Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Heh. Tässä pakko tulla hieman makustelemaan ratkaisua, jonka rakas avopuolisoni keksi, nyt kun kohta muutamme ensimmäiseen omaan kotiin. :rolleyes:

Vissiinkin pientä kyllästymistä on ilmassa, kun kauniimmalta puolelta tulee ehdotus, että kolmion yhden huoneenhan voisi täyttää teeveellä, pleikalla, boxilla, ja kaikella millä te äijäporukassa nykyään riehutte olkkarissa. :D

Fine for me.

Loistava ehdotus puolisolta. Jostain tällaisesta ratkaisusta itsekin haaveilen, harmi vain että kaksiossa ei tuota yhtä ylimääräistä huonetta ole :(. Seuraavan kämpän pitää olla vähintään kolmio.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Ei tuo tytteli pelaamaan suostu... FIFA09:n demoa kokeili kerran ja lähinnä odotti, että matsi loppuisi jo.

Guitar Hero 3:sta pelailee kyllä ihan mielellään, jos on kavereita kylässä - silloinkin bassoa, koska kitaralla on kuulemma liian vaikeaa. :rolleyes:
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Veljet pelaa kovasti kaikkea. Vanhempi isoveljeni enemmänkin futispelejä ja muita tämmösiä, toinen isoveljeni jotain lumilautailua ja autopelejä. Futismatseja kovasti pelataan, jos satutaan joskus samaan paikkaan samaan aikaan. Pikkusisko pelaa yleensä vain jotain Simssejä ja muita, mutta onpa jopa GTA:ista innostunut lähiaikoina. Hieman pelottavaa. Äitini on ihan tajuttomassa koukussa netti-Yatzyyn. Välillä myös koneella Spider-pasianssia. Konsoleilla ei tosin pelaa yhtään.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Loistava ehdotus puolisolta. Jostain tällaisesta ratkaisusta itsekin haaveilen, harmi vain että kaksiossa ei tuota yhtä ylimääräistä huonetta ole :(. Seuraavan kämpän pitää olla vähintään kolmio.

On kyl loistava ehdotus. Omalla kohdalla vain niin että se tuleva kämppä pitäis olla neliö :D Avokki kun tarvisi oman opiskeluhuoneen lisäksi :eek:

Mutta, toivon mukaan tajuaa että jos elän omassa kolossani niin olohuoneessa on rauhallista opiskella, niin riittäisi myös kolmio ;)
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Mutsi ja faija kummatkin välillä koneella pelailee Buble Shootteria ja faija joskus parisen vuotta sitten vielä pelaili töissä aina Tetristä ja Pimpoolia... Mutsi myös joskus pelasi pleikkari 2 jotain pallopeliä, mutta laittoi vihaksi kun oli koko ajan pelaamassa niin menin sitten myymään pelin. Broidi aina välillä testailee ostamiani pelejä, mutta eipä oikeen muuta pelaile kun NHL:ä ja joskus Time Splitteriä.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Niin...tää on taas niin tätä..uus codi kun nyt tuli niin arvatkaa kuka ei meinaa päästä pelaan ollenkaan...kai se on lähettävä gamestoppiin hakeen toinen pleikkari taas kerran...codin saa vaimo kyllä ostaa ihan ite...prkl
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Emäntä pelailee sen verran, että kun ostin Xboxin n. vuosi sitten niin koneen mukana tulleen KungFu Pandan ja Lego Indiana jonesin hän pelasi läpi.
Sen jälkeen on hommannut itselleen Spyro Dawn of the Dragonin joka pelattiin co-oppina.
Hieman siitä neiti hullaantuneena kysyi jotain hieman vaikeampaa ja laajempaa niin osti itselleen Fable 2:sen jonka on jo pari kertaa tahkonnut läpi.
Uusin naiseni ostos on Civilization Revolutions.

Ihan hyvin pärjää koneen kanssa, eikä peli ajastakaan tarvi tapella, itse tahkoan boxia aina kun tykkään, emäntä silloin kun ei koulu tai työt paina päälle.

Kokeiltiin me Army of Twotakin mutta eipä siitä tullut mitään. Liikaa muuttuvia tekijöitä ja nappuloita yhtä aikaa kuulemma..
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

- Vanhempani eivät pelaa ollenkaan mitään. Äitini yleensä joululahjaksi ostaa minulle pelin.

- Isoveli pelaa joskus samoja pelejä kuin minä ja joskus jotain muita. Ei osta pelejä, vaan lataa.
Otettiin tällä viikolla kilpailu Resident Evil 3:sessa, että kumpi pääse nopeammin sen läpi. Itse pelasin PS1:sellä ja isoveljeni PSP:llä. Minulla oli Hard Mode ja isoveljelläni oli Easy Mode, koska PSP:llä ohjaus on vaikeampaa kuin Pleikalla. Eilen kisa loppui ja kovempi pelaaja voitti... minä.

- Isosisko pelailee joskus Super Marioita kanssani ja joskus muita. Ei osta pelejä itselleen, paitsi vain minulle.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Faija pelaa ET iltasin ku meen nukkuu, onhan se ihan kivaa pelata yhdessä mut välil se ei pääse irti xd
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Miehen kanssa pelaillaan molemmat. Eri pelejä, mutta sulassa sovussa :) Kummallakaan ei ole varaa valittaa toisen pelaamisesta, kun määrä on about sama.
Lapsikin (5v.) pelaa, mutta hänkin eri pelejä kuin me aikuiset. Pelihullu perhe :D

Aikanaan myös äiti pelasi lapsiensa (siis minun ja sisarusteni) kanssa. Silloin pelattiin samoja pelejä; Super Mario Bros., Zelda ym.
Tuntui olevan astetta harvinaisempaa herkkua se, että vanhempikin pelasi. Ainakin siis silloin 90-luvun alussa.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Meillä on eri pelit mitä pelaillaan kihlattuni kanssa. On tuo mielenkiinto ja maku peleihin niin eri sorttia. Hän tykkää pelailla tasoloikkaa ja sen sellaista kun taas meikäläinen uppoutuu ajopeleihin ja roolipeleihin : )

Toki samojaki pelejä löytyy mitä pelaillaan. Guitar Heroa on tullu yhdessä pelattua useammankin kerran.

Meikäläinen kun aloitti videopelien ähkimisen sillo 90-luvun alussa penskana niin ei ainakaan mun vanhemmat osallistunu siihen mitenkään. Se oli lähinnä me 3 veljestä jokka pelailtiin.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Äiti on ollu jo penikasta asti sitä mieltä että pelit on täyttä roskaa. Onpahan nuita keräytyny nurkkiin siitä huolimatta, haha. Pitäisi saada se kokeilemaan edes Wii Sportsia :P.

Miespuoliset tuttavuudet on lähinnä pelannu samoja pelejä aina, lähinnä siks että meikän kirjastolla mennään. Jos on tullu riitaa niin se on yleensä marmatusta siitä että mä vietän enemmän aikaa pelikoneitten ääressä kun tekemässä jotain muuta, haha. GoW ja Halo on molemmat ollu aika kovassa käytössä multiplayereina, samoten Smash Brossit ja kaikentyyliset beat 'em upit. Miehet on tykänny keskimäärin enemmän uudemmista julkasuista kun meikälle maistuu retro.

Vielä sitä odottaessa että löytyy mies joka jaksaa tahkota pelejä yhtä paljon. Saatika että kasvattaisi omatoimisesti pelikirjastoa :rolleyes:.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

On muuten kumma homma, että niin monen mielestä etenkin yli 25-vuotiaiden peliharrastus on todella lapsellista :rolleyes:
Siis mikä ihme tekee pelaamisen muka erityisen lapselliseksi? Mielikuvitusmaailmassa seikkaileminen kuulemma. Tähän tapaan yleensä kysyä, että miten sitten esim. kirjojen lukeminen tai elokuvien katselu ei ole vastaavaa.
Kai pulmana on usein, ettei peleistä tiedetä mitään. Opehommissa ollessani kieltenopettajat kehuivat pelejä, koska monesti niiden ansioista etenkin poikien motivaatio kielen (englannin) opiskeluun kasvaa :)
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

On muuten kumma homma, että niin monen mielestä etenkin yli 25-vuotiaiden peliharrastus on todella lapsellista :rolleyes:
Siis mikä ihme tekee pelaamisen muka erityisen lapselliseksi? Mielikuvitusmaailmassa seikkaileminen kuulemma. Tähän tapaan yleensä kysyä, että miten sitten esim. kirjojen lukeminen tai elokuvien katselu ei ole vastaavaa.
Kai pulmana on usein, ettei peleistä tiedetä mitään. Opehommissa ollessani kieltenopettajat kehuivat pelejä, koska monesti niiden ansioista etenkin poikien motivaatio kielen (englannin) opiskeluun kasvaa :)

Varmaan sana pelit tuo joillekkin mieleen leikit, josta taas päästään lapsellisuuteen? Itellä ei kyllä tule vastaan (tai ole aikoihin tullut) enää tuollaisia käsityksiä ja tuntuisi että ne alkaa olla jo muutoinkin historiaa, kun monet pelit vaatii jo sen täysi-ikäisyyden. Tietämättömyys varmaan osaltaan on myös tekijä, kuten mainitsitkin.

Itselläni on juurikin paljon tullut sanastoa englantiin tuolta pelimaailmoista, varsinkin C-64:n aikakaudelta. Eikös tutkimukset myös puolla sitä, että pelaavat kirurgit suoriutuvat toimistaan paremmalla tarkkuudella kuin sellaiset, jotka eivät pelaa? Tai näin muistan lukeneeni jostakin artikkelista. Eli ei se pelaaminen ihan turhaa tai lapsellista ole, parhaimmillaan itsensä kehittämistä parempaan. Ja se jos jokin on tärkeätä. ;)

Pelisuhteemme kotona muuten on muuttunut taas pääsääntöisesti siihen, että minä pelaan ja eukko pitää taukoa. Varsin loistavaa kyllä, enemmän minulle. :D
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Varmaan sana pelit tuo joillekkin mieleen leikit, josta taas päästään lapsellisuuteen? Itellä ei kyllä tule vastaan (tai ole aikoihin tullut) enää tuollaisia käsityksiä ja tuntuisi että ne alkaa olla jo muutoinkin historiaa, kun monet pelit vaatii jo sen täysi-ikäisyyden. Tietämättömyys varmaan osaltaan on myös tekijä, kuten mainitsitkin.
Mulle on tullut vastaan lähinnä silloin, kun juttelen toisten vanhempien kanssa (lasten)peleistä. Tuntuu, että on olemassa kaksi vastakkaista leiriä ilman välimuotoja; 1) pelaavat vanhemmat, jotka ovat myös kiinnostuneita lastensa pelaamisista, ja 2) vanhemmat, joista pelaaminen on kakaroiden hommaa ja itse asiassa aivan sama, mitä se kakarakaan pelaa.

Kärjistynyttä toki ja todellisuudessa varmaan välimuotoja on laidasta laitaan.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Ongelmaksi on muodostunut tyttöystävän Dragon Agen pelaaminen :D 56 tuntia pelannut tässä parin viikon aikana, ja itselläkin kyseinen peli vielä kesken. Ja eteenpäinhän en saa pelata kun emäntä on talossa ettei tule spoilereita :P
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Nes aikaan pelailtiin koko perheen voimin mm. super marjoja.

Nykyään aina kun kynnelle kykenen, pelailen jotain pelejä pienimmän siskoni kanssa
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Tyttöystäväni ei pelaa, mutta ymmärtää kyllä harrastukseni eikä ole sitä ruvennut rajoittamaan.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Poikaystäväni pelaa laajemmin erilaisia pelejä kuin minä, mutta yhteisiä mieltymyksen kohteitakin löytyy. Pelaan kuitenkin enemmän nettipelejä kuin hän ja itselläni on tapana paukuttaa samaa peliä pitkiäkin aikoja kyllästymiseen saakka.

Siskoni kiinnostui GTAsta pelaamiseni myötä, jota hän nykyään on pelannut huomattavasti enemmän kuin minä. GTAn lisäksi hän ei ole juuri muuta pelannut kuin Skatea.

Joskus vanhempani ovat jääneet hetkeksi katselemaan pelaamistani ja jotain siihen kommentoineet, mutta ei juuri sen kummempaa.
 
Ylös Bottom