Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mites sait peruttua?
Onko tähän käännetty tekstitykset ja valikot suomeksi?
Yhden illan pelaamisen jälkeiset alkufiilikset alla. Ei sisällä juonispoilereita, mutta jos haluaa löytää ja kokea kaiken ihan itse, niin kannattaa harkita lukemista tästä eteenpäin.
Heti alkumetreistä lähtien tarinalle ja toiminnalle luodaan vahva ja vaikuttava pohja. Tämä osui ja upposi, itsekin kun olen 6-vuotiaan tytön isä. Käytännössä heti ensimmäisen tutorial-tehtävän jälkeen kaupunki on avoin ja kukaan ei pakota jatkamaan pääjuonta. Itse käytin tilaisuuden hyväksi ja tutustuin kaupunkiin lähemmin.
Ja se kaupunki. Voi dammit kun se on iso ja hyvännäköinen. Ja sitä tekemistä riittää. Siis järkyttävä määrä minipelejä, kerättävää, spotattavaa ja suoritettavaa. Me like very much! Erityisesti hymyn suupieliin toi Foursquare-tyyppinen sovellus jossa tietyissa paikossa loggaamalla voit päästä kyseisen paikan "pormestariksi". Ihan kuin Fourssquaressa Olen pyrkinyt lukemaan tästä pelistä etukäteen mahdollisimman vähän, joten tämäkin tuli täysin yllätyksenä.
Ajotuntuma on omasta mielestäni ihan hyvä. Tällaiseen avoimen maailman peliin sen ei tarvitse todellakaan olla realistinen ja tässä pelissä se onkin juuri hyvä näin. Oli oikeastaan pieni yllätys, miten paljon tämä peli muistuttaa GTA-sarjaa. Kärjistettynä tämä on GTA lisättynä hakkerointi-ominaisuuksin.
Monipeliä en testannut, mutta pikainen vilkaisu näytti, että myös sille puolelle saa uppoamaan monia tunteja. On yhteistyötä vaativia tehtäviä ja on 1 vs 1 actionia. Kaikkialta vaan pursusi jumalaton määrä tekemistä. Puhelin on tehtäviä täynnä, valikoista löytyy monipelit, valikoista löytyy myös todella laajat hahmon kehityspuut ja minne vaan katsot kaupungissa, niin aina löytyy tekemistä.
Hieman olin ristiriitaisissa tunnelmissa, kun otin ensimmäisen "digitripin". Se on irrallinen kokemus eikä ollenkaan linjassa "vakavaan" juoneen, mutta toisaalta trippi oli uskomattoman hauskaa viihdettä. Eiköhän kaikki mikä on hauskaa on sallittu open-worldeissa
Kaiken kaikkiaan, kyseessä on massiivinen ja viihdyttävä paketti jossa tekemistä riittää joka makuun.