Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Watch Dogs

Vastaus: Watch Dogs

Muutama pieni asia,jotka tältä hiekkalaatikolta harmi kyllä uupuvat: perinteinen lähitaistelu, poliisipartiointi (en ole ainakaan havainnut) ja NPC:iden loukkaantuminen/menehtyminen auto-onnettomuuksissa.On myös erikoista, että uimaan menemällä virkavalta kaikkoaa perästä. Näissä asioissa vertailu käy väistämättä GTA:han, josta nuo asiat löytyvät ja mielestäni ne parantavat pelattavuutta nimenomaan off-quest -sessioissa. Voi kuulostaa triviaalilta,mutta hupinsa kullakin.
 
Vastaus: Watch Dogs

Aina yhtä ahkera uutistoimittajamme harrihar muuten striimaa peliä paraikaa KonsoliFINin Twitchissä. Mikäli kiinnostusta löytyy niin saa ja PITÄÄ katsoa.

http://www.twitch.tv/konsolifin

Streamaus tältä erää ohi. Tiedotamme seuraavalla kerralla aiheesta ennen aloitusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Watch Dogs

Ei kai tässä kuulu ollakaan? Tietojärjestelmä havaitsee rikollisen toiminnan. Vasta sen jälkeen nyrkkien takaa poliisit saapuvat paikalle?

Pitää paikkansa.Pelikokemus paranee kyllä sitä mukaa,kun omaksuu pelin maailman ja sen ehdot.Pitänee vielä lueskella lisää tuota aiemmin linkkaamaani Glenn Greenwaldin kirjaa.;)
 
Vastaus: Watch Dogs

Itsellä sama juttu act:1 viellä menossa ja varmaan myös pelitunnit lähellä 10h tai ylikin, näkeekö jostain valikosta paljon on pelannut tuntimääräisesti? Peli maittaa edelleen todella hyvin, eikä viellä kyllästytä yhtään eli hyvin koukuttava tekele omasta mielestä. Seasson passikin taitaa lähteä hankintaan jossain vaiheessa jos meno maistuu jatkossakin.
 
Vastaus: Watch Dogs

näkeekö jostain valikosta paljon on pelannut tuntimääräisesti?

Ei näe.

Xbox Onella näkee pelatut tunnit, kun menee vertailemaan achievementteja jonkun kaverilistan tyypin kanssa. En tiedä, että onko PS4 samanlaista systeemiä?
 
Vastaus: Watch Dogs

Ei kai tässä kuulu ollakaan? Tietojärjestelmä havaitsee rikollisen toiminnan. Vasta sen jälkeen nyrkkien takaa poliisit saapuvat paikalle?

Pitää paikkansa.Pelikokemus paranee kyllä sitä mukaa,kun omaksuu pelin maailman ja sen ehdot.Pitänee vielä lueskella lisää tuota aiemmin linkkaamaani Glenn Greenwaldin kirjaa.;)

Heh voi sen Ubisoftin heikon koodauksen ja laiskuuden noinkin itselleen selittää ;)

Löytyykö teiltä pelimaailmaan sopiva selitys sille että kun juoksen rikollisen perässä 300m saadakseni sen kiinni, tämä rikollinen räiskii mielivaltaisesti vilkkaan kadun varrella ja ihmiset juoksevat paniikissa karkuun mutta kukaan ei soita poliisille tai cTOS ei havaitse tätä räiskintää, rikollisen uhri jopa kuoli keskelle jonkun kahvilan pihaa -> kymmeniä silminnäkijöitä. Mutta kun minä kyllästyn juoksemiseen ja vain vedän pistoolin esille ampumatta kertaakaan on jo jollain tyypillä kuumalinja poliiseille auki, ja tietty poliisit näkee minut herkullisena kohteena sen konepistoolilla 300m ajan räiskineen hullun sijasta :D

Lopputulos, rikollinen pääsee karkuun (en halunnut tappaa) ja joudun varastamaan auton jotta pääsen pakenemaan poliiseja.
 
Vastaus: Watch Dogs

Totta tuokin, mutta jos sen ammuskelusta tulis poliiseja paikalle, en tekis noita ainuttakaan. Joskus on ihan hyväkin tehdä tuon tyyppisiä kompromisseja peliin.

Mitä enemmän pelaan, sitä paremmalta tuntuu ja jo nyt 6% edistymisen jälkeen peli tuntuu paremmalta kuin GTA V missään vaiheessa.
 
Vastaus: Watch Dogs

Taitaa olla jo n 12h pelattu ja en ole edes mennyt act 1:stä läpi, kun on niin hemmetisti sivutehtäviä ym.

Yksi asia mikä alkoi naurattamaan, niin noi ikkunoiden heijastukset tuntuu olevan aina samat vaikka olisi talon katolla tai sivukujalla.

Tässä yksi kuva esimerkkinä:

Näytä liitetiedosto 12699

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/26o1by/watch_dogs_take_on_window_reflections/
Moni muukin asia tässä pelissä tuntuu aivan feikiltä. Esimerkiksi kun hakkeroit liikennevalot, kaikki autot näyttää kiihdyttävän tarkoituksella yli kovaa ja kääntelevän holtittomasti eri suuntiin kuin mihin olivat edes menossa. Eilen liikennevaloja hakkeroidessani yksi yksinäinen auto jäi hetkeksi ajamaan ympyrää risteykseen kun ei sattunut tulemaan autoja mihin kolaroida. No onneksi auto sitten kolaroi talon seinään niin saatiin edes vähän sitä väkisin väännettyä dramatiikkaa.
Yöllä jos menet seisomaan auton eteen etuvalot päällä, ei pelaajan taakse muodostu minkäänlaista varjoa. Tämäkin oli tehty kunnolla jo 6 vuotta sitten GTA IV:n PC veriossa.

Ajotuntuma häiritsee edelleen pahasti aina ajaessa. Autoissa ei tunnu olevan minkäänlaista jousitusta eikä painon vaihtelua tunne ollenkaan käännöksissä. Vaikka ajaisi tehokasta takaveto autoa voi kaasun lämätä pohjaan koska vain ilman että pitoa katoaisi. Autot tuntuvat olevan vain muovisia laatikoita jotka fysiikan laeista välittämättä liikkuvat tarkasti juurikin siihen suuntaan mihin pelaaja sattuu ohjaamaan.

Viimeisimpänä on alkanut ärsyttää se kuinka rajoittuneelta peli välillä tuntuu. Eräässä tehtävässä esimerkiksi ajattelin kokeilla erilaista reittiä ja peruutin ison kuorma-auton seinän viereen jonka katolta oli tarkoitus nousta ylemmälle tasanteelle. Päähenkilö kyllä kiipesi hienosti n.3 metriä korkean kuorman-auton katolle, mutta alle polven korkuinen nousu auton katolta ylemmälle tasanteelle osoittautui mahdottomaksi, koska päähenkilö ei osaa hypätä.

Muitakin rajoituksia tuli vastaan.
Liikuvan junan eteen ei pysty ajamaan autolla, vaan juna maagisesti pysähtyy kuin seinään muutaman metrin päästä autosta.
Trukkia ja aukeavia aitoja/nosto-ovia ei pysty hakkeroimaan, jos niiden alla/välissä on vaikkapa auto.
Ilmeisesti näillä rajoituksilla piilotellaan fysiikkamoottorin puutteita.
Vaikka nämä pieniä asioita ovatkin, niin tälläiset syö paljon hauskuutta pelistä.

Tappelukaan ei onnistu kuin tietyissä tilanteissa. Sekin tapahtuu yhdellä napilla jolloin päähenkilö iskee vihollisen automaattisesti maahan.

Olisin mielummin ottanut sen Watch Dogsin mitä meille aluksi luvattiin https://www.youtube.com/watch?v=L_A6Z3gkXlk
Toki ymmärrettävää että pientä optimointia tehdään ennen pelin julkaisua, mutta tässä on kyse jo jostain muusta.
 
Vastaus: Watch Dogs

Moni muukin asia tässä pelissä tuntuu aivan feikiltä. Esimerkiksi kun hakkeroit liikennevalot, kaikki autot näyttää kiihdyttävän tarkoituksella yli kovaa ja kääntelevän holtittomasti eri suuntiin kuin mihin olivat edes menossa.

Ajotuntuma häiritsee edelleen pahasti aina ajaessa. Autoissa ei tunnu olevan minkäänlaista jousitusta eikä painon vaihtelua tunne ollenkaan käännöksissä. Vaikka ajaisi tehokasta takaveto autoa voi kaasun lämätä pohjaan koska vain ilman että pitoa katoaisi. Autot tuntuvat olevan vain muovisia laatikoita jotka fysiikan laeista välittämättä liikkuvat tarkasti juurikin siihen suuntaan mihin pelaaja sattuu ohjaamaan.

Niin, ettei tuon idea olisi se, että myös kaikki autot hakkeroituvat ja pistävät tallin pohjaan, jotta kaaos tulee. Kokoajanhan tuossa toitotetaan, että jokaisessa asiassa on mikrosiru jota pystyy periaatteessa hallitsemaan. Eli eiköhän tuo ole juuri idea.

Monella tän pelin kanssa on se ongelma, että ei tajua tuon olevan "tätäpäivää", vaan ennemminkin scifi puolta ja se vaikuttaa moneen asiaan tarkoituksella, ei siksi että Ubisoft olisi pilannut jotain.

Toisekseen, kyllä mulla auto sutii, vetää sivuluisussa jne. Onhan sulla nyt se tähtäysapu pois?
 
Vastaus: Watch Dogs

Niin, ettei tuon idea olisi se, että myös kaikki autot hakkeroituvat ja pistävät tallin pohjaan, jotta kaaos tulee. Kokoajanhan tuossa toitotetaan, että jokaisessa asiassa on mikrosiru jota pystyy periaatteessa hallitsemaan. Eli eiköhän tuo ole juuri idea.

Monella tän pelin kanssa on se ongelma, että ei tajua tuon olevan "tätäpäivää", vaan ennemminkin scifi puolta ja se vaikuttaa moneen asiaan tarkoituksella, ei siksi että Ubisoft olisi pilannut jotain.

Toisekseen, kyllä mulla auto sutii, vetää sivuluisussa jne. Onhan sulla nyt se tähtäysapu pois?


Itse olen monen tunnin pelailun jälkeen edelleen sitä mieltä, että autot ja moottoripyörät tuntuvat todella muovisilta ja laatikoilta myös. Esimerkiksi jos moottori pyörällä hyppää jostain ja pyörä tulee täysin sivuttain alas se vain pysähtyy ja aika ajoin jos törmää johonkin niin pyörä vain työntyy täysin luonnottomasti sivuttais suunnassa ja jatkaa matkaansa. Ymmärrän, että peli on tulevaisuuteen sijoittuva, mutta on tuo ajaminen silti tehty todella hatarasti. Vaikka itsellä on myös tuo tähtäys avustus minimissä eivät autot kyllä käyttäydy hyvin jokainen autoluokka on todella samanlainen ajaa. Itse pelaan PS3:lla ja grafiikat ovat mitä ovat, mutta ne eivät hyvää pelattavuutta pilaa ajamista lukuun ottamatta. Jotenkin tuntuu että pelin ainut kiinnostava asia on pääjuoni. Verkkotoimeksi annoista ei oikein tahdo löytyä pelaajia joka myös sapettaa. Kilpa-ajoja en tule tässä pelissä pelaamaan verkossa ainuttakaan sillä siihen tätä peliä ei selvästikkään ole tehty. GTA:V : hen en kuitenkaan lähde peliä vertailemaan koska kaksi täysin erillaista peliä kyseessä. Molemmat hyviä ja molemmissa omat huonot puolensa, mutta jos hyvää verkkomonin peliä etsii niin kyllä se on tuo GTA Online. Tämä voittaa yksin pelissä jo ihan idealtaan. GTA:ta kun ei toista kertaa jaksanut läpi pelata.
 
Vastaus: Watch Dogs

Niin, ettei tuon idea olisi se, että myös kaikki autot hakkeroituvat ja pistävät tallin pohjaan, jotta kaaos tulee. Kokoajanhan tuossa toitotetaan, että jokaisessa asiassa on mikrosiru jota pystyy periaatteessa hallitsemaan. Eli eiköhän tuo ole juuri idea.

Monella tän pelin kanssa on se ongelma, että ei tajua tuon olevan "tätäpäivää", vaan ennemminkin scifi puolta ja se vaikuttaa moneen asiaan tarkoituksella, ei siksi että Ubisoft olisi pilannut jotain.

Toisekseen, kyllä mulla auto sutii, vetää sivuluisussa jne. Onhan sulla nyt se tähtäysapu pois?

Ei käy oikein järkeen että miksi en sitten voi hakkeroida perässäni olevia poliisiautoja tai jahtaamani vihollisen autoa sekoamaan?

Kyllä tähtäysavun otin pois käytöstä jo ennenkuin pääsin ensimmäistä kertaa peliin. Paikaltaan lähtiessä joo auton saa sutimaan ja vaikka pyörimään ympyrää, mutta vauhdissa varsinaista pidon menettämistä ei tapahdu. Käsijarrulla ja kohvalla kääntelyllä auton saa "sivuluisuun" joka tässä pelissä on enemmänkin sitä että auto menee kuin itsestään nättiä pyöreää linjaa hieman sivuttain ja renkaista tulee savua.
 
Vastaus: Watch Dogs

Ei käy oikein järkeen että miksi en sitten voi hakkeroida perässäni olevia poliisiautoja tai jahtaamani vihollisen autoa sekoamaan?

Kyllä tähtäysavun otin pois käytöstä jo ennenkuin pääsin ensimmäistä kertaa peliin. Paikaltaan lähtiessä joo auton saa sutimaan ja vaikka pyörimään ympyrää, mutta vauhdissa varsinaista pidon menettämistä ei tapahdu. Käsijarrulla ja kohvalla kääntelyllä auton saa "sivuluisuun" joka tässä pelissä on enemmänkin sitä että auto menee kuin itsestään nättiä pyöreää linjaa hieman sivuttain ja renkaista tulee savua.

Eipä se nyt kovin järkevä pelattavuuden kannalta olisi. :rolleyes:
 
Vastaus: Watch Dogs

Kun pelaatte pallo&kuppi peliä niin sitten kun on aika valita kuppi missä pallo on niin menkää pause menuun ja katelkaa niitä kuppeja ;)
 
Vastaus: Watch Dogs

Hah kaikkeen näköjään löytyy selitys ihan pelimaailmasta, eihän missään vaiheessa voi olla kyse silkasta Ubisoftin saamattomuudesta tai selvistä bugeista, yleensäkin huonosta pelistä yms.. vaan koska nykypäivä ja hakkeroitavissa olevat ajoneuvot vain ja ainoastaan liikennevaloissa :rolleyes:
 
Ylös Bottom