Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

White Knight Chronicles [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: White Knight Story [Hype]

ColdFire sanoi:
Mitäs vikaa tuossa on?
Se ei näytä Zoukalta...?
Eihän siinä mitään vikaa ole. Tuolla nyt on vielä normaalin ihmisen muodot, ei mitään yli-isoja pokémon-silmiä... Ei niissäkään sinänsä vikaa ole, mutta vähän yhmiltä näyttävät.

No makuasioitahan nämä. Itse en esim ymmärrä mitä ihmiset näkee Gears Of Warin sikaniskoissa..

Zoukka sanoi:
Ei mitään jos diggailee suurestikin Digimonista.
Meh, tuo nyt on kaukana Digimonin pirtsakoista pallosilmistä.
BTW, en itsekkään pidä Mangasta/animesta lähes ollenkaan, mutta kyllä tuo vaan kelpaa...

Zoukka kuinka pihalla sä olet? Mistäköhän asti hahmot on olleet ainoa asia peleissä?

Ei huhhuh. :D Minä puhun nyt siitä konseptitaiteesta. Vai olenko ymmärtänyt sanan "konseptitaide" merkityksen väärin ja sillä tarkoitetaan ainoastaan ihmisten designista tehtyjä piirroksia? Konseptitaiteeseenko ei sisälly vihollisten ja yleenäkin koko maailman suunnittelussa tehdyt piirrokset?

Cyrus1 sanoi:
Ei huhhuh. :D Minä puhun nyt siitä konseptitaiteesta. Vai olenko ymmärtänyt sanan "konseptitaide" merkityksen väärin ja sillä tarkoitetaan ainoastaan ihmisten designista tehtyjä piirroksia? Konseptitaiteeseenko ei sisälly vihollisten ja yleenäkin koko maailman suunnittelussa tehdyt piirrokset?

Kyllä minusta päähahmoista voi vetää jo jonkinlaisia johtopäätöksiä pelin muistakin hahmoista ja mölleistä. Enkä ole vielä mielestäni muita kuin noita kuvissa näkyviä hahmoja arvioinut. Mutta pakkohan sitä oli taas jostain päästä aukomaan eiköstä juu.

En alun perin aukonut mitään. Sanoin vaan, että kannattaa kaivella konseptitaidetta pelistä (ja miettiä vähän tuota taistelusysteemiä), koska sieltä paljastuu vähän muutakin kuin mitä tuo kliseitä täynnä oleva traileri antaa ymmärtää. Sinähän sen aukomisen aloitit ilmoittamalla ettei konseptitaide kiinnosta, kun tiedät jo koko pelin sisällön tuon trailerin perusteella. Mutta menee taas ehkä vähän topicin pilaamiseksi tämä.. lopetan siis tähän.

Cyrus1 sanoi:
En alun perin aukonut mitään. Sanoin vaan, että kannattaa kaivella konseptitaidetta pelistä (ja miettiä vähän tuota taistelusysteemiä), koska sieltä paljastuu vähän muutakin kuin mitä tuo kliseitä täynnä oleva traileri antaa ymmärtää. Sinähän sen aukomisen aloitit ilmoittamalla ettei konseptitaide kiinnosta, kun tiedät jo koko pelin sisällön tuon trailerin perusteella. Mutta menee taas ehkä vähän topicin pilaamiseksi tämä.. lopetan siis tähän.

Vastaan vielä kerran. Jos näen ensin pelin oikeaa grafiikkaa ja trailereita niin enhän minä nyt mitään konseptitaidetta ala etsimään jos edellä mainitut eivät vakuuta! Ooh peli näyttää hirveältä animetuubalta, mutta onpa kaunista konseptitaidetta! Toivoa on...

Aika monessakin rumassa pelissä on hyvää konseptitaidetta. Valmis grafiikka kuitenkin kertonee hiukan enemmän kuin taitelijoiden visiot.

Jep, jokaisen oma asiahan se on, kiinnostaako tai sytyttääkö jokin tai ei. Itse kuitenkin olen katsellut niitä (tosin kuitenkin suht vähäisiä) tieodnmurusia ja shotteja mielenkiinnolla ja odotan peliltä niiden pohjalta aika mahtavaa maailmaa kokonaisuudessaan. Ja kaiken lisäksi kun nuo kliseetkään eivät itseäni häiritse, päinvastoin, on tämä helposti odotuslistan kärkipäässä. Pitkästä aikaa tai ehkä jopa ensimmäistä kertaa todellinen haastaja Final Fantasylle tuotantoarvojensa ja ainakin etukäteen pelistä annetun matskun ja infon perusteella. Yleensä kun nuo muutamat muut hyvät JRPG:t tuppaa olemaan huomattavasti pienemmän kaavan tuotoksia ja ehkä vähän eri ansioilla hyviä pelejä.

Joo sulla tuntuu olevan nuo tuotantoarvot ihan suht korkealla kriteerinä nykyään :rolleyes:

Kyllähän FF:ille on kilpakosijoita riittänyt vaan eipä ole minkään maailma ja juoni onnistunut samassa mitä Square aikoinaan sai aikaan. Enkä jaksa millään uskoa, että Level vitosen, vaikka hyvä tiimi onkin onnistuvan myöskään. Ei sitä koskaan tiedä, mutta se nyt ei vaan ole todennäköistä.

Shin Megami Tensei: Persona 3 vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta Jrpg:ltä pitkästä aikaa.

No tuotantoarvot ovat mielestäni suht iso osa uutta sukupolvea. Muuten voitaisiin jäädä sinne Wii-tasolle räpeltelemään jotain läppäkamaa. Rimaa pitää nostaa myös sillä puolella tai etenkin sillä puolella, kun on kerran mahdollisuus nostaa. Ne eivät kuitenkaan ratkaise pelin lopullista hyvyyttä, mutta voivat nostaa esim. keskinkertaisen pelin ihan hyväksi peliksi tai loistavan pelin sinne korkeimmalle pallille.

Btw. Persona 3 juu kiinnostaa minuakin poikkeuksellista enemmän. Mitä nyt olen lukenut ja 1uppilaisia kuunnellut, vaikuttaa todella lupaavalta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuotantoarvot ovat ihan yksi hailee jos peli seuraa jrpg:den kuolettavan väsynyttä 'pirtsakka tyttö joka istuu jalat taitettuna sivuille ( eli näin: http://www.tmpanime.com/images/medium/og020091_MED.jpg )' mentaliteettiä.

Kyse on siitä, maailma on nähnyt jo riittävästi pelejä, päähahmo on aikuisiän reinalla oleva poika, ja tämän hahmokemia on sitä, että joku kevytkenkäinen tyttö vetää aina päähahmon sanattomaksi ja muut naureskelevat asialle. Mukana tietysti kaiken nähnyt ja kokenut veteraani, joka ei kuitenkaan jostain ihmeen syystä ala johtamaan ryhmää. Tämän lisäksi pelissä käydään tietenkin 15 mininuutin välein maailman syvällisempiä keskusteluja siitä, miten maailman kohtalo on käsillä ja ehkä lauotaan muutama filosofinen totuus mukaan. Mitään todellista hahmokehitystä tai muutakaan pelaajan älykkyyttä vähemmän solvaavaa juonentynkää ei näistä peleistä tietenkään löydy.

Tätä tarkoitti aikanaan omaperäinen ja tunnelmallinen rpg:
Good old times - pelejä voi tehdä jopa ilman kliseitä
Pistetään toinen vielä tästä
(Kuvien pointtina osoittaa oikeasti ajatuksella tehtyihin yksityiskohtiin, kuten ensimmäisen kuvan brosyyri tai toisen kuvan lukon tiirikointikuva. User interfacekaan ei ole sitä samaa "simppeli boksi alhaalla missä tekstiä, numeroita ja palkkeja"-settiä)

Jopa tämä oli kuin olikin joskus omaperäistä, uutta ja hienoa - vaan ei enää miljoonannen kerran:
What could it be?

Kun kovasti kaivoin muistin sopukoista, niin sainhan vihdoin irti yhden erinomaisen, erilaisen, japanilaisen konsoli-RPG:n, joka on kaikinpuolin upean omaperäinen verrattuna muuhun liukuhihnakamaan. Eikä päähahmolla ole edes piikikästä tukkaa!!
Voiko sellaista ollakaan?

Niin ikävää kun se onkin, tämä lista täyttää omalta mutu-arviolta reilusti yli 90% high profile c-rpg:stä:
Kliseelista

Siinä hitusen perusteluja ja esimerkkejä, miksi ei enää kiinnosta.

J-RPG:ssä on hieman sama homma kuin animessa. Suurin osa täyttä skeidaa, mutta mukana on myös todellisia legendoja. Ei pidä itkeä tuollaisista ja tyrmätä pelejä heti alkuvaiheilla, vaan tutkailla minkälainen tekele on kyseessä ja ostaa jos paljastuu että peli on hyvä.

Tämä peli tuntuu minun mielestä omaperäiseltä ja hyvältä.

Juh, toivotaan.

Sanoisin että isoin ongelma JRPG:ssä minulle on sen maailman outous. JRPG-maalmoissa on hyvin vähän yhtäläisyyksiä oikean ihmismaailman kanssa. En tässä tarkoita tietenkään sitä, että kyseessä ei olisi oikeita maantieteellisiä paikkoja tai olemassa olevaa teknologiaa, vaan ihmiset ja muutenkin kaikki hahmot käyttäytyvät aivan oudolla tavalla.

Keskustelut eivät ole keskusteluja, joita oikeat ihmiset kävisivät ko. tilanteissa, olkoon sitten japanilaisia, afrikkalaisia tai länsimaalaisia ihmisiä, ketä vaan - ihmiset eivät toimi kuten näissä peleissä.

Tämä osataan länsimaiden peleissä tehdä paremmin. Mutta aina on toivoa, että JRPG yllättää positiivisesti. Toki toivon, että tämä olisi vastaava tapaus. Traileri ei sitä vaan oikein anna odottaa.

Linkitys sanoi:
Sanoisin että isoin ongelma JRPG:ssä minulle on sen maailman outous.
Itse olen huomannut saman yleisemminkin japsipeleissä. Esimerkiksi Lost Planet maistuu ihan liikaa japsilta. Sitä hakatessa huomasin noin tunnin pelaamisen jälkeen, että minä en pidä japanilaiselta tuntuvista peleistä. Olen siis rikkinäinen ihminen. Tulen varmaan jatkossakin jättämään ihan suosiolla väliin Final Fantasyt ja Armored Coret.

Linkitys sanoi:
Tuotantoarvot ovat ihan yksi hailee jos peli seuraa jrpg:den kuolettavan väsynyttä 'pirtsakka tyttö joka istuu jalat taitettuna sivuille ( eli näin: http://www.tmpanime.com/images/medium/og020091_MED.jpg )' mentaliteettiä.

Tottakai jos esim. JRPG:tä pelaa vain yhden osa-alueen vuoksi (eli hahmo-design ja juonen tynkä), niin tämä on varmasti totta. En kuitenkaan saanut selvää "vähän liian JRPG minun makuuni" kommentistasi, siis mitä tarkoitat sillä ja mitä haluaisit jrpg:ltä. Koska minusta tämä vaikuttaa pitkästä aikaa uuteenkin pyrkivältä genressään juuri konseptitaiteen perusteella, josta löytyy mahtavia Shadow of the colossusmaisia piirteitä sekä taistelusysteemiltään, joka vaikuttaa täysin erilaiselta kaikkeen tähän asti nähtyyn verrattuna. Ja näitä sitten halusin tuoda esille, ettei kyseessä ehkä täysin kliseinen jrpg ole, vaikka niitäkin ainakin trailerin perusteella riittää.

Ylös Bottom