Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippenator
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistaakseni 2001 iskujen tekijät olivat pääasiassa saudeja. Yksikään ei ollut Afganistanista, mutta tosiaan viidettä artiklaa on hyödynnetty tuollaisessa tilanteessa kerran, joka on aika kaukana valtioiden välisestä konfliktista.
Esimerkiksi saudiarabialainen Osama bin Laden piileskeli nimenomaan Afganistanissa. Taliban ei suostunut luovuttamaan häntä Yhdysvalloille, joten jenkit lähtivät Afganistaniin häntä tavoittelemaan.

Ymmärsit. Ratkaisu on NATO ja Articla 5 pelote, joka nyt toivottavasto realisoituu asap.
Katotaan nyt mitä tuo Erdogan ja Orban on asiasta mieltä. Sieltä voi vielä tulla ihan mitä vaan. Mä luotan jo nyt enemmän Jenkkien ja Brittien turvatakuisiin kuin NATO:n jossa kaksi pikkudiktaattoria onnistuu kusemaan yhteisiin muroihin näinkin paljon mitä he ovat jo nyt tehneet.
Toinen tekee NATO-jäsenyyksillä omaa sisäpolitiikkaa ja toinen on muuten vaan Putinin miehiä.
Siitä huolimatta mä olen edelleen NATO:n kannalla.

Onpa täällä joukkopsykoosit käynnissä Venäjän ja Atomic Heart pelin takia :D En ole lainkaan yllättynyt tästä kun nähnyt tätä foorumikäyttäytymistä tietyiltä nimimerkeiltä monissa muissakin asioissa.

Samaa mieltä kaikesta noin muuten, mutta jos todella Putte niin pahasti onkin höyrähtänyt, että Nato-maahan innostuu hyökkäämään ja NATO vastaa siihen sitten kovalla forssilla (kuten toki tekisi), niin sitten meillä on käytännössä varma ydinsota jo käsissä. Siinä vaiheessa voi sitten pelit sun muut viihdykkeet jäädä vähän vähemmälle, mitä nyt ehkä IRL-Fallouttia pääsisi korkeintaan vääntämään…
Viimeiseen suomalaiseen mieheen nato puolustaa. Kannattaa muistaa kaikessa öyhötyksessään juurikin se seikka, että meillä on naapurissa yksi maailman suurimmista ydinasevaltioista joilta löytyy myös saatana ohjus joka ohittaa myös jenkkien puolustukset. Kannattaa 5 miljoonan kansan olla siis uhittelemassa sinne suuntaan vaikka ei olla sodassa.
Ja se edelleen täällä unohtuu porukalla, että Natosta ei ole äänestetty. Teetetyllä gallupilla päätös syntyi. Eikö se ole sama silloin gallupilla eduskuntakin valita seuraavalle kaudelle?

Ompa täällä joukkopsykoosit käynnissä Venäjän ja Atomic Heart pelin takia :D En ole lainkaan yllättynyt tästä kun nähnyt tätä foorumikäyttäytymistä tietyiltä nimimerkeiltä monissa muissakin asioissa.

Viimeiseen suomalaiseen mieheen nato puolustaa. Kannattaa muistaa kaikessa öyhötyksessään juurikin se seikka, että meillä on naapurissa yksi maailman suurimmista ydinasevaltioista joilta löytyy myös saatana ohjus joka ohittaa myös jenkkien puolustukset. Kannattaa 5 miljoonan kansan olla siis uhittelemassa sinne suuntaan vaikka ei olla sodassa.
Ja se edelleen täällä unohtuu porukalla, että Natosta ei ole äänestetty. Teetetyllä gallupilla päätös syntyi. Eikö se ole sama silloin gallupilla eduskuntakin valita seuraavalle kaudelle?
Veikkaan, että jos äänestys pidettäisiin niin olisit valitettavan pienessä vähemmistössä.

Ja vai ollaan me Venäjää uhiteltu. Kaikkea sitä saa näilläkin foorumeilla lukea. Kyllä se on helvetti Venäjä joka tässä on uhitellut joka suuntaan ja myös ajoi meidät hakemaan Natoon. Kyllä Putin, hyökätessään itsenäiseen valtioon, näytti tasan tarkkaan millainen valtio Venäjä on. Ukraina tarvitsee ja niille pitää antaa kaikki mahdollinen tuki mitä on antaa.

Mitä tuohon peliin tulee niin en koske siihen kyllä mitään kautta vaikka ilmaiseksi saisi. Niin tärkeää ei ole yhtä peliä päästä pelaamaan, että vahingossakaan tukisin Venäjää millään tavalla. Todellakin osallistun sellaiseen ”joukkopsykoosiin”.

Kyllä Suomi pystyy torjumaan Venäjän hyökkäyksen, jos se tulee tuolla strategialla ja kalustolla, mitä nyt käytetään Ukrainassa. Vaikka Ukraina on isompi maa kuin Suomi, sen armeija on ollut todella pahasti hunningolla ja Suomen armeijaa ja väestön puolustuskykyä on pidetty hyvin yllä. Suomen maasto estää Venäjän Ukrainassa käyttämien strategioiden hyödyntämisen.
Juuri näin.

Jos vaikuttaa että kaikki muut ihmiset ovat psykoosissa, niin on äärimmäisen todennäköistä, että onkin itse psykoosissa.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Äkilliset muutokset yleisessä mielipideilmastossa aiheuttavat hämmennystä. Aika usein minulle on ainakin käynyt niin, että olen vastustanut ja pitänyt esillä jotain tiettyjä asioita jo vuosien ajan ja sitten yhtäkkiä tapahtuu jotakin ja ihmiset alkavat vouhottamaan asiasta. Pian huomaan, että moni on mennyt todella kauas äärimmäisyyteen niissä ajatuksissa joita olen kannattanut maltillisessa muodossa ja se näkökulma alkaa jo näyttämään terveen järjen vastaiselta. Ukrainan suhteenkin kävi juuri niin. Yritin vuonna 2014 saada ihmisiä myös julkisessa keskustelussa ymmärtämään sen, että nyt olisi aika alkaa varustautua ja Venäjän toimiin tulee puuttua voimakkaasti. Sama oli muun muassa toisen Irakin sodan suhteen, joka siis oli laiton hyökkäyssota, jolla oli keksittynä perusteena joukkotuhoaseet, joita ei ollut olemassa. Irakin sodan vastustaminenkin sai kuitenkin mielestäni ihan älyttömät mittasuhteet, vaikka oli moraalisesti ja kansainvälisen lain suhteen perusteltua ihan samalla tavalla kuin tämän nykyisen Venäjän hyökkäyksen vastustaminen.

Pointtina on, että kyllä nämä äkilliset mielipidemuutokset ovat huolestuttava ilmiö aina. Asiaa tutkivat toisen maailmansodan aikoihin ja sen jälkeen esimerkiksi tunnetut psykoanalyytikot Erich Fromm ja Wilhelm Reich, joiden tuotantoon kannattaa varsinkin näinä aikoina tutustua. Ovat monella tavalla valaisevia, vaikka tietysti oman aikansa tuotoksia. Kirjallisuudesta on tuttua myös monet kuvaukset siitä, kuinka ihmiset juhlivat kadulla maailmansotien alkua ja oman maan osallistumista sotaan.

Muuten itse ainakin varon käyttämästä psykoosin kaltaisia lääketieteellisiä termejä, joilla voidaan määrätä ihmisiä pakkohoitoon. Psykoosi on aika lailla sellainen tila, jossa yleensä ei kirjoitella mitään nettiin. Joukkopsykoosi on myös siksi aika kyseenalainen termi, jota ei oikein enää nykyaikana tulisi käyttää.

Sanotaan nyt vielä sen verran tähän Nato-asiaan, että aikamoinen joukkopsykoosi on päällä myös Suomen eduskunnassa.

Eduskunnan Nato-hakemusäänestys viime vuonna meni seuraavasti:
Koodi:
JAA    188
EI       8
TYHJIÄ   0
POISSA   3
Lisäksi Suomen kansasta n. 60 % oli jäsenyyden kannalla. Aika selkeää mielestäni. Enemmistön mukaan mennään.

Sanotaan nyt vielä sen verran tähän Nato-asiaan, että aikamoinen joukkopsykoosi on päällä myös Suomen eduskunnassa.

Koodi:
JAA    188
EI       8
TYHJIÄ   0
POISSA   3
Lisäksi Suomen kansasta n. 60 % oli jäsenyyden kannalla. Aika selkeää mielestäni. Enemmistön mukaan mennään.
Näin toki, että enemmistön näkemyksen mukaan on selkeästi menty. Tosin olen kyllä sinänsä sitä mieltä, että tämän kokoluokan ja merkityksen asioita ei missään tapauksessa kuuluisi esim. kansanäänestyksillä ratkaista. Ei se suuri enemmistö välttämättä ymmärrä syy ja seuraussuhteita riittävästi näin kompleksisissa asioissa, ja on myös aivan liian suuri vaara siihen, että joku taho vaikuttaa massan mielipiteeseen jollakin populistisella agendalla.

Sitä varten meille valitaan eduskunta ja hallitus, että näissä kaikkein vaikeimmissa ja vastuullisemmissa asioissa he kuuntelevat asioille vihkiytyneitä asiantuntijoita, tekevät päätökset ja kantavat sitten myös vastuun tehdyistä päätöksistä. Sinänsä ei ole varmaan epäselväksi jäänyt, että olen itsekin erittäin vahvasti Natoon liittymisen kannalla. En toki ollut vielä muutama vuosi sitten, mutta nykytilanne on kuitenkin sellainen, ettei mielestäni muita vaihtoehtoja yksinkertaisesti vain ole.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Äkilliset muutokset yleisessä mielipideilmastossa aiheuttavat hämmennystä. Aika usein minulle on ainakin käynyt niin, että olen vastustanut ja pitänyt esillä jotain tiettyjä asioita jo vuosien ajan ja sitten yhtäkkiä tapahtuu jotakin ja ihmiset alkavat vouhottamaan asiasta. Pian huomaan, että moni on mennyt todella kauas äärimmäisyyteen niissä ajatuksissa joita olen kannattanut maltillisessa muodossa ja se näkökulma alkaa jo näyttämään terveen järjen vastaiselta. Ukrainan suhteenkin kävi juuri niin. Yritin vuonna 2014 saada ihmisiä myös julkisessa keskustelussa ymmärtämään sen, että nyt olisi aika alkaa varustautua ja Venäjän toimiin tulee puuttua voimakkaasti. Sama oli muun muassa toisen Irakin sodan suhteen, joka siis oli laiton hyökkäyssota, jolla oli keksittynä perusteena joukkotuhoaseet, joita ei ollut olemassa. Irakin sodan vastustaminenkin sai kuitenkin mielestäni ihan älyttömät mittasuhteet, vaikka oli moraalisesti ja kansainvälisen lain suhteen perusteltua ihan samalla tavalla kuin tämän nykyisen Venäjän hyökkäyksen vastustaminen.

Pointtina on, että kyllä nämä äkilliset mielipidemuutokset ovat huolestuttava ilmiö aina. Asiaa tutkivat toisen maailmansodan aikoihin ja sen jälkeen esimerkiksi tunnetut psykoanalyytikot Erich Fromm ja Wilhelm Reich, joiden tuotantoon kannattaa varsinkin näinä aikoina tutustua. Ovat monella tavalla valaisevia, vaikka tietysti oman aikansa tuotoksia. Kirjallisuudesta on tuttua myös monet kuvaukset siitä, kuinka ihmiset juhlivat kadulla maailmansotien alkua ja oman maan osallistumista sotaan.

Muuten itse ainakin varon käyttämästä psykoosin kaltaisia lääketieteellisiä termejä, joilla voidaan määrätä ihmisiä pakkohoitoon. Psykoosi on aika lailla sellainen tila, jossa yleensä ei kirjoitella mitään nettiin. Joukkopsykoosi on myös siksi aika kyseenalainen termi, jota ei oikein enää nykyaikana tulisi käyttää.
Kertoo toki kirjoittajan ajatusmaailmasta varsin paljon, että on valmis leimaamaan toisia kirjoittajia joukkopsykoosissa oleviksi. Aika huolimattomasti siinä heitellään termejä, jotka ovat tosiaan todella vakavia, ja joiden todellinen diagnosointi on kokeneille lääkäreillekin vaikeaa.

Viimeksi muokattu:
Kannattaa muistaa kaikessa öyhötyksessään juurikin se seikka, että meillä on naapurissa yksi maailman suurimmista ydinasevaltioista joilta löytyy myös saatana ohjus joka ohittaa myös jenkkien puolustukset. Kannattaa 5 miljoonan kansan olla siis uhittelemassa sinne suuntaan vaikka ei olla sodassa.
Hyvä vaan jos viimeinkin lopetetaan Venäjän mielistely, sitä on tarpeeksi tapahtunut poliitikkoja myöten.

Voihan sen Atomic Heartin tekijät ollakin sotaa vastaan, mutta sitä ne ei voi Venäjän takia sanoa. Peli vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta en halua senttiäkään laittaa Venäjän sotakassaan. Varmasti paska juttu niillä venäläisillä jotka ovat Putinin hallintoa vastaan, eikä ne oikein mitään voi tehdä. Pitää vaan toivoa että suurin osa venäläisistä kääntyis hallintoaan vastaan ja tajuaisi että Putin on syypää niiden ongelmiin eikä länsi. Eiköhän tää ole tässä.

Se onkin mielenkiintoinen kysymys, miten tulisi suhtautua Sveitsiin, joka taas johdonmukaisesti kieltää valmistamiensa aseiden viennin Ukrainaan. Varmaan on monta eri tapaa ymmärtää, mikä on neutraalia. Sveitsin linja oli toisessa maailmansodassa aika karu ja Ruotsilla oli myös vähän samaa ongelmaa. Aika moni maa kipuilee aseiden viennin kanssa käytännössä, vaikka puheiden tasolla ollaan tukemassa. Myös Suomi on tässä porukassa. Me emme tue tarpeeksi Ukrainaa, jotta Ukraina voisi selviytyä Venäjän hyökkäyksestä. Teki mitä tahansa, kaikilla teoilla on seurauksia ja myös tekemättömyydellä. Elämä on siinä mielessä aika haastavaa, jos haluaa saada hyvää aikaiseksi ja vältellä tekemästä pahaa.

Kun argumentit loppuvat, alkaa tällainen käytös. Eiköhän tämä ollut tässä omalta osaltani.
Mitä tässä voisi sanoa kun Kfinissä lauma keskustelijoita on sotimassa venäjää vastaan ja itse en ole siitä kiinnostunut koska me emme ole sodassa. Hyvin huolestuttavalta kuulostaa tuollainen uhoaminen.
Eli tämä on sinun mielestä se hyvä syy miksi ei liittyä NATO vai ja ottaa riski että voisi tulla sota
Kyllä. Riski on olemassa liityttiin me tai emme. Minä luotan puolustusvoimiimme jos tosipaikka tulisi. Sitä varten sotilasvala on annettu, tai minä ainakin olen.

Koodi:
JAA    188
EI       8
TYHJIÄ   0
POISSA   3
Missä kävit äänestämässä natoon liittymisestä? Ai niin eihän meiltä kysytty eurostoliittoon liittymisessäkään. Sattuuhan näitä.
Kyllä tässä viimeisen vuoden aikana on tullut aika selväksi, että myös aseiden antamatta jättäminen on kaikkea muuta kuin neutraalia.
Millä tavalla?

Mutta neutraalin Suomen ei kuulu osallistua aseviennillä. Vanha politiikan konkari Väyrynen puhuu viisaita sanoja artikkelissa. Lopussa vielä toteaa, että sota pitäisi saada rauhoitettua nyt eikä myöhemmin. Suomen rooli on rakentaa rauhaa eikä olla lietsomassa lisää kuolemaa.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5364861
En ymmärrä, miten antamalla Ukrainan hävitä sota lisäisi rauhaa? On annettu hyvin ymmärtää, ettei Venäjälle riitä Ukrainan valloitus.

Ylös Bottom