin mekaaninen kovalevy.
Nyt on toimivien läppäreiden roskikseen heittely aikaa ja huomattavasti uudempiakin kärrätään SER-lavalle valitettavasti urakalla tuon Win10 tuen päätyttyä, se on vähän sääli. Kannattaa kattoo, että jos vaiks kuitenkin edes varakoneeksi menettelisi SER lavan sijaan? Tänään asennetulla koneella taipuu jatkossakin kaikki ihan samalla tavalla kuin sen Win aikanakin, eli ihan pääasiallinen käyttökone siinä varmaankin vielä vuosiksi eteenpäin.
Jokin aika sitten laitoin myös omaan vuoden 2009 mallin HP Elitebookkiin tuon saman distron, mutta siinä tapauksessa joutui vähän tappelemaan bugisen BIOSin takia. (asennuksen jälkeen Non-System Disk error) Sain senkin kuitenkin säädettyä lopulta kuntoon. Lähtökohtaisesti tuohon jumppaan ei pitäisi joutua vaan asentaminen on erittäin helppoa ja onnistuu kaikilta. Mutta noit tuon ajan HP:t on tunnetusti hankalia. Samalla siinä prosessissa muuten huomasinkin, että perskeles tämähän onkin muuten viimeinen kone taloudessa jossa enää on polttava DVD-asema. Eli siinäkin mielessä ihan hyvä varakone, joskus harvoin voi vielä tulla tilanteita, että sellaissellekin reliikille on tarvetta.