Vastaus: Watch Dogs
Pari tuntia takana ja ei valitettavasti herätä hirveästi innostusta edes jatkaa peliä, tökkii vain niin paljon. Tuo "hakkerointi" jolla peliä myydään on aivan naurettavaa touhua, pelkkää neliön painamista, ja sekin on esim. takaa-ajo tilanteissa tehty mahdollisimman helpoksi, peli alkaa piippaamaan kun vihollisen auto on otollisessa kohtaa. Painat siis neliötä ja saat slo-mo kuvaa kun autot törmää tolppaan tai toisiinsa, alkuun toki hienon näköstä mutta sen kymmenennen kerran ei niinkään enää.
Onko tosiaan niin että nuo pelin sivutehtävät on niitä rikosten ehkäisyjä ja jengipiilopaikkoja? Ne alko jo kyllästyttää kun ne rikosten estotkin ovat käytännössä aina sitä että olet kulman takana kärkkymässä ja odotat että ruutuun tulee punainen teksti jolloin käyt päälle.
Kokeiltiin myös tuossa tuota 8 pelaajan freeroamia, meitä oli tosin kaksi, mutta huomattiin silti hyvin nopeasti että freeroam ei tarjoa oikein mitään, siellä ei ole sivutehtäviä eikä mitään mikä pitäisi pelaaajat kiireisenä. Voisi sanoa että se on köyhän miehen GTA Online, selkeästi Ubisoft on sitä tässä hakenut takaa mutta epäonnistunut siinä täysin, kaupunki on vain aivan tyhjä ja ei siellä edes ole mahdollisuutta samanlaiseen touhuun kuin GTA:ssa joten luovuus ei pääse vauhtiin, ainoat kulkuvälineet kun on autot ja prätkät niin ei siinä paljoa voi tehdä muuta kuin aiheuttaa tuhoa, joillekin se on varmaan coolia mutta kyllä se alkaa tympimään sen 10 minuutin jälkeen.
Bugeja kyllä löytyy, Kopi hyppäsi auton katolle seisomaan ja itse lähdin ajamaan, ja vaikka menin minkälaista rallia autolla, siellä katolla se Kopi pysyi kuin liimattuna
Vaikka vedin täysillä seinään, kaveri ei tippunut kyydistä. Ja Kopi kun oli hosti, niin en välillä pystynyt ostamaan pelin kaupoista mitään, sattumalta löydettiin yksi kauppa josta pystyin ostamaan aseita, mutta muissa oli teksti "shop unavailable". Voin profiloida kadulla tallaajia mutta en voi hakkeroida pankkitilejä, mutta pelin hosti pystyi. Mitä järkeä tehdä freeroam jos hosti on ainut joka voi asioita tehdä, muut seuraavat vierestä peukalot suussa.
Vihollisten AI on myös todella vaihtelevaa, äsken olin jengitukikohdassa, ja vaikka paikan pomo ei tiennyt että olen siellä eikä tienneet muutkaan vihut, niin tein ilmeisesti jotain ja pomo sinkaisi karkuun. Hauskaa oli se että se pomo oli ainut joka lähti karkuun, muut olivat tietämättömiä kaikesta, niin, ja pitäisi varmaan sanoa että mun ja pomon välissä oli kaksi kerrosta betonilattiaa välissä ja se ei olisi voinut millään huomata mua mutta peli päätti näin niin sillä mentiin
Homma eteni niin että se pomo ajoi paikasta ulos autolla noin 20m, pysähtyi, hyppäsi ulos autosta keskellä tietä ja lähti juoksien karkuun vaikka tie olisi ollut auki.. loppuko siltä bensa vai mitä se meinas?
En suosittele tuhlaamaan rahaa tähän peliin, odottakaa hetki niin eiköhä sieltä jotain parempaa tule markkinoille viimeistää syksyksi. Tämä peli on kyllä oikea hype Titanic, hirvee hehkutus mutta karille mentiin ja kovaa