Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viikon tietoviisas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajavasara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kabbadi kuului samaan sarjaan kriketin ja maahockeyn kanssa mutta en minä siitäkään ollut tietoinen vasta kun tänään kun laitoin pisteitä tulemaan.
Pistetään sulle yks piste lisää kun tuo Kabbadi tuli vasta tänään itselle vastaan kun tarkistin vielä että en omiani muistele kansallislajeiksi., tai se meni ainakin edellisellä kerralla ohi kun wikipediaa lueskelin.

Uudet kysymykset tässä, s'il vous plaît.

1. Mikä on vaskitsa?

2.Mainitse kolme vaskisoitinta.

3.Kuinka monta mitalia Suomi sai Milano-Cortinan paralympialaisissa? Lisäpisteitä kenties luvassa jos muistaa mitalistien nimiä. Jos niitä siis sattui olemaan.

4.Mikä oli Ghostbustersin Egon Spenglerin ”siviiliammatti”?

5.Ketkä olivat Spenglerin lisäksi kaksi muuta alkuperäistä haamujengiläistä? Ei haeta siis näyttelijöitä vaan roolihahmojen nimiä.

6. Kuinka monelle laitteelle julkaistiin Ghostbusters-videopeli ensimmäisen elokuvan lisenssikiimassa 80-luvun puolivälissä?

7. Ketkä kaksi hahmoa ovat animaation Rick & Morty takana?

8. Toinen edellämainituista tyypeistä oli perustamassa pelistudiota vuonna 2016, ja kyseisen puljun tunnetuimmat tekeleet lienevät High on Life -pelisarja. Mikä on pelistudion nimi?

9. Minkä musiikkikollektiivin (en halua tässä yhteydessä käyttää sanaa yhtye) logoa tämä ohjain esittää?
asd1.jpg

10. Mainitse ainakin kolme edellämainitun musiikkikollektiivin jäsentä, entistä tai nykyistä.

Semmoiset! Vastausaikaa tuonne vaikkapa maanantaille 15.6. asti jonnekin iltapäivään/alkuiltaan. Vastaukset meikämandoliinille otsakkeella Visa #32. Vetäkää hyvin!

//edit: sain juuri korvanappiini tiedon että kysymysten 9 ja 10 aihepiiriä on kysytty joskus aiemminkin. Tämä ei minua haittaa jos teitä ei haittaa.

Viimeksi muokattu:
Kabbadi kuului samaan sarjaan kriketin ja maahockeyn kanssa mutta en minä siitäkään ollut tietoinen vasta kun tänään kun laitoin pisteitä tulemaan.
Pistetään sulle yks piste lisää kun tuo Kabbadi tuli vasta tänään itselle vastaan kun tarkistin vielä että en omiani muistele kansallislajeiksi., tai se meni ainakin edellisellä kerralla ohi kun wikipediaa lueskelin.
Jes!
//edit: sain juuri korvanappiini tiedon että kysymysten 9 ja 10 aihepiiriä on kysytty joskus aiemminkin. Tämä ei minua haittaa jos teitä ei haittaa.
Ehkä on suora syöttö meikäläisen lapaan, mutta kyllähän tässä tietty visojen lisääntyessä alkaa aihepiirit väkisinkin kohtaamaan. Mutta käy kysymysten vaihtokin.

Viimeksi muokattu:
Ääh, en minä ala noita kysymyksiä vaihtamaan, varsinkin kun yhdet vastaukset ehti jo tulla. Minusta se kuuluu tietovisojen luonteeseen, että joskus kysymys x tai y vaan nyt sattuu tulemaan jonkun lapaan.

Jo kysytyistä kysymyksistä on sitten minusta kolmenlaista skenaariota:
1) Vastaajalla on ns. vanhaa tietoa, jolloin pisteet ovat mielestäni täysin oikeutettuja
2) Vastaajalla on ns. uutta tietoa, eli on joskus vaikka viikkoja tai kuukausia sitten lueskellut oikeat vastaukset ja ovat jääneet täten mieleen. Jos tällaiseen suoritukseen pystyy aihealueesta mikä ei ole varsinaisesti kiinnostanut, varsinkin nykyajan informaatiotulvassa, ovat pisteet enemmän kuin oikeutettuja.
3) Vastaaja ei tiedä, jolloin pisteitä ei jaossa.

Mutta ei tää niin vakavaa ole, eihän? Taidan lähteä ulkoilmaan parin pussikaljan kera.

Viimeksi muokattu:
Näinpä,
Ääh, en minä ala noita kysymyksiä vaihtamaan, varsinkin kun yhdet vastaukset ehti jo tulla. Minusta se kuuluu tietovisojen luonteeseen, että joskus kysymys x tai y vaan nyt sattuu tulemaan jonkun lapaan.

Jo kysytyistä kysymyksistä on sitten minusta kolmenlaista skenaariota:
1) Vastaajalla on ns. vanhaa tietoa, jolloin pisteet ovat mielestäni täysin oikeutettuja
2) Vastaajalla on ns. uutta tietoa, eli on joskus vaikka viikkoja tai kuukausia sitten lueskellut oikeat vastaukset ja ovat jääneet täten mieleen. Jos tällaiseen suoritukseen pystyy aihealueesta mikä ei ole varsinaisesti kiinnostanut, varsinkin nykyajan informaatiotulvassa, ovat pisteet enemmän kuin oikeutettuja.
3) Vastaaja ei tiedä, jolloin pisteitä ei jaossa.

Mutta ei tää niin vakavaa ole, eihän? Taidan lähteä ulkoilmaan parin pussikaljan kera.
Se on oikein. Vaikka ainakin täällä pk-seudulla pieni sateen uhka leijuu ilmassa,

Ylös Bottom