Miten tämä liittyy mitenkään vihreään teollisuuteen? Verot, verottaminen ja teollisuus ja siihen panostaminen on ihan eri asioita, jotka eivät välttämättä ja luultavasti liity mitenkään toisiinsa.
Ei nyt bensaverollakaan makseta juuri tiettyjä asioita valtion menoista vaan siellä budjetoidaan mihin rahaa laitetaan. Täten rahallinnen panostaminen vihreän teknologian asioihin voi tulla ihan mistä tahansa.
Sinä edelleen liität sen vihreän teknologian kehityksen jostain syystä ympäristöveroihin. Miksi? Montako kertaa tämä pitää mainita että mietit hetken itse että onkohan vähän liitokset outoja?
Miten rikkaat liittyy asiaan mitenkään jos se on valtio, joka siihen teknologiaan panostaa? Minä en ottanut mitään kantaa siihen että mistä ne rahat tulevat. Minä kommentoin että vihreässä teknologiassa ja sen kehittämisessä on potentiaalia. En muuta. Sinä olet rakentanut minun suuhuni ties mitä sanomisia mitä en ole sanonut ja siitä esimerkki tässä:
Näytä minulle se kohta, jossa olen argumentoinut että rikkaiden veroja pitää suurentaa. Vinkki: sellaista ei ole.
Mistä sinä revit nämä jutut? Ihmeellisiä liitoksia asioista, jotka ei liity toisiinsa ja keksit mitä muut muka on sanoneet?
No sehän ei ole minun vikani eikä muuta sitä mitä sanoin: kannattaisi panostaa ja potentiaalia siellä olisi. Minä myös kirjoitin että annetaan näiden valua aina muualle. Sinä näytät olevan samaa mieltä? Miksi sitten yhä tunnut olevan sitä vastaan että laitetaan ne rahat sinne eikä itketä ja luovuteta?
HAHAHAHAA
Ne tiedetään mihin massimiehille ne menee ja ensi vuonna taas pitää olla isompi tulos että saa uuden auton/jahdin/linnan.
Minä ainakin luottaisin enemmän valtion ohjaamaan tutkimusrahaan kuin jonkin massiporukan hommiin, jossa pyritään vain saadaan maksimivoitot minimikuluin. Ja niinhän voittoa tavoittelevien firmojen tuleekin toimia mutta juuri siksi en niille niitä rahoja ohjaisikaan.
Koulutukseen ja tutkimukseen. Jotain valtion omaa systeemiä. Ja sitten pidetään huoli ettei mennä niitäkin myydään nopeiden voittojen takia muualle kuten sähköverkko jne.
Aika perussettiä sieltä sitten tuli. Totta kai työttömät ja muut huono-osaiset on syynä että Suomessa ei saada itse aikaiseksi mitään ja ulkomaalaiset firmat vie hommat nenän edestä.
Edelleenkään mikään ei estäisi valtiota kehittämästä ja panostamasta itse tuohon asiaan. Nekin sinun verorahat menisi parempaan käyttöön sitten.
Ai nurmikoista?
Selvästi et koska et ymmärrä edes että ympäristöverot tai verot ylipäänsä ei liity suoraan vihreään teknologiaan. Vai luuletko tosiaan että kaikki "ympäristöverojen" massit menee nimenomaan ympäristöasioihin?
Itse asiassa varmasti aika vähän menee ylipäänsä.
Yhäkin verotus, ja se mihin ne kerätyt rahat menee, on ihan eri asioita.
Ai jos siis valtio päättää laittaa rahaa tiettyyn asiaan niin se raha ei menekään sinne? Perustele miksei.
Miksi pitäisi tehdä joku kasvualusta ulkomaisille yrityksille sen sijaan että suoraan vain laitetaan valtion budjetista rahaa siihen itse kehitykseen? Ihmeen vaikeaksi täytyy tehdä yksinkertainen asia.
Toki ymmärrän miksi hyvä yritysympäristö on tärkeää mutta ei se ole ainoa keino päästä tuohon mistä nyt puhutaan. Ja saisipahan Suomi etumatkaa kun ei ole turhan paljon muita tyrkyllä mukaan. Ja valtio taas voi ottaa omiin projekteihinsa mukaan kotimaisia firmoja. Kuulostaa aika yksinkertaiselta ja hyvältä.
En minä tänne ole ketään tuomassa tai ketään pois viemässä.
Kyse oli siitä että kannattaako Suomen panostaa vihreään teknologiaan. Lue mihin ja mitä olen kommentoinut niin jää turha vääntö pois.
Ai meillä - tai minulla - on siis sellainen?
Kyllä minä tiedän varsin hyvin kuinka ahneita paskiaisia me ihmiset ollaan mutta ei sillä nyt ole mitään merkitystä sen kannalta mitä olen yrittänyt tässä sanoa. Et vain ymmärrä, laitat sanoja suuhuni ja puhut jostain ihan muusta.
Meillä on tässä yhä se ongelma että en minä ole ensisijaisesti tuomassa tänne yrityksiä vaan teknologiakehitystä ja mieluiten valtion toimesta. Se hyödyttäisi nimenomaan Suomea ja myös Suomen yrittäjiä sen sijaan että pedataan ulkomaalaisille yrityksille paikka viedä voitot kotiin.
Ja siitä kun hommat etenee niin varmasti "uuden Nokian" myötä voisi myös olla paremmat olosuhteet muullekin elämälle ja yritykselle. Ideana kun olisi että saataisiin se homma käyntiin niin siitä se sitten aukenisi.
Toki tämä on melko haaveilua mutta silti koen että täysin mahdollista ja miksipä ei yritettäisi. Maailma kuitenkin on menossa kohti ympäristötavoitteita ja jos saadaan kehitettyä teknologiaa, jota halutaan siihen käyttää, niin oltaisiin aika helvetin kovassa paikassa. Vähän kuin Nokia oli puhelinten kanssa aikoinaan.
Mutta jos ei näkemys riitä, kuten Suomessa usein ei, niin ei voi mitään.
Olikohan tämä kohta nyt edes minulle kun en ole myöskään ottanut minkäänlaista kantaa mihinkään päättäjien palkkoihin? Ehkä tarkkuutta lukemisen ja sen kanssa, kenelle vastaa. Ei tarvitse turhaan selitellä moneen kertaa samoja asioita.