Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 5

Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Edelleen. En antaisi tuollaisia lausuntoja ellen olisi syventynyt johonkin tappelupeliin tarpeeksi perusteellisesti. Pähkinänkuoressa hyvä taistelupeli tarjoaa mahdollisimman monta vaihtoehtoa tiettyihin tilanteisiin. Siinäpä se.
Nuo nykyiset sarjat tuntuvat mielestäni liian 'teknisiltä'. Ne vaativat paljon ulkoaopettelua;
mitä voi counteroida ja miten, minkä liikkeen ehtii naputella mihinkin väliin jne.

Itselleni maistuisi peli jossa olisi enemmän sitä turpaanvedon meininkiä. Se nyrkkeilypeli
oli (demon perusteella) aivan liian hidastempoinen.

Yksi helppo kehittymissuunta olisi audiovisuaalisen realismin lisääminen; mustelmia, verta
ja ennenkaikkea LÄTISEVÄN LIHAN ÄÄNTÄ KUN RYSTY OSUU PALLEAAN....!

edit: Pois ne lasertulikipinäpallot jotka välähtelee osumissa. Ja noissa VF:n videoissa
jokaisesta osumasta tuli miltei identtinen 'räjähdysääni'. Olihan se oldskoolia, mutta voisi
sitä kyllä pikkuhiljaa uudistellakin.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Noniin eli ideanasi ei edes ollut teknisesti täydellinen mättö ;)

Kuvailemaasi peliä ei kyllä oikein tule mieleen. Lähimpänä voisi olla Mortal Kombat sarja ? Soul Calibur tai jopa Dead or Alive jota kyllä VOI harjoitella syvällisestikin, mutta toimii myös aivottomana "naputuksena".


Ykkösboxillehan tuli sen alkuaikoina joku mättöpeli jossa hahmot mustuivat ja veri lensi. Nimi ei muistu mieleen, mutta paska se loppuuna oli :p Joku Tao Feng tai jotain sinne päin...
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Edelleen. En antaisi tuollaisia lausuntoja ellen olisi syventynyt johonkin tappelupeliin tarpeeksi perusteellisesti. Pähkinänkuoressa hyvä taistelupeli tarjoaa mahdollisimman monta vaihtoehtoa tiettyihin tilanteisiin. Siinäpä se.

Beat em up ei enää oikein voi kehittyä yhtään mihinkään muuten kuin niiden vaihtoehtojen lisäämisellä. Tästä jos poiketaan niin ei enää puhuta Beat em Upeista (Fight Night)

Toisaalta liiallinen vaihtoehtojen määrä ei myöskään toimi, kun esimerkiksi halutaan ennakoida liikesarjoja tai muita monimutkaisempia kuvioita.

On vaikea kuvitella uutta erilaista kehityssuuntaa mätkintäpeleille, mutta pidän sitä silti ihan mahdollisena. Olihan aika, jolloin kolmiulotteinen mätkintä tuntui älyttömältä idealta, varsinkin, jos se ei tarvinut edes montaa nappia.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Olihan aika, jolloin kolmiulotteinen mätkintä tuntui älyttömältä idealta, varsinkin, jos se ei tarvinut edes montaa nappia.

Jees mutta se kolmiulotteisuus ei loppujen lopuksi erottanutkaan pelejä kuin grafiikaltaan kaksdee mätöistä.

Toisaalta liiallinen vaihtoehtojen määrä ei myöskään toimi, kun esimerkiksi halutaan ennakoida liikesarjoja tai muita monimutkaisempia kuvioita.

No toki järki pitää olla matkassa, mutta hiotuissa kokonaisuuksissa enemmän on "enemmän". Ja useimpia hyökkäyksiä ei tarvitse "arvata" vaan niihin reagoidaan.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

pziuz sanoi:
Nämä ladattavat lisäosat tulevat (oma spekulaatio) varmaan vielä olemaan kova kilpailu martikkeli tulevaisuudessa. Siitä vain uusia ideoita kehittelemään. :)

Minusta on aika naiivia ajatella, että jos jotain pelistä puuttuu niin "kyllä se sieltä ladattavana tulee". Varsinkin kun puhutaan niinkin suurista asioista kuin nettipeli.

Boxi versiolle on vain enemmän kehitysaikaa ja parempi nettipeli-systeemi (Live).
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Jees mutta se kolmiulotteisuus ei loppujen lopuksi erottanutkaan pelejä kuin grafiikaltaan kaksdee mätöistä.

Ovathan ne monessa muussakin asiassa erilaisia.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Alkuaikoinaan ? Tekken1 ja Virtua Fghter ??

Olivathan ne selvästi erilaisia pelejä kuin esim. Street Fighter 2. Tietysti yhtäläisyyksiä löytyy vähintään yhtä paljon kuin eroja.

Enkä tiedä miksi pitäisi tarkastella vain ekoja pelejä, kun voi katsoa mihin 2D- ja 3D-mätöt ovat kehittyneet.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Tehdään. Mutta ne on vaan paskoja (Turtlesit, Tekken spinoffit jne...) ei niistä puhuta.

Lähinnä ajattelin, jos yhdistäisivät Virtua Fighter/Tekken tyylisen mätkinnän ja nuo pelit joissa liikuttiin kentässä eteenpäin. Eli enemmän vapautta 'Story Moden' puolelle, eikä pelkkää kehässä taistelua. Toisaalta Fist2 ei ollut Exploding Fistin jälkeen niin hyvä, mutta.. Jotain uutta, eikä pelkkää parannettua grafiikkaa.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Hex sanoi:
Olivathan ne selvästi erilaisia pelejä kuin esim. Street Fighter 2. Tietysti yhtäläisyyksiä löytyy vähintään yhtä paljon kuin eroja.

Enkä tiedä miksi pitäisi tarkastella vain ekoja pelejä, kun voi katsoa mihin 2D- ja 3D-mätöt ovat kehittyneet.

Olihan aika, jolloin...

Tuon takia selittelin, että ei se muutos ollut kovin kummoinen ensimmäisissä 3D-mätöissä. Sidestep taisikin sitten vetää eroja jo enemmän. Ja reipasta vauhtia kasvanut liikkeiden määrä 3D-puolella.


Lähinnä ajattelin, jos yhdistäisivät Virtua Fighter/Tekken tyylisen mätkinnän ja nuo pelit joissa liikuttiin kentässä eteenpäin. Eli enemmän vapautta 'Story Moden' puolelle, eikä pelkkää kehässä taistelua.

Luulenpa, että panostusta tähän ei tulla näkemään kauheasti, sillä kuitenkin ne tappelupelit yleensä ostetaan ihmistä vastaan pelaamisen toivossa. Yksinpeli unohtuu todella nopeasti oli mättö mikä tahansa.

Jotenkin vierastan muutenkin koko ajatusta beat em upista yksin pelattavana. Ostakaa pojat God of War niin siinä on hyvää ja syvällistäkin yksinpelimättöä :)
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Luulenpa, että panostusta tähän ei tulla näkemään kauheasti, sillä kuitenkin ne tappelupelit yleensä ostetaan ihmistä vastaan pelaamisen toivossa. Yksinpeli unohtuu todella nopeasti oli mättö mikä tahansa.

Jotenkin vierastan muutenkin koko ajatusta beat em upista yksin pelattavana.

Muttakun Bruce Lee oli C64:sella aikanaan niin hyvä.. Ja Barbarian.. :D

Kyllähän niitä Double Dragoneitakin lähinnä kaksinpeleinä pelattiin, oli kiva mättää samalla puolella.. :)
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
En nyt halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta pelatkaapas pojat oikeasti niitä mättöpelejä ennenkuin alatte toivomaan Virtua Fighteriin jotain vitun lava-pittejä ja heiluvia teriä. Niilläkun on mattöpeli-faneille yhtä paljon merkitystä kuin heluvilla tiss.... oho sori DoA fanit :p

Ois kymmenen kertaa siistimpää counteroida vastustajan sarja, nakata huutava paskiainen laavaan palamaan tai käyttää etu hyväksi ja katsoa kuink nilkki silpoutuu teriin tuhannen verimössöksi ja sen jälkeen vielä v****lla kuulokemikrofonin kautta kaverin osaamattomuutta kun toistaa sitä minkä on jo useampaa kertaan kokenut. Edes joissakin kentissä. IMO.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Zoukka sanoi:
Minusta on aika naiivia ajatella, että jos jotain pelistä puuttuu niin "kyllä se sieltä ladattavana tulee". Varsinkin kun puhutaan niinkin suurista asioista kuin nettipeli.

Boxi versiolle on vain enemmän kehitysaikaa ja parempi nettipeli-systeemi (Live).
Liveä ei ole mielestäni edelleenkään todistettu paremmaksii nettipeli-konseptiksi...:rolleyes:
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

pziuz sanoi:
Liveä ei ole mielestäni edelleenkään todistettu paremmaksii nettipeli-konseptiksi...:rolleyes:

:rolleyes:

Ois kymmenen kertaa siistimpää counteroida vastustajan sarja, nakata huutava paskiainen laavaan palamaan tai käyttää etu hyväksi ja katsoa kuink nilkki silpoutuu teriin tuhannen verimössöksi ja sen jälkeen vielä v****lla kuulokemikrofonin kautta kaverin osaamattomuutta kun toistaa sitä minkä on jo useampaa kertaan kokenut. Edes joissakin kentissä. IMO.

Mortal Kombat.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Mika73 sanoi:
Muttakun Bruce Lee oli C64:sella aikanaan niin hyvä.. Ja Barbarian.. :D

Kyllähän niitä Double Dragoneitakin lähinnä kaksinpeleinä pelattiin, oli kiva mättää samalla puolella.. :)

:D :D :D

Kyllä se pään katkaisu oli aina hienoa:p Ja kyllä tuo pään potkiminen on myös mieleen jäänyt!

Prkl kun isoveli ja vanhempi serkkupoika laittoivat meikäläisen pelaamaan aina Bruce Leessä sumolla...Meni hermot kun se läski ei osannut käydä kyykkyyn:p (peliä pelanneet tietää miten siinä sitten kävi aina) International Karaten yksinpeli on jäänyt itselleni myös mieleen mukavana yksinpelinä. Pallojen kimmottelu on edelleen yhtä mielenkiintoista kuin tekkenin minipelit^10

Täytyy todeta Zoukka, että taidat pitää itseäsi melkoisena GrandMasterina, muuthan eivät ole pelanneet näitä pelejä koskaan;)

Sivuittain liikkumista ja sen myötä väistelyä voisi ehkä kehittää(en puhu VF-sarjasta), lisätä se kolmas ulottuvuus täydelliseen hallintaan.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Pari juttua, koska olen ylimielinen grandmaster, en koskaan erehdy enkä pidä muita juuri minään.

- VF:n genre ei ole beat 'em up vaan fighting (game). Doomikaan ei ole shoot 'em up. Tämä nyt oli pikkujuttu mutta toisinaan tulee häiritsevästi esille esimerkiksi erilaisten gaalojen ja "messujen parhaat" -listojen tuloksissa, joissa eri genrejen pelejä niputetaan kilpailemaan keskenään (esim. "kriitikoiden valinnat E3:n parhaiksi" - mätkintäpeleissä mukana Heavenly Sword, Spike TV - mätkintäpeleissä mukana God Hand...) Keskustelussa beat 'em upin voin kyllä hyväksyä mutta en sitä, että kaksinpelattavia mättöpelejä verrataan joihinkin "3rd person - action - adventure - rpg - best - evah" -genren yksinpeliseikkailuihin ikään kuin ne olisivat mitenkään järkevästi verrattavissa (Counter Strike on huonompi kuin Gradius V, molemmat ovat ammuskelupelejä mutta Gradiuksessa on parempi yksinpeli joten se voittaa)

- Satunnaisuus on toki aina hauska ja hyvä idea peligenressä, jossa voittajan tulee selvitä taidolla (hitaammille: parempi pelaaja voittaa). Eli EI.

- Laginen nettipeli kasvattaa fallistisen ulokkeen otsaan suunnilleen yhtä nopeasti kuin arcade stick, jossa ei kaikki napit toimi. Yhdyn kyllä siihen, että nettipeli tekisi pelin skenelle varmasti hyvää... tai sitten Arcticiinkin alkaa ilmestymään ketjuja, joissa netti-scrubut valittavat muiden pelaajien "cheapeista taktiikoista" ja kehuvat vieläpä katkaisevansa yhteyden, jos toinen tekee esimerkiksi liikaa heittoja. (mitäs mieltä mä nyt olinkaan... nettipeli vai ei nettipeliä...)

Enpä jaksa enempää whinettää. Sanonpa vaan, että vaikka PS3-alueella ollaan niin itse ajattelin odotella, että molemmat konsoliversiot ovat ilmestyneet ja valita sitten. Ainahan on mahdollista, että jompikumpi ryssitään jotenkin, vaikka AM2:n tietäen vaara siihen on melko pieni. Ja jos PS3 versio ryssitään niin eihän koko koneelle jää enää DMC4-universumin ulkopuolella yhtäkään hankkimisen arvoista peliä... ja mä kun niin haluaisin olla Sonyboy.
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Shinta sanoi:
- Satunnaisuus on toki aina hauska ja hyvä idea peligenressä, jossa voittajan tulee selvitä taidolla (hitaammille: parempi pelaaja voittaa). Eli EI.

Ne harvat pelaamani pelit joissa on ollut näitä "satunnaisuustekijöitä" ovat kyllä päinvastoin opettaneet, että pelaaja joka ei osaa vastustajan lisäksi lukea ympäristöään, ottaa 100-0 turpaan. Siinä vaiheessa kun itse opit lukemaan vastustajan tavan tulkita kentän heikkoudet ja vahvuudet, joutuu hän muuttamaan taktiikkaa ja taas jälleen itse joutuu mukautumaan uuteen tilanteeseen. Huono pelaaja jatkaa mukautumatta ja häviää, tai menee sekaisin eikä osaa vastata. Siinä on liikkeellä taitoa kyllä vähintään yhtä paljon kun pelkässä kombomättämisessä.

Ei sen satunnaisuuden tarvitse olla eri aikaan eri paikassa eri voimakkuudella räjähtäviä pommeja tai jotain vastaavaa "älytöntä" satunnaisuutta johon ei voi omalla toiminnalla vaikuttaa. Ja itse asiassa jos/kun tapahtumiin voi vaikuttaa, ei enää edes puhuta satunnaisuudesta. Sekö ei sitten enää ole omista taidoista kiinni miten pärjää?
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Puhuinkin satunnaisuudesta silleen yleisellä tasolla. Olisin toki voinut vähän tarkentaa mutta kun koko sanasta tulee aina mieleen ne lukuisat keskustelut tyyliin: "vähän olis siistii jos toinen tippuis joskus ekasta iskusta".

Scatterbrain XO sanoi:
Ne harvat pelaamani pelit joissa on ollut näitä "satunnaisuustekijöitä" ovat kyllä päinvastoin opettaneet, että pelaaja joka ei osaa vastustajan lisäksi lukea ympäristöään, ottaa 100-0 turpaan. Siinä vaiheessa kun itse opit lukemaan vastustajan tavan tulkita kentän heikkoudet ja vahvuudet, joutuu hän muuttamaan taktiikkaa ja taas jälleen itse joutuu mukautumaan uuteen tilanteeseen. Huono pelaaja jatkaa mukautumatta ja häviää, tai menee sekaisin eikä osaa vastata. Siinä on liikkeellä taitoa kyllä vähintään yhtä paljon kun pelkässä kombomättämisessä.

Olet oikeassa. Kyseinen "leikki-satunnaisuushan" löytyy jopa VF:sta ring outien muodossa ja tätähän minä en siis oikeastaan tarkoittanut. Oma ja vastustajan sijainti kentällä seiniin/reunoihin nähden on tärkeä osa peliä ja lisää syvyyttä (tehokkaammat seinäcombot ja ring outit) ja kuuluu toki aivan selvästi taidon ja pelin lukemisen piiriin.

Scatterbrain XO sanoi:
Ei sen satunnaisuuden tarvitse olla eri aikaan eri paikassa eri voimakkuudella räjähtäviä pommeja tai jotain vastaavaa "älytöntä" satunnaisuutta johon ei voi omalla toiminnalla vaikuttaa. Ja itse asiassa jos/kun tapahtumiin voi vaikuttaa, ei enää edes puhuta satunnaisuudesta. Sekö ei sitten enää ole omista taidoista kiinni miten pärjää?

Samoilla linjoilla ollaan, edelleen. Ei se olekaan satunnaista. Kysymykseesi oikeastaan vastasin jo: zoning/spacing on todellakin osa taitopeliä, enkä ole muuta väittänytkään. Minulle vaan "satunnaisuus" tarkoittaa juuri oikeata random-generaattoria ja sellaista en kyllä sulata. Puhuimme siis oikeastaan vähän eri asioista (kun minä aloin kommentoimaan satunnaisuutta vähän niin kuin omien mielikuvieni pohjalta, enkä ihan tarkkaan katsonut oliko siellä nyt jossain jotain oikean satunnaisuuden puolustajia) Nyt varmaan linjat ovat selvillä, eiks je?
 
Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]

Famitsun arvio: Virtua Fighter 5 (PS3, Sega): 9 / 9 / 9 / 8 - (35/40)
Ilmestyy Japanissa ensi viikolla. Saas nähdä, piristääkö laitemyyntiä.

Famitsun mukaan pelin voi asentaa osittain kiintolevylle latausaikojen nopeuttamiseksi.
 
Ylös Bottom