Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airback
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Vaihdatteko vanhan xbox360:sen Eliteen?

Kyllä, senkun teet tilin tai mikä recover Gamertag onkaan, ja kirjaudut liveen niin saat ladata ilmaiseksi kaikki arcade pelit mitkä olet maksanut, niin monta kertaa kuin itse vain haluat :) Se ei tuota ongelmaa, joten hopi hopi EB gamesiin vaihtamaan konsolia. Save gamet joudut itse hoitamaan konsolilta toiselle (muistikortti?). Soitin meinaan EB Gamesiin ja he sanoivat että tästä asiasta he eivät ota minkäänlaista vastuuta elikkä se jää sinun itsesi hoidettavaksi.

Tai sitten helpoin keino on tuo mainitsemani ILMAINEN kaapeli minkä MS:lle soittamalla saa, kun olet saanut Elitesi EBGamesilta. Kun saat Eliten itsellesi, sinulla on yksi kuukausi aikaa toimittaa Premiumisi EB:lle. Eli aikaa jää tilata kaapeli ja hoitaa hommat.

Niin siitä itse siirtämisestä ei nyt tainnut olla kyse, vaan siitä että voiko kovolle siirrettyä tavaraa
käyttää muuten kuin Liveen loganneena. Onhan se vähän hölmöä jos ei voi. Itse ehkä pyytäisin
MS:ää rekisteröimään softat uudelle koneelle.

Please keep in mind that licenses for downloaded content like Xbox LIVE Arcade games and TV shows from Video Marketplace are tied to your console not your hard drive.
Mutta jos tuo pitää paikkaansa, niin kuinkas koneensa huollossa vaihdattaneiden arcade-pelit yms toimivat?

Paolo sanoi:
Niin siitä itse siirtämisestä ei nyt tainnut olla kyse, vaan siitä että voiko kovolle siirrettyä tavaraa käyttää muuten kuin Liveen loganneena. Onhan se vähän hölmöä jos ei voi. Itse ehkä pyytäisin MS:ää rekisteröimään softat uudelle koneelle.

Juuri näin eli softan käyttämiseksi pitää kirjautua liveen. Mitäs käy jos onkin ostanut konsolilla sisältöä vaikka kahdella eri gamertagilla, meneekö arpomiseksi siitä millä gamertagilla mikäkin sisältö toimii uudessa koneessa...Myös GamerScore blogissa samaa turinaa (tummennettu osuus Important notes -osiossa).

http://gamerscoreblog.com/team/archive/2007/04/26/544410.aspx

Paolo sanoi:
Mutta jos tuo pitää paikkaansa, niin kuinkas koneensa huollossa vaihdattaneiden arcade-pelit yms toimivat?

Näitää huollosta tulleita koneita pitäisi olla pilvin pimein joten ihme ettei ole kuulunut mitään nurinaa asiasta jos tämä ongelma on myös näiden koneiden reisana vai vaihtavatko huollossa uudelle konsolille vanhan konsolin ID:n niin että ostettu sisältö toimii kuten ennen?

Coren sanoi:
...ei tuolla voi ainakaan tavallista digiboksikuvaa katsoa itkemättä^^

Ei voi kyllä 5000 euron erilliskaalaimenkaan kautta, kun lähtösignaali on aivan järkyttävää kuraa niin ei sille ole mitään tehtävissä enää :)

Digisignaalin kuvanlaatu vielä vaihtelee raivostuttavasti jopa saman mainostauon aikana, välillä näyttää lähes siedettävältä kun taas välillä joutuu itkemään verta.

Radikus sanoi:
Ei voi kyllä 5000 euron erilliskaalaimenkaan kautta, kun lähtösignaali on aivan järkyttävää kuraa niin ei sille ole mitään tehtävissä enää :)

Digisignaalin kuvanlaatu vielä vaihtelee raivostuttavasti jopa saman mainostauon aikana, välillä näyttää lähes siedettävältä kun taas välillä joutuu itkemään verta.

Vaikka alkaa jo vahvasti OT:n puolelle mennä, niin tottahan tuo on. Kyseisestä syystä olen minäkin liittynyt siihen tuhansien muiden Suomalaisten joukkoon, jotka lataavat haluamansa sarjat HD-rippeinä (tosin leffat mieluimmin ostan ihan originaaleina). Ensinäkin sarjat joita Suomessa hehkutetaan uutena alkamaan syyskuun alussa, aloittavat samaan aikaan jo toisen tuotantokautensa jenkeissä. Toiseksi, yritäppä katsoa jotain Heroes/Jericho etc Suomen digiverkon läpi :( Muuttaa nyt ensin HD:sta SD:hen ja sen jälkeen NTSC:stä PAL -formaattiin.. Kiitos ei.

Juri sanoi:
Minulla ei ole mitään syytä vaihtaa Boxiani Eliteen. Tuo toimii vallan hyvin ja minulle sopivia pelejä tulee niin hitaaseen tahtiin etten näe vaihdossa mitään syytä.
mulla on hd-ready tykki ja natiivireso 720. kunhan hommaan full-hd tykin ja XO:sa on valmiina hd-asema niin sitten voisin hommatakin uuden XO:n (kenhan semmoinen hd-asemella jen:la varustettu ilmestyy). en näe mitään syytä hdmi:n ja isomman kovon takia hommata vehjettä. ei ole kuulemma hiljaisempikaan kuin toi nykyinen moottorisaha. kysyisin vähän offtopickina, jos hommaa lisäjäähdytimen niin hiljeneekö XO?

ja lisäksi kysyisin että saako XO:n kovolle tallennettuja musiikkitiedostoja mitenkään siirrettyä PC:le, (mulla on media center)

Mielessä on käynyt että vaihdan mutta en sitten tiedä. Ainakin jos/kun vanha premiumi poksahtaa niin sitten vaihdan varmasti.

Paolo sanoi:
Niin siitä itse siirtämisestä ei nyt tainnut olla kyse, vaan siitä että voiko kovolle siirrettyä tavaraa
käyttää muuten kuin Liveen loganneena. Onhan se vähän hölmöä jos ei voi. Itse ehkä pyytäisin
MS:ää rekisteröimään softat uudelle koneelle.

Itselläni on kyllä sellainen muistikuva että arcade ym pelit on sidottu tiettyyn gamertagiin... ainakin kaikilla kavereillani toiminut hyvin boxin arcade pelit hultojenjälkeen...

Itse ajattelin vaihtaa vanhan tuohon uuteen eliteen ebgames tarjouksen kautta. Mutta siinä on pari kysymysmerkkiä pystynkö säilyttämään gamertagini saavutukset siirtämälle vanhan boksin kovolta oman gamerprofilen muistikortille ja siitä sitten eliten kovolle vai pitääkö minun siirtää kaikki game save-tiedostotot kortille ja siitä sitten uudelle kovolle? Kun ei oikein viitsisi kadottaa niitä ahcievementeistä saatuja pisteitä jotka on hankittu kovalla työllä boksin ääressä. Ja sitten vielä tietääkö kukaan onko niitä vielä tullut ebgamesin myymälään?

player_fin sanoi:
Mielessä on käynyt että vaihdan mutta en sitten tiedä. Ainakin jos/kun vanha premiumi poksahtaa niin sitten vaihdan varmasti.

Kannattaa varmasti seuraavat asiat priorisoida harkitessasi Elite-versiota;

- Tarvitsetko lisää kovalevytilaa?
- Hyödytkö HDMI:stä? Onko televisiossasi/tykissä sisääntulon signaali heikko komponentin / VGA:n kautta?
- Onko oma konsoli reistaillut siten, että vaihto olisi tämän perusteella suositeltavaa?
- Onko ylimääräistä rahaa?
- Uusi varmasti paranneltu versio tulossa tulevaisuudessa, myöskin HDMI:llä. Ehkä myös hiljaisempi. Aiotko päivittää myös silloin?
- Konsoli ei ole vanhaa versiota hiljaisempi, onko hiljaisuus yksi hankkimisen kriteereistä?
- Istuisiko musta väri paremmin sisustukseen?

hynde sanoi:
Itse ajattelin vaihtaa vanhan tuohon uuteen eliteen ebgames tarjouksen kautta. Mutta siinä on pari kysymysmerkkiä pystynkö säilyttämään gamertagini saavutukset siirtämälle vanhan boksin kovolta oman gamerprofilen muistikortille ja siitä sitten eliten kovolle vai pitääkö minun siirtää kaikki game save-tiedostotot kortille ja siitä sitten uudelle kovolle? Kun ei oikein viitsisi kadottaa niitä ahcievementeistä saatuja pisteitä jotka on hankittu kovalla työllä boksin ääressä. Ja sitten vielä tietääkö kukaan onko niitä vielä tullut ebgamesin myymälään?

En osaa (vielä) kokemuksella vastata noihin kysymyksiisi mutta kyselin samoja asioita tuolla "Xbox 360 Elite - HDMI, 120GB HDD" -threadissa ja kannattaa käydä sitä lukemassa.

Tuohon ebgamesin tarjoukseen liittyen... tartuin itse tuohon tarjoukseen ja homma menee niin, että liikkeessä ei ole elite konsoleita tällä hetkellä mutta sinne voi käydä tekemässä varauksen ja sitten kun konsoleita tulee niin ne soittavat (varausjärjestyksessä), että nyt voisi käydä sen konsolin hakemassa.

Varauksen yhteydessä pitää maksaa varausmaksu joka on minimissään 5 euroa ja tämä summa vähennetään sitten lopullisesta maksusta. Enemmänkin saa maksaa (vaikka koko summan) mutta itse en koe oikein järkeväksi maksaa tässä vaiheessa yhtään tuota minimisummaa enempää koska ikinä ei voi tietää mitä mutkia tulee matkaan ja voi olla työlästä tapella rahojaan takaisin jos käy niin, että on itse jäämässä saamapuolelle.

Ja siitä konsolien saatavuudesta käyttivät lausetta "konsolin tuloon menee viikkoja mutta ei kuukausia"... tiedä sitten mitä tuo tarkoittaa. Odotellaan...

Missäs kaikkialla noita "ebgames" myymälöitä oikein suomessa on kun ei ao. firman nettisivujen myymälähaku toiminut lainkaan..

Jogi sanoi:
Missäs kaikkialla noita "ebgames" myymälöitä oikein suomessa on kun ei ao. firman nettisivujen myymälähaku toiminut lainkaan..

Ainoa jonka minä tiedän sijaitsee Helsingissä Kampin kauppakeskuksessa.

Jogi sanoi:

Eikös EB Gamesin pitänyt siirtyä kaikkiin entisiin Free Record Shopien tiloihin? Siinä oli jotain klähmää, että koko diili olisi kyrsähtänyt, mutta onko tuo muutos nyt tapahtumassa?

Tuskinpa tulisi käytettyä kyseisen ketjun palveluita, vaikka noita useampia tulisikin. Noita silloin tällöin olevia "vaihto-" ja supererikoistarjouksia lukuunottamatta näyttää ns. normaalihinnat olevan ekstra hyvin suolattuja...

En todellakaan ole vaihtamassa. Tällä hetkellä se olisi omalla kohdalla pelkkää rahan tuhlaamista.

Ainut asia mikä tuossa kiinnostaisi on musta väri. Se on perhanan tyylikkään näköinen, mutta vähän turhan kalliiksi tulisi maksaa ~400 pelkästä mustasta väristä. Premium boksiini olen mustan faceplaten hommannut ja se ajaa kyllä asiansa, koska koneesta ei muuta näy hyllystä kuin etuosa. Pitää vain musta ohjain vielä ostaa, kun niitä nyt vihdoinkin saa :cool:

HDMI-liitännällä en juurikaan mitään tee kun pelailen 32" Samsungilla niin eipä siinä isoa eroa varmastikaan ole verrattuna komponenttiin/VGA:han. Isommalla kovalevyllä nyt teen vielä vähemmän kun tilaa on ihan tarpeeksi tuolla 20 gigasellakin.

Sitten kun Eliten sisältö on uusittu Premiumiin nähden (65nm suoritin ja kun on paljon hiljaisempi) niin pitää katsella uudestaan.

Tiesivät Kampin liikkessä kertoa, että Tampereen koskikeskuksen Free Record Shopin tilalla aukeaa 8.9.2007 EBGames

J-Money sanoi:
Tiesivät Kampin liikkessä kertoa, että Tampereen koskikeskuksen Free Record Shopin tilalla aukeaa 8.9.2007 EBGames

Tuolla voisi ehkä mennä kyselemään boksin päivitystä. Kun aika koittaa.

Ylös Bottom