Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

:eek:
Voi Jeesus sentään kun on kaunis peli!

Tämmöstä action-täytteistä Haloa halusin, en mitään kiddie-shit Halo 3:sta, jonka sain...
Syksylläkö tämä tulee? Miten muuten toi beta? ODST:ssä oli se turha lappu joka mainosti moninpelibetaa, mutta ei mitään koodia tai kummempia lupalappuja siinä ollut. Oletan että se on sitten siinä levyssä, se beta.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Miten muuten toi beta? ODST:ssä oli se turha lappu joka mainosti moninpelibetaa, mutta ei mitään koodia tai kummempia lupalappuja siinä ollut. Oletan että se on sitten siinä levyssä, se beta.

ODST:n kampanjalevy Xbox 360:n sisuksiin 3. toukokuuta, peli käyntiin, valikoista Extras-kohta, lataa Reachin beta, pelaa ja nauti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mihin tämä ajatus perustuu? Kyllä mielestäni DRM:llä pitää pystyä losottamaan putkeen, kun taas snaipperilla on luonnollista ettei äkillinen toinen kuti lähtisi ihan niin tarkasti.

Hmm, saattoi olla vain jokin aivopieru kun kirjoitin asian ajattelematta tarkemmin. Lähinnä meinasin sitä että en vain pidä siitä näystä kun Sniper Riflen tähtäin paisuu suuremmaksi, kun semmoista ei ole ennen ollut. En ajatellut asiaa käytännöllisyyden kantilta, minun virheeni.

Miten muuten toi beta? ODST:ssä oli se turha lappu joka mainosti moninpelibetaa, mutta ei mitään koodia tai kummempia lupalappuja siinä ollut. Oletan että se on sitten siinä levyssä, se beta.

Juu, syksyllä ilmestyy ja beta tulee toukokuun kolmas, niin kuin trailerissakin luki. Ja betan pitäisi muistaakseni olla siinä ODST:n main menun "Extras" osiossa.
EDIT: Ja myöhässä olin tietenkin :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuli viimeinkin eilen tuo legendsin spessu postissa ja tuli molemmat kiekot katsottua. Ei tuossa ole kyllä yhtään huonoa episodia ja paljon parempi oli mitä waypointin jaksojen perusteella odotin ja nekin oli mielestäni hyviä. Varsinkin odd one out oli aivan loistava ja täysi ylläri. Kaikki spartalaisen nimeä myöden (spartan 1337 = leet) oli lyöty niin läskiksi että nauraa sai kokoajan.
Extra levy oli myös ok ja ihan mielellään katsoi läpi vaikka ei ne making of pätkät nyt mitään syväluotaavia olleet ja se connorin selostama "story so far" oli myös hyvä ja halo ummikotkin pääsee sen avulla hyvin perille tapahtumista joita on selostettu myös pelkästään kirjoissa.

Vielä kun tuolla oli hintaa playssa vaivaiset 12.9e niin ei voi kun suositella jos halot iskee. You tubestahan noita episodeja myös löytyy ettei ihan sikaa säkissä tarvitse ostaa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Jos tuo headhunter on uusi pelimuoto, onkohan kyse siitä että pitää heduttaa vastustajaa jolloin siltä tippuu kalloja, joiden tarkoitus sitten on mikä onkaan...

Headhunter pudotettiin ilmeisesti pois Halo 3:sta aikoinaan:

Headhunter was a scrapped game variant for Halo 3. It existed during the Halo 3 Alpha, but was decided to be scrapped before the Halo 3 Beta was released.

The objective of this game was to pick up skulls scattered across the map and carry them to certain points on the map to score points. When the player killed another player, that player lost all the skulls he carried.

Headhunter (Game Variant) - Halopedia, the Halo Wiki - Halo 2, Halo 3, ODST, and more

Active Roster voisi periaatteessa viitata siihen, että matseihin voi liittyä kesken kaiken.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tiedä sitten kumpi on naurettavampi; tämän uutisen alkuperäinen lähde vai sitä levittämään lähtenyt taho.
Bungie itse debunkkasi koko vertailun, sillä kyseessä oli työnäytteeksi tarkoitettua konseptimatskua, ei varsinaisen pelin hahmomalli.
They are models created as part of a submission portfolio/test when the artist was seeking contract employment with Bungie.

Lähde: Bungie
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Miltäköhän tuo näyttää 1persoonassa kun tuossa mp videossa eliitti hyppää tollasen "ukemin" eteenpäin?:confused:
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Luultavasti Halolle ominaiseen tapaan kuvakulma siirtyy tässä kolmanteen persoonaan, tosin olisihan se melko tuoretta, jos ihan hahmon silmin mentäisiin mukkelis makkelis.

Ilmeisesti tuo ominaisuus on vain kuitenkin Eliteiden käytössä, tai ainakin pelkästään Elitet sitä videossa käyttivät.

Tästä tulikin mieleen, että onkohan assassinaatiot sitten vain spartalaisten etuoikeus... Voihan olla että eliteillä olisi käytössä joku hieno tappoliike miekan kanssa.

Tässä IGN:in pieni analyysi trailerista IGN Video: Halo: Reach Xbox 360 Video - IGN_Rewind Theater: Multiplayer Trailer

EDIT: Tässä olisi kyllä tarkempi ja parempi... http://www.youtube.com/watch?v=xJKvdYB1t1w
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mietin tuossa, että kun raketti reput sun muut ovat ovat ilmeisesti poimittavia. Voisi kuvitella, että spartanit aloittaisivat sprintin kanssa ja elitet "kuperkeikan" kanssa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Aika outoa jos Haloon tulevat ns. perkit. Voin vain kuvitella miltä näyttää kuperkeikkoja mapin läpi tekevä eliitti tai näkymättömissä juokseva spartalainen. Toivottavasti nuo poimitaan eikä vain saada joka pelin alussa.

Uskon kyllä että Bungie osaa homman hoitaa niin ettei tule liian "Codimaista" tunnelmaa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kyllä nuo näkymättömyys ja sprintti, ehkä jopa jetpack ovat "perkkejä", kunnes toisin todistetaan. Siihenhän tuo loadouts viittaa ja mielestäni tämä on muutoinkin vahvistettu. Bungie ei ollut tyytyväinen siihen miten kolmosen equipmentit toimivat ja teki niistä siksi useammin käytettävissä olevia abilityja.

Ei tuossa mitään vikaa ole, kunhan homma on tasapainossa ja cooldownit tarpeeksi pitkiä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pelaajat oletettavasti valitsevat juurikin nuo armor abilityt valikosta ennen matsia tai jokaisen kierroksen välissä. Yksinpelissä niitä viissiin voi vaihtaa lennosta tietyiltä pisteiltä, ei tietoa onnistuuko tämä moninpelissä.

Bungie ei tietenkään antanut minkäänlaisia tarkennuksia uusimmassa Weekly Updatessa. Trailerin musiikkiraita sentään saatiin erikseen ladattavaksi: http://www.bungie.net/images/News/Inline10/0305/Uphill_Both_Ways_MPMadnessRemix.mp3

Reachin virallisen kehitysblogin puolella juhlistettiin Marcus Lehdon syntymäpäiävää. Tapahtuman kunniaksi tarjotaan eeppinen, Vidocista napsittu soittoääni: http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/every_neuron_reach_reach.mp3

Samaan aikaan toisaalla 1UP.comin David Ellis liittyi 343 Industriesin riveihin. Jannu työskentelee jatkossa Waypoint-tiimin kanssa salamyhkäisten asioiden parissa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tässä bungien foorumeita katsellessa tuli huomattua tämmöinen asia liittyen WeeklyUpdateen: Bungie.net : Halo: Reach Forum : Noble Six Gender Select Confirmed!
Weekly Update 05.03.10

Eli siis näin oli updatessa sanottu:

Hyvin jännää...

Pelaaja saa varmaan valita hahmonsa äänen samaan tapaan kuin Halo 3:n moninpelissä. Nyt tuo valinta vain kattaa moninpelin ja kampanjan. Tämä sopii ainakin yhteen aikaisempien puheiden kanssa hahmon muokattavuudesta ja Noble Sixin roolista "hiljaisena sankarina".
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungien tuorein podcast ulkona. Keskustelun lomasta käy ilmi muun muassa, että studio muuttaa uusiin tiloihin sittenkin vasta syksyllä. Kokonaispinta-ala moninkertaistuu muutossa. Pääasiassa podcastissa keskitytään äänimaailmaan, josta meille kertoo Jay Weinland. Hän varmistaa ainakin, että gruntit puhuvat nyt jotain omaa kieltään. Muukalaisille onkin pyritty rakentamaan järkevä, loogisiin perusteisiin pohjautuva kieli.

Bungie.net : The February-ish Bungie Podcast! : 3/9/2010 3:45 PM PST
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungiella jotain mystistä menossa: http://www.konsolifin.net/xbox/uutiset/5387/

Vaihtoehtoja Bungie Aerospace -nimen merkitykselle:
1) Pelimoottorin nimitys
2) ARG eli Alternate Reality Game
3) Bungien uusi projekti
4) Jättimäinen linko, jolla sinetöidään maailmanvalloitus
5) Jason Jones ottaa mallia John Carmackista ja rakentaa raketin, jolla studio siirretään etätöihin kuuhun työskentelyrauhan turvaamiseksi.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Haluttais kyllä kovasti tietää, mitä ne siellä pajalla takovat. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä ihan perusteet, eli peligenre, sekä tietysti pelialusta(t), jolle hommaa ollaan tuomassa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Haluttais kyllä kovasti tietää, mitä ne siellä pajalla takovat. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä ihan perusteet, eli peligenre, sekä tietysti pelialusta(t), jolle hommaa ollaan tuomassa.

Uskoisin, että Bungie pysyy ainakin toistaiseksi Xbox 360:lla. Microsoftilla on (epävirallisten tietojen mukaan) "right of rist refusal" eli he saavat heti ensimmäisenä tarkistaa studion projektin ja katsoa, kannattaako sitä kenties julkaista. Vaikka Microsoftilla ja Bungiella vähän ovat sukset ristiin menneetkin, olisi yhteistyöstä varmasti molemmille osapuolille hyötyä. Microsoft osaa markkinoida pelejä erinomaisesti, Bungie osaa tehdä pelejä erinomaisesti.

Suurin osa Halo-faneista omistaa Xbox 360:n ja sitä kautta markkinat studion peleille olisivat hyvät. Multiplattarikehittäjäksi siirtyminen vaatisi kovia investointeja sekä lisäväen palkkaamista, eikä tietooni ole ainakaan tullut mitään PS3-osaajien rekrytöintia. Pelimoottori ja työkalut täytyy kuitenkin kääntää yhteensopivaksi muiden alustojen kanssa, kun taas Xbox 360:lle ne ovat valmiina. Uusissa ekslusiivissa projekteissa päästäisiin aina liikkeelle nopeammalla aikatululla, eikä tekniikan kanssa tulisi yhtä kovaa vääntöä. Esimerkiksi Reachissa tehdyt parannukset olisivat suoraan hyödynnettävissä uudessa pelissä.

Genrestä sen verran, että uskon Bungien pysyttelevän tieteisseikkailujen parissa. Tietenkin he voivat yllättää ja tehdä vaikka Phoenix-henkisen fantasiapelin, mutta epäilen silti. Joseph Staten vahvisti tuolla GDC-tapahtumassa, ettei studiolla ollut minkäänlaista pitkän kantaman suunnitelmaa Halolle Combat Evolvedin valmistuessa. Tästä on varmasti otettu trilogian aikana oppia, joten koko peliuniversumi suunnitellaan tulevaisuutta silmällä pitäen vähän Mass Effectin tapaan. Mass Effectissä on erinomaista se, että pelaajat pitävät nimenomaan universumista, eivätkä yksistään hahmoista (ei sillä, etteivätkö Garrukset ja kumppanit olisi suosittuja tovereita). Halon kohdalla ehkä koko pelimaailma jäi enemmän tai vähemmän Master Chiefin ja Cortanan varjoon, mikä osittain näkyi Halo 3: ODST:ssa.

Toisaalta Bungien työpaikkailmoituksesta voi aistia, etteivät kehittäjät halua seuraavasta pelisarjastaan välttämättä Halon kaltaista megauniversumia. Haussa olevan kirjoittajan vaatimuksissa listataan nimittäin "Zero desire to parlay your game writing experience into a film, TV show, novel &c."
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuon Aerospacen lisäksi Bungie oli rekisteröinyt uudelleen Marathonin logon ja nimen: Latest Status Info

Liekö vain oikeuksien varmistelua tulevaa maailmanvalloitusta varten, Bungie Aerospace -verkkoportaalin esivalmisteluita vai Marathon-sarjan kunniakkaan paluun petaamista.
 
Ylös Bottom