Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii-ongelmathreadi

noose01

KonsoliFIN Alumni
Onkohan suomen ensimmäinen Wii-ongelma?
Parin tunnin pelailun jälkeen kone pois päältä ja alakertaan iltapalalle, sitten konetta uudelleen päälle mutta mitään ei tapahdu! Kokeilin johtoa toiseen pistorasiaan joka varmuudella toimii: ei muutosta. Tässäkö tämä nyt sitten oli?

EDIT: Nyt on tehty taikatemppuja, vaihdeltu johtoa useampaan pistorasiaan tuloksetta jonka jälkeen mitattiin yleismittarilla antaako virtalähde virtaa. Kyllä se antaa, sitten johto takaisin Wiin ahteriin ja sehän toimii!? Kyllä tämä menee jo yli hilseen, ettei olisi kosketushäriö johdossa ja antaa virtaa vain jossain tietyssä asennossa. Eilen kokeilin kuitenkin varmaan 100 kertaa laittaa tuota värkkiä päälle...

EDIT 2008: Tuon jälkeen on toiminut moitteetta :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Itseä mietityttää wiin pitämä ääni kun laitan levyn sisään. Hetki siitä kun se on imastu niin alkaa tasainen hurina joka loppuu vasta kun otan levyn pois tai käynnistän jonkun channelin. Onkohan tuo nyt ihan normia että vois rauhassa pelata? Muuten toimii hyvin.

Aamulla paloi sininen valo komeasti kun testasin illalla lähettää sähköpostia wiihin. :)
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

noose: ei ole, minä raportoin jo eilen tai oikeastaan toissapäivänä toimimattomasta kapulasta, joka onneksi korjaantui sillä että otti virrat irti seinästä kun laite oli käynnissä. Uudelleensynkkaaminen ei auttanut ja niin edelleen.

Muita ongelmia ei ole sitten kuin pieni yhteensopivuusongelma langattoman Siemens SE551 -reitittimen kanssa, jonka takia netti ei toimi ihan joka yrittämällä.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Ehkä kuitenkin ensimmäinen Wii joka on paskana? :D
Vika voisi olla tietty virtalähteessäkin, täytyykin testata mittarilla saako sieltä virtaa ollenkaan...
EDIT: Testailtu ja ensimmäisessä viestissä näkyykin tulos, menee kummalliseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ongelmathreadi

ja joku wii tuolla nintendon foorumin puolella oli levyjä naarmuttanut jo todella pahasti
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

pasane sanoi:
Itseä mietityttää wiin pitämä ääni kun laitan levyn sisään. Hetki siitä kun se on imastu niin alkaa tasainen hurina joka loppuu vasta kun otan levyn pois tai käynnistän jonkun channelin. Onkohan tuo nyt ihan normia että vois rauhassa pelata? Muuten toimii hyvin.
Mulla on ihan sama juttu. Kone kävi myös epäilyttävän kuumana eilen.

Muokkaus

Voiko joku vahvistaa, että koneen ei kuuluisi pitää tuollaista melko äänekästä hurinaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Täällä oli myös ongelmia saada toista kapulaa toimimaan. Konsoli kun ei millään suostunut sitä tunnistamaan. Lopulta homma ratkesi kun otti paristot pois laitteesta ja synkkasi koko säätimen uudestaan. Nyt on toiminut kolme päivää ongelmitta.

Suurempi murheenkryyni on tuo Virtual Console -puoti, joka on nyt muutamaan otteeseen vetänyt konsolin täysin juntturaan. Latausikkuna pyörii vaan ruudussa, mutta mitään ei tapahdu. Ensimmäisellä kerralla jätin koneen yöksi päälle, mutta sama latausruutu pyöri vielä aamullakin. Virrat pois vaan. En tiedä teistä, mutta minä en noin epävakaaseen palveluun luottokorttinumeroani antaisi. Onneksi se ei ole pakollistakaan. Kaikki muut nettipalvelut toimivat ok, siitä kiitos insinööreille!
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Knight sanoi:
Mulla on ihan sama juttu. Kone kävi myös epäilyttävän kuumana eilen.

Muokkaus

Voiko joku vahvistaa, että koneen ei kuuluisi pitää tuollaista melko äänekästä hurinaa?


itellä oli 15h putkeen päällä ilman taukoja...kone täysin viileänä ja on sentään aika pienes raos: http://www.puhelimet.1g.fi/kuvat/wii/PC09000100.JPG

ja ääntä ei pidä ei sitten ollenkaan, ei pienintäkään ääntä...vaikka ois äänet pois ni ei kuulu ees levyasemasta ääntä
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mäksä sanoi:
itellä oli 15h putkeen päällä ilman taukoja...kone täysin viileänä ja on sentään aika pienes raos: http://www.puhelimet.1g.fi/kuvat/wii/PC09000100.JPG

ja ääntä ei pidä ei sitten ollenkaan, ei pienintäkään ääntä...vaikka ois äänet pois ni ei kuulu ees levyasemasta ääntä
Mulla on nyt ollut pari tuntia oranssilla ledillä (eli standbylla ja WC24 päällä) kone idlaamassa yöllisen punaledi-idlauksen jälkeen. Kone on jo nyt ennemmin kuuma kuin lämmin, vaikka sekuntiakaan en ole puoleen vuorokauteen pelannut.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mäksä sanoi:
itellä oli 15h putkeen päällä ilman taukoja...kone täysin viileänä ja on sentään aika pienes raos: http://www.puhelimet.1g.fi/kuvat/wii/PC09000100.JPG

ja ääntä ei pidä ei sitten ollenkaan, ei pienintäkään ääntä...vaikka ois äänet pois ni ei kuulu ees levyasemasta ääntä

Hmm.. Itellä ei lämpene kovin paljoa mutta ei selvästikkään oo niin hiljanen kone kuin kuuluisi olla. Mitähän tässä nyt kannattais tehdä?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

pasane sanoi:
Hmm.. Itellä ei lämpene kovin paljoa mutta ei selvästikkään oo niin hiljanen kone kuin kuuluisi olla. Mitähän tässä nyt kannattais tehdä?
Varmaankin soitto AMO:lle on edessä. AMO on järkännyt varmaan maksuttoman puhelintuen, mihin voi tällaisissa tapauksissa ottaa yhteyttä?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Knight sanoi:
Mulla on ihan sama juttu. Kone kävi myös epäilyttävän kuumana eilen.

Muokkaus

Voiko joku vahvistaa, että koneen ei kuuluisi pitää tuollaista melko äänekästä hurinaa?
Oma kone makaa vatsallaan ja käy toisinaan melkoisen lämpimänä. Pientä hurinaa kuuluu normaalikäytössä, mutta ei mitään paranormaalia sentään. Boottaaminenkin on aika äänekästä: surr-rur-rur, naks-naks, ruks-ruks, hrrrr.... Eli jotain ihme naksahtelua kuuluu levyasemasta. Tuskin mitään vakavaa sekään.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Joo se Wiin ääntely normaalia, XO äänestä pitäis olla huolestunu, ku se huutaa hullunlailla.

Mutta semmosta, että pitäisikö sen sinisen valon palaa kokoajan, vai pelkästään vain sillon, kun käynnistää koneen?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

feldon sanoi:
Täällä oli myös ongelmia saada toista kapulaa toimimaan. Konsoli kun ei millään suostunut sitä tunnistamaan. Lopulta homma ratkesi kun otti paristot pois laitteesta ja synkkasi koko säätimen uudestaan. Nyt on toiminut kolme päivää ongelmitta.

Itselläni sama juttu, onneksi tuo patterikikka toimi. pitää seurata tilannetta.

Olen todella yllättynyt ja tyytyväinen kuinka hemmetin hiljainen tuo kone on, oli diski sisällä tai ei. Eli ne jolla kone pitää mekkalaa, jokin on vialla!

Miten te saatte tuon laitteen standby tilaan (oranssi ledi)? siis onko se joku semmoinen tila että voitte esim pausettaa zeldan ja jatkaa samasta kohtaa myöhemmin?

Mutta joo, voisin kehaista että hitto kun on koukuttava ja upea laite :rolleyes:
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

No niin, pääsinpäs kirjoittelemaan sitten tähänkin ketjuun.
Ongelma tuli, kun synkkasin toisen Wiimoten konsolin kanssa. Tai ehkä paremminkin yritin synkata. Se näytti menevän niin kuin pitikin, mutta se ei vain toimi. Ja samalla heitti toimimasta myös se eka wiimote jolla jo olen ehtinyt pelaillakin. Uudelleen synkkaus ei auta, kun se ei edes suostu sitä synkkaan uudelleen. Vilkuttaa vain niitä sinisiä valoja niin kauan kuin vain jaksaa pitää niitä synkki nappeja pohjassa. Kun painaa jotain nappia, niin se vaan väläyttää kertaalleen niitä sinisiä valoja taas, mutta mitään ei tapahdu. Yritin myös sitä Merrin kikkaa, eli virtajohto irti seinästä kun oli virrat päällä Wii:ssä. Ei auttanut. Kaikki piuhat on kiinni konsolissa ja seinässä. Olen käyttänyt patterit pois ohjaimesta ja nyt alkaa pikkuhiljaa loppua konstit. Heitinpä tuossa vielä kuperkeikankin, mutta ei auttanut sekään. Se olikin minun viimeinen idea.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Jos on niin onko kaikilla auttanut tuo virtajohdon riuhtaisu seinästä, vai onko jotain muita konsteja joilla tuon kapulan sais toimiin.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

reptail, kai olet konsolissa olevaa synkkausnappulaa myös painellut? Eli sekä ohjaimista että konsolista pitää painaa yhtäaikaa.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Merri sanoi:
reptail, kai olet konsolissa olevaa synkkausnappulaa myös painellut? Eli sekä ohjaimista että konsolista pitää painaa yhtäaikaa.

Olen toki. Sen toisen wiimoten synkkaus menee niin kuin pitääkin. Eli ne siniset valot vilkkuu aikansa ja sitten lopettaa. Tosin eihän tämä ohjainkaan kuiten toimi.
Sen, mikä mulla oli ensin käytössä, synkkaus ei onnistu. Se vaan vilkuttaa niitä valoja loputtomiin.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Itse tänään kävin synkkaamassa oman ohjaimeni kaverini luona, ja se onnistui vain että ensin ohjaimesta, sitten konsolista, sitä synkkausnappia. Ei onnistunut heti kun painoin molemmista sitä nappia yhtäaikaa. Oletko kokeillut näin?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Olen kokeillut painella niitä nappeja eri järjestyksessä. Ensin ohjaimesta sitten konsolista ja myös toisin päin. Myöskin ihan yhtä aikaa olen kokeillut painaa.
 
Ylös Bottom