Vastaus: Virallinen Halo-ketju
Haluttais kyllä kovasti tietää, mitä ne siellä pajalla takovat. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä ihan perusteet, eli peligenre, sekä tietysti pelialusta(t), jolle hommaa ollaan tuomassa.
Uskoisin, että Bungie pysyy ainakin toistaiseksi Xbox 360:lla. Microsoftilla on (epävirallisten tietojen mukaan) "right of rist refusal" eli he saavat heti ensimmäisenä tarkistaa studion projektin ja katsoa, kannattaako sitä kenties julkaista. Vaikka Microsoftilla ja Bungiella vähän ovat sukset ristiin menneetkin, olisi yhteistyöstä varmasti molemmille osapuolille hyötyä. Microsoft osaa markkinoida pelejä erinomaisesti, Bungie osaa tehdä pelejä erinomaisesti.
Suurin osa Halo-faneista omistaa Xbox 360:n ja sitä kautta markkinat studion peleille olisivat hyvät. Multiplattarikehittäjäksi siirtyminen vaatisi kovia investointeja sekä lisäväen palkkaamista, eikä tietooni ole ainakaan tullut mitään PS3-osaajien rekrytöintia. Pelimoottori ja työkalut täytyy kuitenkin kääntää yhteensopivaksi muiden alustojen kanssa, kun taas Xbox 360:lle ne ovat valmiina. Uusissa ekslusiivissa projekteissa päästäisiin aina liikkeelle nopeammalla aikatululla, eikä tekniikan kanssa tulisi yhtä kovaa vääntöä. Esimerkiksi Reachissa tehdyt parannukset olisivat suoraan hyödynnettävissä uudessa pelissä.
Genrestä sen verran, että uskon Bungien pysyttelevän tieteisseikkailujen parissa. Tietenkin he voivat yllättää ja tehdä vaikka Phoenix-henkisen fantasiapelin, mutta epäilen silti. Joseph Staten vahvisti tuolla GDC-tapahtumassa, ettei studiolla ollut minkäänlaista pitkän kantaman suunnitelmaa Halolle Combat Evolvedin valmistuessa. Tästä on varmasti otettu trilogian aikana oppia, joten koko peliuniversumi suunnitellaan tulevaisuutta silmällä pitäen vähän Mass Effectin tapaan. Mass Effectissä on erinomaista se, että pelaajat pitävät nimenomaan universumista, eivätkä yksistään hahmoista (ei sillä, etteivätkö Garrukset ja kumppanit olisi suosittuja tovereita). Halon kohdalla ehkä koko pelimaailma jäi enemmän tai vähemmän Master Chiefin ja Cortanan varjoon, mikä osittain näkyi Halo 3: ODST:ssa.
Toisaalta Bungien työpaikkailmoituksesta voi aistia, etteivät kehittäjät halua seuraavasta pelisarjastaan välttämättä Halon kaltaista megauniversumia. Haussa olevan kirjoittajan vaatimuksissa listataan nimittäin "Zero desire to parlay your game writing experience into a film, TV show, novel &c."