Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4

  • Viestiketjun aloittaja Mr.Dr.
  • Aloituspäivämäärä
Nyt kävi sietämättömäksi.

Kyllä VF4:ään on pakko hankkia arcade-tikku ohjaimeksi. Vähän ihmettelenkin, miten niin harva peliarvostelija valitti perusohjaimen heikosta ohjauksesta. Vähääkään monimutkaisempia liikkeitä ei millään saa tehtyä riittävällä tarkkuudella ja nopeudella Dualshockin jäykällä ja epätarkalla d-padilla. Erityisesti väli-ilmansuunnat ovat aivan mahdottomia. Lisäksi on ärsyttävää tehdä Dualshockille muuten mahdottomia näppäinyhdistelmiä suoraan shoulder napeilla.

Pakko sitten oli tilata kunnon tikku kunnon peliin. Horin official Virtua Fighter 4 tikku on todella siisti ja kommenttien perusteella tarjoaa loistavan tuntuman. Hintaa on kyllä lähinnä "sikana" ja melkein joka paikasta tikku on loppu, mutta minkäs teet, kun näin innostuu. Vähemmän kiva vielä, että tikku on aikalailla Virtua Fighter only, koska kunnollisina suurina nappeina on vain ne tarvittavat kolme. Muut napit ovat rivissä ohjaimen ylälaidassa. "Onneksi" Tekken 4 ei vaikuta erityisen kiinnostavalta, sillä VF4-tikulla sitä ei pelattaisi. ;)

Tulisi jo.....
 
Mutta miten sen DC tikun saa modifioitua toimimaan Pleikkarissa?
Mitää nettisivua missä kerrottaisiin tai mitään?
 
Näin tehdään DC tikusta PS-tikun ( Kokemuksen syvällä rintaäänellä ). Jonkin sortin elektroniikan perustietämys on hyvästä jos tähän aikoo ryhtyä.

Hanki ainakin seuraavat:
- DC-ticku ( löysin uutena 25:llä eurolla)
- Halpa PS-padi ( Dosesta 10:llä eurolla, en muista merkkiä,ruma oli. Kannattaa hankkia halvin mahdollinen. Kaikilla padeilla ei onnistu esim. virallinen Dualshock, koska niiden kontakti pinnat on päällystetty. Äläkä hanki mitään analogi viritelmiä vaan PS1-padi )
- Sähköjuotin ( Mitä pienempi sen helpompi)
- Tinaa
- multimittari ( tärkeä !!!!!!)

Tee sitteen näin.

Avaa ensityöksesi PS padi niin että siitä jää piirilevy ja siitä tuleva johto. Shoulder- napeilla on omat pienet piirilevynsä jotka ovat johdoilla kiinni itse piirilevyssä. Ps padi toimii niin että napin painallus yhdistää kaksi sen alapuolella olevaa aluetta josta yksi on aina ground ( maa ) ja toinen on nappikohtainen signaali. ( Selvenee nopeasti kunhan aukasee padin). Ristiohjain toimii samalla tavalla. Ground on kaikille napeille sama joten se löytyy aina kokeilemalla multimittarilla kahdesta eri napista (tai helpommin piirikorttia katsomalla, mitkä ovat kytköksissä toisiinsa). PS-padin piirilevy on useinmiten peitetty jolllain ei johtavalla aineella. Tämä tekee juottamisen mahdottomaksi. Siinä mun padissa oli itse napit peitetty mutta johtimissa oli paikat jotka oli ehkä tehty piirilevyn toiminnan tarkistukseen( Kuparinväriset ympyrät ) johin pystyin juottaa. Jotkut PS_padit ovat kauttailtaan sellaisia että niitä voi juottaa mutta en pysty kertomaan merkkejä.
Kun paikat ovat löytyneet avaa DC tikku ja poista piirikotti ( Siitä voi tehdä vaikka toisen DC tikun kenkälaatikosta :) ). katkaise tämän jälkeen napeista ja tikusta johdot niin että ne jäävät mahdollisimman pitkiksi. Tikku toimii samalla tavalla kuin padikin eli jokaisesta napista lähtee kaksi piuhaa, ground ja signaali ( ground on DC tikussa musta ja on kaikille napeille yhteinen, tikulla on sitten omansa, myöskin musta).
Jokainen signaali piuha juotetaan PS padin vastaavaa signaali johtimeen. Sama tehdän tikulle ( Jos et näe mikä suunta on mikäkin piuha niin tarkista mulltimittarilla aina groundia ja yhtä signaalipiuhaa ja liikutele tikkua. Kun sähkö kulkee piuhojen läpi tiedät mikä suunta on kyseessä. Tikun kaksi ground-piuhaa voi kytkeä mihin tahansa padin groundiin. Tarkista lopuksi ettei oikosulkuja ole ja että signaalit eivät ole suoraan kytketty groundiin ( Tässä multtimitari on tärkeä). Jos ground ja signaali on juotettu yhteen niin pleikkari usko että nappia pidetään pohjassa. Sitten vain yritetään saada padin piirilevy pysymään paikallaan ruuveilla/teipillä. DC-tikun sisällä on "johtolukko" johon PS johto on suositeltava kiinnittää. Sitten vain ruuvataan pohja kiinni ja pelaamaan

Kysykää vain lisää jos joku haluaa oikeasti tämän tehdä. Tiedän ettei ohjeistani saa kuitenkaan kukaan selvää :) Hommaan menee noin tunti, ja joku kaveri on hyvä olla auttamassa. Oma toimii kun unelma.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
Näin tehdään DC tikusta PS-tikun ( Kokemuksen syvällä rintaäänellä ). Jonkin sortin elektroniikan perustietämys on hyvästä jos tähän aikoo ryhtyä.


Täytyy kattoa alkaisko säätämään, mutta kiitti todella paljon ohjeista! :)

Ja muuten, mistä löysit ton DC:n ilotikun tuohon hintaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tulipa tässä mieleeni, että kyllä tätäkin pelisarjaa pitäisi tahkota useita vuosia ennen kuin todellisia guruja vastaan olisi mitään mahdollisuuksia pärjätä. On kyllä sellaisia nuo erikoisliikkeet että ohhoijaa... Mutta jospa aloittaisi taas tämän illan session virtuaa :)
 
Joo, minustakin tämä peli on tähän mennessä ollut varsin turhauttava kokemus, varsinkin kun tiedän kuinka hyvin tätä voi masteroida. Paras mihin tällä hetkellä kykenen, on rämpyttää nappeja mahdollisiman kovalla tahdilla.
 
Joo, minä osaan jonkin verran näitä comboja ja liikkeitä, sekä perusväistöt, torjunnat ja vastahyökkäykset. Ongelmana on kyllä se, että ainakaan minulla ei vielä riitä sorminäppäryys, taikka taktinen silmä huomaamaan että milloin niitä isompia liikkeitä kannattaisi/ehtii tehdä. :) Mutta eiköhän tämä tästä.
 
Minä ostin VF4:n vasta nyt käytettynä, ja puolen viikon peluun jälkeen voi jo antaa jonkin tasoista arviointia.

Ihan ensiksi puheet VF:n taistelusysteemin ylivoimaisuudesta muihin peleihin, eritoten tekkeniin verrattuna ovat täyttä pötyä. VF:n systeemi on erilainen, mutta ei todellakaan mitenkään muut taistelupelit nurkkaan jättävä. Itseasiassa itse pidän tekkenin tyyliä paljon parempana. Tosin tuskin pystyn antamaan aivan rehellistä arviota, olenhan tahkonnut PSonella tekken kakkosta että kolmosta helvetin paljon ja tämä on ensimmäinen Virtua Fighterini jos kolikkopelejä ei oteta laskuun.

Kiitos todella kiivaan vauhdin ja vielä 60Hrz moodin on taistelu aluksi täyttä kaaosta. Kun sitten pienten treenien jälkeen saa vihdoinkin jonkinlaisen otteen vastustajista huomaa, että itseasiassa hyökkäys on paras puolustus. Puheet hienoista väistöliikkeistä, torjunnoista ja vastaheitoista jäävät mäkeen kun hyökkään barbaarin tapaan vihollisen kimppuun kaikilla muistissa olevilla liikesarjoilla. Jännästi taistelut päättyvät aina aika tasaisesti, minä isken nappeja kuin hullu (mutta en nyt sentään newbie tyylillä, eli sattumanvaraisesti) ja vastustaja saa välillä iskuja sarjojeni väliin. Lopputulokset ovat aika poikkeuksetta tasaisia. Sensijaan tietokone tuntuisi melkein oppivan taistelussa. Joka johtaa ei niin kivoihintilanteisiin kun vastustus kasvaa. Sekuntia ennen kuin potkasen alas, kone torjuu. Heti kun painan torjuntanappia olen jo koneen heiton viemää jne jne. Lisäksi maassa makaava saa poikkeuksetta aina vastaiskun vastustajaansa. VF:n yksi lyönti, yksi potku tyylikin on periaatteessa aika tylsä, sillä samoja sarjoja toistamalla pääsee pitkälle ja helposti.

Tekemisen puute iskee aika lujaan kun jotain on jo saanut opittua. Ehkä VF:n tarkoitus on opetella hallitsemaan kaikkien hahmojen tyylit perusteellisesti ja sitten käyttää vastustajan heikkouksia hyväksi. No, saman voi tehdä tekkeneissäkin. Minut on vain namco hemmotellut kaikella peliensä mukana tulevalla extralla. Time attack, survival, teambattle ja tag olisivat jo perusmuotoja, mutta eivät VF:ssä. Lisäksi namcon vastaavasta löytyy enemmän hahmoja, aina kasa salaisuuksia ja extroja sekä kivana lisänä animaatiot. Tähän kaikkeen verraten on VF:n kumite ja AI -moodit tylsää kauraa, eivätkä edes mitään erityisen hauskaa.

No, kyllä tätä sinne 27.9 asti pelaa, kunnes rautanyrkki 4 tulee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan PSXGamer
Minä ostin VF4:n vasta nyt käytettynä, ja puolen viikon peluun jälkeen voi jo antaa jonkin tasoista arviointia.

Ihan ensiksi puheet VF:n taistelusysteemin ylivoimaisuudesta muihin peleihin, eritoten tekkeniin verrattuna ovat täyttä pötyä. VF:n systeemi on erilainen, mutta ei todellakaan mitenkään muut taistelupelit nurkkaan jättävä. Itseasiassa itse pidän tekkenin tyyliä paljon parempana. Tosin tuskin pystyn antamaan aivan rehellistä arviota, olenhan tahkonnut PSonella tekken kakkosta että kolmosta helvetin paljon ja tämä on ensimmäinen Virtua Fighterini jos kolikkopelejä ei oteta laskuun.

Ei kuulosta siltä, että olisit vielä kovin hyvin sisäistänyt VF-tappelusysteemiä, ja puolen viikon pelaamisen jälkeen se onkin aika mahdotonta. Tekken on tässä suhteessa aivan eri peli. Opit tekemään hienoja liikkeitä nopeasti ja yhden äijän hallinta sujuukin suht hyvin jo yhden illan harjoittelun jälkeen. VF:ssa sama asia voi viedä kuukausia (ikäväkyllä), mutta sen jälkeen rookiet eivät voi enää ainakaan hyppiä silmille.
 
Pakko kirjoittaa tänne meinaa muute hyvä peli kokonaan unohtua ;) . On muuten aika loistava peli,kun ostin pelin en ollut aiempia vf pelejä pelannut vaan täysin tekken puolella olin,mutta pakko sanoa et kyl tämä ttt:n hakkaa :p ,mutta t4 voi olla kova haastaja :rolleyes: .
Millä tasolla porukka nykyään on? Ite pelaan Jackyllä hard-tasolla(jos se nyt mitn vaikuttaa) ja olen 5th dan (win ratio 79%). Viikon olen vasta peliä pelannut.
 
Joo, mulla taitaa olla Jeffry 9th dan ja arcadea pelailen hardilla yleensä. Myöskin minulla on Lau 7th dan, Wolf 5th dan ja Akira 4th dan. Eipä ole nyt tullut vähään aikaan pelailtua, mutta kyllä se innostus sieltä vielä tulee.
 
Kannattaako tätä peliä ostaa, jos telkkari ei tue 60hz-moodia. Eli onko peli paljonkin hitaampi tossa 50hz-moodissa.
 
No ei todellakaa kannata ostaa. Peli kulkee ku täi tervassa ja palkit on paljon suuremmat. Siis ei kannata. :cool:
 
..

Onko jengi yleisesti päässyt Danien jälkeisille rankingeille? kaverin kanssa ollaan (lähinnä kännissä) pelattu Akira Adeptiksi ja Kage Championiksi... ihan jees pärjätään. Yksinään oon Akiralla vasta 4. Danilla (w% 93), kun ei oikean rankingin hemmoja meinaa löytyä millään vastaan.. :( Pari Dragonlordiakin on jo tullut vastaan ja niidenkin kanssa mennään lähes poikkeuksetta viidenteen erään..
 
oon pääsy 9th daniin saakka, ei jaksa enää...aika toistamaan itseensä:/

Kaksinpelit parasta antia...oon melkein yhtä hyvä kui kaverini, se on viel mua askeleen edellä, Jeffryllä:/

ei jaksa harjoitella...senkun vaan mäiskii
 
ihan totta. eilen piestiin pari high kingia- lähinnä vaan taas petyin.. että se kone osaakin olla tyhmä, ja toistaa vaan samoja patterneja koko ajan.. :( kaikkein naurettavinta on se, ettei se kone mahda sulle yhtään mitään jos vaan vedät evadea koko ajan.
 
Simmonen kysymys, jot näkeekö sitä mistään kuinka lähellä kumitessa olis seuraava dan???

ekaan daniin menee hyvin ko näkee ne expit...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jarvis
näkeekö sitä mistään kuinka lähellä kumitessa olis seuraava dan???

En ole varma että tarkoititko tätä,mutta se hommahan menee sillälailla daneissa,että jokaisen oman tasoisesta vastustajan voitosta saa +1 ja jokaisen oman tason vastustajalle häviöstä -1,kun on saanut +5 nousee seuraavaan daniin ja jos saa-5 laskee alaspäin yhdellä.
Sitä ei vissiin mistään näe että missä vaiheessa nämä +/- tilastot on?!!!?

Sitten kysyisin että onko kenellekään tullut dural kumitessa vastaan? Jos on niin millä tasolla olitte silloin?
Itse olen nyt 8th dan ja pelannut n.600 ottelua eikä ole duralia näkyny,paitsi arcadessa ja sielä voitin sen.Luin jostain et jos sen voittaa kumitessa niin sen saa sitten vs modeen valittavaksi.Voi olla että olen käsittänyt väärin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KMT


En ole varma että tarkoititko tätä,mutta se hommahan menee sillälailla daneissa,että jokaisen oman tasoisesta vastustajan voitosta saa +1 ja jokaisen oman tason vastustajalle häviöstä -1,kun on saanut +5 nousee seuraavaan daniin ja jos saa-5 laskee alaspäin yhdellä.
Sitä ei vissiin mistään näe että missä vaiheessa nämä +/- tilastot on?!!!?


Kiitos, just tuota tarkoitin ;)

Ihmettilin kovin tuossa joku päivä takaperin, kun aamulla aloitin pelaamaan ja voitin ensimmäisen kumite matsin
-> seuraavassa tuli ranking match, mutta sepä olikin häviöstä danin menetys?!?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jarvis
seuraavassa tuli ranking match, mutta sepä olikin häviöstä danin menetys?!?

Niin tai oletko varma että se ei ollut sen toisen hepun ranking match?! Sieltä alhaalta ne näkyy kun on taistelemassa kumitessa.Ei danin yhdestä häviöstä pitäisi tipahtaa vaan sitten se tippuu (en ole kylläkään kokeillut) kun tulee -5.
 
Ylös Bottom