Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeksi pelatut pelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Fumes Demo
Tosiaan hivenen tulee aivan mahtava 1nsane peli tästä mieleen joka on vaan erittäin hyvä juttu. Toki tämä on taistelupainotteinen ja aseita tässä painotetaan joita ei 1nsanessa ollut.. tähän jos nyt vaan lisäävät lihaa luiden ympärille niin tästä voi tulla todella hyvä peli.. vallankin jos pelimuotoja tulee useita ja monipuolisia..

..tuossa asiassa 1nsane loistaa, sitten toki fysiikat tässä ei ole samaa tasoa myöskään kuin siinä. Mutta jo nyt ajelu on tarpeeksi mukavaa kuitenkin.

Noin ylipäätään tuosta visuaalisuudesta pidän, näyttää mainiolta ja kivalta ja vallankin noi pölypilvet kuinka tulevat kun vähän revittelee jne…

Potentiaalia on vaikka mihinkä ! kun nyt vaan lisäävät peliin juttuja ja sitä hiovat niin eritäin hyväksi tässä on kaikki mahdollisuudet kehkeytyä :)

Fumes is Mad Max meets Robot Wars and I am very much here for that
https://www.pcgamer.com/games/survi...-robot-wars-and-i-am-very-much-here-for-that/

Tuolta saatavilla, nyt jo demoa ja tulevaisuudessa itse peliäkin...

-----------------------------------------

I am Your Beast Demo
Tosiaan hivenen kieltämättä muistuttaa tuota Hotline Miamia mutta kolmiulotteisin kentin..
..mahdollisimman nopsaan olis taso aina tarkoitus putsata.

Ihan jees visuaalisesti, yksinkertaita mutta toimivaa graffaa tarjolla. Kokonaisuutena kuitenkin kontrollit jne… jotenkin sillain hivenen tikkuisen takkuisat ja tuntuu sellaiselta ei niin ”sulavalta” menolta.

Odotukset oli vähän erilaiseen peliin että ois jokin agenttiräiskyttely FPS ollut mutta sellainen tämä ei kuitenkaan ollut.. hiomista kyllä vaatii kaikin puolin mutta voi ihan kohtalaiseksti kehittyä mutta tuskin miksikään sen enempää.. toki lähdin odottelemaan tältä jotain muuta mitä tämä oli niin sekin voi vähän tunnelmia tämän kohdalla latistella, mutta ei kuitenkaan iskenyt siltikään niin hyvin kuin ois toivonut.

I Am Your Beast looks sort of like a 3D Hotline Miami
https://www.pcgamer.com/games/fps/i-am-your-beast-looks-sort-of-like-a-3d-hotline-miami/

Tuolta saatavilla, demoa jo nyt….

-----------------------------------------

Parcel Corps Demo
Polkupyörälähetti menoa.. kontrollit on ihan jees ja kun vähän ajelee niin koko ajan iskostuvat ja sillain ihan monipuoliset.

Grafiikalta sellaista piirrettyä muistuttaa, hahmot joille paketteja kuskaillaan ovat hyvin omalaatuisia ja erikoisia tapauksia (niin ulkonäöllisesti kuin jutuiltaan jota heittävät ilmoille), huumoria aikamoisesti siinä kans messissä.

Pieninä annoksia ihan jees, mutta en tiiä saavatko sillain että isommissa jaksoissa tätä jaksais pelata mutta tälläisiä polkupyöräpelejä ei nyt juurikaan ole joten se jo itsessään kivaa vaihtelua ja aika monipuolisesti tehdyt kontrollit lopulta kun kuitenkin sellaine arcademeno on se pääpointti menneiden Crazy Taxin ja Jet Set Radion tyyliin, sieltä suunnalta myös visuaalisuus on repäisty mukaan...

Crazy Taxi, Jet set Radio-Esque Indie Parcel Corps Continue Deliver the Goods
https://www.pushsquare.com/news/202...e-parcel-corps-continues-to-deliver-the-goods

Tuolta tarjolle tulee, alpha demoa on jo nyt tarjolla…
 
Children of the Sun Demo erikoinen peli kyllä ja tietyllä tavalla räväkkään häiritsevät grafiikat ja visuaalisuus tässä, ikään kuin jatkat aina tuolla luodilla matkaasi ja homma päättyy siiheen jos tuleekin huti eikä onnistu kerralla ketjuna koko aluetta putsaamaan.

Muutoinkin, juu on tässäkin erikseen head shot ja se mainitaan mutta tässä mainitaan erikseen eräksi osuma-alueeksi myös dick.

Pari kuvaa...
Children Of The Sun Demo Screenshot 2024.06.12 - 15.25.53.67.png
Children Of The Sun Demo Screenshot 2024.06.12 - 15.26.06.19.png
Children Of The Sun Demo Screenshot 2024.06.12 - 15.26.11.95.png
Children Of The Sun Demo Screenshot 2024.06.12 - 15.26.44.76.png
Children Of The Sun Demo Screenshot 2024.06.12 - 15.26.57.66.png
Children Of The Sun Demo Screenshot 2024.06.12 - 15.27.21.11.png
Children Of The Sun Demo Screenshot 2024.06.12 - 15.27.50.68.png
 
Prince of Persia The Lost Crown meni läpi melkoisella ryminällä. Vaan ihmekö tuo, kun pelattavuus oli aivan huippua. Ilman forumilaisten hehkutusta olisi jäänyt välistä, pidin tuota ulkoasua niin luotaantyöntävän geneerisenä että vielä alelaarista noukkiessa negat fiilikset nousivat pintaan. Nyt voikin jälkiviisaana todeta, että vaikka tästä olisi maksanut täyden hinnan, olisi se ollut sen arvoista. Yksi parhaita Metroidvanioita, ehkä ikinä, ja pidin kovasti noista platform haasteistakin. Pomot olivat hieman liian kovaa myllytystä omaan makuuni, mutta selvittiin niistäkin. Jos joku haluaa vielä tiukempaa platform haastetta metroidvanian muodossa niin suosittelen ottamaan Aeterna Noctiksen haltuun.
 
My little pony: a zephyr heights mystery (ps5)

Heti aluksi voi sanoa tämän olevan pituuden suhteen iso parannus edelliseen jonka läpäisy kesti hiukan yli 1.5 tuntia ja platina oli taskussa 2 tunnin jälkeen.
Tässä meni tarinan parissa viitisen tuntia ja platina oli taskussa 10 tunnin jälkeen.
Pelasin kumpaakin samalla tyylillä eli keräsin kaikki tähdet mitä näin ja tässä niitä saa vielä lisää aktivoimalla eri hahmoille tarkoitettuja asioita sillä nyt pelkästään Sunnylla pelaamisen sijaan päästään pelaamaan kaikilla muillakin ja niillä on ainakin osittain omat kyvyt.
Hitch on miehinen mies eikä heikko tyttö joten se on ainoa joka voi juoksemalla rikkoa laatikoita.
Zipp, Pipp ja Sunny voi liitää, Pipp voi ottaa kuvia faniensa kanssa, Zipp tehdä pienen silmukan ilmavirran päällä jne ja kaikista saa tähtiä ja nuo resetoituu kun alueelle tulee takaisin, mutta mä tein nuo vaan kerran ja just ennen viimeistä tehtävää olin saanut kaiken ostettua.

Tähdet on siis valuuttaa ja niillä saa ostettua asusteita eli lähinnä aurinkolaseja tai erilaisia huiveja.
Se isompi menoerä on huonekalut, tapetit ja lattian pinnoitteet sillä nyt voit sisustaa myös Sunnyn kotina toimivan majakan. Tai no nykyään siellä hengailee kaikki muutkin.
Tuo oli kiva yllätys ja aluksi olin aika innoissani ja päätin alkaa sisustamaan vasta kun olen kerännyt ihan kaiken, mutta lopulta siellä oli varsin vähän eri paikkoja johon laittaa huonekaluja ja joihinkin paikkoihin voi valita vain parista erilaisesta.
Tässä oli myös bugi jonka takia mulla oli muutama huonekalu edelleen lukossa vaikka ihan kaikki mahdollinen oli tehty.
Myös hahmojen vaatteita valitessa on special välilehti jossa ei koskaan ole mitään. Muistelen, että edellisessä pelissä oli myös tuo kategoria ja siinä jopa oli jotain joten kai tuo on jäänne siitä ja lähinnä kertoo joko siitä, että tämä tehtiin kiireellä tai sitten ei vaan välitetty.

Sentään maisemat on tuoreita sillä zephyr heights nähtiin jopa elokuvassa vaan vilaukselta eikä sitä pahemmin ole sarjassakaan nähty.
Tarkoitus on sulkea taika portaaleja jotka aiheuttaa kaikenlaista kaaosta kuten muuttaa mainoskyltit hedelmiksi jne.
Näidenkin sulkeminen käynnistää aina saman purkitetun kohtauksen jossa aina sama tausta ihan kuin koko homma tapahtuisi omassa ulottuvuudessa.
Muutenkin pelaaminen on aika samaa mitä viimeksi eli yksinkertaisia tehtäviä joissa pitää löytää joku henkilö tai kolme tiettyä asiaa.
Tasoloikkaa on, mutta jopa ekan super marion eka kenttä on vaativampi sillä kuolla ei voi eikä mitään taisteluakaan ole.
Välillä mietein minkä ikäisille tämä on tarkoitettu sillä alle kouluikäisetkin kyllä osaa pelata vaativampia pelejä.
Toisaalta en mä mitään haastetta edes odottanut vaan kevyttä pelattavaa tutuilla hahmoilla joka saa hymyilemään.

Se miksi pelin parissa meni kymmenisen tuntia on sivutehtävät jotka on tavallaan sidottu toisiinsa, eikä mitenkään hyvällä tavalla.
Joka alueella on viisi hahmoa jotka antaa sivutehtävän, mutta koko systeemi on kaikkea muuta kuin sujuva.
Otetaan esimerkki jossa on hahmot A, B ja C.
Aluksi A on ainoa jolle voit puhua ja teet sen tehtävän jonka jälkeen C suostuu juttelemaan, mutta jotta homma etenee sen kanssa niin tarvitset emojin jonka saa jostain muualta etkä tiedä mistä.
Sitten ravaat joka alueen läpi, teet mitä pystyt ja lopulta saat sen perkeleen emojin ja tuon jälkeen B antaa sulle tehtävän.
Sulla ei siis ole mitään indikaattoria siitä kelle seuraavaksi voi jutella vaan sun täytyy tsekata kenen päälle ilmestyy puhekupla ja toivoa sen menevän siitä pidemmälle ilman, että vastaukseksi vaaditaan emoji jota sulla ei vielä ole.

Tässä on myös paikoitellen kohtuu pahoja suorituskyky ongelmia. Ilmeisesti ps5:n tehot ei vaan riitä näin upean maailman pyörittämiseen :D
Viimeinen alue varsinkin oli ihan jatkuvaa stutterointia ja myös parilla muulla alueella tuota ilmeni, mutta maagisesti se loppui kun teki jonkun tehtävän.
Jos tuollaista on ps5:lla niin en halua kuvitella millainen peli on switchilla.

Tässä on myös jonkinlainen co-op sillä tutoriaalin jälkeen peli sanoi, että toinen pelaaja voi liittyä painamalla startia, mutta en ottanut selvää kuinka rajoittunut tuo moodi on.
Mun paksujen fanilasien läpi katsottuna tämä kuitenkin oli hintansa arvoinen sillä ihan perus hinta prismassa oli 33e kun taas se edellinen oli 40e.
 
Hävettää sanoa että nyt vasta vedin 'Life Is Strange' pelin läpitteensä. Hassua sinällään että monat muut Don't Notin Square Enix em. genren pelit ja lisärit olen jo pelannut. (Life Is Strange 2, Before the storm, Tell me why, Captain Spirit, Lost Records, True Colours). LIS ja Before Storm solmii tarinan hyvin yhteen. Loput noista onkin vähän muiden immeisten tarinoita.

Mainitsemani aiemmat pelit on ollut kyllä todella hyvää tarinankerrontaa ja tommosta chilliä pelailua. Erittäin tunteikastakin isolta osalta, itsellä vähän semmoista herkkyyttä että alkaa aina vääntämäään kyyneltä vähän vähemmästäkin - ja näissä peleissä joutunut juomaan olutta ihan vaan ettei tule nestehukka kyynelkanavien kautta :D

Mutta asiaan, tämä aluperäinen Life Is Strange! Herranjestas, että oli hyvä peli, väitän paremmaksi kuin yksikään jatko-osista tai lisäreistä / spinoffeista. Oli mysteeriä ja juonenkäänteitä ja ennenkaikkea vähän isommin ajateltu multiuniversumi! Nuo ehkä vähän puuttui jatko-osista vaikka tarina on niissäkin äärimmäisen väkevä. Nekin oli pirhanan hyviä, ei siinä, mutta kyllä tämä eka nosti rimaa omalta osalta niin korkealle että saa Don't Not Deck Nine laittaa parasta pöytään jos meinaa päihittää tulevalla 'Life Is Strange: Double Exposure' pelillään viedä vieläkin paremmaksi kuin edeltäjänsä :) Täytyy vaan toivoa että.. No, en tiedä, saa nähdä mitä tulee, mutta nyt kun on tulilla ollut tuo ensimmäinen, niin tietysti sitä ajattelee että voiko alkuperäisten hahmojen tarinaa jatkaa ja jos voi niin miten? Meneekö väkisin vääntämiseksi? Ehkä parempi antaa noiden kahden ekan pelin kolmen päähenkilön (jätän sanomatta) jäädä historiaan ja jatkaa näillä myöhemmin esitetyillä tai kokonaan uusilla.

Edit, huomasin että Before storm ja True Colours ei ollut Don't Knot tekemiä!? Erikoista, Erittäin hyvät tuotokset oli nimittäin näköjään tehnyt 'Deck Nine'. Tämä uusin syksyllä toivottavasti ulos tuleva peli tulisi myös em. studiolta.
 
Viimeksi muokattu:
Hävettää sanoa että nyt vasta vedin 'Life Is Strange' pelin läpitteensä. Hassua sinällään että monat muut Don't Notin Square Enix em. genren pelit ja lisärit olen jo pelannut. (Life Is Strange 2, Before the storm, Tell me why, Captain Spirit, Lost Records, True Colours). LIS ja Before Storm solmii tarinan hyvin yhteen. Loput noista onkin vähän muiden immeisten tarinoita.

Mainitsemani aiemmat pelit on ollut kyllä todella hyvää tarinankerrontaa ja tommosta chilliä pelailua. Erittäin tunteikastakin isolta osalta, itsellä vähän semmoista herkkyyttä että alkaa aina vääntämäään kyyneltä vähän vähemmästäkin - ja näissä peleissä joutunut juomaan olutta ihan vaan ettei tule nestehukka kyynelkanavien kautta :D

Mutta asiaan, tämä aluperäinen Life Is Strange! Herranjestas, että oli hyvä peli, väitän paremmaksi kuin yksikään jatko-osista tai lisäreistä / spinoffeista. Oli mysteeriä ja juonenkäänteitä mitkä mielestäni ja ennenkaikkea vähän isommin ajateltu multiuniversumi! Nuo vähän puuttui jatko-osista. Vaikka nekin oli pirhanan hyviä, ei siinä, mutta kyllä tämä eka nosti rimaa omalta osalta niin korkealle että saa Don't Not laittaa parasta pöytään jos meinaa päihittää tulevalla 'Life Is Strange: Double Exposure' pelillään viedä vieläkin paremmaksi kuin edeltäjänsä :) Täytyy vaan toivoa että.. No, en tiedä, saa nähdä mitä tulee, mutta nyt kun on tulilla ollut tuo ensimmäinen, niin tietysti sitä ajattelee että voiko alkuperäisten hahmojen tarinaa jatkaa ja jos voi niin miten? Meneekö väkisin vääntämiseksi? Ehkä parempi antaa noiden kahden ekan pelin kolmen päähenkilön (jätän sanomatta) jäädä historiaan ja jatkaa näillä myöhemmin esitetyillä tai kokonaan uusilla.

Edit, huomasin että Before storm ja True Colours ei ollut Don't Knot tekemiä!? Erikoista, Erittäin hyvät tuotokset oli nimittäin näköjään tehnyt 'Deck Nine'. Tämä uusin syksyllä toivottavasti ulos tuleva peli tulisi myös em. studiolta.
Before the storm kannattaisi ehdottomasti pelata vasta life is strangen jälkeen. Sen tapahtumat tietäneenä, BTS on kyllä tapahtumiltaan hirveimpiä lisäosia mitä olen pelannut.

Muuten noissa on kai vähän linkityksiä toisiinsa.
 
Before the storm kannattaisi ehdottomasti pelata vasta life is strangen jälkeen. Sen tapahtumat tietäneenä, BTS on kyllä tapahtumiltaan hirveimpiä lisäosia mitä olen pelannut.

Muuten noissa on kai vähän linkityksiä toisiinsa.
Kronologisessa järjestyksessä kyllä - muttei millään tavalla välttämätöntä. Oli mm.
hauska olla Chloen autossa ja nähdä miten on sen sisustanut, vierailla kaatopaikalla ja nähdä tuttuja juttuja siellä jne :) Niin ja David tietysti :D
Mutta joo, saadakseen täydellisen kokemuksen uutena ihmisenä kokemassa tuota hienoa pelisarjaa, samaa mieltä, ensin Before The Storm ja sitten Life is Strange
 
Viimeksi muokattu:
Kronologisessa järjestyksessä kyllä - muttei millään tavalla välttämätöntä. Oli mm.
hauska olla Chloen autossa ja nähdä miten on sen sisustanut, vierailla kaatopaikalla ja nähdä tuttuja juttuja siellä jne :) Niin ja David tietysti :D
Mutta joo, saadakseen täydellisen kokemuksen uutena ihmisenä kokemassa tuota hienoa pelisarjaa, samaa mieltä, ensin Before The Storm ja sitten Life is Strange
Siis minähän tarkoitin nimenomaan toisinpäin, ensin LIS ja sitten BTS. :D Oli todella surullista seurata BTS:n tapahtumia kun tiesi jo etukäteen miten tarina päättyy. Toisinpäin BTS ei olisi kouraissut niin syvältä.
 
Hävettää sanoa että nyt vasta vedin 'Life Is Strange' pelin läpitteensä. Hassua sinällään että monat muut Don't Notin Square Enix em. genren pelit ja lisärit olen jo pelannut. (Life Is Strange 2, Before the storm, Tell me why, Captain Spirit, Lost Records, True Colours). LIS ja Before Storm solmii tarinan hyvin yhteen. Loput noista onkin vähän muiden immeisten tarinoita.

Mainitsemani aiemmat pelit on ollut kyllä todella hyvää tarinankerrontaa ja tommosta chilliä pelailua. Erittäin tunteikastakin isolta osalta, itsellä vähän semmoista herkkyyttä että alkaa aina vääntämäään kyyneltä vähän vähemmästäkin - ja näissä peleissä joutunut juomaan olutta ihan vaan ettei tule nestehukka kyynelkanavien kautta :D

Mutta asiaan, tämä aluperäinen Life Is Strange! Herranjestas, että oli hyvä peli, väitän paremmaksi kuin yksikään jatko-osista tai lisäreistä / spinoffeista. Oli mysteeriä ja juonenkäänteitä ja ennenkaikkea vähän isommin ajateltu multiuniversumi! Nuo ehkä vähän puuttui jatko-osista vaikka tarina on niissäkin äärimmäisen väkevä. Nekin oli pirhanan hyviä, ei siinä, mutta kyllä tämä eka nosti rimaa omalta osalta niin korkealle että saa Don't Not Deck Nine laittaa parasta pöytään jos meinaa päihittää tulevalla 'Life Is Strange: Double Exposure' pelillään viedä vieläkin paremmaksi kuin edeltäjänsä :) Täytyy vaan toivoa että.. No, en tiedä, saa nähdä mitä tulee, mutta nyt kun on tulilla ollut tuo ensimmäinen, niin tietysti sitä ajattelee että voiko alkuperäisten hahmojen tarinaa jatkaa ja jos voi niin miten? Meneekö väkisin vääntämiseksi? Ehkä parempi antaa noiden kahden ekan pelin kolmen päähenkilön (jätän sanomatta) jäädä historiaan ja jatkaa näillä myöhemmin esitetyillä tai kokonaan uusilla.

Edit, huomasin että Before storm ja True Colours ei ollut Don't Knot tekemiä!? Erikoista, Erittäin hyvät tuotokset oli nimittäin näköjään tehnyt 'Deck Nine'. Tämä uusin syksyllä toivottavasti ulos tuleva peli tulisi myös em. studiolta.
Loistavia pelejä! Itsekin pidin todella paljon Life is Strangesta. Mutta minulle tuo Before the Storm oli sitten vielä tuostakin askelen parempi teos. Molemmat joka tapauksessa aivan loistavia ja tunteikkaita teoksia. Kakkonenkin oli aika hyvän tuntuinen, mutta joku siinä jäi silti uupumaan, koska se jäi minulta jossain vaiheessa kesken. Pitäisi kyllä jatkaa loppuun, kun sekään ei missään tapauksessa ollut sinänsä huono peli. True Colors ja nuo muutkin mainitut pelit löytyvät backlogissa odottelemassa vuoroaan.
 
Oih, Life is Strange! Se on ehdottomasti yksi parhaista "peleistä" mitä olen ikinä pelannut. Se oli kyllä täynnä tunteiden vuoristorataa, ja oli todella koukuttava. Before The Storm oli myös kiva, vaikka ei se iskenyt niin hyvin kuin se eka. Ja ihan hemmetin upeat musiikit näissä.
 
Loistavia pelejä ehdottomasti ja mietinkin tässä että miksi Life is Strangen ja Before the Stormin jälkeen on kaikki vastaavat (paitsi Captain Spirit) jääneet pelaamatta.

Vastauksen sitten hoksasin kun tajusin että noista kahdesta on todella hienot fyysiset paketit tarjolla ja ymmärtääkseni muista ei ole fyysisiä ollenkaan tai jos onkin, niin jotain peruspakettia korkeintaan tai tyylin että eka episodi vain levyllä.

Onhan tuo Game Pass toki ollut parikin vuotta jossain kohtaa käytössä ja ne siellä oli mutta ei jotenkin saanut aloitettua koskaan. Tuossa ainakin itse huomaan sen että kun peli ei ole "oikeasti" itsellä niin sitä ei tule niin helposti pelattua. Tietysti GP:n kautta muuta pelasi paljon mutta se oli sitten sitä indietä/pienempää, joka ei vienyt paljon aikaa (ei isoa kynnystä aloittaa) ja jota ei voinut edes fyysisenä saada. Jotenkin aina kun on edes vähän "isompi" peli, niin tuntuu että haluaisi sen saada kokoelmiinsa hyllyyn. Monet pienemmät indietkin toki yhtä lailla mutta niiden kohdalla ymmärtää paremmin miksei niitä tule.
 
Loistavia pelejä ehdottomasti ja mietinkin tässä että miksi Life is Strangen ja Before the Stormin jälkeen on kaikki vastaavat (paitsi Captain Spirit) jääneet pelaamatta.

Vastauksen sitten hoksasin kun tajusin että noista kahdesta on todella hienot fyysiset paketit tarjolla ja ymmärtääkseni muista ei ole fyysisiä ollenkaan tai jos onkin, niin jotain peruspakettia korkeintaan tai tyylin että eka episodi vain levyllä.
En nyt lähtenyt sen tarkemmin tarkastamaan kuinka paljon dataa on milläkin levyllä, mutta kyllä Life is Strange 2:sta ja Life is Strange True Colorsista on fyysiset versiot olemassa.
 
Olen juuri pelaamassa LiS 2:sta ja vaikka peli edelleen koukuttaa, monet asiat, vaikkakin mahdollisia, vaikuttavat hieman yliampuvilta. Jotenkin tää alkuperäinen sarjamurhaaja/yliluonnolliset kyvyt tyyppinen teema maistui paremmin.

Varmaan nuo teemat vaikuttavat paljon siihen miten näitä innostuu pelaamaan. Kun pelimekaniikka on tuttu jo aiemmista, ei uusia osia enää oikein jaksa, jollei teema ole kiinnostava. Samaa päti aikoinaan Telltalen Walking Dead peleihinkin. Ajattelin nyt tuon LiS 2:sen kummiskin pelata, True Colors ja Tell Me Why saavat jäädä odottelemaan backlogiin.

Captain Spirit ja Lost Records ovat meneet ohi tutkan, täytyypä tsekata kiinnostavatko ne.
 
En nyt lähtenyt sen tarkemmin tarkastamaan kuinka paljon dataa on milläkin levyllä, mutta kyllä Life is Strange 2:sta ja Life is Strange True Colorsista on fyysiset versiot olemassa.
Jahas, se täytyy sitten varmaan laittaa nuokin tilaukseen. En nyt yhtään sitten tiedä miksi olen olettanut ettei näistä fyysisiä olisi. Oliko sitten joku että julkaisivat vasta kun kaikki jaksot ulkona tai jotain? Tosin ainakin noista tuo myöhempi kai on kokonainen paketti myös diginä, kai, joten sen kohdalla on varmaan sitten jäänyt ostamatta kun aiempaakaan ei ole pelannut. Tai jotain.
 
Jahas, se täytyy sitten varmaan laittaa nuokin tilaukseen. En nyt yhtään sitten tiedä miksi olen olettanut ettei näistä fyysisiä olisi. Oliko sitten joku että julkaisivat vasta kun kaikki jaksot ulkona tai jotain? Tosin ainakin noista tuo myöhempi kai on kokonainen paketti myös diginä, kai, joten sen kohdalla on varmaan sitten jäänyt ostamatta kun aiempaakaan ei ole pelannut. Tai jotain.
Reippaasti vaan ostoon vaan mokomat! Et tule pettymään :) Meilläkin jossain vaiheessa pyöri nuo xbox fyysiset nurkissa (LIS) mutta kun niitä löytänyt niin meni digikaupan kautta ostoon. Toivottavasti pelintekijät jotain siitäkin kostuu
 
Syberia 3 (Switch)
Syberia 3 seikkailupeli jatkaa amerikkalaisen Kate Walkerin seikkailuja, joka on päättänyt ruveta elämäntapa intiaaniksi Siperian inuiittien kanssa. Katea ja inuiitteja häiriköi sadistinen lääkäri ja venäläinen eversti, mutta jos pääsee rajan yli toiseen maahan niin ehkä siellä saa olla rauhassa vainolta?

Syberia pelin siirtäminen 3D ympäristöön ei ole ihan onnistunut. Kate jää vähän väliä jumiin näkymättömiin esteisiin, portaita kulkiessa käy usein niin mennäänkin portaat saman tien toiseen suuntaan ja taas saa katsoa latausruutua. Kuva on niin sumea että puzzleissa tärkeitä numeroita ei näe.

Äänimaailma myös ontuu. Ääninäyttely tuntuu usein siltä, että kadulta ollaan nykäisty joku pummi lukemaan paperilta vuorosanat pullonkorkki palkkaa vastaan.

Pelissä on myös samoja ongelmia kuin hienommissakin seikkailupeleissä, joissa voi esine tai kokonainen huone jäädä huomaamatta. Jos tuo käy ärsyttämään niin kannattaa suosiolla hakea netistä läpipeluu ohje ja pelata sen kanssa. Mieluummin noin kuin jäädä tuntikausiksi jumiin jonkun hotspotin kanssa joka on kuvan ulkopuolella ja näkyy vain kun kääntää kameraa.

Arvosana: 2/5.

Omia kuvakaappauksia:
 
Tämä nyt ei ihan viimeksi pelattujen joukossa ole, mutta viiden viimeisimmän kuitenkin. Katsauksessa soulslike-genren jalanjäljillä kulkeva Morbid: The Lords of Ire -pelin PS5-versio. Katsauksen löytää täältä.
 
Jo jonkin aikaa oli ajoittain ollut olo, että Hitman 3 voisi olla viihdyttävä teos johonkin väliin. Niimpä se on nyt päätynyt pelaukseen ja tällä hetkellä olen juuri aloitellut kolmatta tehtävää.

Ensimmäisen tehtävän loppufiilikset oli, että "joo, eikös tätä ole jo kahden pelin verran pelattu" ja vähän jo väsytti. Väsy lähti kuitenkin äkkiä kun toinen tehtävä oli niin huikean erilainen ja virkistävä. Samoin kolmas tehtävä on ainakin tarinan ja lähtökohdan kautta todella mielenkiintoinen.

Peli siis imaisi kuitenkin täysin mukaansa. Se asia, mikä tuossa ekassa kentässä tökki, oli se että periaatteessa peli on vain iso hiekkalaatikko, jossa ei tavallaan ole mitään haastetta ja kaikki on jo nähty. Kaikki on myös todella helppoa ja voit vain lallatella eteenpäin. Vaatii siis vähintään tietyn asenteen että peliin "pääsee sisään".

Nyt kun tuolla on tavallaan hiekkalaatikon herra ja vain pyörii ympäriinsä tutkimassa ja etsimässä erinäisiä tilaisuuksia, niin oikein mielenkiintoista pelattavaahan tämä(kin) on.

Yhtä lailla toki tykkäsin myös kahdesta aiemmasta Hitmanista mutta en tiedä, ehkä jotain uudistusta voisi tulla? Toisaalta jos jatkossa tulee tehtäviä, joissa on toisen tehtävän tapainen "setup", niin kyllä sekin kantaa melkoisen pitkälle että saa jo nuuskittua kokonaiskuvan tilanteesta.
 
Jo jonkin aikaa oli ajoittain ollut olo, että Hitman 3 voisi olla viihdyttävä teos johonkin väliin. Niimpä se on nyt päätynyt pelaukseen ja tällä hetkellä olen juuri aloitellut kolmatta tehtävää.

Ensimmäisen tehtävän loppufiilikset oli, että "joo, eikös tätä ole jo kahden pelin verran pelattu" ja vähän jo väsytti. Väsy lähti kuitenkin äkkiä kun toinen tehtävä oli niin huikean erilainen ja virkistävä. Samoin kolmas tehtävä on ainakin tarinan ja lähtökohdan kautta todella mielenkiintoinen.

Peli siis imaisi kuitenkin täysin mukaansa. Se asia, mikä tuossa ekassa kentässä tökki, oli se että periaatteessa peli on vain iso hiekkalaatikko, jossa ei tavallaan ole mitään haastetta ja kaikki on jo nähty. Kaikki on myös todella helppoa ja voit vain lallatella eteenpäin. Vaatii siis vähintään tietyn asenteen että peliin "pääsee sisään".

Nyt kun tuolla on tavallaan hiekkalaatikon herra ja vain pyörii ympäriinsä tutkimassa ja etsimässä erinäisiä tilaisuuksia, niin oikein mielenkiintoista pelattavaahan tämä(kin) on.

Yhtä lailla toki tykkäsin myös kahdesta aiemmasta Hitmanista mutta en tiedä, ehkä jotain uudistusta voisi tulla? Toisaalta jos jatkossa tulee tehtäviä, joissa on toisen tehtävän tapainen "setup", niin kyllä sekin kantaa melkoisen pitkälle että saa jo nuuskittua kokonaiskuvan tilanteesta.
Onko Freelancer-pelimuoto jo testattu? Kyseessä siis tietynlainen roguelike Hitmanin sisällä. Suosittelen tutustumaan, itselle ainakin toi kymmeniä ja kymmeniä tunteja lisäiloa pelistä.
 
Onko kukaan pelannut Nobody wants to die? Millaisia kokemuksia? Itsellä mennyt ihan ohi vaikka aihepiiri ja peligenre kiinnostaa.
 
Ylös Bottom