Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeinen sotaleikki. Nyt.

TeKe

New Member
Onko kukaan muu lähdössä inttiin nyt kesällä? Itse menen Haminaan torjumaan ilmaa. Ihan pakahdun isänmaallisuudesta.
 
Joskus poikkesin tuolla parolan panssarijämissä. Se oli perseestä ja suosittelenkin kaikille heteromiehille sivaria.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Nyt lähdetään 8. päivä tonne Upiniemeen.
Öbis! Siellä minustakin tehtiin mies. Muista hakeutua JV-Aukkiin.
Ainakin vielä kun pikkubroidi oli siellä -97, puhuttiin vielä eräästä erityisen kovaäänisesta alikersantista...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Öbis! Siellä minustakin tehtiin mies.
Miltä muuten tuntuu olla mies? Minulle ei tätä mieheksi tulemisen mahdollisuutta enää suoda ja isä ei suostu kertomaan.

T: Lusmu-sivari ja isänmaan vihollinen nro 1
 
Noh, ei armeija kaikille sovi. Ihmiset on erilaisia, eikä kukaan nyt ole huonompi kuin toinen. Eli sivarit on ihan ok ja tunnen muutaman ihan fiksun tapauksen. Mutta sellaiset sivarit vituttaa, jotka vittuilee niille jotka menee inttiin. Jos ei kerran kunnioita toisen vakaumusta, niin ei kyllä ansaitse minunkaan kunnioitustani omalle vakaumukselleen. Tuollaisia tapauksia toivottavasti käytetään sodassa miinanpolkijoina ;)
 
itse en mene inttiin mutta en myös haukukaan kavereita jotka ovat siellä tai menevät.
enemmän itse olen joutunut selittelemään miksi en mene..minun pää koppa ei vain kestäisi sitä itselläni vaihtelee niin paljon tunnetila..että jos kahden kuukauden jälkeen tulisi joku vaikea hetki niin ei sitä siellä armeijassa kestäisi.
 
toi on ihan ok jos tietää että ei siihen "pysty", vaikka sivareista en paljoakaan perusta. Jouduin itse kokemaan tuon kun kaverin pää ei kestänyt armeijaa... viettikin sitten 6kk mielisairaalassa... no toi kuulostaa pahalta, kyseessä oli "vain" masennus... onneksi hän alkaa jo pääsemään siitä ohi.

vaikka mitään sivarit vs muut tästä ei halutakkaan niin pakko tokaista seuraava mietelmä :

Sivarit ovat palveluksessa 13kk about 8 tuntia päivässä? kun armeijassa sitä ollaan 6-12kk ja siellä sit ollaankin 24h päivässä (jos ei olla lomilla, mutta eikös sivaritkin saa viikonloput vapaiksi vai?)

Eli jos sitä näin miettii niin armeijassa 6kk:ssakin ollaan enemmän, joten onko siviilipalvelusta aihetta lyhentää?
 
Itse kullekin tekisi hyvää, vaikkapa vain henkisen kasvun takia, olla vuosi mielisairaalassa töissä (kuten minä olin sivarissa) mieluummin kuin opetella tappamaan ihmisiä armeijassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Onko kukaan muu lähdössä inttiin nyt kesällä? Itse menen Haminaan torjumaan ilmaa. Ihan pakahdun isänmaallisuudesta.

Minä myös. Ammutaan ilma rei'ille =)
 
Parolaan on meikäläinen menossa viikon päästä. Kait minusta joku autosotamies tulee kun on toi ABC-kortti takataskussa. Mutta kait sieltä ehjänä takaisin tullaan :D
 
Re: Re: Viimeinen sotaleikki. Nyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Minä myös. Ammutaan ilma rei'ille =)

Se pitäis olla helppoa, jos siellä on tosiaan käytössä vielä samat sergeit (tjsp) kuin oli sillon kun faija kävi intin. Huoh.. Rupee aika käymään vähiin.:(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
[B

Sivarit ovat palveluksessa 13kk about 8 tuntia päivässä? kun armeijassa sitä ollaan 6-12kk ja siellä sit ollaankin 24h päivässä (jos ei olla lomilla, mutta eikös sivaritkin saa viikonloput vapaiksi vai?)

Eli jos sitä näin miettii niin armeijassa 6kk:ssakin ollaan enemmän, joten onko siviilipalvelusta aihetta lyhentää? [/B]
Ihan validi näkökohta tuokin. Mutta se sivarin 13kk on kuitenkin sellaista aikaa jolloin opiskelut + muut eivät nuoren miehen kohdalla onnistu. Yhtä nopeasti/hitaasti ne vuorokaudet kuluu armeijassa kuin sivarissakin joten sikäli olisi kohtuullista ainakin hitusen lyhentää sivaria.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Har*
Ihan validi näkökohta tuokin. Mutta se sivarin 13kk on kuitenkin sellaista aikaa jolloin opiskelut + muut eivät nuoren miehen kohdalla onnistu. Yhtä nopeasti/hitaasti ne vuorokaudet kuluu armeijassa kuin sivarissakin joten sikäli olisi kohtuullista ainakin hitusen lyhentää sivaria.

Paitsi että intissä kärsii tuo sosiaalinen osa elämästä jonkun verran enemmän. Riippuu tietty paikasta, jossa joutuu siviili- tai asepalveluksensa suorittamaan.
 
ööh, just..

Sanotaan vaikka näin ehkä aika kriittisesti sivarii kohtaan mutta omapa on mielipiteeni...

Sivari :mad:
Mun mielest hinttarit ja hipit menee siviiliin koska pelkäävät inttiä.
He saattavat myös jättää intin käymättä koska
rakastavat rauhaa ja rakkautta eivätkä voi hyväksyä sotaa eikä
mitään mikä siihen liittyvää.
On myös mahdollista että he tekevät oikean ratkaisun siinä mielessä että he eivät ehkä oikeasti kestäisikään inttiä fyysisesti eikä henkisesti, kuten joku äsken mainitsikin kaverinsa joutuneen mielisairaalaan masennuksen takii...

Armeijaan kaikkien pitäisi mielestäni mennä!

Mun mielest armeijas pojista ei tehä miehiä vaan miehistä
tehdään miehekkäitä poikia.... :)
(toi saatto kuullostaa vähän hintahtavaiselta mutta mä oon kyllä ihan vaan hetero:)
 
No jos kaverin jutut 5km:n lenkeistä kahella mehutauolla pitää paikkansa niin eipä pitäis kovin monella olla syytä pelätä inttiä kunnon takia. Ja kun simputus on kielletty (paitsi erikoisjoukoissa, ymmärtääkseni) ei pitäis sekään pelottaa. Ainoa syy miksi minä menen inttiin on se, että se on ohi 6 kk:ssa. Tai näin toivon.
 
toi pojista -> miehiä on kuulema aika naurettavaa... koska ainakin kaikki mun kaverit ovat sanoneet et armeija on suomen suurin päiväkoti, meninkin on lähes jatkuvasti naurettavan lapsellista... siksi koko homma pitääkin ottaa huumorilla, näin päivätkin kuluvat nopeammin, ja pidät kaikkien kanssa paremmat välit =)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
siksi koko homma pitääkin ottaa huumorilla, näin päivätkin kuluvat nopeammin, ja pidät kaikkien kanssa paremmat välit =)


Jotain tollasta muuten lukee niissä "tervetuloa armeijaan - täällä on tosi kivaa!"-lapuissa.:D
6! 9! 12! Tammikuu! Heinäkuu! Täällä on kivaa! Voi herranen aika sentään...
 
Armeija sopii toisille, toisille ei. Toisille se on todella tarpeen, sillä siellä joutuu monet ensimmäistä kertaa elämässään ottamaan vastuuta itsestään ja toisista. Laki kuitenkin määrää, että mennään joka tapauksessa joko asepalvelukseen tai siviilipalvelukseen. 6-13kk on aika pieni aika verrattuna joihinkin maihin, joissa aika voi olla jopa 26kk.
Suomen intti on aika rentoa meininkiä, ja siellä viihtyminen on ihan omasta asenteesta kiinni. En tarkoita että pitäisi olla ase/sotahullu, vaan avoimella asenteella mukana, kun siellä kuitenkin joutuu olla.
Minulle on siis aivan sama meneekö joku inttiin vai sivariin, mutta sitä en hyväksy että lusmuillaan tai epärehellisesti vältellään palvelusta. Tästä on sitten turha nostaa sotaa.
 
Ylös Bottom