Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeinen sotaleikki. Nyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Tullu tässä keskityttyä vaan tiukasti Shenmue 2:sen pelaamiseen ("viimenen" peli joka on läpipelaamatta, niitä kun on tässä kevään aikana vedetty läpi aika urakka meiningillä, ennen tätä armageddonia =), niin eipä ole pahemmin antanut moisen mörön hyppiä silmille. Eiköhän se karu totuus hypi huomenna silmille ja kovaa =D

Minulla jäi Oddworl ja JSRF kesken kun kone meni tyttöystävälle leffakoneeksi. Nyt on koko intti ajan sitten kiire niitä pelaamaan.:D Tai ehkä ne aamulenkit/reippailut auttaa unohtamaan.
 
No nyt on kaks viikkoa ohi ja Shenmue 2:nenkin jo läpi (sen verran pitää antaa kunniaa että edellisestä oltiin otettu opiksi ja peli oli selvästi ensimmäistä parempi).

Nyt kiinnostaa tietää lähinnä että mihinkäs patteriin pojat on joutunu ja minkäslaista on meno ollu siellä? Haminassa kun tuntuu olevan niin että kovinta on 3. patterin kavereilla (poika parat menee takki päällä joka paikkaan, ja viimeset kaks viikkoa on ollu melkein lähemmäs 40 astetta Haminassa, jopa sunnuntai aamuna kahdeksalta), meillä esikunta patterissa on toisiksi kovinta, kakkosessa tuntuisi olevan vähän rennompi meininki ja sitten on tietenkin kuljetusosasto erikseen. Mitens on päät kestäny armeijan menoa? Onko tehny mieli pelaamaan, vai kuten minulla, lepäämään =D
 
jooh, eli olen upiniemessä 1 k:ssa. Saan luultavasti B:n paperit joten pyrin kirjuriksi... 6kk reissu ehkä tulossa.

nyt on siis 2 viikkoa siellä oltu ja ei oikein tiedä mitä ajattelisi... Välillä on hirveä hajoamis-fiilis kun joskus taas on sellanen "tähän on ihan ok"-fiilis... Eniten vituttaa se että jalka on paskana ja ne lääkärit ei anna ku yhden VMTL kerrallaan, joten whituttaa mennä vastaanotolle jokainen aamu... rasittaa niin minua kuin myös kessuja...

Toinen mikä whituttaa on nämä "lomat"... Kiinni, loma, kiinni, loma, kiinni, loma, loma.... kun toisilla komppanioilla on heti 5 viikonloppua auki =((

nojooh, turhaa tässä nyt valittelemaan, jos ne lykkää mulle D paperit jalan takia (eli et tulen takas ensvuona) niin mene kyllä sivariin, mutta jos B:n paprut antaa niin olen loppuun, tai ainakin pyrin.

T:Wombut
 
Upinniemessä itsekkin olen 2k:ssa ja ongelmia jalkojen kans. Mulle lääkäri antaa kaksi VMTL:aa kerrallaan ja antoi vielä tiistaiksi toimenpide ajan. Se yks lääkäri siellä on kyllä ihan hirvee natsi, mutta on siellää ihan kivakin lekuri.
Harmittaa kun tulin lomille niin iski kauhee flunssa ja kurkkukipu...
Ihan kiva paikkahan tuo on ollut..
 
toiminpideaika? mitä ne tekee sulle?

njooh, kiva kun ne lykkää jokaiseen kipuun vaan pussillisen buranaa ja sillä pitäis sit parantuu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
nojooh, turhaa tässä nyt valittelemaan, jos ne lykkää mulle D paperit jalan takia (eli et tulen takas ensvuona) niin mene kyllä sivariin, mutta jos B:n paprut antaa niin olen loppuun, tai ainakin pyrin.

Ole onnellinen jos saat D:n paperit sillä ne ovat totaali vapautus palveluksesta. E:n paperit tarkoittaa, että tulet parin vuoden päästä takaisin.

Palvelusluokat meni muistaakseni näin:

A = Normaali palvelus
B = Hieman normaalia löysempi palvelus (löysyys riippuu palveluspaikasta)
C = Vapautus rauhanaikana (eli sodan syttyessä mukaan vaan)
D = Vapautus sekä rauhan että sodan aikana (kamu sai tämmösen lappusen, mikä lusmuilija)
E = Lykkäystä pari vuotta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
toiminpideaika? mitä ne tekee sulle?

njooh, kiva kun ne lykkää jokaiseen kipuun vaan pussillisen buranaa ja sillä pitäis sit parantuu.

Mulla on varpaan kynsi kasvanut lihaan sisälle ja se aiheuttaa Karhu Air Cushion kenkien kanssa tulehduksen ja suunnatonta kipua. Kynsi leikataan pois ja se siitä...
 
onko kenelläkään tietoa millasta toi kirjurin homma on, käsittääkseni 6kk homma ja vaaditaan B:n paperit...

esim upiniemessä ne jutteli jotain kirjurikoulutuksesta, mutta netistä kun katsoin niin näytti siltä että Kotkassa olis lähin kirjurikoulutus?

Millasta jobia kirjuri tekee, miten vapaa-aika? (lue. Lomat)

vai kannattaako kärsiä ja kitua A:n papereilla ja mennä tykkimieheksi, se on kuulema aika helpohkoa mutta kestää 9kk, se ei varsinaisesti ole este (siis 9kk) mutta laiska paska kun olen niin olis kiva tietää kummalla pääsis helpommalla =)
 
http://www.mil.fi/joukot/tykpr/erik_palv.html
tuolla oli kohta jossa luki mitä kirjuri tekee.

tykkimiesten, ihan siis tykkien raahaajat, lataajat jne homma näytti aluksi helpolta, he kun viettivät paljon aikaa sotilaskodissa.
mutta kyllä se aika raskaalta sillo vaikutti kun ne sitä tykkiä joutu raahaamaa pitkin mettiä.

itse olin varastolla 6kk, sen 2kk alokasajan jälkeen siis.
varasto hommat oli tosi helppoja, välillä piti
juosta metsässäkin kun patterin uusi kapteeni mikälie? yritti jotain kuria saada.

itse olin viimesiä 8kk äijiä.
sen jälkee sinne tuli niitä 6kk hemmoja jotka pääsi suoraa kirjureiksi, varastolle, sotilaskotiin apuriksi jne, eikä niillä mitää alokasaikaa ollu. sillo otti hieman pannuun:)

ps: ja Pleikkariahan tietty pelattiin sotilaskodissakin:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Älkää ainakaan menkö tykki-AUKkiin!! Ellei kunto ole sitten yhtä hyvä kuin feldonilla - eli rautainen. Tykistön puolella vaikuttavia boardilaisia kehotan valitsemaan tulenjohtokoulutuksen - siis jos ajattelitte mennä aliupseerikouluun. Muutenhan kirjurin ja kuskin hommat sekä tietty VMTK ovat ihan ykkösvaihtoehtoja.
 
Kaikki ne jotka ovat Upinniemessä, esim. Wombut, hakekaa ihmeessä Jv-Aukkiin. Siellä on kivaa ja saa tuhlata määrärahoja.
Oikein kunnolla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Kaikki ne jotka ovat Upinniemessä, esim. Wombut, hakekaa ihmeessä Jv-Aukkiin. Siellä on kivaa ja saa tuhlata määrärahoja.
Oikein kunnolla.
kyllä se TAS-AUK-kin rahaa pistää palamaan... ~2000/laukaus...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck

kyllä se TAS-AUK-kin rahaa pistää palamaan... ~2000/laukaus...
Mikä on TAS? tykkijuttuja?
Edit: mä olin tosin siellä JV-Aukissa ennen kuin laivasto ja rannikkotykistö yhdistettiin, joten ei se varmaankaan enää ole sama paikka.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck

kyllä se TAS-AUK-kin rahaa pistää palamaan... ~2000/laukaus...
Vrt. BUK-AUK 100 000 / laukaus!! Budjetti salliikin ainoastaan muutaman laukauksen vuodessa ja nekin vain sotaharjoitusten yhteydessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Vrt. BUK-AUK 100 000 / laukaus!! Budjetti salliikin ainoastaan muutaman laukauksen vuodessa ja nekin vain sotaharjoitusten yhteydessä.
jäi meilläkin melkein puolet ampumaleireistä pitämättä, kun ei budjetti enää sallinut... :)
 
Kuninkaallisessa KoroHorossa (KRH, kranaatinheitin) 11kk aikanani palvelleena ja RUK:n santsarina (ei, en ole sotahullu, ei ollut vaihtoehtoa, vaan käsky kävi) kotiutuneena voin kyllä suositella kaikille, jotka aikovat kouluttaa itseään/muutoin päätyä johtotehtäviin, AUK/RUK:n käymistä.

Vaikka monet kiroavat aikaa, antaa se yllättävästi eväitä väsyneenä ja vittuuntuneena yrittää hanskata porukkaa joka on samassa tilassa ja vielä huonommalla motivaatiolla. Nämä kyvyt eivät mene hukkaan, sen lupaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Miguel
Kuninkaallisessa KoroHorossa (KRH, kranaatinheitin) 11kk aikanani palvelleena ja RUK:n santsarina (ei, en ole sotahullu, ei ollut vaihtoehtoa, vaan käsky kävi) kotiutuneena voin kyllä suositella kaikille, jotka aikovat kouluttaa itseään/muutoin päätyä johtotehtäviin, AUK/RUK:n käymistä.

Vaikka monet kiroavat aikaa, antaa se yllättävästi eväitä väsyneenä ja vittuuntuneena yrittää hanskata porukkaa joka on samassa tilassa ja vielä huonommalla motivaatiolla. Nämä kyvyt eivät mene hukkaan, sen lupaan.
Toden totta! Huonoin mahdollinen vaihtoehto on sitten jämähtää sinne AUKkiin, josta ei todellakaan ole mitään hyötyä. Ai että mistäkö tiedän!?!
 
Mä olen 12kk parolassa autosotamiehenä. Minullakin on vähän jalat paskana, sain pari päivää VMTL:ää. Sit pitäisi olla kunnossa (epäilen). Huomenna 20km hätilään ja ens viikolla 80km padasjoelle viikon leirille. Eli minulla on noin 200km pyöräilyä viikon sisällä, on tää hauskaa. Sitten pitäisi alkaa autokoulu ja samalla homma vähän helpottuu. On minulla ollut jo nyt lomaa aika mukavasti (noin 30h yhteensä). Viikonloppu vapaata on joka toinen viikonloppu. Eiköhän täältä selvitä.

Kirjurina on muuten tosi löysää. Kaveri oli A:n papereilla 6kk. Vaikeinta on keksiä jotain tekemistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom