Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi tietokone

Vastaus: Uusi tietokone

Koneen kokoaminen ei tosiaan mitään salatiedettä ole, se tuli huomattua omaa konetta tuossa toukokuun alussa kasattaessa. Jos osaa lukea, pärjännee hyvin. Kun vähän viitsii ajatella, missä järjestyksessä osia asentelee, pärjännee vielä paremmin.

Jos tietokoneen osia lähtee itse valitsemaan, joutuu siinä tietenkin myös itse ajattelemaan. Toisaalta siinä on se etu, että turhia osia koneeseen ei pitäisi tulla. Osat saa valittua omien käyttötarkoitustensa mukaan.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Etsinnässä olisi kannettava PC, joka ei olisi hinnaltaan järin kallis (maks. mieluusti 500e opiskelijabudjetilla...). Kone on lähinnä "kotikäytössä", yleensä hommailen netissä, kuuntelen musiikkia, katselen leffaa ja mikä ehkä nyt pääpointti uudelle koneelle, niin käytän mm. Photoshoppia ja tällaisia ohjelmia aika paljon ja melkein päivittäin, joten koneen pitäisi pyörittää sitä hyvin takkuilematta. Itsellä tällä hetkellä miniläppäri (enkä enää ikinä hairahda siihen roskaan) jonka kanssa ihan yksinkertaiset asiat kuten netin selailu saa usein repimään hiukset päästä.

Olen tässä miettinyt mm. Asuksen koneita, ihan mielenkiinnon vuoksi kiinnostaisi vaihtaa Acerista muuhun (edelliset koneet kys. merkkiä). HP:sta mulla ei ole oikein kunnon kuvaa, onko ne paskoja vai eikö ole? Mitä ei missään nimessä? Lähinnä suurin kysymys hinta-laatu-suhteesta.

- ei ole järin painava, helppo pitää mukana
- riittävästi muistia musiikeille, kuville yms.
- hyvä resoluutio
- ei liian iso, mutta minkä kokoinen? onko 13'' liian pieni? perus 15'' hyvä?
- pitkähkö akunkesto
- pitkä käyttöikä olisi plussaa
 
Vastaus: Uusi tietokone

Sen perusteella mitä olen lukenut, niin en ole juuri lukenut mitään hyvää Fujitsuista? Ovatko ne oikeasti niin huonoja?

Onko kyseisissä koneissa juuri mitään merkityksellisiä eroja? Itse en koneista niin hirveästi tiedä...

Katselin Gigantin sivuilta tällaisia vaihtoehtoja;

Samsung RV510 15.6" kannettava - Gigantti
Samsung RV511 15.6" kannettava - Gigantti

Onko Samsungista yleensäkään millaisia kokemuksia? Tuo toinen ehkä hiukkasen yli budjetin, mutta jos verrattaisiin sitä toiseen Samsungiin niin kannattaisiko maksaa melkein satanen ylimääräistä?

Mites Toshibat?

Itseäni kiinnostaa ehkä etsintöjen perusteella tällä hetkellä eniten Asukset ja Samsungit. Aceriin olen ehkä jollain tasolla kyllästynyt, ihan vain "vaihtelu virkistää" -meiningillä, mutta mitä muut mieltä?
 
Vastaus: Uusi tietokone

Todellakin tuo alempi noista vaikka se kalliimpi onkin.Fujitsut eivät ole niin huonoja, kuin väitetään ainut ongelma mikä itellä niissä on ollut on ylikuumentuminen.Suosittelen aceria, hptä tai samsungia.Toshibasta jääny huono maku en suosittele...
 
Vastaus: Uusi tietokone

Saa parempiakin halvemmalla.Prossu ei tuossa ole mikään erikoinen ja erityisen hyvää näyttistä ei tarvi esim.Photoshoppiin.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Todellakin tuo alempi noista vaikka se kalliimpi onkin.Fujitsut eivät ole niin huonoja, kuin väitetään ainut ongelma mikä itellä niissä on ollut on ylikuumentuminen.Suosittelen aceria, hptä tai samsungia.Toshibasta jääny huono maku en suosittele...

Acerin ostaminen on kuin upottaisi kätensä, noh, tiedätte kyllä mihin. Tuttavapiirin Acerit kiertäneet huoltoa enemmän kuin olleet käytössä.
HP muuten varsin toimiva merkki, mutta tuotteet ovat aina hyvin heiveröisen oloisia, natisevia muovikasoja.
Jos haluaa laadukkaan tuntuisen läppärin sopuhintaan, suuntaisin nassun Asukseen tai Samsungiin

E: Ja ikipäivänä en ostaisi yli 15.3" kannettavaa, sillä ei sitä jättimäistä monoliittiä kukaan jaksa mukanaan kantaa
 
Vastaus: Uusi tietokone

Jaahas no kai se, sitten riippuu ihan siitä "kone yksilöstä", kun itellä nuo eivät ole ikinä takkuilleet.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Jomex eiköhän se vaikuta asiaan, että minkälaista konetta tarvitset. Ei minun mielestäni kannata ostaa sitä kaikkein hienointa konetta, jos sitä käytetään vain netin selaukseen. Samoin ei kannata ostaa kaikkein halvinta, jos sitä käytetään pelaamiseen.

Itse ajattelin ostaa jonkun vanhan xp-koneen nettiä varten (tietenkin xp vaihtuu Ubuntuun) ja jonkun uuden läppärin tehoa ja windowsia (pelejä) varten. En koske windowsiin tikullakaan, paitsi kun muuta vaihtoehtoa ei ole.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Mikäs olisi sopiva kannettaava pc, jolla pystyisi käyttämään selainta ja muita sovelluksia esim. Itunes, Spotify... Eli ei mitään pelikonetta vaan halpa, mutta toimiva kone?
 
Vastaus: Uusi tietokone

Jos iTunesia meinaa käyttää niin miniläppärit saa ainakin unohtaa suosiolla.
Oma HP Mini 5101 hyytyy sen kanssa aika rankasti, vaikka muuten pelaa aivan riittävän hyvin. Muistia tuossa on 2 gigaa normaalin yhden sijaan, joten ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Uuden koneen osto olisi edessä, ja ajattelin nyt ostaa itsekasattavan. Budjettina on 1000€+näyttö+käyttis. Oma tieto ei riitä osien valintaan, joten jos täältä löytyisi joku viisaampi auttamaan olisin kiitollinen. Kone tulee lähes yksinomaan pelikäyttöön, ja olisi toivottavaa, että sitä on tulevaisuudessa helppo päivittää uusilla osilla. Nykyisestä läppäristä löytyy Windows 7 Home Premium, ja jos sitä ei voi jotenkin siirtää koneesta toiseen laillisesti, täytyy jostain myös ostaa käyttöjärjestelmä. Budjetti joustaa tarvittaessa hiukan. Myös ulkomailta tilaaminen käy, jos osat ovat silloin huomattavasti halvempia.
 
Vastaus: Uusi tietokone

onko kenelläkään kokemusta MSI:n peliläppäreistä? tulevaisuudessa tulee ostettua ehkä sellainen (ps. acerin läppärit ovat olleet minun kohdallani kamala virhe, joten en suosittele oikein kenellekkään.)
 
Vastaus: Uusi tietokone

Jännä juttu, että Acerin reuhkoja haukutaan, itellä on pelittänyt varsin mainiosti. :) Toki teen "valinnaisia" huoltoja, kun kuitenkin n. 3-4 vuotta on tämä läpyskä ollut.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Uuden koneen osto olisi edessä, ja ajattelin nyt ostaa itsekasattavan. Budjettina on 1000€+näyttö+käyttis. Oma tieto ei riitä osien valintaan, joten jos täältä löytyisi joku viisaampi auttamaan olisin kiitollinen. Kone tulee lähes yksinomaan pelikäyttöön, ja olisi toivottavaa, että sitä on tulevaisuudessa helppo päivittää uusilla osilla. Nykyisestä läppäristä löytyy Windows 7 Home Premium, ja jos sitä ei voi jotenkin siirtää koneesta toiseen laillisesti, täytyy jostain myös ostaa käyttöjärjestelmä. Budjetti joustaa tarvittaessa hiukan. Myös ulkomailta tilaaminen käy, jos osat ovat silloin huomattavasti halvempia.

Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää - Jimms.fi

siinä olisi aika hyvä keskusyksikö jo ja onko tuo windows 7 oem ja jos ei ole niin silloin voi siirtää se ihan virallisesti toiseen koneeseen
 
Vastaus: Uusi tietokone

Kone saa olla vielä kalliimpi/tehokkaampi. Windows on tosiaan OEM, eli sekin pitää etsiä, mutta siihen kykenen varmaan itsekin.

En tiedä kuinka paljon kalliimpi sai olla mutta jos käyttiksen ja näytön ei tarvinnut sisältyä budjettiin niin ollaan viellä 1000e sisällä (sisältää käyttiksen).
8385002.png

Paketista saa hintaa pois vaihtamalla esim kopan vaikkapa tähän shinobiin.
 
Ylös Bottom