Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Watch Dogs

Vastaus: Watch Dogs

Autolla ajaminen ei ole parasta a-luokkaa, mutta luulisin tulevani toimeen sen kanssa.

Tähän voi kyllä samaistua. Ensimmäinen fiilis, kun autolla lähdin ajamaan, että "mitäs v*ttua?", kun ajomalli oli "vähän erilainen" esim. GTA 5:een verrattuna. Pelailin eilen kaksi sellaista 2-3 tunnin sessiota ja jo toisella käynnistyskerralla se ajaminen alkoi luonnistaa paremmin. Kyllä siihen tuntuisi tottuvan, kun vähän opettelee, vaikkei se nyt ihan nautinnollisen sulavaa olekaan.

Muuten voin kyllä ensitestien perusteella sanoa tykkääväni pelistä. Hakkerointi ei ole monimutkaista, mutta tuo kivan "uuden jutun" peliin. Kaupunki tuntuisi kivan isolta ja jo ensimmäisen alueen vapauttamisen jälkeen tuntuu olevan paljon erilaista tekemistä ja katselemista. Eilisen 5 tunnin pelaamisen aikana tein yhden juonitehtävän ja katselin sitten kaikkea muuta. Kyllä tämän kanssa tulee aikaa kulumaan ja kivaa olemaan!
 
Vastaus: Watch Dogs

(ps4) Ihan hyvältä peli vaikuttaa, grafiikkakin on oikeestaan parempaa kuin ennakkojen perusteella ajattelin, päivä näkymä on vähän lattea mutta ihan toimiva kaikkinensa. Tuota autojen ajettavuus kohinaa en oikein ymmärrä, joka pelissä ajettavuus on hiukan erilainen ja minusta tässä on ihan toimiva ajettavuus (jos jotain huonoja ajettavuuksia etsii niin kannattaa kääntyä vaikka saints row 3 pelin puoleen mutta sekin kanssa tuli lopulta toimeen...kummasti sitä sopeutuu..)
Mun makuun kyllä voisi olla vielä löysempi fysiikka mallinnus (riippuu kovasti toki autosta, jenkin on aika löllöjä) mutta noin muuten autoissa on kyllä painon tunnetta että en kyllä "raiteilla meneväksi arcadeksi" tätä sanoisi.
Jos autoista jotain miinusta voisi sanoa niin äänet on kyllä melkein kaikissa ihan munattomia ja äänentaso alhainen verttattuna muihin ääniin pelissä.

Ubisoftan serverit kyllä aiheutti harmaita hiuksia, meni varmaan tunti että sai ladattua kaiken oheismatskun peliin ja senkin jälkeen tökki kirjautuminen ubille :mad:

Kontrollien suhteen olisi kyllä hyvä ollut jos nappien paikkoja olisi voinut vaihtaa, käsijarru on oudosti O näppäimessä ja samoin esteiden yli hyppääminen tai kiipeily "parkour" näppäin olisi kivempi olla X:ssä.. turhan helposti tulee muitakin väärinymmärryksiä kontrollien kanssa näin alkuun mm. ase lipsahtaa esiin ihan turhaan.
 
Vastaus: Watch Dogs

Watch Dogs ei ole näyttäytynyt koko laajuudessaan kenellekkään tässä ketjussa. Ensimmäisen illan perusteella ei arvosteluja vielä kirjoitella.

Ei ehkä arvosteluja pysty kirjoittamaan, mutta ensifiiliksiä kyllä. Ja jos peli ei jo alussa saa otteeseensa niin miten sitä silloin jaksaa jatkaa? Sen parituntisen aikana kun pelailin, en pystynyt tekemään kuin yhden päätehtävän sen alun pakollisen jälkeen, jotenkin ei vain tullut sellaista oloa että kiinnostaisi jatkaa. Se on tuo tarina ja itse pelihahmo joka laittaa kampoihin ehkä eniten.

Käytinkin sen lopun ajan illasta tekemällä näitä satunnaisia rikosten estämisiä jotka olivat jostain syystä kaikki samaa sorttia, aukeaako niitä lisää vai onko ne tuossa? Eikö tässä pitänyt olla myös oikein kunnon tarinallisia sivutehtäviä, toki kun olen niin alussa niin ei välttämättä ole vielä auki, vai onko ne sivutehtävät juurikin noita rikosten ehkäisyjä? TotalBiscuit myöskin ihmetteli, että miksi esim. jengipiilopaikoissa on tavoitteena kolkata jengipomo, mutta samalla voit teurastaa ne kaikki muut jengiläiset, kunhan se pelin ilmoittama pomo ei kuole, jos se kuolee -> Mission failed. Samaa ihmettelen minäkin, peli on niin epäjohdonmukainen että tuntuu otsaan kertyvän sellainen rustokerros kun facepalmaa niin rankasti välillä. Voit myös ajaa autolla aivan päättömästi, rellestaa ihan hulluna ajaen ihmisten ja irtaimiston yli ja kukaan ei välitä, mutta aijai kun otat vahingossa pistoolin esille niin koko kaupunki sekoaa :D

Mielestäni tälläinen kostotarina ei oikein sovi tälläiseen pelityyliin, samalla kun yrität kostaa itsellesi aiheutuneet tragediat (jotka olet tavallaan itse itsellesi aiheuttanut rikollisilla toimillasi) aiheutat surua "muille" tappamalla säälimättä satoja ellei jopa tuhansia ihmisiä pelin aikana, immersion kannalta vähän huono juttu.

Sain muuten tunnin aikana hakker-, ei anteeks, neliötä painamalla tehtyä 20000 dollarin tilin, mihin käytän sen rahan?

Välillä peli on kyllä ihan hieno ja sitä on mukava pelailla mutta sitten yllättäen naamaan lentää joku kahden kilon siika rikkinäisen ja kömpelön pelimekaniikan muodossa, ja sitä alkaa miettimään että mitäs muuta sieltä pelikirjastosta löytyikään. Nojoo, ehkä tämä peli ei vaan ole mulle vaikka yleensä pidänkin avoimen maailman peleistä, täytyy viedä vaihtoon kun tulee jotain muuta, ellei sitten peli imaise sisäänsä.
 
Vastaus: Watch Dogs

mutta noin muuten autoissa on kyllä painon tunnetta että en kyllä "raiteilla meneväksi arcadeksi" tätä sanoisi.

Tämä riippuu ihan tähtäysavustuksen tasosta. Se kun on täysillä, niin autot kääntyy kuin ratikat. Tähtäysavustus minimiin ni on ihan toisenlainen ja keskikohta on myös ajotuntumassa keskivaiheilla.
 
Vastaus: Watch Dogs

No minun mielestä olisi äärettömän tylsää jos joutuisi oikeasti hakkeroimaan jotain liikennevaloja...kyllä kunnon hakkeri on tehnyt kuin tuossa siten että hakkerointi on jo tehty ja nyt vaan käytetään järjestelmiä takaportin kautta kuten lystää :) Ja tämä on peli, pelin säännöt, ei reaalimaailmaa ;)
 
Vastaus: Watch Dogs

Nintendo Wii U saa oman versionsa sitten joskus. Nähtävästi se nyt kovasti harmittaa ja tekee mieli painaa peliä alas kaikin voimin.

Joo...ei mitään hätää. Toki se olisi myös Wii U omistajien voitto, jos peli olisi mahdollisimman hyvä. Ei niitä laatujulkaisuja ole Wii U:llekkaan yhtään ylimääräistä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Meitä on niin moneen eri junaan. GTA:ssa tuli vedettyä juonta kun siellä ei vain jaksanut tehdä mitään muuta ja koko peli oli niin tylsä. Tässä meni ekat 2h vain kaikkeen muuhun kuin juoneen.

Ei se GTA huono ole, mutta ei se sen kummoisempi ole kuin tämäkään.

Tuntuu kaikki open worldit toistavan todella nopeasti itseään.
Samat fiilikset täällä, tarinan eteneminen on jäänyt vähille kun muuta mielenkiintoista niin paljon, tässä kyllä tuntuu mukavammalta pyöriä eripaikoissa kuin Gta:ssa, aina löytyy jotain. Molemmat mahtavia pelejä ja toisistaan erillaisia, en halua viellä lähteä arvioimaan kumpi oikeasti parempi, mutta ainakin peli parhaimmistoa PS4:selle mitä on tarjolla WD, varsinkin jos tykkää openworld peleistä. Autojen käytös muuttuu aika hyväksi kun pistää tähtäys avun minimiin ja kässärillä sen jälkeen paljon mukavempi käännellä myös :cool:.
 
Vastaus: Watch Dogs

Autojen käytös muuttuu aika hyväksi kun pistää tähtäys avun minimiin ja kässärillä sen jälkeen paljon mukavempi käännellä myös :cool:.

Täytyypä kokeilla tuota kikkaa, jännä miten tähtäysapu vaikuttaa auton ajettavuuteen :confused:
 
Vastaus: Watch Dogs

Täytyypä kokeilla tuota kikkaa, jännä miten tähtäysapu vaikuttaa auton ajettavuuteen :confused:

Se liittynee siihen, että hitaasti ajaessahan ruudulla näkyy tähtäin. Ja ilmeisesti tässäkin voi ajon aikana ammuskella, jolloin tähtäysapu myös auttaa autoa pysymään vakaampana ja hanskassa. Eli mutkiin mennään kiskoilla tietyn linjan mukaisesti.
 
Vastaus: Watch Dogs

Se liittynee siihen, että hitaasti ajaessahan ruudulla näkyy tähtäin. Ja ilmeisesti tässäkin voi ajon aikana ammuskella, jolloin tähtäysapu myös auttaa autoa pysymään vakaampana ja hanskassa. Eli mutkiin mennään kiskoilla tietyn linjan mukaisesti.

Luulin että se tähtäin on profilerin tähtäin
 
Vastaus: Watch Dogs

Oletteko muut huomanneet saako mistään kohtaa otettua pois sitä sinistä viivaa, mikä näkyy tiessä kun laittaa waypointin jonnekin? Pikku juttu, mutta itseä tuo häiritsee. Riittäisi kun minimapissa näkyisi opasteet.

Muuten kolmen tunnin pelin jälkeen aika hämmentynyt fiilis. Tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta, grafiikat ovat sekoitus hyvää ja keskinkertaista, kontrollit lienee vaan totuttelukysymys ja tekemistä riittää. Eri asia on jaksaako se tekeminen juonen ulkopuolella pitkään kiinnostaa.

Kuten joku aiemmin sanoi, tästä paistaa läpi tietty ubisoftmaisuus. Tekemistä on paljon mutta suurin osa on saman toistoa. Itse kaipaan tarinavetoisia sivutehtäviä, joita monissa open world peleissä näkee. Jospa niitäkin tulisi kun pidemmälle pelaa.
 
Vastaus: Watch Dogs

Ubisoftan serverit kyllä aiheutti harmaita hiuksia, meni varmaan tunti että sai ladattua kaiken oheismatskun peliin ja senkin jälkeen tökki kirjautuminen ubille :mad:

Arvaappa menikö hetki päästä eilen AC4:BF servereille, onneksi pääsin. Tämä peli tulee ostettua, mutta levyversiona ellei Storeen tule jotain alennusta. Ihan ei huvita maksaa 69,95€ digitaalisesta versiosta, niin kiire pelin saannilla minulle ei ole. Saattaa hyvinkin mennä syksyyn tahi loppuvuoteen riippuen miten nopeasti hinta tippuu (veikkaisin ensi vuotta jos vertaa AC4:BF hinnankehitykseen).
 
Vastaus: Watch Dogs

Arvaappa menikö hetki päästä eilen AC4:BF servereille, onneksi pääsin. Tämä peli tulee ostettua, mutta levyversiona ellei Storeen tule jotain alennusta. Ihan ei huvita maksaa 69,95€ digitaalisesta versiosta, niin kiire pelin saannilla minulle ei ole. Saattaa hyvinkin mennä syksyyn tahi loppuvuoteen riippuen miten nopeasti hinta tippuu (veikkaisin ensi vuotta jos vertaa AC4:BF hinnankehitykseen).

Osta Jenkki storen puolelta niin saat heti halvemmalla...
 
Vastaus: Watch Dogs

Eilen töiden jälkeen aloittelin pelaamisen ja lopettelin siinä puolen yön maissa, eli n. 8h tuli pelailtua. Ensimmäisen päivän ajatuksia:

Välillä tuntui että peli on jäänyt hieman kesken eikä olisi ollut lainkaan pahitteeksi hioa sitä vielä hieman ennen julkaisua. Esimerkiksi Aidenin sulava parkour-liikkuminen voi tyssätä kun ensin hyppää 3 metrisen aidan yli ja aidan jälkeen onkin muutama autonrengas joita ei pääsekkään ylittämään. Ei muuta kuin uudestaan hyppy korkean aidan yli ja toisesta kohdasta jälleen takaisin ettei pahat renkaat ole enää menon tiellä. Korkeilla paikoilla kulkiessa tuntuu että pääsankarilla on jonkinlainen itsemurhavietti kun hän täysin huoletta hyppää kuolemaan jos vaikka vahingossa vetää ympyrä pohjassa väärästä kohtaa ja hyppää kaiteen yli, ehkä olis ollut hyvä että hahmo voisi tarrata kiinni kaiteesta tms. tällaisissa tilanteissa. Paljon mussutettavaa tästä löytyisi... mutta pelistä kyllä pidän sen virheistä huolimatta.

Autot käyttäytyvä mukavasti kun tähtäysapu on minimillään, itseasiassa jopa realistisemmin kuin monessa muussa pelissä. Mutkaan ei voi vetää täysillä koska keskipakoisvoimat sinkoaa auton kuskeineen tangentin suuntaan. Pelissä on mukava miettiä, vaikkakin hieman itseään toistavissa, minipeleissä kuinka vaikkapa rosvopomon käy kolkkaamassa, tekeekö sen pyssyt laulaen autoja räjäytellen vai taktisemmin pikku gadgetteja käyttäen tai vaikkapa hiipimällä ja väistelemällä. Mielestäni tämä on kovin virkistävää että voi itse vaikuttaa siihen kuinka tehtäviä ratkaisee. Hakkerointikin on alussa yksinkertaista neliön painamista, mutta kyllä siinäkin hiki ja kiire ja haastavuus tulee pelin edetessä, onneksi ei tarvitse enempää nappeja kuin yhden. ;)

Ajaminen, aseet, hakkerointi jne. kehittyy mukavasti pelin edetessä, ja ainakaan vielä ei ole tylsää tullut. Enemmän ja enemmän tuntuu hallitsevan Chicagoa ja se vasta onkin mukavaa tällaiselle jumalsyndroomaiselle. Grafiikka on ihan ok tasoa ja erityismaininta Chicagon läpi välillä puhaltavalle tuulelle joka saa puut heilumaan hienosti. Tätä lisää kiitos.
 
Vastaus: Watch Dogs

Osta Jenkki storen puolelta niin saat heti halvemmalla...
Sain tarpeeksi säädöistä PS3:n aikana kun luottokortit lakkasivat pelittämästä jenkkistoressa. Joten en ole sen jälkeen nähnyt vaivaa alkaa säätämään (ostamaan us store creditlipareita jostakin puljusta x). Ei ole kiirus minulla tämän kanssa.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itse viihdyin eilen pelin parissa. Kokonaisuutta hiottaneen nykytrendin mukaisesti päivitysten myötä sulavammin toimivaksi. Esim. tuohon Free Roamiin olettaisin tulevan lisäsisältöä päivitysten myötä. Itse koen, että tuo neliönapilla hakkerointi on toiminnallisesti toteutettu oikein hyvin. Jos joka kerta esim. pakotilanteessa täytyisi alkaa pelaamaan jotakin minipeliä, katkoisi se kyllä immersion pakenemisesta aika huolella.

Ongelmaksi muodostui eilen se, etten päässyt kertaakaan liittymään publan puolella nettipeleihin. Oletan, että kyseessä oli ylikuormittuminen Ubisoftin servereillä. Tietääkö kukaan, onko Ubisoft antanut asiasta mitään lausuntoa? Oliko muilla sama ongelma?
 
Vastaus: Watch Dogs

Ongelmaksi muodostui eilen se, etten päässyt kertaakaan liittymään publan puolella nettipeleihin. Oletan, että kyseessä oli ylikuormittuminen Ubisoftin servereillä. Tietääkö kukaan, onko Ubisoft antanut asiasta mitään lausuntoa? Oliko muilla sama ongelma?

Lausunnoista en tiedä, mutta samaa vikaa oli itsellä. Pelejä kyllä haki, mutta koskaan ei ketään löytynyt. Lisäksi onlineranking näytti omalla kohdalla ylintä 99%:a, joten luultavasti samaa vikaa joka puolella. Näin aamusta hetken pelailtua pääsin jo yhteen hakkerointiin ja varjostukseen, lisäksi otin yhden erän tablettikäyttäjän kanssa. Välillä tosin edelleen jumittui matchmakingiin.
Omat tuntemukset pelistä kyllä varsin positiiviset. Tarinaa edennyt sen verran, että eri tehtävätyypit auenneet ainakin osittain. Sivutehtäviä tehnyt aina aika-ajoin, kun niitä ruudulle pomppii. Hakkerointimekaniikka yksinkertaisuudessaan ihan toimivan oloinen, kun suhteutetaan se pelitilanteisiin. Tehtävien suorittamiseen annetaan melko vapaat kädet, mikä on johtanut omalla kohdalla hyvinkin hämmentäviin kombinaatioihin :D
Grafiikat saavat meikäläiseltä melko puhtaat paperit, ei se skyrrekään ihan siloposkista ps3:lla ole, ja sitäkin on "hiukan" tullut tahkottua (tuo vertaus ei tietenkään ollut ihan kohtuullinen).
Ajaminen ihan ok, itsellä auto-aim pienimmällä.
Tämän hetken tuntemukset 8 1/2, vielä kun saataisiin serverit kunnolla pystyyn :)
 
Vastaus: Watch Dogs

Ainakin tällä hetkellä voin suositella vaikeustason kääntämistä "realistic"-asetukselle. Hahmon taidot ja niiden kehittäminen saavat tärkeämmän merkityksen,kun hahmon rotsi ei enää pysäytä lyijyä. Myös aim assistin minimitaso vaikuttaa mielestäni parantavan pelikokemusta,etenkin ajotuntumaa.

Ensimmäinen tuntemus pelistä oli,että "tässäkö tämä nyt sitten on". Se johtui varmaankin mielettömästä hypen määrästä. Mielenkiintoinen pointti omalla kohdalla on sekin,että aloin seurata tätä palstaa ja muitakin pelifoorumeja vasta tänä keväänä. Kiinnostavaa seurata,miten sitä itse reagoi muiden arvioihin,ja että kuinka paljon kaikki peliin liittyvä spekulaatio vaikuttaa omaan pelikokemukseen ja ensivaikutelman syntyyn. Toki nuoruudessa tuli luettua joitain pelilehtiä ja katseltua peliohjelmia,mutta kyllä netin keskustelupalstat ovat erilaineen kokemus. En voi ainakaan sanoa,etteikö muiden kirjoittelulla olisi merkitystä. Vähän sama juttu joidenkin leffojen suhteen: usein joku leffa yllättää positiivisesti,mutta leffa olisi jäänyt arvioiden perusteella katsomatta. Nämä ovat varmasti itsestäänselvyyksiä pitkään pelifoorumeita kolunneille.:)
 
Vastaus: Watch Dogs

Oletteko muut huomanneet saako mistään kohtaa otettua pois sitä sinistä viivaa, mikä näkyy tiessä kun laittaa waypointin jonnekin? Pikku juttu, mutta itseä tuo häiritsee. Riittäisi kun minimapissa näkyisi opasteet.
Eilen tuli juuri itsekin ajateltua, että olisivat nyt edes antaneet mahdollisuuden ottaa tuon kadulla näkyvän viivan pois asetuksista. Näyttää typerältä, liian arcade-tyyliseltä ja vie pois immersiota. En pitänyt siitä Saints Rowissa, enkä pidä tässäkään.
 
Ylös Bottom