Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

En olisi uskonut sanovani tätä, mutta minä suosittelen Halo: Legendsiä. En nyt ehkä ihan ostamiseen asti, mutta Zunesta sen saa suht huokeasti vuokrattua ja yhden katselukerran pätkä viihdyttää oikein mainiosti. Positiiviseen mietteeseen vaikuttaa ehkä äärimmäisen negatiivinen suhtautumiseni ennakkoon, sillä the Babysitter ennakkopätkästä en pitänyt yhtään. Nyt kokonaisuuden osana sekin maistui paremmin, joskin oli pätkien heikoimmaista päästä.

Mutta mutta. Origins I&II, the Duel ja the Package olivat niin mainiota katsottavaa, että jo pelkästään ne oikeuttavat vuokrauksen. Kaanonina en jaksanut hommaa niin vakavasti ottaa, vaan pidin pätkiä mukavana silmäkarkkina ja rentona Halo-aiheisena viihteenä. Englanninkielinen ääninäyttely oli mainiota ja tuttu musiikki ryyditti menoa mukavasti.

Ainoaksi todelliseksi miinukseksi jää tämä Odd one out vai mikä olikaan, joka oli sellainen raiskaus, että sulkijalihakset eivät ihan heti toivukaan. Emt, ei vaan huumorintaju riittänyt enää moisen pelleilyn edessä. Huumorintajusta puheen ollen, Legendsiä ei todellakaan kannata lähteä ryppyotsalla katsomaan, sillä kyllähän tuo anime monien silmiin (myös omiini) vaikuttaa monesti siltä lauantai aamun piirrettyjen meiningiltä ja hahmojen liikkeet, hypyt jne. ovat Legendsissäkin sieltä villeimmästä päästä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

En olisi uskonut sanovani tätä, mutta minä suosittelen Halo: Legendsiä. En nyt ehkä ihan ostamiseen asti, mutta Zunesta sen saa suht huokeasti vuokrattua ja yhden katselukerran pätkä viihdyttää oikein mainiosti. Positiiviseen mietteeseen vaikuttaa ehkä äärimmäisen negatiivinen suhtautumiseni ennakkoon, sillä the Babysitter ennakkopätkästä en pitänyt yhtään. Nyt kokonaisuuden osana sekin maistui paremmin, joskin oli pätkien heikoimmaista päästä.

Origins on ihan jees, varsinkin ensimmäisessä osassa on kivaa Halo-historian siipien havinaa. The Package puolestaan käy täysin aivottomasta viihteestä, sen verran älyvapaata menoa kyseisessä pätkässä nähdään. Halo-faneille kumarrellaan tosin niin nolosti, että melkein hävetti katsoa pätkän loppua. The Duel oli taiteelliselta tyyliltään mielenkiintoinen, mutta sisällöltään hiukan köyhä. Noiden Waypointissa vilautettujen pätkien katsomisesta on tosin kulunut jo tovi, joten voi olla, että mielipide on vain kärjistynyt ajan kuluessa. Legendsit katsoo kerran, mutta eipä toinen katselukerta erityisesti herätä himoja.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Joo siis olihan näissä neljässä imo parhaassa pätkässäkin omat outoutensa, jotka sain ohitettua huumorilla toisin kuin Odd one outin.

En oikein tajunnut menikö Origins II aivan täysin kaanonista ohi? Piirrostyyli kuitenkin miellytti näissä Originsseissa ja siksi ne jäivät mieleen. The Duel oli minusta todella kaunista taidetta ja Eliittien samuraimeininki ihan jees. The Package oli halpaa B-luokan pornoa siinä missä Halo Wars parempaa A-luokkaa, mutta pornoa kaikki tyynni (=hyvää). FPS-sektiot olivat maukas, mutta huvittava yksityiskohta ja lopun käänne tosiaan jo huumorin puolelle menevä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Halo: Reach Dev Blog

Our first full campaign playtest results came back today. Good news, we’re scoring very well - better than we have with the other games at this stage in the project! We learned lots of good things about how to make this game even better. I love this kind of feedback. It’s often hard to see little problems when you’re so close to the project. So, it’s always good to have a 3rd party kick us in the junk regarding the parts of the project they don’t like. Fortunately, those kicks were minimal and all expected, so we’re on to the next big playtest.

On another note, I hope you all like the MP bomb we’re about to drop on the world in about a day. Enjoy!
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Halo Reach supports up to 258 players! In your face MAG!

Saahan sitä unelmoida. :rolleyes: Tuli vaan mieleen kun Poopen kanssa juteltiin tuosta Livessä, miettikää ny kuinka hyvin Halojen eri joukot saataisiin istutettua massiiviseen moninpeliin. ODST-joukkoja sataa taivaalta Eliittien ja Brutuksien niskaan, Hornetit ja Bansheet yrittävät avata ilmatilaa Pelicaneille ja Phantomeille. Parhaat pelaajat ottavat Spartaneiden, Arbiterin ja Brute-chieftainin roolit jne.

Drool...
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuli vaan mieleen kun Poopen kanssa juteltiin tuosta Livessä, miettikää ny kuinka hyvin Halojen eri joukot saataisiin istutettua massiiviseen moninpeliin.
Eli perjaatteessa Halo Wars istutettuna FPS-pelin moottoriin ja siten että jokaista yksikköä ohjaa ihminen. Kelpais, mutta pelkään nuhapumpusta loppuvan tehon kesken. :rolleyes: Pelaajamäärän lisäys voi kyllä olla realistinen toive, sillä yksinpelinkin skaalaa on kuvailtu isommaksi.

En kyllä yhtään osaa/uskalla veikata mitä sieltä on tulossa. En uskalla liikaa innostua, kun yleensä näiden ammattihypettäjien mainostamat "pommit" ovat suutareita. Toivotaan että tällä kertaa räjähtäisi edes toinen jalka.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

And while it sounds like the number of people who can play in a single multiplayer map will be going up, it won't be a big increase.

"Don't expect an exponential leap in the number playing in a multiplayer match," Jarrard said.

Pari viikkoa vanha Brian Jarrardin haastattelu Kotakussa. Tuo tuskin on pommi Bungien mielestä. 10v10 pelit olisivat kyllä kiva lisä BTB-peleihin.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pelimuodot ovat näköjään kokeneet remontin ja näkyihän siellä Spartans vs. Elites-settiä. Ilmeisesti näiden kahden hahmojen erot eivät jää pelkkään ulkonäköön. Musat oli kovat kuten pitääkin.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Juupa! Kieltämättä helvetin rouheen näköstä menoa! Näyttää ottava sopivasti eroa näihin moderneihin räiskintöihin viemällä toiminnan vieläkin over the top, mitä se on ollut. Hienoa kerta kaikkiaan!
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mmmh....
YouTube - ?????????-??????????-Xbox360-????GNN
Ensimmäinen multiplayer-video.
Täytyy sanoa, että aivan upean näköistä menoa:eek:.

Jeh, kyllähän tuo ihan Halolta näyttää. Oikeastaan ainoa asia mikä pelottaa on että miten nuo assasinationit istuu peliin, toivottavasti ei peruslyöntien kustannuksella. On aika lailla täydellinen tuo nykyinen pyhä kolminaisuus, kässyt, aseet ja lyönnit nimittäin.

E: Ja jetpack!? tuli kyllä jostain syystä ihan Duke Nukem fiilarit.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Oikeastaan ainoa asia mikä pelottaa on että miten nuo assasinationit istuu peliin, toivottavasti ei peruslyöntien kustannuksella. On aika lailla täydellinen tuo nykyinen pyhä kolminaisuus, kässyt, aseet ja lyönnit nimittäin.
Voisin kuvitella, että edestäpäin melee toimii kuin ennen, joten tässä mielessä ei tule kolminaisuuteen muutosta. Takaapäin voi sitten tehdä naatiskellen "trophy killin", vaikkei siitä varmaan mitään pelillistä hyötyä olekaan (tavallinen melee olisi nopeampi). Lähinnä massaa miellyttämään tehty kolee ominaisuus. Kilpapelaajat voivat sitten vetää vanhaan tyyliin.

Varmaan näyttää siistiltä first personista. Eli taistelet jonkun vihollisen kanssa ja yht'äkkiä näet, kun vihollisen takaa tulee oma toverisi, joka vetää jonkun överin puukkotapon siihen ja pelastaa nahkasi.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pelitempo näyttää ainakin kasvaneen melko lailla, mutta tuo on odotettavissakin jo juoksunapin lisäyksellä.

Virkistävän erilaiselta näyttää Halo 3:n moninpeliin verrattuna ja saas nähdä kuinka hukassa aluksi oikein onkaan kaikkien uusien ominaisuuksien kanssa. Hypetrain has left the station! :)
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Näytti muuten tutkan alla lukevan paikan nimi, jossa sillä hetkellä olet. Helpottanee kommunikointia.

"6 vihua täällä..öö.. mikä tää nyt on.. tossa ton kiven vieressä.."

Tuollainen on ollut vähän liian tuttua. Vaikka Halon kentissä on paljon helposti tunnistettavia ja nimettäviä maamerkkejä, on aina alueita joille ei oikein keksi nimeä.

Ja sniperissä näytti tähtäin leviävän ampumisen jälkeen, seuraavan headshotin metsästäminen ei olekaan niin helppoa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kabanossin huomiosta päästiinkin muuten sitten siihen ainoaan asiaan, mikä ei meikäläistä miellytä, meinaan tuo laajeneva tähtäin.

AR:n tapauksessa sen voi ajatella niin, että nyt näytetään se laajeneminen, mitä ei yleensä näytetä. Mutta muuten olet kyllä oikeassa, Battle riflen tapauksessa (tosin ei varmaa, että tulee Reachiin) tuo tähtäimen laajeneminen olisi mielestäni persiistä. Laukausten vaikutuksen laajenemiseen vielä ymmärrän, mutta Halojen kohdalla hyppiminen yms. on varsin oleellista, joten jos se alkaa vaikuttamaan tähtäämiseen, mennään näiltä osin mielestäni metsään. Mutta kattellaan, kattellaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ai että oli kaunis tuo Sniper Rifle. Huhhuh. Oli muuten sulavan ja tyylikkään näköistä touhua. Grafiikatkaan ei ollut enää sitä 2000-lukua! :cool:
Selvästi uudistuksia on ja löytyy. Helkutti se Needlertykki mikälie näytti mukavalta laitokselta. Muutenkin aseet tuntuvat muuttuneen järeämmiksi, huono/hyvä ken tietää.
Toivottavasti aseet kuullostavat aseilta, vaikka mistä sitä tietää miltä ne alientussarit kuullosta, mutta aseiden äänet kyllä hieman häiritsi Halo 3:ssa ennen vanhaan.

Btw, kai kampanjasta löytyy yhä legendaariset Skullit?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Nyt löytyy ihan Bungienkin toimesta sama traileri. --->CLICK<---

Pikkuisen höpöttävät trailerista ja ovat laittaneet yhden konseptikuvan lisäksi sivuilleen.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Siisti traileri. Video on leikattu todella nopeasti, joten sekin varmasti lisää vaikutelmaa nopeammasta pelitemmosta. Paremman käsityksen kyseisestä aspektista saa, kun nähdään kunnollista pelikuvaa eikä tällaista "highlight reeliä".

Ensimmäisenä videosta tuli mieleen ehkä Shadowrun: kepeästi liikkuvat hahmot, laajeneva tähtäin, ilmoitus paikasta ruudun vasemmassa reunassa. Hauska nähdä, mitä esimerkiksi tuo Invasion käytännössä sisältää. Ruudulla kaartava Phantom vihjailee jo jotakin.

Paljon uutta näyttäisi olevan luvassa, mutta mitään kovin tarkkaa tuo traileri ei kerro.

[MEDIA]2051[/media]
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Olihan tuo traileri ihan hieno. Tuttua halomeininkiä näyttäisi pääosin olevan, vaikka paljon uusia ominaisuuksia onkin mukana. Erityisesti assasination-animaatiot miellyttivät. Uskoisin, että tavallinen lyönti selkään ei enää tapa, koska kukaan tuskin silloin käyttäisi uudempaa tyyliä. Semmoinen ajatus omasta mielestäni olisi kiva, että tavallisesta lyönnistä ei kuolisi, vaan horjahtaisi eteenpäin(esim. niinkuin Left 4 Deadissa, jos pelaat zombilla ja joku lyö sinua) menettäen samalla suurimman osan shieldeistä tai vaikka kaiken.

Saa nähdä, miten hyvin nuo jetpackit toimivat, toivottavasti niitä käytetään vain joissakin pelimuodoissa, koska niitä käytettäisiin muuten liian paljon, ja taisteluita käytäisiin vain ilmassa leijaillen.

DMR:ssä tuo laajeneva tähtäin ei erityisemmin haittaa mutta snaipperissa se jo vähän häiritsee. Onhan se toki aidomman tuntuista kuin aikaisemmissa osissa, vaikka eihän halo ole varsinaisesti mikään realistinen peli.
Ja eikös tuo "mysteeriase" paljastettu, jonkinlainen fuel rodin kaltainen tykki ohjautuvilla ammuksilla.
Ja gravity hammer oli myös trailerissa ja toivoisin että sitäkin käytetään vain esim. grifballissa, koska en halua moninpelistä liian samanlaista Halo 3:n kanssa. :)
AR näyttää aika samanlaiselta puksuttimelta kuin ennenkin, tosin ehkä vähän tehokkaampi.

Grafiikat näyttävät ehkä liikaa Halo 3:lta, mutta eiköhän lopputulos ole tarpeeksi miellyttävä.

Jos tuo headhunter on uusi pelimuoto, onkohan kyse siitä että pitää heduttaa vastustajaa jolloin siltä tippuu kalloja, joiden tarkoitus sitten on mikä onkaan...
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

DMR:ssä tuo laajeneva tähtäin ei erityisemmin haittaa mutta snaipperissa se jo vähän häiritsee.
Mihin tämä ajatus perustuu? Kyllä mielestäni DRM:llä pitää pystyä losottamaan putkeen, kun taas snaipperilla on luonnollista ettei äkillinen toinen kuti lähtisi ihan niin tarkasti.
 
Ylös Bottom