Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tässä olen nyt pikkuhiljaa keräillyt Achievementeja Haloista Reachin tuloa (ja sille omistautumista) ajatellen, ja ODST:stä otankin täydet pisteet. Halo 3:n kohdalla tämä lienee mahdotonta, sillä käsittämättömän raivostuttavat monipeliachit lyövät siellä käsille.

Mitkäs siellä niin vaikeita on? :) Kyllähän ne kaikki tuli aikanaan aika helposti. Save This Filmissä meni kyllä hieman aikaa mutta kolahtihan sekin tilille Big Teamissa Sandoxin laserhipassa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mitkäs siellä niin vaikeita on? :) Kyllähän ne kaikki tuli aikanaan aika helposti. Save This Filmissä meni kyllä hieman aikaa mutta kolahtihan sekin tilille Big Teamissa Sandoxin laserhipassa.

Lähinnä tuo Two for One vaatii tietynlaisia olosuhteita. Tietenkin nuo saa helpommin jossain hassussa Double Exp Weekendin playlistissä, mutta itsehän hankin rehellisesti Constructin FFA:ssa. Noissa normimätöissä laseria ei vain ole kovinkaan monessa kentässä, puhumattakaan sopivasta tilaisuudesta tuplamonnin metsästämiseksi. Useampikin noista saavutuksista vaatii hieman tuuria taidon sijaan.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

no, Two For One oli kyllä aika kinkkinen mutta sitten sattui hauskasti kun kaverikin sattui sattumalta samaan peliin LW:ssa. Yksi pelaaja koitti Mongoose achia, niin kaverihan hyppäsi kyytiin ja en tiedä huomasiko ajaja sitä tapausta ollenkaan. Siitä oli sitten helppo vetää molemmat kun huomasin tapauksen. :D
Tuo miekkasuora tuli heti ensimmäisellä kerralla kun sitä YRITIN. Kuplasuoja mukaan ja miekka taskuun ja sinnehän ne muut pelaajat tulivat vuoronperään, toipa yksi pelaaja sitten vielä uuden kuplasuojankin. Tämä ach tuli kyllä Social Slayerissa, se tietenkin hieman urakkaa helpotti.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

NeoGAF-käyttäjä nimeltään Shake Appeal kirjoitteli mielenkiintoisen artikkelin, jossa hän käy kiinni Halo 3: ODST: kirjallisiin viittauksiin ja teemoihin. Luonnollisesti esillä on juurikin Danten tuotos, mutta myös muita teoksia mainitaan. Tekstillä on pituutta kiitettävät 7777 sanaa.

http://halo.bungie.org/misc/nine_levels_underground/

EDIT: Niin ja toiselle NeoGAF-jannulle tuli melkoinen yllätys kesken Halo-sessioiden:

 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungien uusin podcast on kehissä ja tulvii Reach-infoa: http://downloads.bungie.net/podcasts/Bungie_Podcast_32910.mp3

En nyt kaikkia yksityiskohtia voi listata tähän, kun en ole itsekään vielä ehtinyt tuota kuuntelemaan, mutta joitakin kohokohtia:

- Terveyspalkki palautuu annoksissa. Jos siis menetät esimerkiksi Lähes 2/3 terveydestäsi, palautuu se kahteen kolmasosaan ajan kuluessa. Täyteen sen saa palautumaan terveyspakkauksella.
- Kahden taistelijan kohtaamiset pidempiä
- DMR tappaa viidellä laakilla (jos osaa ampua)
- Magnum pieksee AR:n, ainakin pidemmällä kantamalla
- DMR hitaampi mutta tarkempi
- Reachin näkökenttä on laajempi kuin Halo 3:ssa, kamera matalammalla
- Liikkuminen hitusen hitaampaa, mutta muut tekijät kompensoivat tätä
- Hahmot eivät hyppää yhtä korkealle
- Lyönnit eivät hakeudu kohteeseen yhtä kaukaa, ensimmäinen lyönti vie suojat ja toinen tappaa
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

- Terveyspalkki palautuu annoksissa. Jos siis menetät esimerkiksi Lähes 2/3 terveydestäsi, palautuu se kahteen kolmasosaan ajan kuluessa. Täyteen sen saa palautumaan terveyspakkauksella.
- Kahden taistelijan kohtaamiset pidempiä
- DMR tappaa viidellä laakilla (jos osaa ampua)
- Magnum pieksee AR:n, ainakin pidemmällä kantamalla
- DMR hitaampi mutta tarkempi
- Reachin näkökenttä on laajempi kuin Halo 3:ssa, kamera matalammalla
- Liikkuminen hitusen hitaampaa, mutta muut tekijät kompensoivat tätä
- Hahmot eivät hyppää yhtä korkealle
- Lyönnit eivät hakeudu kohteeseen yhtä kaukaa, ensimmäinen lyönti vie suojat ja toinen tappaa
Eli siis viholliset entistäkin kestävämpiä ja taistelu hidastempoisempaa kuin aiemmnin, toisin kuin videoista olin päätellyt. En kyllä tykkää yhtään, halo 3:ssakin jo nieli viholliset liikaa lyijyä, ja vielä menee pahemmaksi.
Tosin tuo DMR 5 laukausta kuulostaa ihan hyvältä, vihut kuolevat varmaankin sillä nopeammin kuin 3:n br.

On ne videot näyttäneet niin hyviltä että kyllä siitä silti varmasti tulee yksi parhaista räiskintämoninpeleistä pitkään aikaan.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Battle Riflessähän vaaditaan Halo 3:ssa neljä täydellistä laakia, mutta sitten tietysti voi sweeppailla, joka on huomattavasti helpompaa. Reachin DRM tulee ilmeisesti vaatimaan kuitenkin melkoista tarkkuutta, jos aikoo viisi kutia suoraan nuppiin upottaa. Vielä ei tiedetä, mikä on DRM:n aika laukausten välillä.

Halo 3:ssakaan kaikkia laukauksia ei tarvitse eikä kannata tähdätä päähän, sillä vain osunut laukaus vähentää suojia, eikä sillä ole suojien heikkenemisen kannalta ollut merkitystä, osuuko laukaus päähän vai torsoon. Halo 3:ssa ja kahdessa siis kolme sarjaa vartaloon, yksi päähän. Reachissa oletettavasti neljä laukausta torsoon ja yksi päähän. Ilmeisesti kuitenkin tarkkuuden kannalta olennaista on rytmittää laukaukset oikein, joten pelkästään liipaisinta vauhdikkaasti nykimällä ei saa parasta mahdollsita jälkeä aikaiseksi.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hehe, reippaasti yli puolitoista tuhatta matsia Halo 3:akin takana eri tileillä, ja nyt sitten saan tietää tämän. Itsehän olen siis aina kuvitellut, että pääosumat vähentäväisivät kilpiä sellaiset -10-20%.

Tämä helpottaa DRM-jannujen töitä luonnollisesti, tosin sen pääosuman hankkiminen on oletettavasti hankalampaa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hehe, reippaasti yli puolitoista tuhatta matsia Halo 3:akin takana eri tileillä, ja nyt sitten saan tietää tämän. Itsehän olen siis aina kuvitellut, että pääosumat vähentäväisivät kilpiä sellaiset -10-20%.

Ajatustasolla tämä konsepti on helppo sisäistää, mutta omia refleksejään ja tapojaan on huomattavasti vaikeampi muuttaa. En minäkään lähellekään aina muista tähdätä nimenomaan vartaloon, vaikka se olisi kannattavampaa, vaan alusta lähtien päähän tähtään. Lähietäisyydeltä tällä ei välttämättä ole niin suurta merkitystä, jos tähtääminen on kunnossa, mutta pidemmillä välimatkoilla vaikutus voi olla jo suuri. Lisää vaihtelevuutta tilanteeseen tuo Halo 3:ssa BR:n sarjan (pseudo)satunnainen hajonta. Reachissa DMR poistaa tämän ongelman oletettavasti, ainakin jos viitsii odottaa tarkkuuden palautumista laukauksen jälkeen.

Tähtäysavustus toimii Reachissa ilmeisesti niin, että se on jokaiselle aseelle omanlainen. Näin esimerkiksi snipulla ampuminen on entistä hankalampaa.

Eliiteillä on spartalaisia vahvemmat suojat ja tuhdimpi terveyspalkki. Näin kompensoidaan otusten isompaa kokoa. Hahmot vahingoittuvat korkeammista pudotuksista ja jähmettyvät hetkeksi oikein korkeista pudotuksista.

Reachissa myös vähennetään kranaattispämmiä, mutta samalla yksittäisestä kranaatista tehdään tehokkaampia ja niiden teho pienenee liikuttaessa poispäin räjähdyksen keskipisteestä. Kranaattien heittämistä muutetaan hieman Halo 3:sta. Pelihahmon liikemäärä vaikuttaa heiton kantamaan eli vauhdista pallo lentää pidemmälle. Kranaatinheitin puolestaan sisältää sekundäärisen toiminnon. Liipaisinta pohjassa pitämällä kranaatti räjähtää vasta, kun liipaisimesta päästää irti. Samalla räjähdykseen tulee elektromagneettinen pulssi, jolla voi vaikka pudottaa bansheen, tehdä tepposet rakettireppujannulle tai viedä vihulta suojat.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Reach-informaatiotulvan seassa on hyvä sukeltaa myös menneisyyden mereen, joten Bungie tarjoilee tarinoita Floodista. Kiva ja sopivan mittainen artikkeli, jossa paljastetaan joitakin vaihtoehtoisia lähtökohtia Halon tarinalle: Bungie.net : Feast of Bones : 3/29/2010 1:55 PM PDT

EDIT: Rooster Teeth on palkannut sen Haloid-videon tekijän: http://roosterteeth.com/viewEntry.php?id=1989. Jos tuosta RvB:n PAX-spessusta jotain voi päätellä, aika huikeaa kamaa tulossa sieltäkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Reachissa myös vähennetään kranaattispämmiä, mutta samalla yksittäisestä kranaatista tehdään tehokkaampia ja niiden teho pienenee liikuttaessa poispäin räjähdyksen keskipisteestä. Kranaattien heittämistä muutetaan hieman Halo 3:sta. Pelihahmon liikemäärä vaikuttaa heiton kantamaan eli vauhdista pallo lentää pidemmälle. Kranaatinheitin puolestaan sisältää sekundäärisen toiminnon. Liipaisinta pohjassa pitämällä kranaatti räjähtää vasta, kun liipaisimesta päästää irti. Samalla räjähdykseen tulee elektromagneettinen pulssi, jolla voi vaikka pudottaa bansheen, tehdä tepposet rakettireppujannulle tai viedä vihulta suojat.

Tämä puolestaan kuulostaa ihan hyvältä, parannetyt fysiikat on aina tervetullut uudistus.
Fysiikoiden parantuminen voi vaikuttaa myös taisteluiden random-factorin pienenemisenä, joka lisää pelaamisen mielekkyyttä, kun taidolla on suurempi merkitys kuin tuurilla, ja randomnaattien väheneminen on hyvä uudistus.

Tasapainon kannalta kaikki kuulostaa myös hyvältä, joskaan en silti pidä aseiden lasketusta tehosta, ja veikkaan ettei mitään hardcoremuotoa ole tulossa, vaikken sitä luultavasti pelaisikaan.

Tuo kranaatinheitinjuttu kuulostaa jännältä. Siis tuo remote detonation juttu lähettää EMP:n, joka vie suojat. Eikö se kranaatin räjähdys sitten vai vaikuta suojiin?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuo kranaatinheitinjuttu kuulostaa jännältä. Siis tuo remote detonation juttu lähettää EMP:n, joka vie suojat. Eikö se kranaatin räjähdys sitten vai vaikuta suojiin?

Kyllähän se tavallinen kranaatin räjähdys vaikuttanee suojiin, mutta EMP tosiaan toimii käytännössä samalla tavalla kuin plasmapistoolin ladattava plasmaköntti tai Power Drainer.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mutta ei kai kranaatinheitin lasauta sekundäärinä sekä räjähdettä että EMP:tä?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mutta ei kai kranaatinheitin lasauta sekundäärinä sekä räjähdettä että EMP:tä?

Paha sanoa. Todennäköisesti EMP:hen liittyy myös räjähdys, mutta se voi olla huomattavasti pienempi. Tuossa moninpelitrailerissa kyseinen toiminto ilmeisesti vilahtaa nopeasti, mutta siitä on paha sanoa mitään. Pelaajalle ainakin ajetaan EMP-mitali.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungie se kiusaa: "Just got this mysterious image and word that something big is dropping this week?! "

80712899-c1ecfaff06f77313d714afbe868c5ea2.4bb287b0-scaled.jpg


Just got this mysterious image and word that something big is... on Twitpic

Aprillipäiväkin lähestyy, mutta yleensä Bungien aprillipilat ovat luokkaa Pimps at Sea ja Bungle Pro League eli selkeitä vitsejä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ranskalaiset ehättivät ennen Game Informeria: Google Translate

Loadoutit toimivat ilmeisesti hieman hahmoluokkien tapaan eli peli tarjoaa ennalta määritetyt kokonaisuudet, joista valitaan. Loadoutit sisältävät siis eri aseen ja haarniskakyvyn. Kampanjassa ne valitaan ennnen tehtävää tai sille omistetussa pisteessä (vissiin hieman Mass Effect 2:n tapaan), ja moninpelissä ennen matsia/spawnaamista.

Kuvissa näkyvä, eliitin pitelemä pyssykkä ei ole se vanha plasmakivääri vaan täysin uusi ase.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

I'm on a roll, bitches! Game Informerin artikkeli nyt luettavissa. Jutussa käydään vähän tuota ranskalaista vastinetta perinpohjaisemmin läpi aseita, armor abilityjä ja loadoutteja. Jos kiinnostaa, käykää lukemassa täällä: Exclusive Interview On The Halo: Reach Sandbox - Features - GameInformer.com

Joitakin pointteja artikkelista:
- Spartan Laser on edelleen mukana ja lähes muuttumaton.
- Uusia ajoneuvoja ei nähdä betassa, ei edes Falconia.
- Eliiteille on tehty vastine Assault Riflelle. "Plasma repeater" nähdään vissiin ainoastaan moninpelissä ja perinteisempi plasmakivääri kampanjassa tasapainotuksen vuoksi.
- Suojien käyttäytymistä on muutettu. Jos hahmolla on hyvin vähän suojia ja häntä ammutaan päähän vaikkapa DMR:llä, ei seuraa pääosumaa. Jotta päälaukaus onnistuu, täytyy suojien olla nollissa ennen osumaa.
- Teloitukset (assassinations/executions) onnistuvat takaa ja sivuilta mutteivät edestä. Animaatio riippuu hahmojen suhteellisista sijainnista ja ovatko molemmat esimerkiksi ilmassa.
- Plasmapistoolin yliladatulla ammuksella on alueellinen vaikutus, joten suojia voi syödä kerralla useammalta viholliselta, myös ampujalta.
- Loadoutit koostuvat armor abilitystä ja aseparista. Paketit riippuvat pelimuodoista. Custom-peleissä pelaajat voivat määritellä nämä itse (betassa ei kuitenkaan Custom game -ominaisuutta nähdä ymmärrettävistä syistä).
- Loadoutteihin ei sisällytetä voima-aseita kuten esimerkiksi tarkkuuskivääri tai sinko, ellei pelimuoto ole sitten tyyliin Team Snipers.
- Kranaatinheitin ei ole voima-ase, vaan sen tehtävä on nimenomaan tarjota spartaneille EMP:hen kykenevä pyssykkä. Oletettavasti siis molemmat tulitusmoodit (automaattinen ja manuaalinen) tarjoavat EMP:n.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hmm...Uusia ajoneuvoja *toivoo locustia*
Plasma repeater ja kranaatinheitin kuulostavat myös mielenkiintoisilta.
 
Ylös Bottom