Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeinen sotaleikki. Nyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Jeps, pellegöranit oli jalassa päivästä toiseen. Talvella käännettin ne nunrinpäin ja kesällä taas kurkkusalaatti näkyviin.

Sulkeisissa oli harmaa palveluspuku.

ja lomilla aina tyylikkäät harmaat, johon ommeltiin itse kaikki rensselit. Nykyään on vaan maastoväriä ja velcrokiinnityksiä.. *huoh*
 
Näin jälkeenpäin mietittynä armeija tuntuu melko kivalta paikalta: Sai painia, ammuskella, räjäytellä ja tehdä ylipäätään kaikkea kivaa ja miehekästä. Kuva mureni kun etsin käsiini tämän threadin innoittamana inttiaikana kirjoittamani päiväkirjan. Sieltä löytyi sellaisia juttuja joiden takia olen todella onnellinen että armeija on ohi minun osaltani.
 
No niin Hiffari...
Itsekin jouduin/pääsin sinne 4.ErAutoK:hon...
Täytyy kyllä sanoa että nyt kun on jo peräti toisella :mad: viikonloppulomalla niin siihen alkaa ikävä kyllä tottua että on siellä kiinni 2-3 viikkoa...
Ja eikun mettään ens viikoks...
 
Viisi viikkoa takana ja yhtä helvettiähän se on ollut. Onneksi minut valittiin kuskiksi ja koulutus alkaa viikon päästä, toivottavasti homma gonahtaa sitten oikein kunnolla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Punisher
No niin Hiffari...
Itsekin jouduin/pääsin sinne 4.ErAutoK:hon...
Täytyy kyllä sanoa että nyt kun on jo peräti toisella :mad: viikonloppulomalla niin siihen alkaa ikävä kyllä tottua että on siellä kiinni 2-3 viikkoa...
Ja eikun mettään ens viikoks...

Vai nii, kylla ne "kinekset" sitten valan jalkeen vahenee. Metässä oloon saat kyllä tottua jos meinaat saada ajomääräykset täyteen. Mä olen ollut yhteensä metässä varmaan 3kk. Olen muuten maastopuolella ja sinne sinunkin kannattaa pyrkiä. Paljon helpompaa kuin maantiepuolella ja pääset rässimään zilillä :D Tosiaan GTJ 138 :p
 
Taas tuli vietettyä viikko Hätilässä ampumaleirillä mosien kanssa. Jouduin tekemään kaikki alokas jutut uudestaan. Ammuin KVKK:lla, kessillä yms. No tulipahan ainakin ajokokemus täyteen. Laskeskelin muuten että olen ollut leireillä yhteensä noin 3,5kk palvelusajastani. Parin päivän loma taas vaihteeks.
 
Alkaisiko tämä ketju olemaan taas ajankohtainen? Saan sairasta tyydytystä lukemalla inttijuttuja, kun oma palvelukseenastumiseni on hamassa tulevaisuudessa. Onnittelut kuitenkin kaikille, jotka aikovat selvitä urakasta suht koht täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
 
Maanantaina lähden Sodankylään. Saa nähdä löytyykö ketään tuttuja tai BBS:säläisiä kohtalotovereista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
:confused: Enpä tiennytkään tuollaisesta. Aamuja sitten vaan saintbertille(KIN)!! :D

Huhuista huolimatta saintbert ei käy sopimusneuvotteluja Suomen armeijan kanssa vaan aikoo jatkaa aamujaan kotikentällä. Eli hamalla tulevaisuudella todellakin tarkoitan lentävien lehmien ja autojen aikaa. Siksi aiheesta ilakoinkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Koala
Maanantaina lähden Sodankylään. Saa nähdä löytyykö ketään tuttuja tai BBS:säläisiä kohtalotovereista.
Tammikuussa tuun sitten perästä. Niin että kannattaa jäädä pidemmäksi aikaa kuin puoleksi vuodeksi niin pääsee kurmottamaan ps2fanboyta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Nyt lähdetään 8. päivä tonne Upiniemeen.

Hahaa, enoni on siellä myös, kai se jossain laivassa on komentamassa, alikersantti kai mies on arvoltaan. Mahdattekohan törmätä :p

Ja vaikka itselläni vielä reilu neljä vuotta tuohon onkin, niin ei kenelläkään sitä kuulopuheitteni mukaan ole syytä pelätä. Tältä kyseiseltä enolta olen kuullut, että alokasaika on pahinta ja kun pääsi laivaan, niin on palvelusta vain olikos se nyt kuuteen asti ja loppuilta on vapaata, siellä on jopa playstation 2 ja videot, joihin on paljon elokuvia :D Ruoassakaan ei pitäisi olla moittimista, sillä oli jo alokassaikoina kenttäkeittiössä ollut ruokana "kanaa tulisella hawaijilaiskastikkeella" tai jotain sinne päin :D Kunnonkaan puolesta ei pitäisi tiukkaa tehdä, sillä tämä enoni oli saanut parhaan tuloksen cooperin testissä pienessä flunssassa jotain 2800m, ei kyllä oikein paha mielestäni parhaaksi ajaksi...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Kunnonkaan puolesta ei pitäisi tiukkaa tehdä, sillä tämä enoni oli saanut parhaan tuloksen cooperin testissä pienessä flunssassa jotain 2800m, ei kyllä oikein paha mielestäni parhaaksi ajaksi...

Aika löysää on, kun itse jo nyt tuon juoksee, mutta eihän sitä tiedä mitä neljän vuoden kuluessa tapahtuu...;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Hahaa, enoni on siellä myös, kai se jossain laivassa on komentamassa, alikersantti kai mies on arvoltaan. Mahdattekohan törmätä :p

Ja vaikka itselläni vielä reilu neljä vuotta tuohon onkin, niin ei kenelläkään sitä kuulopuheitteni mukaan ole syytä pelätä. Tältä kyseiseltä enolta olen kuullut, että alokasaika on pahinta ja kun pääsi laivaan, niin on palvelusta vain olikos se nyt kuuteen asti ja loppuilta on vapaata, siellä on jopa playstation 2 ja videot, joihin on paljon elokuvia :D Ruoassakaan ei pitäisi olla moittimista, sillä oli jo alokassaikoina kenttäkeittiössä ollut ruokana "kanaa tulisella hawaijilaiskastikkeella" tai jotain sinne päin :D Kunnonkaan puolesta ei pitäisi tiukkaa tehdä, sillä tämä enoni oli saanut parhaan tuloksen cooperin testissä pienessä flunssassa jotain 2800m, ei kyllä oikein paha mielestäni parhaaksi ajaksi...

Viime vuoden heinäkuussa menin tuonne Upinniemeen ja porukka repi parhaimillaan cooperissa jotain 3200m. Kesällä se taitaa olla muutenki vähän helpompaa sen cooperin kanssa.
 
Pääsin perjantaina sodankylän sissikomppaniasta pois ja siellä kotiutus coopperissa paras juoksi 3410m jota voi jo pitää aikas hyvänä tuloksena. Mutta en suosittele kellekkään enempää kuin 6kk :D elämästä menee vaan aikaa hukkaan siellä leikkikoulussa.
 
Argh, aamuja enää 73 ja viimenen kineskin tulossa.
Vittu kun pääsisi jo nopeasti pois, kuski hommat ovat pikkusen tylsiä.
Mortteja on tosin aika terapeuttista katsella, kun itse voi heittää lonkkaa.
 
Mites muuten intin käyneet suosittelette, leikkimään sotaa heti kirjotusten jälkeen vai vasta melkeen vuoden tauon jälkeen? Eli siis onko tossa yleensä mitään eroa alottaako talvella vai kesällä. Ensimmäisessä olisi se etuna, että pääsisi sitten jatkamaan tuota opiskelua kohtalaisen nopeasti. Jälkimmäisessä taas voisi käydä duunissa about 9 kuukautta ennen inttiä ja kertyisi sitä rahaa säästöön ihan kivasti opiskelua (tai oikeastaan asuntoa (tai siis sen vuokraa)) varten.

Tietenkin on mahdollista, että ei mene kirjotukset ruotsin osalta läpi ja venyy pakosti kevääseen :eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Mites muuten intin käyneet suosittelette, leikkimään sotaa heti kirjotusten jälkeen vai vasta melkeen vuoden tauon jälkeen? Eli siis onko tossa yleensä mitään eroa alottaako talvella vai kesällä. Ensimmäisessä olisi se etuna, että pääsisi sitten jatkamaan tuota opiskelua kohtalaisen nopeasti. Jälkimmäisessä taas voisi käydä duunissa about 9 kuukautta ennen inttiä ja kertyisi sitä rahaa säästöön ihan kivasti opiskelua (tai oikeastaan asuntoa (tai siis sen vuokraa)) varten.

Tietenkin on mahdollista, että ei mene kirjotukset ruotsin osalta läpi ja venyy pakosti kevääseen :eek:

Mahd. nopeasti lukiosta. Yleensä voi olla vaikeaa saada duunia vain 9kk:si.
Mitä nopeammin se on alta pois sen parempi, sanon minä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
...alottaako talvella vai kesällä. Ensimmäisessä olisi se etuna, että pääsisi sitten jatkamaan tuota opiskelua kohtalaisen nopeasti. Jälkimmäisessä taas voisi käydä duunissa about 9 kuukautta ennen inttiä ja...

Nii tuossa meni ilmeisesti ensimmäinen ja jälkimmäinen väärinpäin? Joka tapauksessa itse suosittelen menemään sotaan kesällä, kun ei sitä rahaa ole kuitenkaan jäljellä sitten opiskelemaan mennessä. Lisäksi alokasaika on kesällä kivempi kuin talvella... suorastaan miellyttävä! ;)
 
Ylös Bottom