Vastaus: Vanquish [X360]
Demossa oli kyllä bullet time, ja kyseinen mekaniikka on ÄÄRIMMÄISEN oleellinen pelille.
MW:2 vertaus bullet timesta on heikko sikäli, että tässä bullet time on oikeastaan ydinasia ja pelaajan perustyökalu ja avain selviytymiseen (casual/normal-pelaajista ne jotka väittävät että ilmankin pärjää-> kokeilkaa hardia ja huomaatte mitä tarkoitan

.)
MW:2 bullet time oli breach-tilanteissa ylimääräisenä kivana, joka alkoi maistua puulta liian toiston takia (allekirjoittaneen mielipide) ja vaati molempien pelaajien yhtäaikaisen toiminnan, kuten monet Partner support-kohtaukset RE5:ssä.
Bullet timea aktivoidaan jatkuvasti taistelukentällä. Hyppäät suojan yli ja aktivoidaan siksi aikaa kunnes jalat osuvat maahan. Boost-liuku ilman hidastusta käy liikkeestä, mutta tehokas ampuminen ilman hidastusta on pirun vaikeaa.
Vihollinen yllättää kulman takaa jolloin väistät kierähdyksellä, hidastat ajan ja tyhjennät lippaallisen päin naamaria.
Boost-slidella kiidät kohti vasustajaa ja hidastetusti laulatat rynnäkkökivääriä, potkaiset vastustajaa melee-hyökkäyksellä ja paiskautuessasi potkun voimasta ilmaan joilloin hidastetaan taas aika, vaihdetaan raketinheittimeen ja ammutaan loputkin ilmat vastustajan keuhkoista.
Tahdon vain kertoa että se hidastus on samalla se tekijä mikä mahdollistaa nopeatempoisuuden. Voimakas kyky minkä avulla ei vain tarvitse kykkiä piilossa vaan voi tehdä nopeita ratkaisuja ja reagoida tekoälyn haasteisiin tehokkaasti.
Väitän että jos moninpelistä jätetään hidastus pois niin pelin tempo laskee dramaattisesti. Toki ninjamestari voi edelleen ampua liukuessaan pääosumia tarkkuuskiväärillä ym. mutta pelaaja kun ei paljoa kestä ja suojasta käsin on helpompi pitää puolensa olisi peli lähes GoW.
Toki joku kilpa-ajo moodi (tai vastaava nopeiten paikasta A paikkaan B kilpailu) voisi olla ihan hauska, mutta kuka sitä viikkoa pidempään jaksaisi...
Ja väitän että pelissä on enemmän peliaikaa kuin 4h. Kukaan ei ole edes hihkaissut halaistua sanaa Challenge-moodista
Mutta ei siinä, ei peli toki ole täydellinen, mutta minuun silti huippuunsa tuunatulla pelattavuudella ja muutenkin rautaisella toiminnalla tehty toimintapeli ansaitsee minun rahallisen tukeni vasteeksi tästä kokemuksesta.
Kaikki päättävät itse mihin rahansa ja aikansa käyttävät, ja hyvä niin.
..........................................................................................
Edit: Anteeksi, en tarkoita tällä mitään muuta kuin omaa mieltymystäni siihen mitä peleissä arvostan.
Eli tuossa alkukeskustelussa oli pieni heitto pelin suoraviivaistamisesta/yksipuolistamisesta. Oma mielipiteeni on että usein peleissä vähemmän on enemmän.
- Tetris vs. Puzzle Quest, minulle tetris.
- Limbo vs. Little Big Planet, otan limbon.
- Vanquish vs Black Ops, otan Vanquishin.
En tarkoita että kammoksuisin pelejä, joissa on törkeästi sisältöä. Esimerkiksi Paradoxin historialliset pelit sekä vanhemmat Baldur's Gatet ja Icewind Dalet iskevät kyllä minuun siinä missä minimalistinen Flower.
Silti olen tavallaan helposti yksityiskohtiin tarraava siinä mielessä, että jatkuviin, todella räikeisiin bugeihin törmääminen alkaa pidemmän päälle tökkiä ja kaipaan hyvin hiotun tappelupelin pariin ennen pitkään.
On myös pieni (huono) havainnollistava esimerkki toisesta harrastuksesta. Harrastan nimittäin miniatyyrien keräilyä.
Joku harrastaja voi enemmän pitää hienon miniatyyrin ostamisesta, muokkaamisesta, maalauksesta ja näytteille laittamisesta, kuin miniatyyripelien pelailusta.
Toinen taas hankkii miniatyyrinsä pelaamista varten ja joko maalauttaa, tai pelaa maalaamattomilla miniatyyreillä koska peli on se pääasia.
Kolmas etsii netistä hienoja miniatyyrejä ja valmistaa näytteille, kerää miniatyyriarmeijoita ja näkee kovaa vaivaa jotta voi joskus pelata ja viettää aikaa kavereiden kera hienoilla miniatyyreillä kimpassa rakennetuilla upeilla mittelöiden kentillä.
= On eri aspekteja mitä esim. peleissä arvostaa ja tällä halusin vain havainnollistaa räikeimmillä esimerkeillä näitä ääripäitä. Toivottavasti joku ymmärsi pointtini, siis jos vaivautui tämänkin kyhäelmän lukemaan läpi.