Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airback
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

onko siinä mölytaso pienentynyt? jos on niin vaihtoa voisi josain kohtaa kyllä harkita ja musta on aina musta :)

edit: jaa ei ole näköjään ylempää komenttia lukiessani
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

cchaou sanoi:
Tulin juuri kampin EB Gamesilta, ja voin ilokseni kertoa että palvelu, ja tyyli millä tuo vaihto toteutetaan on jotain mitä suomalaisissa pelikaupoissa ei ole nähty.

Eliteä ei liikkeessä ole, on tulossa lähiaikoina. Maksoin 5e varausmaksun, ja he ilmoittavat kun konetta on saatavilla. Nyt tulee sitten se mukavin osuus. Kun kone on saapunut, noudan sen myymälästä. Tämän jälkeen minulla on KUUKAUSI aikaa viedä vaihtokone peleineen myymälään. Tämä johtuu siitä, että oikeuksiini kuuluu tilata MS:tä kaapelit tallennuksien yms siirtämiseen Premium->Elite. Käytännössä käytössäni on kaksi 360:tä kuukauden ajan, jos haluaa olla ilkeä.
Jokatapauksessa, en voi kuin suositellä liikettä!

Olisin itse voinut kirjoittaa tuon saman tarinan :) Kävin siis tänään varaamassa itselleni Eliten ja palvelu oli juuri tuollaista kun kuvasitkin mutta minua hieman ihmetyttää tuo kun ne eivät osanneet antaa oikein mitään aikataulua boksin saapumiselle :confused:

Liikkeessä sanoivat, että maahantuoja on ilmoittanut, että heillä on toimitusongelmia ja kestää "viikkoja mutta ei kuukausia" kunnes saadaan seuraava erä Elite bokseja liikkeeseen. Hmmm... No eihän tässä kiire ole mihinkään ja kai se jossain vaiheessa tulee mutta tuntuu vain hieman tyhmältä maksaa varausmaksua jostain kun ei tiedä yhtään milloin tuotteen saattaisi saada.

Kysyin vielä, että paljonko varauksia on tehty ja ne sanoivat, että noin 10-15 tähän mennessä ja kun boksit tulevat niin soittelevat varausjärjestyksessä sitten asiakkaille.

Mutta joo... jos palstalla on useampia jotka ovat ebgamesista eliten varanneet niin kirjoitelkaa kun saatte ilmoituksia niiden tulosta niin muutkin tietävät ihmetellä jos itselle ei ilmoitusta ala kuulumaan...
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Noh, eipä tuo kun viitosen maksanut se varaaminen :) Ainoa mitä olen ruvennut miettimään, tässäkun eri sivuja olen selaillut, että onkohan se kiintolevy viiden (paskan) pelin ja 39 arvoinen.. Kone metelitasoltaan on nimittäin arvostelujen mukaan samalla viivalla. Koneen sisuksista en osaa sanoa, mutta tyhmäähän se olisi jos alkuaikojen boxeja tappavia tauteja ei olisi poistettu, mutta en ihmettelisi. Ja tuo päivämäänä lokakkuulle (sinne asti tarjous on voimassa) vihjaisi vähän sitä, että Falcon-sisuksinen malli saattaisi tulla niillä näppäimillä.. Mutta sitä versiota tuo tarjous ei taatusti tule koskemaan.
Eli hankinkohan nyt ihan saman asian mitä jo oli? Hdmi ei oikein tule tarpeeseen, PS3 on ainoassa inputissa, ja VGA pelittää loistavasti..hmm.
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

cchaou sanoi:
Noh, eipä tuo kun viitosen maksanut se varaaminen :) Ainoa mitä olen ruvennut miettimään, tässäkun eri sivuja olen selaillut, että onkohan se kiintolevy viiden (paskan) pelin ja 39 arvoinen.. Kone metelitasoltaan on nimittäin arvostelujen mukaan samalla viivalla. Koneen sisuksista en osaa sanoa, mutta tyhmäähän se olisi jos alkuaikojen boxeja tappavia tauteja ei olisi poistettu, mutta en ihmettelisi. Ja tuo päivämäänä lokakkuulle (sinne asti tarjous on voimassa) vihjaisi vähän sitä, että Falcon-sisuksinen malli saattaisi tulla niillä näppäimillä.. Mutta sitä versiota tuo tarjous ei taatusti tule koskemaan.
Eli hankinkohan nyt ihan saman asian mitä jo oli? Hdmi ei oikein tule tarpeeseen, PS3 on ainoassa inputissa, ja VGA pelittää loistavasti..hmm.

Varmasti oleellisin kysymys; oletko koskaan tarvinnut yli 20GB kovalevytilaa Xboxillasi?
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

cchaou sanoi:
Noh, eipä tuo kun viitosen maksanut se varaaminen :) Ainoa mitä olen ruvennut miettimään, tässäkun eri sivuja olen selaillut, että onkohan se kiintolevy viiden (paskan) pelin ja 39 arvoinen.. Kone metelitasoltaan on nimittäin arvostelujen mukaan samalla viivalla. Koneen sisuksista en osaa sanoa, mutta tyhmäähän se olisi jos alkuaikojen boxeja tappavia tauteja ei olisi poistettu, mutta en ihmettelisi. Ja tuo päivämäänä lokakkuulle (sinne asti tarjous on voimassa) vihjaisi vähän sitä, että Falcon-sisuksinen malli saattaisi tulla niillä näppäimillä.. Mutta sitä versiota tuo tarjous ei taatusti tule koskemaan.
Eli hankinkohan nyt ihan saman asian mitä jo oli? Hdmi ei oikein tule tarpeeseen, PS3 on ainoassa inputissa, ja VGA pelittää loistavasti..hmm.

Joo... Luulen itsekin, että Eliteen siirtyminen ei tuo mitään merkittävää muutosta nykyiseen. Minulle tuo HDMI liitäntä on ihan tervetullut uudistus kun tv:ssä ei ole ko. paikkaan vielä mitään kytketty. Vaikuttaako se kuinka paljon kuvanlaatuun, en osaa sanoa mutta epäilen, että muutos on aika marginaalinen.

Isompi kovalevy on myös hyvä uudistus. Tulee kokeiltua peli demoja sitä mukaa kun niitä tulee kauppapaikalle ja tuo 20 Gb alkaa olla jatkuvasti täynnä jos ei ole sitä kokoajan siivoamassa.

Jos oikein järjellä ajattelee niin ei varmaan kannattaisi vaihtaa nykyistä toimivaa boksia uuteen mutta eihän näitä päätöksiä järjellä tehdä:D Saahan siinä uudessa boksissa sitten taas täyden takuun ja jos boksi sanoo poks niin sitten vain paketti saksaan ja odottelemaan jos vaikka siltä tulisi elitestä uudempi painos tilalle:rolleyes:
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

En varmasti vaihda. Melko turhamaista hommaa, käytännössä kuvanlaadussakaan ei varmasti ole kummoista eroa, vielä vähemmän kun siihen silmä tottuu. Okei, huomaat ehkä jos vieri vieressä vertailet komponenttia ja HDMI:tä niin jtn pientä, sou wat. Itse en viitsi edes koittaa olisiko VGA:lla komponenttia terävämpi kuva omassa näköradiossa, en vain sen piuhan hinnan arvoiseksi. Ja noita120 gigan kovojahan saa myös erikseen, vaikka ovatkin aivan ryöstöhintaisia. Eipä rapsuta kun kovolla on sitä tilaa aina vähintään 5gb.
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Minun mielestäni tuo 39 egen vaihtotarjous on mitä mainioin!
Boksini on kuitenkin ostettu julkaisupäivänä ja kahden vuoden takuu on kohta loppu. Mitään vikaa boksissa ei ole ollut, mutta kieltämättä pieni riski saattaa olla, että se ei kestä loputtomiin. ;)
Kahden vuoden ajalta on kertynyt "paskapelejä" helposti tuo viis kappaletta. Nyt tuon tarjouksen ansiosta peleistä saa kelvollisen hinnan ja ei tarvitse nähdä myymisen vaivaa.

Jos nyt aletaan laskemaan, niin oletetaan saavani niistä peleistä 20 egeä kipale jos myisin ne....
5 peliä --> 100 euroa + 39 euroa = eliten vaihtohinta 139 euroa
Siihen saan siis uuden takuun (3 vuotta), hdmi liittimen, 100 gigaan lisää kovoa, kauniimman boksin ja vältän vaivan pelien myymisestä (mielestäni vaivan näölle voi myös laskea hintaa).

Ei paha! :)
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Kyllä minulle tuli tuo Elite -malli tarpeeseen, saa 1080p signaalia ruudulle :) Oma televisioni kun ei hyväksy Full-HD:ta kuin hdmi:stä. Komponentista ja vga:sta saa vain 720p :/

Ja kyllä, 720p:llä ja 1080p:llä on todella huomattava ero. Jos tietysti ei omista Full-HD näköradiota, ei Eliten hdmi:stä ole oikein mitään hyötyä. Ja se kovalevykin on vähän oman harkinnan mukaan. Itse aion kyllä hyödyntää tilaa hankkimalla kunnon HD materiaalia marketplacelta, jahka tulee saataville :)
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Coren sanoi:
Kyllä minulle tuli tuo Elite -malli tarpeeseen, saa 1080p signaalia ruudulle :) Oma televisioni kun ei hyväksy Full-HD:ta kuin hdmi:stä. Komponentista ja vga:sta saa vain 720p :/

Ja kyllä, 720p:llä ja 1080p:llä on todella huomattava ero. Jos tietysti ei omista Full-HD näköradiota, ei Eliten hdmi:stä ole oikein mitään hyötyä. Ja se kovalevykin on vähän oman harkinnan mukaan. Itse aion kyllä hyödyntää tilaa hankkimalla kunnon HD materiaalia marketplacelta, jahka tulee saataville :)
Mutta eikös ole niin että suurin osa 360-peleistä ei tue 1080p:tä? Vai katsotko leffoja HD-DVD:llä?
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Kun verkkokauppa näköjään myynyt Eliten loppuun ajattelin tarjota jos joltain puuttuu ja on kiire saada kone, niin Tampereen verkkokaupassa tilaus sisällä, kun ei tähän hätään vielä itse viitsi (lue tuleva Lontoonreissu vie rahat) hakea boksia.

Privaa jos tarvetta. Jos ei kiinnostusta, niin peruutan tilauksen.
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Jätän vaihtamatta, ilmaseks voisin vaihtaa, mutta en mitään siitä huvista maksaisi.

Boksin jysähtäessä voisin hankkia Eliten.
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Mimmo sanoi:
Mutta eikös ole niin että suurin osa 360-peleistä ei tue 1080p:tä? Vai katsotko leffoja HD-DVD:llä?


Kyllä aika moni uudemmista peleistä tukee. Esimerkiksi omista peleistä BioShock ainakin, ja se nyt tällä hetkellä syö ison osan ajasta mitä en ole töissä tai muuten vaan sosiaalista elämää ylläpitämässä^^ Kuten tukee myös seuraavat pelit, mitä omalla ostoslistalla on (Halo3, Assasins Creed ja Age Of Conan ainakin).

HD-DVD asemaa en ole hankkinut, enkä välttämättä hetkeen (tai koskaan) tule hankkineeksi. Katsotaan sitten, kun HD-DVD:t (tai BR) ovat alle 20e / disc ja saa kelvollisia hybridisoittimia alle 200e.

Marketplacelta saatan hyvinkin ostaa/vuokrata sarjoja tai leffoja, tarjonnasta ja hinnasta riippuen.
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Coren sanoi:
Kyllä aika moni uudemmista peleistä tukee. Esimerkiksi omista peleistä BioShock ainakin, ja se nyt tällä hetkellä syö ison osan ajasta mitä en ole töissä tai muuten vaan sosiaalista elämää ylläpitämässä^^ Kuten tukee myös seuraavat pelit, mitä omalla ostoslistalla on (Halo3, Assasins Creed ja Age Of Conan ainakin).

HD-DVD asemaa en ole hankkinut, enkä välttämättä hetkeen (tai koskaan) tule hankkineeksi. Katsotaan sitten, kun HD-DVD:t (tai BR) ovat alle 20e / disc ja saa kelvollisia hybridisoittimia alle 200e.

Marketplacelta saatan hyvinkin ostaa/vuokrata sarjoja tai leffoja, tarjonnasta ja hinnasta riippuen.

Edelleenkään... tuskin ainutkaan mainitsemistasi peleistä on natiivina sen 1080p. Mutta jos saa kiksit siitä, että pelin paketissa ja telkassa lukee molemmissa 1080p, niin mikäs siinä.
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Coren, Bioshock rendataan 1280 x 720 ja skaalataan sitten haluttuun resoon, ei se tue sen enempää muita resoja kuin muutkaan XO:n pelit (hyvin harvassa oli ne mitkä tuki natiivina 1080p, nimiä en muista).

Eli jos telkussa on paska skaalain niin siitä on hyötyä että se skaalataan XO:ssa. Ainut tapa nähdä ero on se että sun telkkaris on syvältä. ;)

*thumbs up*

Voit lohduttautua sillä että suurimmassa osassa telkkareista on surkea skaalain (paitsi omassa toki KÖHKÖH).
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

nothing sanoi:
Edelleenkään... tuskin ainutkaan mainitsemistasi peleistä on natiivina sen 1080p. Mutta jos saa kiksit siitä, että pelin paketissa ja telkassa lukee molemmissa 1080p, niin mikäs siinä.


Vaikka peli rendaakin 720p, niin X0 skaalaa sen 1080p resoluutioon, mikä näyttää isossa telkassa huomattavasti paremmalta. 720p materiaali vaan näyttää niin paljon suttuisemmalta, mikäli natiiviresoluutio on 1080p.

Se että peli "tukee" 1080p:tä ja se että peli on natiivisti 1080p, siinä on tietysti iso ero, mutta ei vaikuta ratkaisevasti pelinautintoon jos pitää katsoa hieman rakeista ja suttuista 720p kuvaa.


EDIT: siinähän se tuli jo yläpuolella selvitettyä (= Totta, ei tuolla voi ainakaan tavallista digiboksikuvaa katsoa itkemättä^^
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Airback sanoi:
Niin että aiotteko vaihtaa niinsanotun vanhan xbox360:sen Eliteen?
Jos olette vaihtamassa perustelut olisi hauska kuulla.

Kiinnostaisi kyllä tuo EB-gamesin tarjous, kun kovalevy täynnä jatkuvasti ja pelkän 120GB levyn MS hinnoitellut pilviin. Tietysti olisi mukava jos Elite olisi hiljaisempi kuin nykyinen premium, mutta tuon kanssa pystyy elämään kun tuota nykyistäkin sirkkeliä kuunnellut tähän päivään asti.

Se mikä tökkii pahasti ja suurin syy siihen miksi en juokse konsoli kainalossa vaihtotiskille on Microsoftin live arcaden ***** DRM. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vaikka saisin piuhat ja vermeet, joilla siirtäisin tiedot vanhalta levyltä uudelle, niin arcade-pelit säilyvät lukittuna vanhalle koneelle ja gametagille. Jatkossa uudella koneella pelit toimisivat vain jos olisin kirjautunut liveen omalla gametagillani eli homma mutkistuisi aika lailla ja eipä pelattaisi pelejä esim. jos netti on poikki... meillä 30 peliä ostettuna ja emäntä pelailee ainoastaan arcade pelejä, joten perheonni säilyköön ja ei kiitos Elitelle...
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Reppumies sanoi:
Kiinnostaisi kyllä tuo EB-gamesin tarjous, kun kovalevy täynnä jatkuvasti ja pelkän 120GB levyn MS hinnoitellut pilviin. Tietysti olisi mukava jos Elite olisi hiljaisempi kuin nykyinen premium, mutta tuon kanssa pystyy elämään kun tuota nykyistäkin sirkkeliä kuunnellut tähän päivään asti.

Se mikä tökkii pahasti ja suurin syy siihen miksi en juokse konsoli kainalossa vaihtotiskille on Microsoftin live arcaden ***** DRM. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vaikka saisin piuhat ja vermeet, joilla siirtäisin tiedot vanhalta levyltä uudelle, niin arcade-pelit säilyvät lukittuna vanhalle koneelle ja gametagille. Jatkossa uudella koneella pelit toimisivat vain jos olisin kirjautunut liveen omalla gametagillani eli homma mutkistuisi aika lailla ja eipä pelattaisi pelejä esim. jos netti on poikki... meillä 30 peliä ostettuna ja emäntä pelailee ainoastaan arcade pelejä, joten perheonni säilyköön ja ei kiitos Elitelle...

Siis eikös tuo muka onnistu siihen tapaan, että uudelle koneelle haetaan recover gamertag ja sitten vaan perään pusketaan kaikki vanha tauhka? Arcadepelit sun muut.
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Niin minäkin olen ymmärtänyt että Liveen pitää kirjautua vain jotta pelit saisi ladattua uudelleen. (??)
 
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

nothing sanoi:
Siis eikös tuo muka onnistu siihen tapaan, että uudelle koneelle haetaan recover gamertag ja sitten vaan perään pusketaan kaikki vanha tauhka? Arcadepelit sun muut.

Ei onnistu :(

http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/datamigration.htm

Please keep in mind that licenses for downloaded content like Xbox LIVE Arcade games and TV shows from Video Marketplace are tied to your console not your hard drive. The hard drive transfer kit will move all data from your 20GB hard drive to your Xbox 360 Elite System's 120 GB hard drive, but due to data security provisions it cannot move the licenses associated with some content. This means that while all of your Xbox LIVE Arcade games and Xbox LIVE Marketplace TV shows will transfer, you will have to be connected to Xbox LIVE (to verify your identity) in order to access that content. This process is permanentdo not transfer your data if you wish to access it while offline.
 
Ylös Bottom