Se että potkitaan jengiä pihalle on harmillista, mutta ei peliteollisuuden nykytilanteessa yllättävää.
Se mikä on vähän yllättävää, että julkaistaan uusi VR Headset ja sitten suljetaan sille pelejä kehittävä studio. Toisaalta ehkä siellä oli studion sisäisiä ongelmia niin paljon, että tämä oli helpompi tie ulos. Ei tainnut London Studio saada yhtään PSVR2 peliä ulos?
Ei oo näemmä London Studio saanut yhtäkään peliä ulos sitten 2019 vuoden. Muutenkin katalogi näyttää vähän sellaselta et ei tuolta kyllä kovin helposti mitään merkittäviä nimikkeitä löydä, pääasiassa tekivät Singstaria ja PS3 aikoina niitä Eye-kameralla toimivia pelejä. PS4 sit oli PSVR pitkälti pelkästään fokuksessa ja sekin tais jäädä vähän laihaksi, ottaen huomioon et heidän nimen alla on vaan laitteen mukana toimitettu PSVR Worlds ja Blood & Truth, joista jälkimmäinen tosin taisikin olla sit kuitenkin ihan pätevä teos. Uskoisin kuitenkin ite et studion sisäset ongelmat varmaan aiheutti sen et projekteja oli vaikea saada lähtökuoppia pidemmälle, ja helpompaa oli sit vaan vetää töpseli seinästä. Ikävä työntekijöille, mut valtaosalta pelaajista unohtuu myös aina sekin ikävä realiteetti et ei tälläkään alalla hyväntekeväisyyttä olla tekemässä.
Sony myös hiljattain kertoi blogipostauksessa et on suunnittelemassa PSVR2 jonkinlaista PC-tukea. Sen enempää ei maininnut et mitä tää sit käytännössä tarkoittaa, mut mainitsi et tämän vuoden aikana saavat toivottavasti ulos. Oon ite vähän sitä mieltä et tää on ehkä isoin palvelus mitä Sony voi noille laseille tässä vaiheessa tehdä, ja mun kiinnostus niitä kohtaan herää oikeastaan vasta siinä vaiheessa kun ne toimii molemmilla, sekä PS5 että PC:llä. Uskosin että moni muu on kanssa samoilla linjoilla jos omistaa pelikelposen PC:n ja PS5:n.
Also Arizona Sunshine 2 free update released, new details on Soul Covenant.
blog.playstation.com
Mut jokatapauksessa VR painii edelleen samojen ongelmien kanssa minkä kanssa se on paininut koko elinkaarensa ajan. Laseja ollut tarjolla markkinoilla kohta 8 vuotta ja teknologia alkaa olemaan varmaan ihan justiinsa jo siinä pisteessä et ei tartte tonnia upottaa settiin saadakseen pätevät vehkeet. Ongelmana on kuitenkin se et kohderyhmä on mulle vieläkin vähän mysteeri, todennäköisesti se on ne kaikista kovimmat pelaajat jotka on valmiita myös upottamaan sitä rahaa näihin juttuihin, sillä konsolin hintaset lasit on monelle sellasen kuulonen investointi et ne jää välistä. Etenkin kun ongelma oli, on ja nähtävästi tulee tulevaisuudessakin olemaan se sisältö. VR:lle ei oo vieläkään kukaan uskaltanut omistautua siihen malliin et sinne oikeasti tehtäis niitä kovan budjetin pelejä jotka on sen verran laadukkaita et jengi olis valmiita maksamaan sen hankintahinnan laseista. Kukaan ei vaan oikeen uskalla sitä ensimmäistä askelta tehdä, koska siinä ei vaan yksinkertasesti taida olla taloudellisesti yhtään mitään järkeä, koska ei sellasta yksittäistä nimikettä varmaan ole edes olemassa joka sais porukan ryntäämään kaupoille ostamaan konsolin hintaset lasit. Sony on ihan useemmankin laitteen voimin tehny saman liikkeen et ne tekee ihan kivaa rautaa, mut sit softatuki jättää liikaa toivomisen varaa siinä suhteessa että se rauta liikkuis sieltä hyllyiltä (PSP, PS Vita, PSVR ja myyntilukuja nykyseltään katsoessa PSVR2 seuraa samaa polkua).
Paitsi ehkä GTA 6, mut sillonkin sen pelin tuotot jäis miljooniin, eikä miljardeihin. Todennäköisesti.