Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhuu, tyypit? Johtuuko koulujen alkamisesta vai miksi täällä on niin hiljaista? Voin muuten kertoa että mun Akirani on nyt champion. Tuo kultainen puku on aika siisti. Lisäksi voitin W.M.A.C 2:n vihdoin viimein. Siitä ei saanut palkinnoksi mitään :( .

Ilmeisesti viimeisestä quest orderista (8. arcaden voita 20 vastustajaa putkeen) saa palkinnoksi jonkun hikisen hupun akiralle.. Gazza tiedätkö mistä Akira saa niitä päänsuojuksia?

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Huhuu, tyypit? Johtuuko koulujen alkamisesta vai miksi täällä on niin hiljaista? Voin muuten kertoa että mun Akirani on nyt champion. Tuo kultainen puku on aika siisti. Lisäksi voitin W.M.A.C 2:n vihdoin viimein. Siitä ei saanut palkinnoksi mitään :( .

Ilmeisesti viimeisestä quest orderista (8. arcaden voita 20 vastustajaa putkeen) saa palkinnoksi jonkun hikisen hupun akiralle.. Gazza tiedätkö mistä Akira saa niitä päänsuojuksia?

- ManjiMaru

kamat selviää täältä.

Mun Akira on Sentinel, Aoi on myös Sentinel. WMAC2:sessa paras sijoitus Aoilla kolmas, Akiralla hävisin Kyasaolle neljännellä kierroksella (mutta sainpahan sentään Herurulta puuttuneen mustan orbin).
WMAC2- voiton jälkeen sun pitää piestä yksi niistä kymmenestä ensimmäisestä AM2- jannusta, että saat puuttuvat turnaukset auki (AM2 ja Ultimate Battle).
muistaakseni niitä päänsuojuksia saa noista turnauksista.. kannattaa tarkistaa tosta linkistä.. ne on kyllä aika rumia.

Mun mielestä mulla on ollut toi AM2 cup auki jo pitkän aikaa ennen W.M.A.C 2:n voittoa... Mitä se sitten merkitsee, en tiedä. En ole tajunnut että Event centerin turnauksista saa itemipalkintoja niin en ole niitä pelannut. Toi dragon emblem näyttää muuten siistiltä...

En muista sun sanoneen sopiiko sulle sunnuntai?

Osaatko sanoa että hyväksyykö tietokone practise trialissa E-TTEG:tä jos pakenee heitosta? Mun mielestä tietokone on hyväksynyt mun suorituksia vain jos väistää eli kun tietokone tekee liikkeen heiton sijasta. Vähän ärsyttävää, kun omasta mielestäni tein E-TTEG:n neljästi putkeen mutta trial ei silti mennyt läpi tästä syystä.

(FC) f+P, P :kin alkaa sujua...

- ManjiMaru

En muista sun sanoneen sopiiko sulle sunnuntai?

en tiedä vielä, mutta se selviää kyllä pian.... kyllä mä ainakin vähäksi ajaksi ehdin tulla käymään.

Osaatko sanoa että hyväksyykö tietokone practise trialissa E-TTEG:tä jos pakenee heitosta? Mun mielestä tietokone on hyväksynyt mun suorituksia vain jos väistää eli kun tietokone tekee liikkeen heiton sijasta. Vähän ärsyttävää, kun omasta mielestäni tein E-TTEG:n neljästi putkeen mutta trial ei silti mennyt läpi tästä syystä.

(FC) f+P, P :kin alkaa sujua...

- ManjiMaru [/B]

jesh... en ole ihan varma, musta tuntuu että se ei niitä hyväksy jos karkaa heitoista mutta pitäisi käydä kokeilemassa.. viime kerrasta on jo aikaa.. täähän voi kyl taas olla sitä, että sulla on pidempi ikkuna syöttää niitä TEitä yms jos sun evades on onnistunut.. ehkä se toimis jos tekee ne ihan hullun nopeesti..

kai sitä pitää taas uudestaan alkaa tekemään noita challengejä kun multa puuttuu vielä 12 wallpaperia... pakko saada ne kaikki.. :D

Jees! Jupsi tuli eilen käymään. Pientä matsia pelattiin. Alku meni kuten normaalisti, melko tasasta oli. Jupsi pelas Jeffryllä, mä Gohlla ja muilla hahmoilla. Gohlla ei menny niin kuten odotin, tahmea alku. Sain yliotteen Sarahilla, Jupsi vaihto Lauhun. Sain aika pahasti köniin, 20-3 Jupsille, hehe! Otin Aoin, sain katkaistuu Jupsin putken. Sitten pidettiin 30 min väliaika ja sen jälkeen Goh vs Jeffry-mättöä:) Pääsin pelaamaan Gohlla omalla tasolla, Gohlla vedin pisimmän korren. Päivän kokonaisuudessa Jupsi otti hiukkasen voiton yhteenpelattujen pelien määrällä.

Ascii ei totellu isäntänsä kunnolla, oli useita kohtia josta olin varma et syötin oikeat throw escape komennot. Hemmo ei vaan reagoinu mitenkään, osittain tikun vika et mulla ei menny niin hyvin. Mun asciilla tikun veivaaminen on aika perseestä, jefrryn p+g heiton jälkeen voi pyöriä pois stompista, tällä tikulla se ei aina toiminu, prkl! Pitäis varmaan poistaa se muovinen suoja tikun varressa tai ostaa Namco tikun.

Paljon opittava Gohlla on, liian vähän liikkeitä sillä on. Ottaa eniten päähän Gohin useimmilla liikkeillä ei ole ulottuvuutta, prkl. Close range hemmo, varmaan ainoa pelissä. Lyhyet kädet ja jalat, prkl! b/d+k, d/f+k, f,f,p+k ja b,f, p+k, ovat "hyviä" esimerkkejä Gohin liikkeiden ulottuvuudesta:rolleyes:

Viimeksi muokannut moderaattori:
Jos liikkeet on lyhyitä niin sitten pitää vain dashata/crouch dashata enemmän. Pexiltähän sujuu ainakin tuo backdashaaminen hyvin :) kot, kot (kana ääntelee)

Ei se liikkeiden määrä vaan se miten niitä käyttää :)

- ManjiMaru

Sori, ei käy, syksyn tullen tulee kiireet.

Pidetäänkö nyt kuitenkin sovittuna ensi viikon sunnuntaita (7.9)jolloin taas mun luo pelaamaan kaikki? Haluatteko tulla myöhemmin kuin 12.00 että kaikki on varmasti hereillä? Tietysti nythän kaikki toivottavasti muistaa reitin niin kukin voi tulla omaa tahtia...

- ManjiMaru

Sunnuntai sopii hyvin, kerro vain kellonaika milloin aloitetaan. Nyt taitaa tikkutilannekin olla aika hyvä, voin kumminkin ottaa omankin Horin mukaan jos tarvitaan.

..niin ja jos vielä viittisit lähettää mulle osottees vaikka privana, että voin miettiä miten sinne pääsen hyvin..

Nyt musta muuten alkaa vähitellen tuntua siltä, että olen saanut Akiran kesytettyä.. niin että silläkin voi varmaan jo ottaa erää.. :D
toi ei muuten tunnu ihan mahdottomalta toi 20 voittoa putkeen vikassa arcadessa.. tänäänkin meni 15 ihan huomaamatta.. jos se vaan se palkinto olisi edes vähäsen siistimpi niin sitä voisi yrittää joskus ihan kunnolla.
hmm.. pitää varmaan yrittää ehtiä pelaamaan vs:ää vielä ennen sunnuntaita..

noista saa näköjään noista event centerin turnauksista paljon kaikkea roinaa.. mä luulin aikaisemmin että suurimmasta osasta niistä olisi vain rahaa jaossa..

Jep, tikkutilanne on varmaan aika hyvä kun pelkästään mulla itselläni on kaksi Horia ja Ascii.

Esitin kysymyksen saadakseni selville haluaako joku nukkua pidempään, mutta vastaväitteitä ei ole kuulunut. Klo 12 on varmaan taas hyvä aloitusaika. Tarvitseeko mun tällä kertaa tulla metroasemalle vastaan vai osaako kaikki perille? Lähetän mun osoitteen privana jos on tarpeen.

Tässä on muuten aika hyvä nettipalvelu, ytv:n reittiopas. Kokeilkaa:

http://pathfinder3.meridian.fi/ytv/fi//

Gazza: Kuulostaa hyvältä jos Akira on 'auennut'. Minulle itselleni aukeni vastikään Akiran (FC) f+P, P. Lisäksi throw escapet tulevat päivä päivältä varmemmiksi.

- ManjiMaru

Tere! Toi Akiran (FC) f+p, p toimii myös kivasti komboissa, ajoitus on vain se IN... Vähän niinkuin Jeffryn ja Gohin ja Jerkyn ja Aoin hit-heitoissa. "Follow the sound" toimii aika usein, joten niitä voi harjoitella myös silmät kiinni. Gohilla on kai pieni range-ongelma, mutta esim. b,f+K ja ööö, pari muuta liikettä ovat ihan "long range enough" Monet Gohin liikkeistä kai toimivatkin parhaiten kun ottaa niiden sabakit huomioon :D. Virtuan kotisaitilla onkin uusi jännä Goh-opas, kannattaa ehdottomasti tsekata!

Nuo turnaukset btw taitaa jäädä multa toistaiseksi väliin, kun on hieman matkaa. Kaweri kävi Hesassa heinäkuun lopulla, mutta sanoi että sille ei jää yhtään naista jos lähden mukaan :D. Tietämättä kummin päin kamu juttua tarkoitti sanoin että "menen vain pelaamaan". Kaikki eivät kai tajua, että on muitakin pelimiehiä kuin nuo naisten naurattajat ;). Tässäpä muuten TOP-luokan Akira-kysymys: onko mitenkään mahdollista tehdä polvi padilla, vai täytyykö tyytyä suosiolla K+G-versioon? (joo, okei okei, ostetaan se tikku...)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Tässäpä muuten TOP-luokan Akira-kysymys: onko mitenkään mahdollista tehdä polvi padilla, vai täytyykö tyytyä suosiolla K+G-versioon? (joo, okei okei, ostetaan se tikku...)

hmmm.. mä oon tähän vastannut jo monta kertaa, mutta kyllä se mahdollista on.. on vaan huomattavasti hankalampaa kuin tikulla. johtunee lähinnä dual shockin näppäinten pienuudesta ja lähekkyydestä. Viimeksi kun kokeilin, niin onnistuin tekemään polvet kunnolla ds2:lla ainoastaan jos käytin molempia käsiä, oli sitten vasen peukalo ja oikea etusormi tai miten vaan..

dualshockin kanssa saa olla aika tarkkana, kun se ottaa komennot aika ylhäältä, eli siis sitä guardia ei saa edes yrittää painaa vaan ainoastaan kevyesti hipasta sitä nappulan reunaa (esim kynnellä).... no tää on käyty jo niin monesti läpi, etten jaksa enää selittää..

Jeez... Voin kuvitella että Akiran polvi on niitä suosituimpia kyselynaiheita muutenkin :p . Evo oli kyllä eka peli jossa sain sen onnistumaan trainingissa ihan tarkoituksella. Vanhassa Fighters Megamixissä se ei ole onnistunut vieläkään... Jos toi 60 framea on yksi sekunti (?), niin aika sadasosissa on jotain... Njää, kiitti, käytän searchia vf.comissa. :cool:

Ops, joo. Uimaharju on Joensuusta circa 50 km pohjoiseen, siinä Joensuun ja Lieksan puolivälissä. Meillä on tällainen pieni mättörinki, jossa nykyään filosofoidaan mm. vanhoista Saturnin 2d-mätöistä ja kaikesta mätöstä oikeastaan mikä tulee Segalta, Namcolta ja Capcomilta (ja Anchorilta ja SNK:lta ja
...). Paikallisäänestyksessä Evo on kyllä ehdolla jo nyt alkaneen vuosituhannen (biitti-)pelikokemukseksi. Ei siitä vaan saa tarpeekseen...
PS: Joka jamppa väh. 5 danilla! "I´m gonna whip you in no time!"

Monissa "just frame"-liikkeissä on mun mielestä kolmen framen ikkuna, mutta Akiran polvi ei taida kuulua niihin.

Onko kukaan oikeasti kokeillut padilla sitä metodia jossa punch ja kick määritellään padissa liipaisinnapeille? R1 ja R2 kait. Silloin ei tarttisi liikutella sormia nappien välillä. En tiedä auttaako tämä Akiran polven tekemisessä mutta tulipahan sanotuksi.

Polvi lähtisi ihan helposti jos vain nappien jouset on tarpeeksi jäykät. Arcadessa joskus sain polven lähtemään siten että lämäisin vain sormeni K ja G napeílle ja annoin sormen "kimmahtaa" luonnollisesti pois guardilta, jolloin nappi nousi tarpeeksi nopeasti takaisin jos jousi oli tarpeeksi jäykkä. Kyseisessä metodissa ei oikein voinut erehtyä. Tämä metodi ei kuitenkaan toimi Horin tikulla koska napit ovat liian löysät. Eli ei se tikkukaan varmista polven onnistumista...

Kaikki muut "just frame" liikkeet paitsi Akiran polvi on enemmänkin ajoituskysymyksiä, jossa pitää odottaa hetki ja painaa nappia oikealla hetkellä. Ne on mahdollista oppia tosi hyvin... Parhaimmillaan Jackyn Iaigeri luonnistui multa varmaan 90%:sesti. Esim. teen sen matsin loppuun tuolla rautanyrkkivideolla Ironfart vs. ManjiMaru 1.

Akiran (FC) f+P, P on muuten tosi hyvä ihan sellaisenaankin käytettynä... Ilmeisesti pelkkä SgPm on throwcounterable mutta SgPm, DE ei.

- ManjiMaru

Akiran (FC) f+P, P on muuten tosi hyvä ihan sellaisenaankin käytettynä... Ilmeisesti pelkkä SgPm on throwcounterable mutta SgPm, DE ei.

- ManjiMaru

jesh.. -10/ -4.. jos en ole ihan väärässä.. kannattaa siis tehdä se jatko, varsinkin blockilla.

sori, jos toi tuli ulos vähän väärin toi polvi-juttu aiemmin.. mulle on iskenyt flunssa eikä oikein pää toimi.. tulee välillä sanottua asioita hieman väärin.. emmä oikeesti halunnut kuullostaa noinkaan ilkeältä..

mä muistan joskus aikoja sitten kun käytin vielä padia testanneeni tuota Manjin mainitsemaa L1, R1 tjs.. metodia.. ja mulla se ei ainakaan toiminut ollenkaan, niistä liipasimista tuntui olevan hankala saada ulos niitä yhden freimin painalluksia, kaksi kyllä onnistui..
mun mielestä edelleen paras tapa tehdä Akiran polvi padilla on käyttää esim neliötä ja kolmiota.. ne näppäimet vaan on tosi pienet ja löysät niin voi olla aluksi hieman hankalaa. Harjoittelin monta kuukautta ensin padilla ja sitten kun ostin tikun huomasin miten paljon helpompaa se tikulla on..
mutta joo, ei tässä muuta kuin että harjottelet vaan, kyllä se mahdollista on.. :D

Mutta eihän se freimin painallus tartte saada ulos kuin ja ainoastaan guard-napista jonka voi siis määritellä vaikka x-nappiin... Kick pitää pitää pohjassa. hiivatin analogiset napit...

Kuulostit siltä tosiaan että oot vastaillut noihin polviasioihin VFDC:ssä muuallakin kuin suomalaisten threadissa :)

- Manji

jesh.. ja konsolifinissäkin kai kaksi kertaa....

kokeilin äsken vähäsen ja sen freimin painalluksen saa kohtuullisen helposti ulos tuosta neliöstä.. näytti vaan aika usein käyvän niin, että painan G:n ennen K:ta, ja silloinhan se ei tietenkään toimi.. no enpä rupea enää opettelemaan padipolvea erikseen, pääasia että se toimii tikulla nätisti.. eikä mulle enää käy edes niin kun vielä kuukausi sitten välillä että painan sekä G:tä että K:ta tasan yhden freimin ajan (samaanaikaan), jolloin tuloksena on siis se uusi K+G..

Ylös Bottom