Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Edgellä on verkkosivuillaan pieni artikkeli Jaime Griesemerin puheesta GDC:ltä. MIes paneutui siis Halon tasapainottamiseen luennossa, jossa nostettiin nostettiin esille tarkkuuskiväärin hidastaminen 0,25 sekunnilla Halo 2:sta kolmanteen osaan siirryttäessä. Samalla paljastui, että Griesemer tasapainotti Halo: Combat Evolvedin easy-vaikeusasteen ohjaamalla peliä nenällään. Mielenkiintoista.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungie jatkaa samalla linjalla moninpelipuolella, eli rutkasti fiksuja ominaisuuksia, joilla parannetaan pelikokemusta. Harmi ettei itseäni kiinnosta tuo kilpailullinen Arena.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Eli käytännössä tuo Arena toimii ihan samalla tavalla, kuin World of Warcraftissakin. Aina nimeä myöden. Kai sitä jos kopioidaan, niin kopioidaan parhaalta. Itse ainakin tykkäsin WoWissa että "ammattimaiselle" PvP-mätölle tuli tämä Arena 2007 ja perusmättö BG:t jäivät. Hyvä nähdä, että Halo: Reach lähtee samaan suuntaan. Tämä tekee pelistä paljon kasuaaliystävällisemmän silti unohtamatta vankkaa hc-pelaajajoukkoa. Oivallinen uudistus ja ensimmäistä kertaa FPS pelissäkin. Eli kyllä nyt kelpaa odotella tätä.

Bungie on jälleen kerran osoittanut sen, että heillä on käsi lapasessa ja tämä lapanen onkin päällystetty timanteilla ja vuorattu kullalla. Näin sen pitääkin olla, tuodaan ammattimainen pelaaminen lähemmäs kotisohvaa ja samalla edistetään koko genreä. Vaikka itselleni Halossa on moninpelipuolella tärkeintä aina ollut tuo hauskuus, tuo Arena on varmasti kokeilemisen arvoinen. Eli nyt Bungie otti kaiken hyvän Halon mp:stä ja ynnäsi siihen kasapäin uutta. Kyllä kelpaa olla taas 360:n omistajana. :)
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungie on tosissaan räväyttänyt Reachin moninpeli-informaatioaltaan portit auki. Shacknewsin ohella hyvää kamaa roiskuu kasvoille myös Bungien verkkosivujen suunnasta, sillä uusin BWU on nyt luettavissa. Katsauksessa käydään läpi pitkälti Shacknewsin haastiksista tuttuja juttuja, mutta mukaan mahtuu muutamia kivoja hippuja. Tässä niistä muutamia:

Arenan asetelmista:

That also means the primary experience will likely be primarily Spartan vs. Spartan, will sometimes feature Elite vs. Elite, and seldom (or never) will it intertwine the two. The differences between the two species character models and unique health, shield, and speed attributes are significant enough to call into question whether or not the mixture could ever be considered fair.

Uu, jännää! Todennäköisesti eliiteille annetaan nopeutta ja vahvemmat suojat, kun taas spartanit pääsevät kekkuloimaan haarniskapäivityksillä.

Arena kuulostaa mielenkiintoiselta kokonaisuudelta. Pelaajilta ei siis vaadita päivittäistä puurtamista, vaan riittää esimerkiksi kerätä viitenä päivänä kuukaudessa muutamia matseja alle. Jokaiselta päivältä valitaan kohokohdat, joiden perusteella sijoitukset lasketaan. Voin helposti kuvitella vetäväni intensiiviset Arena-sessiot kerran tai pari viikossa.

Käyttäjien luomasta sisällöstä ja sen jakamisesta:

In the Beta, players will be able to create Saved Films and upload them to their File Shares and create screenshots that can be posted to their gallery on Bungie.net. In Halo 3, players were limited to a total of around 100 custom content items (maps, game types, films, screens, etc.), but in Reach, you’ll be able to have THOUSANDS of custom content items. Better yet, you’ll be able to upload, tag, and search for content right from the in game menus, utilizing the massive database previously found only through Bungie.net to tag and query our vast community collection for kick ass content.

Juuri tätä odotinkin Reachilta. 150:n filurajoitus on Halo 3:ssa liian vähän, ja lisäksi sisältöä on liian vaikea löytää pelin sisältä, kuten yhdessä artikkelissakin avauduin. Tuomalla työkalut mukaan peliin saadaan käyttäjien luomalle sisällölle varmasti enemmän suosiota. Toivottavasti myös teatteriin ja Forgeen saadaan uudistuksia vastaamaan parempaa jakelua ja todennäköisesti lisääntyvää kysyntää.

Bungie paljastaa tästä eteenpäin joka viikko lisää ja lisää yksityiskohtia moninpelistä ja betasta. Ensi viikolla vuoroon pääsee palkitsemisjärjestelmä (ainakin oletettavasti). Luvassa on lisäksi kaksi podcastia: ensimmäisessä Sage ja Carney käyvät vastaamassa polttavimpiin kysymyksiin pelimekaniikan nuansseista kuten esimerkiksi juoksunopeudesta, suojien kestävyydestä ja näkökentän laajuudesta, kun taas toisessa Paul Bertone pelaa läpi Truth & Reconciliationin Halo: Combat Evolvedista. Kyseinen kenttä oli miehen debyytti suunnittelijana.

Mitään ei pidä luonnollisesi nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta kyllähän Reach kuulostaa erityisen houkuttelevalta paperilla. Bungie tekee verkkopeliin parannuksia, joilla lajityyppiä viedää jälleen (konsoleilla) eteenpäin. Ero näyttää jo nyt huimaavalta, jos verrataan esimerkiksi siirtymäään kahden Modern Warfaren välillä. Luonnollisesti kehitysaikaakin on se kolme vuotta kahden sijaan, mutta silmät suurellahan näitä vertailuja saa tehdä Modern Warfare 2:n ja Reachin (luvattujen/spekuloitujen) ominaisuuksien välillä. Eikä meille kuolevaisille ole varmastikaan paljastettu vielä likimainkaan kaikkia salaisuuksia Reachista. Tietoja Invasionista, yleismaailmallisesta palkintojärjestelmästä sekä Forgen ja Firefightin seuraajista odotetaan plasmamiekka tanassa. Tiedonmurusten odotteleminen, keräämien ja mutusteleminen näin suuren pelin julkaisun alla tekee taas pitkästä aikaa gutaa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Lisäsin tuohon ketjun oheen äänestyksen, jossa voi vinkata palautetta noista Halo-teemaviikkojen artikkeleista. Ihan siltä varalta, että joskus tulee vielä kirjoitettua!
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Julkaisupäivää ei olla lukittu vielä, mutta olisihan se väärin rikkoa edellisien Halojen perinnettä julkaisemalla muulloin kuin syyskuussa.

Halo 1 = maaliskuu 2002
Halo 2 = marraskuu 2004
Halo 3 = syyskuu 2007
Halo Wars = helmikuu 2009
Halo ODST = syyskuu 2009

- Eli ei tuo kovin pitkä perinne ole. Sori, pakko päästä pätemään ja pilkkua lähentelemään. :D
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Halo 1 = maaliskuu 2002

Jos vielä lisää lähennellään pilkkua, Halo 2 julkaistiin marraskuussa 2001 nimenomaan Yhdysvalloissa. Silti, todennäköisimpänä pitäisin edelleen Reachin syyskuista julkaisupäivää.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hyvinhän noissa Bungien julkaisuissa tuntuvat nuot ysit ja yhdettoista pyörivän. Eikös ne numerot olleet jollakin tavalla aina Bungieen liitetty(seiskan ohella)?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Lisää Reach-infoa pukkaa torstain aikana, joten kannattaa olla hereillä. Aluksi tietoa tarjotaan median toimesta, mutta perjantaina Bungie lykää informaatiota Weekly Updatessa. Sama tahti jatkuu seuraavina viikkoina, ja lisää videomateriaalia saataneen huhtikuun aikana.

Firing mah neurons!

EDIT: Reachin Friends & Family -beta käynnistyy viiden viikon päästä. Olisipa se kummaa, jos sattuisi kutsun tuohon saamaan. Tiedä vaikka kaappaisin pelistä videota *winkwink*.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju


Tiivistys
Pelissä kerätää krediittejä ja noustaan tasoja mutta avataan ainoastaan ulkonäköä muokkaavia paloja, kypäriä ja haarniskoja, ei perkkejä tai skillejä.
Pelissä on Challengeja kuten MW2 mutta jippona on se että ne vaihtuvat päivittäin/viikoittain/kuukausittain. Eli joitakin rupeaa ketuttaa kun huomaa että on jo suorittanut kyseisen Challengen pari viikkoa takaperin vaikka uusia Challengeja keksitään vanhojen tilalle mutta ei niitäkään loputtomiin kukaan jaksa vääntää.
"Parempi" MM. (Heittomerkeissä sen vuoksi että ei sitä aina tiedä toimiiko se kuitenkaan kunnolla).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Vaikuttaa kyllä sanalla sanoen loistavalta. Otettu mallia muista suosituista moninpeleistä ja muokattu hommaa eteenpäin ja Haloon sopivaksi. Erityisesti pidän tästä päivittäisten challengejen ideasta, sillä näin joka päivälle on aina jotain uutta saavutettavaa. Päivän pelisessioiden päätteeksi voikin sitten tarkastaa, mitä gutaa tulikaan taas suoritettua.

Itselleni Reachin moninpeliin asennoitumista haittaa näin etukäteen suuresti se, että taidan olla armeijan vihreissä tuolloin. :/ Ei oikein rohkene hypettyä, kun pelaamaan ei hirmuisesti pääse.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Vaikka ketjuussä pyritään pitämään vapaamielistä ilmapiiriä, henkilökohtaiset erimielisyydet setvitään vaikkapa privaviesteillä. Poistin Joohanhin ja Traddashin keskinäisen väittelyn, seuraavaksi palataankin aiheeseen.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Luke Smith (Reachin pelaajapalkintojen suunnittelija, entinen 1UP.comin toimittaja) kävi kuiskailemassa NeoGAFin puolella, että betassa todellakin saadaan vasta maistiaisia näistä avattavista ominaisuuksista. Lopulliseen peliin luvataan huomattavasti enemmän tarjontaa kuin pelkkiä Halo 3:sta tuttuja olkaimia, kypäriä ja rintapanssareita.
 
Ylös Bottom