Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Watch Dogs

Vastaus: Watch Dogs

Foemanin tavoin itsekin olin eilen koko hakkeroinnin ajan piilossa autossa ja kyllä siinä syke nousee samaan tahtiin kuin hakkeroinnin edistymispalkkki kun hakkeroitava juoksi monta kertaa ohi muttei löytänyt minua. Ihan parhautta nuo pelimoodit :)

Mulla sama eli istuin autossa piilossa metroaseman alla ja tyyppi juoksee monta kertaa ohi. 95 prosentin kohdalla se oli tarkistanut alueen kaikki muut autot paitsi sen, jossa kyttäsin. Sydän pamppaillen katsoin, miten kaveri lähestyi, mutta prosentit tuli juuri täyteen sekuntia ennen huomaamistani. :cool:

Muutenkin peli on ollut viihdyttävä. Tarina on juuri sopivasti erilainen tyyliltään kuin GTA:t, joten en jaksa edes verrata niitä keskenään. Poikkeuksena näihin kanonisoituihin hiekkalaatikkopeleihin arvelen pelaavani Watch_Dogsin loppuun...
 
Vastaus: Watch Dogs

Foemanin tavoin itsekin olin eilen koko hakkeroinnin ajan piilossa autossa...
Tämä oli julkkarin yhteydessä ihan toimiva taktiikka. Enään se ei ole ihan niin kannattava. Meikäläinen invattiin yhdessä pelissä ja huomasin nopeasti auton, joka oli parkkeerattu "väärin". Menin kylkeen. Siellähän se kaveri kyttäsi penkin pohjalla. Käänsin selän. Olin poistuvinani. Otin haulikon ja avasin tulen. Nämä kyttääjät on helppo tunnistaa juuri tuosta penkkeilystä. Eikä siihen tarvitse edes skannereita.

Hakkerointi on haastavinta. Paljon tilanteseen vaikuttaa aloituspaikka. Chicagon keskustan suorilla teillä hakkeroitavaa on huomattavasti vaikeampi vältellä. Kaupunkia ympäröivällä seudulla touhu on helpompaa. Kelpo taktiikka tässä moodissa on aiheuttaa mahdollisimman paljon hämmennystä. Siltojen avaaminen, liikenneruuhkien aiheuttaminen ja kaiken maailman kiusanteko. Valmiiksi panikoivalle tyypille on hyvä näyttää kuka tilanteessa on pomo. Se aiheuttaa vastapelaajassa enemmän hätiköityjä ja harkitsemattomia liikkeitä. Varjostus on hemmetisti helpompaa. Aloittelijoiden kannattaa alottaa moninpelaaminen täältä. Olenko aivan väärässä, jos väitän ettei varjostettava tiedä varjostuksesta mitään? Olen muutaman matsin vetänyt niin ettei vastapuoli ole reagoinnut tekemisiini mitenkään. Parissa matsissa kaveri on taas nähnyt samointein. Liekkö ollut puhelin heti kädessä? Itseäni ei ole (tiettävästi) koskaan varjostettu. Tai sitten se on oikeasti tapahtunut ja minä en ole sitä edes tajunnut. Tässä moodissa tärkeintä on etäisyys. Kameroilta on vaikea pakoilla. Mutta puhelimen välttäminen on ensisijaista.

Freeroam ja tiimipelit on vielä testaamatta. Näistä olisi ihan kiva kuulla kokemuksia?

Season Pass-omistajat. Houkutus on kova. Mitä kaikkea tuo avaa heti kättelyssä peliin? Trailerissahan mainostetaan vaikka mitä. Mutta nyt tuosta jää käteen varmasti vain hiluja?
 
Vastaus: Watch Dogs

Varjostus on hemmetisti helpompaa. Aloittelijoiden kannattaa alottaa moninpelaaminen täältä. Olenko aivan väärässä, jos väitän ettei varjostettava tiedä varjostuksesta mitään? Olen muutaman matsin vetänyt niin ettei vastapuoli ole reagoinnut tekemisiini mitenkään. Parissa matsissa kaveri on taas nähnyt samointein. Liekkö ollut puhelin heti kädessä? Itseäni ei ole (tiettävästi) koskaan varjostettu. Tai sitten se on oikeasti tapahtunut ja minä en ole sitä edes tajunnut. Tässä moodissa tärkeintä on etäisyys. Kameroilta on vaikea pakoilla. Mutta puhelimen välttäminen on ensisijaista.

Ite ainakin oon päätellyt ettei tuu mitään ilmoitusta, sen verran huolettomasti porukka on pyörinyt ketä oon seurannut :D Enkä oo vielä koskaan jäänyt kiinni, useamman noita jo tehnyt kuitenkin.

Tästä syystä pidän melkein aina puhelimen kädessä ja autoa ajaessa katselen taakseni onko mitään outoja autoja perässä :D vainoharhaisuus kunniaan.
 
Vastaus: Watch Dogs

On kyllä niin perseestä nuo rikokset, kun monta epäonnistumista tullut jo pelkästään sillä, että olen autolla ajanut lähelle ja rikoksen tekijä "pelästyy" minua. Sama juttu myös jalan liikkuessa, vaikka alue olisi täynnä muitakin ihmisiä, jos minä satun olemaan vähän matkan päässä rosvosta, mies pelästyy ja lähtee pois.
 
Vastaus: Watch Dogs

Varjostuksessa ei tosiaan vastapuoli saa mitään ilmoitusta, ellei satu varjostajaansa löytämään. Kovasti tuossakin varjostajana onnistumiseen vaikuttaa se paikka, johon sattuu spawnaamaan. Itse esimerkiksi äskettäin pääsin aloittamaan varjostukseni tunnelista 20 metrin päästä varjostettavan auton takaa, joka sattui vielä sitten peruuttamaan heti suoraan omaan autooni kiinni ja hommahan oli ohi alle viidessä sekunnissa.

Ilmeisesti en ole kuitenkaan itse vielä kertaakaan joutunut, tai päässyt, varjostettavaksi. Pelissä kun on piilotettu saavutus, jonka avaamiseksi pitää joutua varjostettavaksi viisi kertaa ja XOnen saavutuslistassa ei edistymistä tuon suhteen ole tapahtunut.
 
Vastaus: Watch Dogs

Joku antoi twitchissä neuvoksi käyttää focusta jos epäilee varjostajan seuraavan. Focus ei toimi silloin kun joku on sinun pelissä. Näin voi nopeammin lähteä etsimään epänormaalia käytöstä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Rockstarin peli on huolella tehty ja hyvin viimeistelty. Lähes jokainen asia joka GTA V:een on tehty, on myös toteutettu todella hyvin. Toki GTA -pelitkään eivät täydellisiä ole, mutta niissä näkyy se että peliin on todellakin panostettu ja haluttu saada hyvä tuote kuluttajille.
WD taas tuntuu täysin keskeneräiseltä ja moni asia pelissä on toteutettu kehnosti laadusta piittaamatta. Ainakaan PC versio ei todellakaan ole julkaisukunnossa. Tuntuu siltä että koko peli on tehty vain juurikin sen verran hyvin että se on saatu näyttämään hyvältä ennen julkaisua tulleissa videoissa ja esittelytilaisuuksissa. Ei vain löydy minkäänlaista kunnioitusta pelintekijöille joka tälläistä tekee.

GTA V budjetti yli 265mil ja lähemmäs 1000 henkee työstämässä
Watch_Dogs budjetti 70mil ja yli puolet vähemmän jengiä työstämässä.

Menee jossittelun/spekuloinnin puolelle, mutta GTA:n kokoisella budjetilla olisi Watch_Dogs varmasti hiotumpi, testatumpi ja valmiimpi kokemus. Ubin toiminta on täysin oikeutetusti ja perustellusti kritisoitavaa, mutta en väitä, etteikö pelistä voisi nauttia ja sen parissa viihtyä pitkään. En itse lähtenyt hypeen mukaan ennen pelin julkaisua, mutta olihan nuo pudotukset ja yllätykset aikamoisia. Ymmärrän jengin tuohtumuksen, varsinkin jos odotti tarkkaan hiottua timanttia.
 
Vastaus: Watch Dogs

Eilen tuli Anttilasta noudettua tämä, kun oli pienessä tarjouksessa. Nyt on tullut hakattua varmaan tätä jonkun 10 h ja ihan hyvältä vaikuttaa. Tosin niinkuin moni onkin aikaisemmin verrannut tätä GTA V -peliin niin vähän jää WD heikommaksi, mutta toisaalta tämähän on ihan oma pelinsä. Vaikka pelissä tosiaan pelkkää nappia painamalla voi hakkeroida, niin juoni on silti mun mielestä hyvä ja sivutehtävät onkin jääny ihan paitsioon.

Miinusta annan ainakin PS3 versiossa siitä, että latausajat ovat välillä aika tuhottoman pitkiä, jos sattuu kuolemaan. Samoin ärsyttää esimerkiksi moottoripöyrällä ajaminen ja törmääminen. Aika heikosti sieltä motskarin kyydistä lentää pois vaikka törmäisikin.
 
Vastaus: Watch Dogs

Tarinan 2 osassa ollaan nyt noin puolessavälissä ja on kyllä koukuttavaa menoa, ilmeisesti sivutehtäviä aukeaa lisää kun menee tarinaa pidemmälle. Täytyy kyllä kehua kuinka hienosti on tuo Chigaco mallinnettu, kaupunki on hyvin elävä ja erillaista jokapuolella, isojen siltojen altakin löytyy kaiken näköistä ja myös veneellä on hieno ajaa kaupungin lävitse :cool:. Hienon Open world pelin on kyllä Ubisoft tehnyt.
 
Vastaus: Watch Dogs

Season Pass-omistajat. Houkutus on kova. Mitä kaikkea tuo avaa heti kättelyssä peliin? Trailerissahan mainostetaan vaikka mitä. Mutta nyt tuosta jää käteen varmasti vain hiluja?

Itse ostin tuon Season Passin ja ei sillä viellä saa muuta, kuin yhden digital tripin lisää (Conspiracy) ja 1920 mobster outfitin.

Myöhemmin pitäisi olla tulossa noi ennakkotilaajien edut ja T-Bonen kampanja ladattavaksi.
 
Vastaus: Watch Dogs

Watch Dogs tuntuisi tarjoavan myös kelpo pohjan videotuotoksille, alla oma lyhyt film noir -tyylinen pätkäni, jossa sekoittelen Max Paynen audiota Watch Dogsin maisemiin.

[video=youtube;DhS4nYfkxjQ]https://www.youtube.com/watch?v=DhS4nYfkxjQ[/video]
 
Vastaus: Watch Dogs

No niin, nyt on koettu sekin mitä tapahtuu kun joku tunkeutuu varjostajaksi peliisi. Mitään ilmoitusta ei tule MUTTA kun yritin profiloida kadunkulkijoita, jokaisen päälle tuli teksti "ei uhka". Silloin ei voi siis normaalisti profiloida. Kannattaaa lähteä nopeasti karkuun ja tarkkailla takaa tukevaa liikennettä. Jos havaitset siellä jotain normaalista poikkeavaa, niin vihu jää kiinni. Itse havaitsin erään hahmon juoksevan omituisen kovaa ja se pysähtyi heti kun käännyin sinne suuntaan. Käänsin auton ympäri ja ajoin tyypin yli. Jes, olin tehnyt oikean päätelmän ja hakkeri jäi kiinni.
 
Vastaus: Watch Dogs

Tänään alkoi nat:a valittamaan onlinehakua tehdessä, muilla suomalaisilla vielä ilmennyt tätä ongelmaa, näyttää olevan isompikin ongelma.
 
Vastaus: Watch Dogs

Tänään alkoi nat:a valittamaan onlinehakua tehdessä, muilla suomalaisilla vielä ilmennyt tätä ongelmaa, näyttää olevan isompikin ongelma.

Mulla on tehnyt tota Check your NAT juttua jo pari päivää, alkanu olee jo niin vainoharhainen että onkoha mulla jotain ongelmaa. Toi on ubisoftilta melko huono ilmotus joka antaa ymmärtää että kyseessä on sun internet ongelma. Vainoharhaisuutta lisää vielä seki että muut kaverilistalta ovat online peleissä.

Ihan täsmälleen samalla internet asetuksilla pelasin pari päivää sitten onlinessa ilman mitään ongelmia. Nopeesti googlettamalla monilla muillaki vaikuttais olevan kyseinen ongelma, niin melko huono yhteensattuma että yhtäkkiä niin monella on internetissä NAT ongelmia.
 
Vastaus: Watch Dogs

Tänään alkoi nat:a valittamaan onlinehakua tehdessä, muilla suomalaisilla vielä ilmennyt tätä ongelmaa, näyttää olevan isompikin ongelma.

Itsellä alkoi sama ongelma ps4:lla eilen (nat1 on käytössä). Oman session kun laittoi pystyyn, niin pystyi kutsumaan ainakin muita nat1.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itse ostin tuon Season Passin ja ei sillä viellä saa muuta, kuin yhden digital tripin lisää (Conspiracy) ja 1920 mobster outfitin.

Myöhemmin pitäisi olla tulossa noi ennakkotilaajien edut ja T-Bonen kampanja ladattavaksi.

Ompa muuten jännä...Itse nimittäin sain jotain extratehtäviä, heti kärkeen aseita, tuon 1920-luvun asun ja jotain muutakin, kun olin ennakkovarannut GameStopista! Mukana tuli erillisiä koodilappuja 3 kpl ja osa koodeista avasi pidemmänkin litanian kaikkea kivaa, kun storeen syötti...

En ole yhteenkään peliin vielä koskaan season passia ostanut, mutta tähän saatan aikanaan ostaa, kunhan tuo T-Bone tulee ulos ja tarkemmin julkistetaan, mitä muuta on suunnitteilla.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itsellä alkoi sama ongelma ps4:lla eilen (nat1 on käytössä). Oman session kun laittoi pystyyn, niin pystyi kutsumaan ainakin muita nat1.

Itekkin ps4 hakkaan tuota, pari eka päivää meni ihan normaalisti, mutta tänään alkoi tuota NAT:ia valittaan.Uplaysta saa hommattua kans jotain sälää, ite otin auton ja Aiden avatarin Uplay pisteillä...oli valmiina 50 pojoa kun kävin tiliä kattomassa.=)
 
Vastaus: Watch Dogs

Kerrassaan upea peli kyseessä! Alun shokin jälkeen on tähän tykästynyt todella. Takana nyt reipas 20 pelituntia ja vasta ensimmäinen luku on takana. Tarina onnistuu nappaamaan mukaansa. Sopii hyvin tähän Snowdenin ja NSA:n värittämään aikaamme. Ei enään niin fiktiota kuin ehkä vielä ihan äsken olisi ollut. Jätämme jatkuvasti digitaalisia jalanjälkiä. Kun tämä metadata joskus kootaan yhteen, saadaan meistä tarkka profiili. Ei arvannut Ubisoft mihin lusikkansa sotki kun peliä ryhtyivät vuosia sitten tekemään.

Tänään juonenkuljetuksen ohella päähuomio oli toisten fiksaajien vakoilu. Hauskaa ja niin jännittävää samalla. Nämä verkon yli tapahtuvat vierailut tekevät tästä merkkitapauksen, vaikka samaa nähtiin jo Demon's Soulsissa. Tämä on kuitenkin massojen ensikosketus ja kenties jatkossa yhä useammin se mitä odotetaan muiltakin. Rikkoo niitä perinteisiä kaavoja ja tekee pelikokemuksesta värikkäämmän.

Vainoharhaisuus toisen läsnäolosta kasvanut pelituntien mukana. Äänimaailman seuraaminen ja olan yli vilkaisut siitä merkkinä. Katukuvaa tutkaillaan jatkuvasti, samaan tapaan kuin ulkomaan matkoilla paikoissa, jossa ei ole voinut olla ihan varma omasta tilastaan.
 
Vastaus: Watch Dogs

Kerrassaan upea peli kyseessä! Alun shokin jälkeen on tähän tykästynyt todella. Takana nyt reipas 20 pelituntia ja vasta ensimmäinen luku on takana. Tarina onnistuu nappaamaan mukaansa. Sopii hyvin tähän Snowdenin ja NSA:n värittämään aikaamme. Ei enään niin fiktiota kuin ehkä vielä ihan äsken olisi ollut. Jätämme jatkuvasti digitaalisia jalanjälkiä. Kun tämä metadata joskus kootaan yhteen, saadaan meistä tarkka profiili. Ei arvannut Ubisoft mihin lusikkansa sotki kun peliä ryhtyivät vuosia sitten tekemään.

Tänään juonenkuljetuksen ohella päähuomio oli toisten fiksaajien vakoilu. Hauskaa ja niin jännittävää samalla. Nämä verkon yli tapahtuvat vierailut tekevät tästä merkkitapauksen, vaikka samaa nähtiin jo Demon's Soulsissa. Tämä on kuitenkin massojen ensikosketus ja kenties jatkossa yhä useammin se mitä odotetaan muiltakin. Rikkoo niitä perinteisiä kaavoja ja tekee pelikokemuksesta värikkäämmän.

Vainoharhaisuus toisen läsnäolosta kasvanut pelituntien mukana. Äänimaailman seuraaminen ja olan yli vilkaisut siitä merkkinä. Katukuvaa tutkaillaan jatkuvasti, samaan tapaan kuin ulkomaan matkoilla paikoissa, jossa ei ole voinut olla ihan varma omasta tilastaan.

Itsekin tykkään tästä NSA-yhteydestä. Pelin moninpeliosuus on samalla hauskasti toteutettu, eli pelissä ei ole erillistä moninpeliosiota, vaan yks-kaks heitetään pelaaja moninpeliin, jossa satunnainen pelaaja yrittää saada hakkeroitua pelaajalta "tietoja".

Muutenkin peli opettanut käyttämään erittäin hyvin hyväksi ajoesteitä, liikennevaloja ja kaasuputkia takaa-ajoissa.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itsekin tykkään tästä NSA-yhteydestä. Pelin moninpeliosuus on samalla hauskasti toteutettu, eli pelissä ei ole erillistä moninpeliosiota, vaan yks-kaks heitetään pelaaja moninpeliin, jossa satunnainen pelaaja yrittää saada hakkeroitua pelaajalta "tietoja".

Pitää myös muistaa nämä Hotspot-pisteet, joissa merkataan käydyksi samaan tapaan kuin Foursquarella tässä maailmassa. Siinä korostuu yhteistyö kaverilistan kanssa linjojen yli. Sinnehän voi jättää "geokätkön" samalla. Usein se on riihikuivaa ollut tutuilta pelikavereilta, mutta myös muuta käyttökelpoista kuten lääkkeitä ja luoteja. Tässä nähdään tämä sama kuin Demon's Soulsin viestilapun jättö muille tarinan kulkijoille. Yhteistyön voimaa. Tätä toivoisi todellakin näkevän muissakin peleissä.
 
Ylös Bottom