Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Watch Dogs

Vastaus: Watch Dogs

Peli läpi, tykkäsin todella hurjasti. Vaikka peli kärsii edellisestä genostä, kuten Second Son, on peli kyllä kokemuksena loistavaa kyberpunkia. Kaspersky on ollut mukana suunnittelemassa turvallisuusaukkoja ja näin peli on todella pelottavakin.

Yksittäisistä kohtauksista parhaiten mieleen jäi romis, aivan loistavaa settiä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Tunkeutujat ovat nimenomaan tuon vapaan maailman suola. Tekee sikäläisestä ilmapiiristä tarvittavan epävarman paikan, jossa myös sinä voit olla toisen tahon urkinnan kohteena. Tällä tavoin evoluutio etenee pelien puolella. Otetaan ideoita, kokeillaan kentällä ja jos menestyvät nähdään jatkossakin. Tässä nyt on yksi sellainen. Toivottavasti Rockstar on hereillä ja ottaa tästä kopin.

Toivottavasti ei. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin pakkopullaksi väännetyt "you're being invaded!" perseilyt, joissa muut pelaajat ilmestyvät bugittamaan omaan peliin. Nyt on nähty omassa pelissä mm. pelaajia piiloutumassa puiden sisään, joista heitä ei saa kolkattua tai tapettua, saati sitten skannattua, tai glitchaamassa talojen katoille jonne ei pääse, mutta peli sattui vaan heittämään grafiikkaglitchinä heidät loadingin aikana sinne. Jos taas online moodin ottaa pois, Ubisoft sakottaa pelaajaa heivaamalla Notoriety pisteet nolliin. Uskomattoman kädetöntä puuhaa.

Sitten nuo sivutehtävät, joissa on jokin crime in progress. Alkaa vähitellen naurattaa miten laiskasti ne on tehty. Joka kerta sama kaava: juokse paikkaan, odota kiltisti, lyö tai ammu tyyppiä. Ei mitään vaikutusta muuhun maailmaan missään vaiheessa. Jopa hideout tehtävät ovat ihan samaa kauraa. Tätäkö varten peliä viivästytettiin puoli vuotta? Ei kyllä näytä ainakaan aika auttaneen yhtään.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itse asiassa peli ei ole jatkuvasti online, sen voi muuttaa asetuksista. Jos haluaa ottaa kyseisen moodin pois päältä, voin vakuuttaa, että SUURI osa tämän pelin viehätyksestä häviää. Nyt kun olen lukenut arvosteluja ja katsellut arvostettujen Youtube-pelaajien gameplay videoita, kaikki ovat aivan pähkinöinä kyseiseen online hacking/tailing ominaisuuteen. Tapahtumat ovat sattumanvaraisia ja aina erilaisia. Ne ovat erittäin viihdyttäviä ja jännittäviä. Itsellä pääjuoni ei meinaa edetä ollenkaan, kun koko ajan tekee mieli 1 vs 1 hackingia :) Kaiken kukkuraksi, videoita noista lyhyistä online hakkeroinneista on myös todella mukavaa katsella. Kiitokset näistä mm. Nisulle ja Foemanille, niitä lisää!

Mites olettekos ehtineet kokeilla noita 3-8 pelaajan pelimuotoja, ovatko ne millaisia?

Mä otin ton online-moodin pois päältä, en pitänyt siitä hirveästi, katkaisi oman pelin ja paikkojen tutkimisen aina väärään aikaan, viimeisin naula arkkuun oli se kun poliisit jahtas, olin keskellä merta ilman venettä ja sitten joku eksyi mun peliin. Siellä se kaveri tönötti keskellä poliiseja rannalla ja minä olin meressä enkä voinut asialle yhtään mitään :D

Olen ehtinyt kokeilemaan rallia 3 pelaajan kanssa ja samaten dekoodausta, ralli ei ollut mitenkään ihmeellinen ja tuon ajotuntuman kanssa se meni ihan romuralliksi :D Dekoodaus oli aika hauskaa ja kaaottista, sen ekan 10min, sen koommin sihen ei ole tultu palattua.
 
Vastaus: Watch Dogs

Pari päivää oon nyt pelaillut ja kyllä tämä maittaa. Pieniä virheitä siellä täällä mutta kyllä kokonaisuus menee selkeästi plussalle.
Olen tietoisesti koettanut pelata pääjuonta eteenpäin, sivutehtäviä varmasti piisaisi.

Yhden kerran törmäsin hakkeriin enkä onnistunut löytämään ajoissa, mitähän tuosta sitten seuraa?
 
Vastaus: Watch Dogs

Yhden kerran törmäsin hakkeriin enkä onnistunut löytämään ajoissa, mitähän tuosta sitten seuraa?

Jos sinun peliin on hakkeroitu ja et löydä vihua ajoissa, muistaakseni sinulle ei tule pisteiden menetyksiä. Vihu sai kasvatettua kyseistä pistesaldoa. Jos itse hakkeroit jonkun toisen peliin ja vihu löytää sinut, siitä seuraa miinusta saldoon.
 
Vastaus: Watch Dogs

Pienenä offtopikkina mutta kun satuin katsomaan Nisupullan videon alkua niin säätäkö joku oikeasti pelinsä suomenkieliseksi!!! Sehän syö koko "immmerzioonin" ihan totaalisesti.. "Muuntajaholvi, heikkous havaittu, ylikuormita hakkeroimalla", "Veteraanin tappo", "Neutraloitu", "Toinen kohteista on nurin" :D:D
 
Vastaus: Watch Dogs

Jos sinun peliin on hakkeroitu ja et löydä vihua ajoissa, muistaakseni sinulle ei tule pisteiden menetyksiä.
Itse olen ymmärtänyt että vieras hakkeri nimenomaan varastaa tuota sinun kerämää mainetta. Eli jos minä onnistun hakkeroimaan sinut, vähentää se automaattisesti sinun mainetta ja lisää pisteet minulle. Tähän tietenkin vaikuttaa vastustajan/sinun taso. Mitä korkeammalla tasolla hakkeroitava on, sitä enemmän mainetta saat pöllittyä ja toisin päin. Voin myös olla täysin väärässä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Pienenä offtopikkina mutta kun satuin katsomaan Nisupullan videon alkua niin säätäkö joku oikeasti pelinsä suomenkieliseksi!!! Sehän syö koko "immmerzioonin" ihan totaalisesti.. "Muuntajaholvi, heikkous havaittu, ylikuormita hakkeroimalla", "Veteraanin tappo", "Neutraloitu", "Toinen kohteista on nurin" :D:D

Nisuhan on monesti kehunut tykkäävänsä suomennoksista. Itse en voi sietää niitä enkä osaa edes käyttää valikoita kun kaikki termit on ihan jotain muuta kuin pitäisi.
 
Vastaus: Watch Dogs

Mikäs vika suomennoksissa on? Kyllä itsekin pidän tekstitykset suomeksi. Samalla tavalla tulee pelailtua, kuin leffoja katseltua. Tekstejä tulee selailtua huomaamatta, mutta pääkeskittyminen on korvilla ja englanninkielisissä vuoropuhelut tulee normaalisti sisäistettyä ja käännettyä ihan omassa päänupissa.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itse käytän leffoissakin enkku subeja jos valittavissa on. En osaa käyttää edes pleikkarin valikoita jos ne on suomeksi kun tuntuu ettei missään ole mitään järkeä ja vieläkin kummittelee esim ekan v-rallyn ohjekirja jossa arcade mode = arkkadi moodi. Jaa mikä?

Puhumattakaan jostain haloista joissa oli nelosessakin jotain kallopalloa ja ties mitä ja siinäkin oli sitten valikot ja kaikki pelkkää suomea jos koneen asetuksissa oli maana suomi. Ei tuollaista vanha pelaaja käsitä joka on jo ala-asteen viidennestä luokasta lähtien lukenut brittiläisiä amiga lehtiä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Hienoahan se on, että Ubillakin panostetaan myös Suomen markkinoihin. Lokalisointiakaan ei ole sidottu käyttöjärjestelmän kieli- saati maa-asetuksiin, vaan kielen saa vaihdettua asetusvalikosta kuten pitääkin.

Itse pelaan mahdollisuuksien mukaan aina suomenkieliset käännökset käytössä. Tämä ihan sen takia, että kiinnostaa miten hyvin homma on hoidettu kotimaan pieniä markkinoita varten. (Ihan aina ei tosin kantti kestä loppuun saakka - esim. Resistance 2:n suomenkielinen dubbaus oli lähes Agapio Racing Team -tasoa, eikä sillä viitsinyt kiusata itseään koko pelin ajan. Nykyisin lokalisoinnin perustaso onneksi on pääsääntöisesti jo aika hyvä.)

Watch Dogsin kohdalla suomennos on muuten sujuva, mutta tietotekniikan termistöä ei ole juuri vaivauduttu selvittämään, vaan alan vakiintuneet käsitteet on käännetty ihan oman mielen mukaan. Ruma kauneusvirhe, kun tämän kokoisen pelin käännösurakka on kuitenkin mittava. Siinä savotassa ei muutaman termin tarkistaminen olisi paljoa lisäpaukkuja vaatinut.
 
Vastaus: Watch Dogs

Täälä tullut päästyä 2 chapterin loppumetreille, onko täälä ketään kuka olisi pelannut tämän jo läpi onko tehtäviin tulossa mitään vaihtelua vai onko ne oikeasti näin identtisiä?

Tullut keskityttyä päätehtäviin ja aikalailla samaahan nuo tehtävät on olleet ja pahimmillaan ne on silloin kun pitää körötellä kaupungin laidalta toiselle jne. Tällä hetkellä semmoinen fiilis että tuo Dedsec menee kiertoon hyvin nopsaan :D
 
Vastaus: Watch Dogs

On kyllä perhanan koukuttava peli tämä! Taas piti tuossa mukamas edellisellä pelikerralla mennä tarinaa vähän eteenpäin, mutta kun tuli matkalla uusia antenneja hakkeroitaviksi ja sivutehtäviä tehtäväksi, shakkia pelattavaksi ja kadunkulkijaa hakkeroitavaksi! Jäi taas se tarinan eteenpäin pelaaminen kokonaan, kun pari tuntia meni palloillessa ympäriinsä ja tehdessä vaikka mitä :D Porukka on täällä tuosta ajofysiikasta valitellut ja kyllä siihen itselläkin oli tottuminen, mutta nyt kun laittoi tähtäysavustimen minimiin, niin ihan kivaahan tuo ajaminen on. Ei mitään GTA 5 tasoa, mutta menettelee. Ehkä Ubi voisi tulevaisuudessa päivityksellä tuoda ajofysiikoille oman slaiderin, niin voisi säätää erikseen tähtäintä ja ajamista...Mutta joo kyllä on hyvä peli ja ilokseen ihan vain palloilee kaupungissa ja tutkii paikkoja! Tarinaa takana vissiin vasta puolet ENSIMMÄISESTÄ Chapterista, mutta jo pelin kokonaiskuvan perusteella voi noihin hieman yli 80/100 metacriticeihin yhtyä. Oma arvosana alkuinnostuksen pohjilta on ehdottomasti siellä 8½-9 maastossa.
 
Vastaus: Watch Dogs

Sitten nuo sivutehtävät, joissa on jokin crime in progress. Alkaa vähitellen naurattaa miten laiskasti ne on tehty. Joka kerta sama kaava: juokse paikkaan, odota kiltisti, lyö tai ammu tyyppiä. Ei mitään vaikutusta muuhun maailmaan missään vaiheessa. Jopa hideout tehtävät ovat ihan samaa kauraa. Tätäkö varten peliä viivästytettiin puoli vuotta? Ei kyllä näytä ainakaan aika auttaneen yhtään.

Itse näen tämän sivutehtävän roolin olevan yksinkertaisesti vain paikkona menetetylle kansalaisluottamukselle. Sitä toiminnan keskellä tulee osumaa sivullisiin ja eihän siitä kukaan tykkää. Näihin juostaan kun mittari meinaa mennä pakkasen puolelle.

Kyllä itsekin pidän tekstitykset suomeksi. Samalla tavalla tulee pelailtua, kuin leffoja katseltua. Tekstejä tulee selailtua huomaamatta, mutta pääkeskittyminen on korvilla ja englanninkielisissä vuoropuhelut tulee normaalisti sisäistettyä ja käännettyä ihan omassa päänupissa.

Kyllä ja nimenomaan näin, tukena kuullun ymmärtämiselle. Lokalisointi on iso palvelus suurelle joukolle pelaajia ja lisää siten myös myyntiä. Ilo nähdä tukea löytyvän näinkin pienelle kielialueelle kuin suomi. Tässä pelissä se on tehty laajasti eikä rajoitu pelkästään tekstitykseen. Pelin jakama informaatio ruudulle on sekin kauttaaltaan suomennettu.

Kannattaa käydä avartamassa maailmankuvaa missä mennään lokalisoinnin suhteen suuressa maailmassa. Saksan Gamescom on siihen oiva oppitunti.
 
Vastaus: Watch Dogs

Olin todella hämmentynyt kun kaikki oli suomennettu, eikä vain vuoropuhelut. Itsellä ainakin on motivaatiota pelata juonta ihan eritavalla jos on suomeksi, kun ei mene enää 3/4 jutusta ohi.

Itsekin tuossa taas ehdin hiukan pelaamaan ja menin ostamaan hakkeroinnista taitopisteillä sen automaaattiprofiloinnin. Vähän tyhmää kun nyt peli näyttää suoraan tyypit korostettuna joilla on kiinnostavaa hakkeroituvaa. Meni vähän turhan helpoksi.

Noh, eiköhän se siitä. Vielä pari tornia ja sit juonen kimppuun. Mihin muuten rahaa voi käyttää? Ei oikein mihinkään?
 
Vastaus: Watch Dogs

Mihin muuten rahaa voi käyttää? Ei oikein mihinkään?

Aseisiin, pateihin, haxxorseihin kunhan pääset tarpeeksi pitkälle, surkeita kledjujakin voi kaupasta ostella.. Mutta lopulta sillä rahalla ei kamalasti tee mitään. Jätä se viimeinen pankkiautomaattivoima ihan viimeiseksi.

Eilen illalla sain pelin läpi ja tuolloin oli pankissa 760 tuhatta taalaa...
 
Vastaus: Watch Dogs

Kyllä ja nimenomaan näin, tukena kuullun ymmärtämiselle. Lokalisointi on iso palvelus suurelle joukolle pelaajia ja lisää siten myös myyntiä. Ilo nähdä tukea löytyvän näinkin pienelle kielialueelle kuin suomi. Tässä pelissä se on tehty laajasti eikä rajoitu pelkästään tekstitykseen. Pelin jakama informaatio ruudulle on sekin kauttaaltaan suomennettu.

Kannattaa käydä avartamassa maailmankuvaa missä mennään lokalisoinnin suhteen suuressa maailmassa. Saksan Gamescom on siihen oiva oppitunti.

Eihän lokalisoinnissa mitään vikaa olekkaan, silloin kun se ei ole pakotettua.
 
Vastaus: Watch Dogs

Eilen illalla sain pelin läpi ja tuolloin oli pankissa 760 tuhatta taalaa...

Itse olen vasta alussa ja mulla on jo nyt saman verran tilillä.
400.000 sain ison panoksen pokeripelistä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa, tallensin pelin,sammutin koneen ja nyt kun yritän päästä pelaamaan siitä mihin jäin niin tulee teksti "tallennustieto on vioittunut" tai jotain semmosta, ei kumminkaan suostu lataamaan tallennettua peliä. Alustana ps4
 
Ylös Bottom