Vastaus: Virtua Fighter 5 [Hype]
Jees, VF tuli ja meni
Porukkaa oli kuusi, seassa muutamat tekkenistit. Ei menny ihan suunnitelmien mukaan, Pelaaja-lehden toimittajalla, Lassilla, sattui pieniä ongelmia matkalla joten saapui lähes tunnin myöhässä. Sillä aikaa Nordisk Filmin edustaja, Suman, esitteli meille PS3:sta ja sen ominaisuutta, oikeasti ei kiinnostanu koko konsolia, vaan tultiin pelaamaan VF:ää
Resistancea ja Motor Stormia testattiin sillä aikaa, ööh ei mitään sanottavaa peleistä.
Viimein Pelaajan edustaja, tuli paikalle ja odotus päättyi siihen. Heti syötettiin debug-koneeseen VF5-levy ja peli käyntiin.
Testattiin heti josko usb-adapterit toimivat, valitettavasti ne eivät toimineet
Se siitä kunnon testauksesta, meidän VF-ryhmä on HC-tikkupelaajia. Kyllä se pikkasen tunnelman latisti.
Heti mentiin VS-moodiin ja samalla käyntiin Lassin kanssa keskustelua VF:stä, pelimekaanikasta, kulttuurista ja vertailua aiemmasta VF:stä. Heti ensimmäiseksi iski grafiikat, erittäin yksityiskohtaiset hahmot ja valaistukset. Grafiikasta en osaa sanoa enempää kun keskityttiin pelaamiseen. Peliä pelattiin 720p moodissa.
Vaikea sanoa pelattavuudesta kun ollaan pelattu aiempaa sarjaa tikuilla, ainakin silmiin iski heittojen freimit. Heittoa on vaikeampi syöttää sillä se on yksinkertaisesti hitaampi kuin aikasemmin. Meidän pelityyli muistutti lähinnä VF Evoa kun sitä ollaan pelattu. Hahmojen kokoerot näkyvät selvästi, myös fysiikassa se pitäisi näkyä meinaan komboissa. Jeffry, suorastaan jättiläiseltä näytti, oli ainakin kaksi kertaa pidempi kuin pelin pienin hahmo, Eileenia.
Pelattiin vuorotellen ja keskusteltiin pelistä ja välillä läppää lensi (myös alyttömiä). Manjimaru oli meidän teoriamies
(heiton nopeus (ei 0 framea)) < ( (hyökkäyksen nopeus)/2 + heittäjän frame-etu) neliöjuuri potenssiin jotain ja Neochu meidän käyttännön mies, kuin kaksi eri marjaa.
Uudet hahmot, Eileen ja El Blaze, tuovat nopeutta peliin! El Blaze on häkellyttävän nopea! Mies juoksee edestakaisin ruutua ja välillä tekee lentää itse ring outiin. Eileenistä, hänen poketuskombot muistuttavat lähinnä DOA:n PPK-alkuisia kombostarttereita. Uutta Offensive-liikettä ei päästy hyödyntää, oikeastaan ei osattu tässä vaiheessa sitä.
Testasin lähes kaikilla hahmoilla, ei mitään pro-peliä
Wolf soveltui jotenkin pädipelaamiseen. Aoin tyyli oli sitä odotettua Evo-aikoja, reversalin kyttäystä ja viiveet.
Kentät oli ihan nättejä, taisteluareenan teräshäkistä kirsikkalehtiä tippuvaan puutarhaan jossa linnaa näkyi taustalla, kaunista. Turpasessiot pyörii, Neochu kauhuissaan liikelistan määrästä. Jonkin verran uusia liikkeitä tullut, muttei "kauheita" määriä. Harmi, useilla ryhmän jäsenillä
petti printterit siinä päivänä (mulla musteet loppu, Manjilla ei toimi), oltaisiin päästyy testaamaan lisää uusia liikkeitä varsinkin uusilla hahmoilla. Itse yritin opetella ulkoa Eileenin ja El Blazen listat huonolla menestyksellä ja lopuksi tuli heitetty päästä, hehe.
Pelistä, mekaanikasta ja muutoksesta on summattu VFDC:n sivuilla, en enempää osaa sanoa ennen kuin saan pelattu kunnolla. Päivitys on riittävä oikeutaakseen "5" numeron pelisarjassa, toisin kuin EA:n vuosikertajulkaisussa.
Muutama session jälkeen oli aika pistää pillit pussiin. Sessiosta jäi hyvä mieli, kiitoksia Pelaaja-lehden Lassille ja Nordisk Filmin Sumanille!
Liian kalliiksi tulee hankinta, odotan et joku meistä ryhmästä hankkii ja tulen lokkina paikan päälle
Loppujen lopuksi, ps3 ei ollu sen kummallisempaa hypensä nähden, ei mikään jumalan asemassa oleva konsolia. Ihan peruskonsoli boksi360 rinnalla.
Lisää mietteitä löytyy täältä, varmasti tulee
http://arctic-charge.com/forum/viewtopic.php?t=50&start=75&sid=1fa3c1b4dc210c496046c3bbf1ee60df
VF-porukat pistävät syvempiä analyysiä.
Oliver sanoi:
Muistakaa kysäistä Tekkeniä testattavaksi kanssa.
Vasta ensi viikolla saadaan tekkeni jolloin tekkenistit käyvät testaamassa ja antamassa mietteitään.