Fabre#4
Well-Known Member
Meillähän on jo hyvin Souls-mainen peli, jossa on vaikeustasot valittavissa, josta voidaan hakea verrokkia! Star Wars: Jedi Fallen Order lainasi monia mekaniikoita juurikin Souls-peleistä, mutta lisäsi mukaan myös vapauden valita vaikeustason. Pelistä löytyy tarkasti valitut tallennuspiteet, exp:n menetys kuollessa, taistelumekaniikka on hyvin samanlainen, pomot omaavat omaa healthpoolia isommat määrät elämää ja vievät iskuillaan pelaajan hahmolta sitä aika huomattavasti ja niin edelleen. Tietenkään peli ei ole yksi yhteen Souls-peli, mutta aika lähelle kuitenkin, kun tarkastelee noita yhtäläisyyksien määrää. Vapaasta vaikeusasteen valinnasta "huolimatta" peli myi kuin häkä ja sai kehuja monesta eri suunnasta. Souls-veteraanit saattoivat pelata sen heti vaikeimmalla mahdollisella vaikeustasolla, kun taas pelin muista syistä, vaikkapa Star Warsin takia, ostaneet saattoivat pelata sen normaalilla vaikeustasolla nauttien tarinasta ja miljööstä ja kokien juuri sopivasti haastetta ilman, että haaste olisi turhauttanut ja saanut kyllästymään peliin. Ilman mahdollisuutta valita vaikeusastetta, olisi varmaan aika monella jäänyt kokematta pelin upea loppukohtaus. Ei se vaikeustason valinnan mahdollisuus varmasti ainakaan laskenut tuon pelin myyntilukuja.