Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeksi pelatut pelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kukaan pelannut Nobody wants to die? Millaisia kokemuksia? Itsellä mennyt ihan ohi vaikka aihepiiri ja peligenre kiinnostaa.
Satuinpa juuri aikaisemmin tänään katsomaan XboxEran arvostelun tästä. Vaikuttaa kyllä juuri sellaiselta kävelysimulaattori/valinnoilla on merkitystä/pulmanratkonta -peliltä, joista kovasti tykkään. Ja niin tykkäsi XboxEran arvostelijakin.



On ehdottomasti ostoslistalla tämä.
 
Onko Freelancer-pelimuoto jo testattu? Kyseessä siis tietynlainen roguelike Hitmanin sisällä. Suosittelen tutustumaan, itselle ainakin toi kymmeniä ja kymmeniä tunteja lisäiloa pelistä.
Eipä tuota ole vielä ehtinyt kuin juonen mukaisesti edetä. Escalation on toki tuttu aiemmista peleistä. Täytyy varmaan antaa mahdollisuus Freelancerillekin sitten kun on saanut jauhettua tarpeeksi tehtäviä ja juoni on läpi.
 
Super monkey ball banana rumble

Olen keskittynyt pelkkään moninpeliin koska se on teknisesti karumpi 30fps ruudunpäivityksellä eikä se pysy edes siinä.
Lisäksi ajattelin, että on parempi pelata nyt sitä kun peli on kohtuu uusi joten pelaajiakin voisi olla.
No on siellä aina täys määrä, mutta ei ne kyllä ihmisiä ole ja sen näkee jo nimistäkin.

2024070313385600_s.jpg

Pelkkiä random kirjaimia ja numeroita suurinosa. Ehkä woowoo16 oli tuosta listasta ihminen.
Ei tuo silti mua haittaa sillä mieluummin mä pelaan botteja vastaan saatikka tuijotain jotain "not enough players" ilmoitusta.
Varsinkin kun tässäkin on hieman battle pass tyylinen systeemi eli kaudet joista saa avattua kosmeettista kamaa ja nuo on kyllä hyvin hoidettu sillä yks kausi kestää vain 2 viikkoa ja mulla menee alle 3 tuntia saada siinä max rank joten se tulee pelattua aina kerralla ja sitten pidettyä taukoa uuden kauden alkuun.

Tästä puuttuu kaikki vanhojen fanien rakastamat minipelit kuten monkey target jne, mutta mä en ole koskaan noita pelannut kuin pari kertaa pikaisesti tekoälyä vastaan joten mulla ei ole mitään nostalgiaa ja oikeasti tykkään tän moodeista enemmän, koska ne on enemmän ihan kunnon moninpeli moodeja eikä minipelejä.
Race on perus kisaamista, mutta nyt radat on sellaisia fall guys tyylisiä este ratoja ja tarjolla on myös poweruppeja, ba-boom moodissa osalle pelaajista annetaan pommi ja niiden pitää päästä siitä eroon ennen kuin se räjähtää, sitten on moodi jossa kaks tiimiä aktivoi maaliportteja ja niistä saa tietyn määrän pisteitä ja lopussa jokaisesta oman tiimin väreissä olevasta portista saa vielä 50 pojoa.
Robot smash on sitten erikokoisten robottien tuhoamista ja tässäkin on kaks tiimiä.
Siten on vielä banana hunt jossa voittaja on eniten banaaneja kerännyt.

Mä olen nyt pelannut kolme kautta enkä mä ole vielä kyllästynyt vaikka peli kyllä yrittää parhaansa sen suhteen sillä joko tässä on joku systeemi, että tiettyinä päivinä on tietyt moodit ja kentät tai sitten tässä on paskin rng ikinä sillä noita kilparatojakin on varmaan seitsemän erilaista ja tänään sama rata oli ainakin neljästi. Päivityksellä tuli myös yks uusi rata ja se tuli tasan kerran.
Muissa moodeissa sitten on tasan kaks eri kenttää tarjolla ja tänään peli valitsi joka kerta saman robotti areenan, saman putken siinä maali moodissa ja saman areenan ba-boom moodissa. Tai no siinä oli kerran se toinen kenttä ja loput viis kertaa se toinen.

Itse pelaaminen on ollut kivempaa mitä banana maniassa sillä kamera käyttäytyy fiksummin ja spindash tuo oman lisänsä vaikka mä en sitä pahemmin osaa hyödyntääkään.
Apinatkin näyttää paremmalta kuin ikinä ja nyt ne on aika suloisen näköisiä ja niille voi ostaa myös uusia vaatteita.
Uusi tulokas palette on oma suosikki. Katsokaa nyt kuinka suloinen se on.

2024072614341800_s.jpg
 
Hitman 3 tuli eilen pelailtua aika lailla, jos ei 100 prosenttisesti, niin ainakin 9x prosenttisesti läpi. Tarinatehtävien osalta siis.

Enää olisi jäljellä yksi challenge eli haaste, jossa täytyy pelata Marrakesh-kenttä 10 levelille että saa jonkin tavaran, jota pitää käyttää sitten Hitman 3:n erään kentän haasteessa. Erittäin typerä ja ärsyttävä systeemi vaikka nuo aiemmat pelit onkin myös yhtä viihdyttäviä mutta pakotus silti ärsyttää. Varsinkin kun nuo aiemmat olen pelannut mutta niistä ei vain satu olemaan tallennusta nyt tämän kolmannen osan yhteydessä.

Tai siis tämähän on nykyään joku "World of Assassination" eikä Hitman 3 ja ainakin kolmosen ostaessa saa käsittääkseni myös kahden aiemman Hitmanin tehtävät pelattavaksi.

Viimeinen tehtävä kolmannessa osassa oli hieno ja virkistävän erilainen. Ehkä turhan suoraviivainen "putki" ja melkoisesti vähemmän uudelleenpeluuarvoa mutta paljon vaikutti pelaamiseen aika pienet muutokset eli kartan puuttuminen ja kamojen hajoaminen.

Aloin jopa miettimään että pelit olisivat varmasti olleet parempia ilman oletuksena näkyvillä olevaa minikarttaa. Samoin kokemus olisi varmasti ihan eri maailmasta ilman seinien läpi näkemistä. No, menetettyjä mahdollisuuksia osaltani. Olisi pitänyt heti alussa laittaa molemmat pois.

Aika innolla odotan tekijöiden 007-peliä. Viimeisen tehtävän aikana jopa tuntui että olisi osaltaan "demottu" jotain uutta ja erilaista, joten varsinkin sen osalta innolla odotan mitä saavat agentti-seikkailuilla tehtyä. Ei edes haittaisi jos olisi "vain" Hitman 007-kuorilla ja höysteillä, erityisesti kun niin pienillä muutoksilla tuntuisi saavan jo ison merkityksen pelaamiseen ja fiilikseen.

Hitman 3 joka tapauksessa vähintään yhtä laadukas ja viihdyttävä kuin aiemmat pelinsä olleet. Äkkiseltään jopa paras näistä kolmesta vaikka niin samanlaisia ovat että mikään tuskin isosti edelle toista hyppää. Iso plussa siitä että trilogia on nykyään kokonaisuus.
 
Tänään pyörähti Prince of Persia The Lost crown läpi. Oli kyllä todella positiivinen yllätys vaikka demo ei niin fiilistä herättänytkään. Karttakin pelotti aluksi kokonsa puolesta mutta ei se mikään 50h peli ollutkaan. Mulla taisi mennä alle 30h kun tein kaiken paitsi divine trialit. Jatkoa jäin kaipaamaan ja onneksi sitä saadaan jo syyskuussa.
Helppo 8,5/10
 
Hitman 3: Freelancer -pelitilasta fiiliksiä.

Tutoriaalivideon ja intron perusteella olin innoissani mutta käytännössä homma lässähti kuin pannukakku. Ekassa tehtävässä meni vajaa puoli metriä väärälle alueelle, jonka takia vartija aloitti kentän laajuisen sodan minua vastaan. Joopa joo. Yleensä nämä tyypit sanoo tai elehtii kun näiden takana on tuollainen alue enkä tuosta kentästä muistanut oliko tuo sellainen vai ei.

Ehkä paljolti oma kämmi mutta muistutti taas että en välitä näin armottomista pelitiloista. Erityisesti jos pelitila on näin armoton, täytyisi myös kaiken toimia niin ettei jää ikävä maku suuhun. Vertailukohteena vaikka ne klassiset Soulsit: pääasiassa aina tuntuu että virhe on oma eikä niin ettei peli olisi ilmaissut jotain tarpeeksi selvästi ennen kämmäämistä. Nyt päällimmäiseksi jäi tosiaan fiilis, että vähän paremmin olisi voinut tietää että kyseinen "loossi" oli "no-go zone" eikä sinne voi laittaa varvastakaan, siinä missä moniin paikkoihin voi eksyä useita metrejä ja senkin jälkeen vartijat ensin opastavat rauhallisesti pois ennen sodan julistamista.

Ehkä annan vielä mahdollisuuden mutta ehkä en. Tässä on Pacific Drive nyt aloitettu ja Spider-Man 2 joutui jo sen edestä väistymään.

Ymmärrän toki miksi tuosta voi tykätä ja saattaisin itsekin siihen tykästyä kun ottaisi uusiksi. Toisaalta en tiedä jaksanko jauhaa loputonta "grindiä" kun en pelissä muutenkaan jaksa leikkiä challengejen suorittamisen jälkeen. Tuntuu että vähintään ekan trilogian pelin pelaamisen jälkeen kaikki erinäiset leikkimiset on jo nähty ja ainoa mikä vaihtuu on kohde ja ympäristö. Silti se accidental kill putoavan kaman tai korkealta tiputtamisen kautta on sama puitteista riippumatta.

Itse asiassa isoin hupi tässä pelisarjassa onkin usein siinä, millaisia typeriä tilanteita sattuu eteen. Pääosin liittyvät ragdoll-fysiikoihin kun kohde tippuukin alempaan kerrokseen jostain reunalta tai jää kaiteen päälle keinumaan.
 
Warhammer 40K: Space Marines.

Tuli peli tahkottua läpi juuri ennen toisen osan tuloa, meni sillain hitaasti aina silloin tällöin pelaillen kun joskus alkuvuodesta sen aloitin. Graaffisesti peli on edelleen hyvin näyttävä vaikka yli 10 vuotta jo ikää ja pyöriikin nykyteknologialla erittäin hyvin. Ääninäyttely on hyvää, soundtrack toimii ja suurimmaksi osaksi pelin hyvin paljon Gears of Warilta lainaama pelattavuus toimii myös. Örkkejä lahdataan sadoittaan ja erona Gears of Warin on se että ei kykitä suojien takana vaan hyökkäys on pelin teema. HP:ta ei saa takaisin kuin stunnaamalla vihollinen ja sitten meelee tapolla henki veks tai sitten aktivoimalla supervoima. Tarina ei ole mikään erikoinen mutta Warhammer 40K loren ystäville toimii hienosti.

Se mikä pelissä ei toimi on sen vaikeus, jopa easy tasolla pelin loppupuolella kuolo korjaa helposti kun kymmenen vihollista sulattaa shieldin ja helat hetkessä kun kurkistat suojan takaa, ne työkalut mitkä peli antaa vihollisten taltuttamiseen ei mielestäni ole sillä tasolla jotta pelaaminen olisi aina hauskaa ja välillä se tuntuu jopa epäreilulta. Myöskin bugeja löytyy sillä peli kaatuilee herkästi ja kun saavutat tietyn pisteen jos grafiikka asetukset ei ole minimissä niin peli kaatuu aina, tämän kohdan ohitettuasi voit taas vääntää nupit kaakkoon. Pari kertaa myös löysin itseni kartan alta kun peli vaan randomisti heitti meikäläisen sinne. Myöskin checkpoint systeemi on aika surkea.

Warhammer 40K faneille kelpo peli josta paikoitellen näkyy sen ikä, voin silti suositella sitä jos hyökkäys painotteinen GoW kiinnostaa, varmaan konsoleilla peli ei ole niin buginen myöskään. Nyt sitten odotellaan jatko-osaa joka näyttää parantavan joka osa-alueella valtavasti.
 
Ylös Bottom