Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 5

Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

dante_727 sanoi:
Ei nettiä ei ostoa :(


Niin kauan kuin mättöpeleihin ei voi taata 110% lagittomuutta niin mielestäni saavat pysyäkin poissa verkosta. Meinaan tässä vaaditaan sen verran tarkkaa komentojen syöttöä että jos kerran jättää lagin takia hahmo reagoimatta tms. niin helposti voi hävitä matsin jo sen takia.

Tämä taitaa ainoana pelinä lähteä julkaisussa matkaan, jostain pitää myös arcade tikku hommata. Tosin en osaa sellaista käyttää, mutta ajattelin nyt alkaa opettelemaan. :p
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Street Fighter 3 toimii netissä ihan hyvin. Sekin on ajoituksiltaan tarkka peli. Tottakai joidenkin vastustajien yhteys tökkii, mutta entä sitten? Ja varmaan on totta, että pikkuruinenkin viive pilaa pelin tarkkuutta, mutta sen voi hyväksyä. Ehkä VF olisi netissä "eri peli", mutta olisi se hemmetin hyvä peli silti. Todella harmi, että parhaasta mättöpelistä jää nettipeli pois.

Pakko silti hankkia. Tietysti. :p
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

OmigauMee sanoi:
Niin kauan kuin mättöpeleihin ei voi taata 110% lagittomuutta niin mielestäni saavat pysyäkin poissa verkosta. Meinaan tässä vaaditaan sen verran tarkkaa komentojen syöttöä että jos kerran jättää lagin takia hahmo reagoimatta tms. niin helposti voi hävitä matsin jo sen takia.

Kyllä se nettikoodi olisi ollut vaikka ihan sosiaalisten linkkien takia loistava lisä uusimpaan Virtuaan. Lagia tai ei.

Surullistahan tässä on se, että voin jo melkein taata, että Boxi-versiosta Live tuki löytyy. Haisee...
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Kyllä se nettikoodi olisi ollut vaikka ihan sosiaalisten linkkien takia loistava lisä uusimpaan Virtuaan. Lagia tai ei.

Surullistahan tässä on se, että voin jo melkein taata, että Boxi-versiosta Live tuki löytyy. Haisee...

Herra Zoukka siitä on ollut vain huhua siis Xo version nettipelistä..mutta kuitenkin jos sille tulisikin nii en näe mitään epätödennäköistä ettei sitä tulisi Ps3:lle ladattavana lisäosana... katotaa ny mitä tulevaisuus tuo tullessaa
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

dante_727 sanoi:
Herra Zoukka siitä on ollut vain huhua siis Xo version nettipelistä..mutta kuitenkin jos sille tulisikin nii en näe mitään epätödennäköistä ettei sitä tulisi Ps3:lle ladattavana lisäosana... katotaa ny mitä tulevaisuus tuo tullessaa
Nämä ladattavat lisäosat tulevat (oma spekulaatio) varmaan vielä olemaan kova kilpailu martikkeli tulevaisuudessa. Siitä vain uusia ideoita kehittelemään. :)
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Meni vähän maku ku katteli noita trailereita. Jokainen kenttä josta pätkää, niin saman kokoinen tarkkaan rajattu neliö. Kait se on sitten se VF:n juttu jota ei voi rikkoa, mutta odotin kyllä jotain raikkaampaa tuulahdusta tähänkin sarjaan. Sega on nykyään kyllä suoraan sanottuna varjo siitä mitä se parhaimmillaan oli.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Scatterbrain XO sanoi:
Meni vähän maku ku katteli noita trailereita. Jokainen kenttä josta pätkää, niin saman kokoinen tarkkaan rajattu neliö. Kait se on sitten se VF:n juttu jota ei voi rikkoa, mutta odotin kyllä jotain raikkaampaa tuulahdusta tähänkin sarjaan. Sega on nykyään kyllä suoraan sanottuna varjo siitä mitä se parhaimmillaan oli.
Kyl arenaan koot vaihtelevat. Kirsikkakukkakenttä on suurempi kuin painihäkki.
Jos haluat jotain "uutta" kenttäsuunnitteluun, kaltevat arenaat oli VF3:sssa, mut se ei toiminut.
En menisi sanomaan vielä viimeistä lausetta, pelaa peli ensin :)
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Pexi sanoi:
Kyl arenaan koot vaihtelevat. Kirsikkakukkakenttä on suurempi kuin painihäkki.
Jos haluat jotain "uutta" kenttäsuunnitteluun, kaltevat arenaat oli VF3:sssa, mut se ei toiminut.
En menisi sanomaan vielä viimeistä lausetta, pelaa peli ensin :)

Ehkä VF-faneille ois liikaa vaikkapa kentässä heiluvat jättimäiset terät, laavan päällä lepäävät riippusillat ja muut elementit, joita on nähty esim jo n. 10 vuotta sitten julkaistussa Die By The Swordin areenataistelussa. Jotain sen kaltaista uudistusta odottelin siis, ja videoissa oli vain samaa neliötä erilaisilla taustagraffoilla.

Eikö kukaan muu muka odottanut/odota (vaikka tuskin mitään ylläreitä enää tulee) jotain erilaista? Periaatteessa kun videon perusteella VF5ssa ei ole mitään uutta mielenkiintoista elementtiä mukana.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Sega on aina ollut konservatiivinen kenttäsuunnittelun suhteen, eikä yritä suunnitella mitään överikenttiä a la Tekken/DOA. Suunniteltu uudistus ei vastaa pelaajien odotusta, palataan takaisin toimivaan kaavan mm. VF3-kenttäsuunnitelussa kävi.
Itse odotan lähinnä pelimekaanikan ja hahmotasapainon hiomista ja pientä uudistusta, mikä on aina ollut VF-sarjan valttia. VF ei ole koskaan ollut efektimäisen kaunis, semmonen old school-mentaliteetti.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Scatterbrain XO sanoi:
Ehkä VF-faneille ois liikaa vaikkapa kentässä heiluvat jättimäiset terät, laavan päällä lepäävät riippusillat ja muut elementit, joita on nähty esim jo n. 10 vuotta sitten julkaistussa Die By The Swordin areenataistelussa. Jotain sen kaltaista uudistusta odottelin siis, ja videoissa oli vain samaa neliötä erilaisilla taustagraffoilla.

Eikö kukaan muu muka odottanut/odota (vaikka tuskin mitään ylläreitä enää tulee) jotain erilaista? Periaatteessa kun videon perusteella VF5ssa ei ole mitään uutta mielenkiintoista elementtiä mukana.
Odottelet noita asioita väärältä peliltä. VF:ssä otetaan miehestä mittaa, eikä siihen haluta sotkea satunnaistekijöitä tai muutakaan epäolennaista.

Se on kyllä totta, että VF5 tuo poikkeusellisen vähän uutta. Aikaisemmin jokainen Virtua Fighter on ollut selvästi erilainen (pl. VF4:n eri versiot). Pelaajakommenttien perusteella VF5 sen sijaan on huomattavasti vähemmän uudistava. Se on "vain" jatkokehitys nelosesta.

Syitä varmasti löytyy. VF4 oli jo "paras" mätkintä, joten uuden keksiminen on vaikeaa, kun uudistus voi ryssiä koko homman tasapainon. VF4 on supersuosittu Japanin pelihalleissa, joten tuttu kaava kyllä myy.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Olisi ihan kiintoisaa nähdä tässä pelityypissä kehittyneempää fysiikkaa; heiveröisellä hahmolla
voisi olla vaikeuksia heittää puolet isompaa ja raskaampaa hahmoa, lyönnit ja porkut otettaisiin
vastaan ragdoll fysiikoilla eikä kirveellä veistetyllä osumanottoanimaatiolla jne.

Nyt tämä on vain grafiikkapäivitys, kuten oli myös DOA 360:lla. (No oli siinä sentään verkkopeli...)
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

En nyt halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta pelatkaapas pojat oikeasti niitä mättöpelejä ennenkuin alatte toivomaan Virtua Fighteriin jotain vitun lava-pittejä ja heiluvia teriä. Niilläkun on mattöpeli-faneille yhtä paljon merkitystä kuin heluvilla tiss.... oho sori DoA fanit :p

En TAKUULLA ala luennoimaan VF:n nyansseista, mutta jos joku haluaa sivistyä niin kutsutaan Neo hätiin. Saatte selkäänne informaation koivunimen herralta.


Olisi ihan kiintoisaa nähdä tässä pelityypissä kehittyneempää fysiikkaa; heiveröisellä hahmolla
voisi olla vaikeuksia heittää puolet isompaa ja raskaampaa hahmoa, lyönnit ja porkut otettaisiin
vastaan ragdoll fysiikoilla eikä kirveellä veistetyllä osumanottoanimaatiolla jne.

Tämä eliminoisi taitoa liikaa. Mättöpelit perustuvat aina muuttumattomiin ja framen tarkkoihin kaavoihin. Pienikinä määrä satunnaisuutta murhaa peli-ilon. Fight Night taitaa olla lähimpänä kuvaustasi ? En ole tekstannut...
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Tämä eliminoisi taitoa liikaa. Mättöpelit perustuvat aina muuttumattomiin ja framen tarkkoihin kaavoihin. Pienikinä määrä satunnaisuutta murhaa peli-ilon.
Joo en usko että mikään nykyisistä pelisarjoista lähtisi noin radikaaleihin muutoksiin.
Mielestäni olisi kiehtovaa nähdä tappelupeli jossa pelattavuuden fokusta siirrettäisiin
ennakoitavuudesta juurikin 'satunnaisuuden' kautta reagointiin. Oikeassa tappelussa
on vaikea etukäteen miettiä sarjoja, lyöntikohdat aukeaa kehon reagoidessa iskuihin.

Vaikiaahan tuollaista olisi implementoida, ehkä sitten seuraavassa sukupolvessa jossa
laseri mittaa pelaajan koko kehon liikkeitä... :p
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Mielestäni olisi kiehtovaa nähdä tappelupeli jossa pelattavuuden fokusta siirrettäisiin
ennakoitavuudesta juurikin 'satunnaisuuden' kautta reagointiin.

"Satunnaisuus" tulee kyllä nykyäänkin siitä, ettet tiedä mitä vastustaja tekee seuraavaksi. Ja siihen pitää sitten aina reagoida.

Mutta kuten sanoit se oikeasti on mahdotonta toteuttaa kuten toivoisit. Ainakin niin, että peliä jaksaisi tahkota pitempään.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Mahdoton ja mahdoton. Kunnes joku keksii miten se tehdään. :p

Mätkinnät ovat aika jämähtäneessä tilassa. Eivätköhän ne jossain vaiheessa ota harppauksen johonkin suuntaan. Kunhan vain keksisivät mihin.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Tehdäänkö nykyisin enään Double Dragon, Final Fight tyylisiä mätkintöjä ?
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Mätkinnät ovat aika jämähtäneessä tilassa. Eivätköhän ne jossain vaiheessa ota harppauksen johonkin suuntaan. Kunhan vain keksisivät mihin.

Edelleen. En antaisi tuollaisia lausuntoja ellen olisi syventynyt johonkin tappelupeliin tarpeeksi perusteellisesti. Pähkinänkuoressa hyvä taistelupeli tarjoaa mahdollisimman monta vaihtoehtoa tiettyihin tilanteisiin. Siinäpä se.

Beat em up ei enää oikein voi kehittyä yhtään mihinkään muuten kuin niiden vaihtoehtojen lisäämisellä. Tästä jos poiketaan niin ei enää puhuta Beat em Upeista (Fight Night)


Super Smash sarja onnistui muokkaamaan genreä aika tiukalla tavalla, mutta sitäkään ei oikein voi "beat em upiksi" kutsua. "Smash em up" sopii :cool:



Tehdäänkö nykyisin enään Double Dragon, Final Fight tyylisiä mätkintöjä ?

Tehdään. Mutta ne on vaan paskoja (Turtlesit, Tekken spinoffit jne...) ei niistä puhuta.
 
Ylös Bottom